{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.521 visninger | Oprettet:

Hund :) {{forumTopicSubject}}

hej piger .. sidder lidt og tænter på jeg gerne vil ha en hun til sommer og så kom jeg til at tænke på hva for en race der ville være bedst da min datter kun er 2 måneder nu så hun er jo ikke så stor til sommer .. smiley har haft to hunde før men er meget i tvivl om hva for nogle racer der er gode til børn smiley så kom evt med nogle gode børnevenlige racer smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund :)
  • #1   25. nov 2010 Der er jo mange hunde der er gode til børn, det kommer vel også lidt an på hvad man er til for en type hund ..



  • #2   25. nov 2010 ved jeg godt .. men aner ikke hva jeg vil ha .. derfor jeg gerne vil ha nogle ider ?

  • #3   25. nov 2010 hvad er du mest til: stor eller lille, meget motion eller ikke rigtig noget. meget pels pleje eller intet? hvilke krav har du til en hund smiley

  • #4   25. nov 2010 vi har en rottweiler og har 2 børn og den største har altid ku gøre ved ham hvad hun ville og han har været med til det hele fra dag 1 når begge børn kom hjem. han er nu så afhængig af emilie at hvis hun vil ud vil han ud og ska un spise ligger han pænt og venter på hende for det kan jo være hun vil lege derefter. Men igen det kommer an på hva hund man er til og hvordan man vil opdrage den

  • #5   25. nov 2010 ålså nu ved jeg ikk hva for nogen bebehov i kan gi den og har overskud til for der er jo så mange men har forskellige behov .. vi har siddet og kigget rundt på forskellige racer det sidste 6 md og vi har fundet uda en engelsk bulldog den er sød og kærlig og elser børn det er ikk den store motions hund bare tur et par gange om dagen så er den tilfreds og den krver ikk den store pels pleje den ska bare vaskes i dens rynker en gang i mellem..

  • #6   25. nov 2010 Hvilke tanker har du gjort dig om det at have hund?

    Du har vel ikke bare tænkt "Hunde er søde" men må have nogle specifikke ideer og planer om hvad dit hundehold skal bruges til, og dermed hvilken hund der passer til det liv?


  • #7   25. nov 2010 her hjemme har vi en dansk svensk gårdhund . den er så glad for min datter de putter tit sammen i hans hundekurv fordi hun kravler op til ham . men det er jo lidt svært at sige hvad hund man skal have . for en dans svensk gårdhund er jo meget frisk . men det kommer jo også and på hvad du vil med hunden alså gå meget med den eller have en hygge hund osv. jeg ville nok ikke vægle en alt for lille hund da sådan en hund skal kunne tåle nogle knubs med sådan et lille barn.

  • #8   25. nov 2010 altså vil nu sige at jeg har 2 hunde som er blandt verdens mindste nemlig chihuahua, og de elsker børn og holder faktisk til mere end hvad man lige regner med, selvfølgelig kan de ikke tåle man "ridder" på dem som nogle andre kan..

    Men alt afhænger af hvordan man opdrager sin hund, for der findes rigtig mange racer som egner sig perfekt som familie hunde, men der er desværre nogle der ikke helt har forstand på en hund, og ødelægger dem. men igen hvor meget tid og energi vil du ligge i en hund.. det er vist det store spørgsmål smiley


  • No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
    #9   25. nov 2010 Nu kommer det jo ikke an på hundens udseene, men om det vil passe ind i jeres familie !
    Så der er mange ting i skal gøre op med jer selv : Hvor stor en hund vil i have jer, hvor meget tid vil i bruge på at aktivere den + gå ture, hvor meget/lidt pelspleje vil i have med at gøre, hvor mange penge vil i spendere på den i form af foder osv.

    Så det er svært at "anbefale" en hund, da det er meget forskelligt fra familie til familie, hvad man kræver og forlanger af en hund ;P


  • #11   25. nov 2010 Carina - INGEN hunde kan klare at man rider på dem ! Og jeg bliver SÅ foraget når folk gør det !

  • #12   25. nov 2010 sandie> det var også skrevet i "" tegn.. mener mere når børn hænger på dem osv og mere ment som nogle kunne bedre klare et barns vægt end andre.. selvfølgelig er en hund da ikke en hest.. så rolig nu...

  • #14   25. nov 2010 Det skal vel ikke kun handle om hvilken hun der passer til din datter? smiley

    Du skal finde en hund der er børnevenlig, men du skal absolut også gøre op med dig selv om du kan opfylde hundens behov mht. aktivering og stimulering osv.
    Så jeg vil foreslå at du sætter dig ned og læser om racerne, INDEN du vælger en race smiley


  • #16   25. nov 2010 jeg er udemærket klar over overvejelserne ved at få en hund . jeg har haft hund hele livet og har arbejdet med dem nogle år .. både på hundekennel og pension så ved godt hva jeg skal overveje og har kigget meget på nettet omkring mange slaks ville bare gerne have nogle gode forslag som jeg kunne gå ind og læse om .. skal lige siges jeg har haft hund 2 gange før .. smiley

  • #17   25. nov 2010 I skal tænke på hvad i kan give hunden (motion, fysisk og psykisk trænning) og så kigge på de racer der ligger inden for jeres rammer..

