{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
776 visninger | Oprettet:

Sygdom {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen

Jeg er i den situation at jeg blev insemineret sidste Tirsdag, altså for 6 dage siden.
Men jeg er gået hen og blevet rigtig rigtig syg, jeg har 39,5 i feber, og alle tegn på en god gammelsdags influinza.

Er der andre som har prøvet det efter de er blevet gravide, eller efter de er blevet insemineret?

Og hvis jeg er gravid, hvilke smertestillende piller må jeg tage?

God jul til jer allesammen
- Rikke

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sygdom
  • #2   20. dec 2010 Hvad med pencilin? der er noget om det må gravide ikke få, ikke? smiley

jeg må først teste om jeg er gravid d. 28, så er lidt på røven! smiley

• #6   20. dec 2010 Der er nogle slags penicillin du gerne må få - til gengæld tror jeg at der ikke er nogen smertestillinde piller som er fri for mistanke, nu alle dem med p - Panodil, Pinex osv. er mistænkt for at misdanne drenges kønsorganer.
    Jeg blev ikke syg i forbindelse med at jeg blev gravid, det dårlige immunforsvar er først dukket op efter ca 3 måneder.

• #7   20. dec 2010 begge graviditeter har resulteret i en influenza før jeg vidste om jeg var gravid, en reaktion på graviditeten siger min læge..du må gerne få en bestemt slags penicillin du siger bare til lægen at du altså ikke ved om du er gravid også gir de dig noget du må få... god bedring med dig og håber den er der...

• #8   20. dec 2010 Men hvis det er influenza virker penicillin jo alligevel ikke, da det er en virus og ikke en infektion.

• #9   20. dec 2010 nej det gør det heller ikke hehe fik heller ikke noget...men ved jeg fik noget engang da jeg ventede viktor men tror det var lungeb. så ved at man da kan få noget selvom man er gravid...

• #10   20. dec 2010 Du må gerne få penicillin smiley Men snak med lægen.. Jeg er selv på kur i øjeblikket..

Mht. panodil, må du jo gerne tage dem, men jeg ville mene at hvis ikke det er rigtig nødvendigt, så lad være..

Jeg har selv taget en del panodiler på det sidste, men er også blevet opereret i munden, og kunne ikke få noget til at tage smerten..

Men giv lægen et kald, hvis du mener du mangler en penicillin-kur smiley

• #11   20. dec 2010 ACS - hvordan går det med den tand?

• #12   20. dec 2010 Rikke,
    meeeget bedre! Fik stingene og drænet ud i morges, og nu venter jeg bare på at hullet i kinden heler.. Men man heler jo gerne hurtigt i munden smiley

Jeg kan spise lidt igen, og smile, så det går helt klart fremaf smiley

Jeg er bare SÅ lettet!..

• #13   20. dec 2010 ACS - godt at høre, så er der kommet styr på det. Nogle gange er de der bakterier bare så stædige, så går det ikke væk med alm. penicillin - og jeg er ret sikker på at man ikke må få det som vi plejer at give når man er gravid... ville ikke lige fortælle dig det mens du var rigtig dårlig, det havde du ikke lige brug for.
    Dejligt at du er friskere igen.

• #14   20. dec 2010 Haha, nej, det havde ikke lige været det optimale smiley
    Men det går fremad.. Jeg skal dog fortsætte med penicillinen nogle dage endnu smiley Men nu kan jeg tage den fulde dosis, det har været lidt umuligt for mig, med al den opkast...

Dog har jeg fået underlivssvamp nu smiley jeg er så uheldig.. Eller også er mit system bare i den grad blevet slået ud efter den her omgang.. Skal i hvert fald have fat i min læge i morgen..

Men det gå fremad! Og jeg har også været på arbejde igen i dag smiley

• #15   20. dec 2010 ACS - det er vist ikke helt ualmindeligt at man får svamp af penicillin - det slår alle bakterier ihjel, også de gode som holder svampesporer nede.

• #16   20. dec 2010 Så giver det god mening.. Passer også med tidslinien..
    Det er bare så mange år siden jeg sidst har haft sådan noget, så det er først lige gået op for mig smiley haha...

Må hellere ringe til min læge i morgen og få en recept...

• #17   20. dec 2010 ACS - lyder fornuftigt.

• #18   23. dec 2010 jeg har fået noget penicillin mod kold lungebetændelse, og har max taget 6 pamoler den første dag og efterfølgende ikke nogen smiley
    så mon ikke det går.

jeg har så både influenza og kold lungebetændelse, så jeg er uheldig! smiley
    men penicillin er begyndt at virke, nu kan jeg da lave noget smiley !
    men tak for svar allesammen! og glædelig jul!

• #19   26. dec 2010 Håber du har haft en god jul alligevel.

Kommentér på:
Sygdom

Annonce