{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.070 visninger | Oprettet:

Hjælp! Min mors hund er aflivet. {{forumTopicSubject}}

Hvordan forklarer jeg bedst Tristan på 26 mdr at Stella ikke er hos mormor og morfar mere?? At hun aldrig kommer igen, men er aflivet og kommet i hundehimlen fordi hun var alvorligt syg..

Jeg er så meget på bar bund og sidder og tuder bare ved at skrive det her.. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp! Min mors hund er aflivet.
  • #1   25. nov 2010 vi prøvede det samme da emilie var 2....vi kom hjem og vores kat lå nærmest og skreg i smerte, det vidste sig at lunger og nyrene var stået af så vi fik den jo selvfølgelig aflivet.vi fortalte hende så at den var blevet meget syg og den nu var død men sad oppe i himlen som en stor stjerne så den holdte øje med hende og hver gang det er mørkt og hun ser stjernerne siger hun : se mor, misse mor sidder deroppe og kigger ned på mig, og hun har det rigtig godt nu.
    men ved hvordan du har det for græd virkelig selv meget da jeg sku fortælle emilie det.


  • #2   25. nov 2010 Årh hvor trist... Du kan måske sige noget i stil med at når dyr bliver så syge at de ikke mere kan blive raske, så hjælper dyrlægen dem op i himmelen, hvor de bliver raske igen og har det godt selvom vi savner dem...

  • #3   25. nov 2010 Det er en svær en at skulle sige til så lillet et barn.
    Men jeg tror altså at jeg ville sige at mormor og morfars hund er død, og at den ikke er hjemme ved mormor og morfar længere. Sig at den var SÅ syg og at den ikke havde det godt længere. Så nu er den oppe i himmelen, hvor den leger med andre hunde.
    Han skal nok have historien rigtig mange gange, og så skal han hjem til mormor og morfar og have lov til at se at hun ikke er der mere.


  • #4   25. nov 2010 fortæl ham at hun var meget syg og nu er hun ved gud som passer på hende

  • #5   25. nov 2010 joan er det ikke dig fra HG??

  • #6   25. nov 2010 åhh.... kæmpe trøste krammer her fra... kender det alt for godt, vi måtte sige farvel til mine forældres hund i sommers.... savner hende stadig rigtig meget....

  • #7   25. nov 2010 Vi mistede en kat tidligt på sommeren. Hunden fik fat i vores killling og brækkede ryggen på den. Desværre var Lærke hjemme da det skete og vi hastede til dyrlægen. Garfield blev aflivet mens Lærke var der og forklarede hende at Garfild var meget syg og skulle blive hos dyrlægen og sove der. For altid.

    Da så mine forældre fik aflivet deres hund pga lang tids sygdom fortalte vi hende at han var syg og nu sover sammen med Garfild hos dyrlægen. Det er helt i orden med hende.

    Når vi en sjælden gang er nød til at slå en høne ihjel pga sygdom er Lærke med. Hen ved godt at her på gården vil vi ikke have syge dyr. Hvis dyrlægen ikke kan redde dem bliver de der og hønsene klare vi selv.

    Hun har aldrig haft mareridt eller noget.

    Forleden dag kom vi ned til naboen og skulle lige snakke med dem, der var de ved at slagte grise. Vi forklarede hende hvorfor de hang der i loftet. Så vi kunne få frikadeller og medister, hvortil hun svarede NEJ den skulle laves til pølser:0).

    Klog datter vi har og hun elsker pølser.


  • #8   25. nov 2010 vores hund blev aflivet i aug. pga sygdom.
    Vi sagde til amanda at Bella var meget syg og ikke var her mere.
    Tror ikke det hjælper at pakke det ind. Amanda sagde bare nå og legede videre, gik lidt ind i sig selv med det en uges tid hvor vi lod hende selv snakke om det hvis hun ville, og der efter har vi bare snakket om det meget naturlig.


  • #9   25. nov 2010 vi midaete vores hund sidste år og vo fortalte oden var en stjerne og om aften vinked vi til ham og drengene valde en som var oden. og de kigger næsten hver dag op på odin hvis der er stjerner

  • #10   25. nov 2010 Tak for alle jeres gode råd.. Jeg venter med at fortælle ham det til vi skal der op igen, for tror ikke han vil forstå det ellers.. Og synes ikke det er nødvendigt at han går og tænker over det inden..

  • #11   25. nov 2010 Gaia`s mor. Jo det er da lige nemlig det , det er... hehe.

Kommentér på:
Hjælp! Min mors hund er aflivet.

Annonce