    Derefter så kig efter familier hvor der allerede er børn, eller hvor de får besøg af børn flere gange i løbet af hvalpestadiet, så hunden ikke får en kæmpeforskrækkelse over både at komme til nyt hjem og til et menneske der opføre sig lidt "underligt" (Det syntes hunde jo at børn gør ;))


  • #18   25. nov 2010 hejsa

    vi har en cocker spaniel og hun er en rigtig god familie hund.

    held og lykke


  • #22   25. nov 2010 Jeg tror man lærer at leve med hårene, nu har jeg lige fået aflivet vore sidste kat for en uges tid siden, og må ærligt indrømme det er underligt ikke at have hår på tøjet konstant XD

  • #23   25. nov 2010 Jeg har 2 franske bulldog.. Så sådan en eller en engelsk bulldog. De er virkelig gode til børn, meget meget kærlige.. og ja alt godt man ku tænke sig smiley

  • #24   25. nov 2010 Grunden til jeg skriver det er vigtigere at kigge på opdrætteren end på racen, er fordi inden for alle racer er der hunde der kan med børn og hunde der ikke kan med børn..

  • #25   25. nov 2010 Dejligt at hører Michella, jeg vil nemlig gerne have en fransk bulldog næste gang vi skal have en hund smiley

  • #26   25. nov 2010 Vi skal have en Boxer pige når Vanessa er 1 år ca. Nemlig os fordi det skal være den perfekte børne/familie hund smiley Ja, læs om den og du vil se hvorfor vi vælger den smiley

    Manden har den ide at han vildt gerne vil have en Fransk bulldog en dag, så det bliver den næste efter Boxeren smiley

    Og en dag skal vi altså have en sibiren husky !


  • #27   25. nov 2010 Havde 2 Cavaler King Chrales som barn, SÅ BLIR DET BARE IKKE BEDRE. Den er os kårret som verdens mest børnevenligehund og den lever stadig op til det. Det er en fantastisk race, Så tålmodig og go ved børn. Det er ikke bare noget jeg siger, men det er sådan racen ER. smiley De er bare ret så dyre :)Men så må man jo spare op hehe..



  • #29   25. nov 2010 camille> sys lige du skulle slappe lidt af smiley helt ærlig hun ville bare have nogle anbefalinger på nogle hunde som hun så kunne gå ind og læse om.. og hvor er der lige et bedre sted at spørge om anbefaling til en dejlig familiehund end herinde? ja undskyld men ingen steder..

  • #30   25. nov 2010 Vi har den skønneste mops... Det er absolut utrolig kærlig, godmodig og familievenlig hund:) Vores mops Laura elsker simpelthen vores datter som snart bliver 4 mdr... smiley
    Så vil da klart anbefale denne race


  • #31   25. nov 2010 camilie> det er den måde du stort set altid skriver på til folk der virker vildt sur osv.. derfor jeg skriver som jeg gør..
    Man kan altid spørge så mange, men nu valgt hun herinde, og det vil jeg ikke sige er useriøst som du jo så pænt kalder det.. skam bare derfor jeg sys du skulle "slappe" lidt af.. skam intet ondt ment i det..


  • #32   25. nov 2010 camille> nej svarede skam bare på dit spørgsmål..

  • #33   26. nov 2010 måske sku du ringe til en prof og sige sådan og sådan ser jeres liv ud og det og det kan vi tilbyde den hva vil i anbefale .. her er vi dog blevet nogen lunde enige om en engelsj bull dog selv om min mand helst vil ha en rotwailer ikk a jeg har noget i mod den slags hund ved den er go men den kræver en fastr hånd og da jeg ved jeg kommer til a stå for den har jeg sagt klart nej til den for syntes ikk jeg har det oversku med to små børn som kræver opdrgelse og en hund som oz kræver en meget fast hånd oz..

    min veninde har lige købt en grøndlands slæde hund a den eneste grud a den så sød ud det er ikk i orden i mit hovdet..


  • #34   26. nov 2010 camilla ..ja nemlig og hun er alen mor til 3 på 8 ,2 , 1 år og går i skole hele dagen ..sagde det oz til hende inden hun hentede den men det ville hun ikk høre på .. var så hjemme a se den for første gang her i sidste uge den er 3 eller 4 md og den høre allrde ikk efter sagde oz til hende om et par md har den overtaget og det ville hun heller ikk høre på.. og hende ene dreng er hyper aktiv så håber meget på det ikk gå galt med et bid evt..

  • #35   26. nov 2010 miss k ja nemlig ..

  • #37   26. nov 2010 Tak til alle de søde mennesker der kom med et svar på et spørgsmål smiley og tak til jer andre for de ider i har .. smiley

Kommentér på:
Hund :)

Annonce