{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.210 visninger | Oprettet:

hvad koster en barnedåb?! {{forumTopicSubject}}

Ja vi er jo begyndt at snakke lidt om barnedåben til prinsessen når hun kommer ud... men hva hulen koster sådan en dåb? altså ved godt det er meget forskelligt, men kunne godt tænke mig at høre hvad i forskellige har givet, hvor mange gæster der så var med, og evt hvad form for mad i serverede....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvad koster en barnedåb?!
  • #1   28. nov 2010 Det kommer jo an på hvad i er til. I nogle familier hodler man jo fest og andre er det 'bare' receptions agtigt.

  • #2   28. nov 2010 Hehe. Vores plan er simpelthen, at hyre en pølsevogn. Det koster ca 4000 og så er der mad til ca 50 mennesker. Vi holder hjemme hos os selv. Det skal "bare" være en stille og hyggelig dag. Helt nede på jorden... Hvis du forstår hvad jeg mener...

  • #5   28. nov 2010 okay.... Det vi har i tankerne er: vi bliver omkring de 50-60 stk, regnte med smørbrød som mad, og kaffe bord. vi har ikke plads til at holde det hjemme, så det bliver nok i forsmalingshus. Dåbskjole har vi så det skal ikke købes.... Vi har regnet ud at vi kan have sparet omkring 12000 op til dåben, og det sku da også være rigeligt.... ik?

  • #8   28. nov 2010 okay... kan godt høre det er meget forskelligt hvad folk har brugt af penge, men det kommer jo så også anpå hvor meget man selv laver og sådan....

  • #11   28. nov 2010 Natasha: ja det er jo det... regner stærkt med at vi bare skal servere smørebrød, om det er noget vi selv laver eller vi bestiller ude fra er ikke lige bestemt endnu, men der er jo også lang tid til... er glad for vi har dåbskjolen i forvejen, da det jo også kan koste en del...

  • #12   28. nov 2010 vi var ca. 24 mener jeg, og vi holdte det hjemme, hvo vi havde bestilt mad udefra, og tror alt i alt vi brugte 6-7000

  • #13   28. nov 2010 har regnet ud at med bare vores familie vil vi blive omkring de 50.... jeg er meget tæt på min familie, og da jeg gerne vil have hele min familie med, bliver vi jo også lidt nød til at invitere hele kærestens familie med, selvom han måske ik snakker lige meget med dem alle...

  • #14   28. nov 2010 Vi ska holde navngivningsfest i Januar..
    Vi invitere 50 mennesker.
    Maden giver vi 8000kr for. En buffet... Men der kommer så rigtig meget mad og forskelligt mad smiley Og en kæmpe flot kage...

    Svigermor giver drikkevare, og svigerinden giver chokolade til kaffen, Så vi skal ud og ha pynt og duge og diverse små ting smiley


  • #15   28. nov 2010 Jg kan ikke huske hvor meget vi brugte sidst, men der var tag selv bord osv.

    Men denne gang har vi tænkt på at få helstegt pattegris.. Men på den anden side vil jeg gerne have det er nemt og lige til, så jeg overvejer at bestille udefra.


  • Martin P
    Martin P Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #16   28. nov 2010 var var 35 personer, og holdte det ude... min mand er så kok, så vi holdte det hvor han arbejder og kom af med 3000 kr for ALT... forret, buffet og dessert, fri isbar, kage og kaffebord.. med 3 slags kage og en masse snolder...vin, øl og sodavand.. super fest... men det var jo så også en speciel price for you my friend...hihi

  • #17   28. nov 2010 omkring de 1600 kr smiley
    kjolen er et arvestykke - har selv haft den på.
    vi lånte svigermors arbejde, kantinen på arbejdet
    jeg lavede selv mad - ta selv bord med en masse hyggeligt mad, og jeg købte ind i fakta og netto, billigste steder jo smiley
    vi var 34 personer smiley


  • #18   28. nov 2010 som natascha er jeg osse udlært kok, vi skal holde barnedåb den 12/12 og regner ca med vi bruger 4-5000 på mad og pynt. vi blir 48 og vi skal ha tun mousse med rejer og flute, hovedretten er så buffet: helstegt oksefilet, marineret kyllingebryster med salat af vilde ris, kartoffel/selleri gratin, kold italiensk kartoffelsalat, broccolisalat, tomatsalat, rødkålssalat, og peber eller rødvinssauce. til dessert står den på ananas fromage og hjemmelavet dåbs kage (bundene blev bagt idag) også selvfølgelig kaffe/te, kransekage stykker og chokolader

  • #19   29. nov 2010 Vi var 22 og havde valgt at bestille mad udefra men ikke noget bufet eller ligende, så det kostede jo også derefter men ville have noget godt i dagens anledning.

    Vi holdte det hos mine forældre da de bor i et stort hus og havde plads, borde og stole til alle mand. Havde fået 2 veninder til at hjælpe i kækkenent, da jeg ikke selv vill og heller ikke ville have at andre skulle det den dag.

    På bordet havde vi bordkort sutter, hver gæst sin egen sut, silkebånd med navn, dåbsdato mm. hen ad bordet og ellers ikke rigtig noget "dyrt"

    Kjolen havde vi da den er gået i arv.

    Tror vores "fest" kostede omkring 6000-7000 kr. med bordpynt.

    Men igen er der forskel på om I skal ud og købe dåbskjole, leje lokaler, selv lave mad eller købe udefra mm. Men I kan nok lave et hurtigt overblik, hvis I ved hvor mange i ca. skal have med, hvor det skal holdes mm.



  • #20   29. nov 2010 Vi kommer ca af med 5.000 - 6.000 kr for lokale, maden, drikkevarer plus bordpyntning.
    Vi har også en kjole der går i arv, og får så lavet nogle specielle dåbskager af en god veninde smiley

    Det kan jo self gøres billigere, alt efter hvad man er til, men vi har så valgt at holde barnedåben et lidt fint sted, og så koster det jo derefter smiley


Kommentér på:
hvad koster en barnedåb?!

Annonce