{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.161 visninger | Oprettet:

Hjælp.. Er alene om ønsket om børn {{forumTopicSubject}}

Hej piger.
Sagen er den at jeg siden min sa for 3 år siden, brændende har ønsket mig børn. Jeg er idag 21 og min kæreste er 25.vi har været sammen i over 5 år nu og vi ejer en skøn ny 3 vær. lejlighed. Han har fast godt job, med en rigtig god indkomst, og jeg er igang med at læse til pædagog, og er et år inde i forløbet.
Jeg har været meget tålmodig med ikke at presse min kæreste ud i noget, men han ved godt at mit største ønske er at få et barn med ham. Jeg elsker ham højere end noget andet, og han er virkelig også min bedste ven... Meeen... her til aften da vi snakkede og jeg spurgte ham om kunne se sig selv med et barn indenfor de næste 2 år, svarede han: nej.. det tror jeg ikke.. Jeg blev helt knust.. Troede virkelig at han var ved at være samme sted som mig.. For ½ år siden havde vi en lille krise i vores forhold, som også omhandlede det faktum, at jeg ønskede børn og ægteskab i min fremtid, men det gjorder han ikke.. Dengang holdt vi en pause hvor jeg flyttede i 1 måneds tid, for at vi begge fandt ud af hvad vi ville og da fortalte han mig at han både ville have børn og giftes med mig i fremtiden, at jeg var hans eneste ene, og at han aldrig ville "miste" mig igen.. Nu 1½ år senere, føler jeg at jeg står i nøjagtig samme situation:( Jeg elsker ham så inderligt, men føler virkelig ikke at jeg kan ignorere mit ønske om at få børn. Hvis bare jeg kunne få noget håndgribeligt at forholde mig til, som om 2 år kan vi begynde projekt baby eller lign.. Siden min sa i 08, har der været en kæmpe tomhed dybt inde i mig, og tanken om at der kan gå 5 år eller mere, før min kæreste er parat er ulidelig!

Er der nogen der har været i lign. situationer hvor jeres kæreste ændrede mening fra ikke at ville have børn, til pludselig at ville?

(undskylder det blev lidt langt )

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp.. Er alene om ønsket om børn
  • #1   12. jan 2011 ("krisen" i forholdet var for 1½ år siden og ikke e t ½ som jeg har skrevet )

• #2   12. jan 2011 det er en grim situation du står i. men i skal også begge være parate til det, for det er et stort ansvar for jer begge. og hvis han ikke er helt klar til det så risikere du at tingene bliver for meget for ham når den lille er der og så står du selv.... men har prøvet en sa og det er det værste jeg har prøvet så der kan jeg følge dig 100 prcent. jeg ønskede bare at blive gravid hurgtigst muligt

• #3   12. jan 2011 Camilla- Han ved udmærket hvad jeg føler og hvordan jeg har det med det.. vi var jo ved at gå fra hinanden for 1½ år siden af sammen årsag.. og han ved jo jeg er herinde på bg hver dag..Det som jeg tumler med er at jeg føler jeg er tilbage på samme sted som for 1½ år siden, og ønsker så meget et barn, men ønsker det jo med ham.. Det der er så svært.. smiley
    For hvis jeg "truer" med at gå vil hans såkaldte kompromi om at få børn, kun være for at jeg ikke går.. og det er jo hverken fair for mig, ham eller det kommende barn:( Så hvordan får jeg ham på samme sted som mig?
    Det skal siges at vi har et meget stille liv til hverdag.. vi dyrker sport i fritiden, men går aldrig i byen, men bruger tid med venner og familie.. Så det er ikke fordi vi skulle ændre total livsstil eller lign, på nær at barnet self. altid kommer i 1. priotet.

• #4   12. jan 2011 Camilla- Han vil gerne have børn, bare lang ude i fremtiden.. så langt ude at han ikke kan give mig noget håndgrieligt at forholde mig til såsom 2 år osv..

• #5   12. jan 2011 Frk-skruk : vi snakkede netop hvilke ting han gerne ville opnå inden han ville have børn sidste år, og alle de ting har han faktiske opnået nu..

Camilla^- Det er jo ikke fordi jeg ikke har givet ham tid eller plads, og det er jo ikke fordi jeg bare vil have børn lige nu og her, men har brug for at han kan give mig noget at forholde mig til.. Jeg er færdig udd. om 2 ½ år og omkring den tid ser han ikke sig selv som far.. Vi har 10.000 til os selv hver måned når alle regninger er betalt osv, så vi er meget stabile økonomisk og ejer egen lejlighed. Så det er ikke det der bekymre ham.

• #6   12. jan 2011 camilla: han mener at han ikke er klar.. Men er ved at tro han ikke bliver mere klar, før den dag han skal være far..

• #7   12. jan 2011 Camillie^- Jeg kan sagtens forstå dig når du siger der er masser af tid, for ja vi er unge... Og havde jeg ikke oplevet det at blive gravid, nå at glæde sig og holde af det og tanken om en "familie" for så at tabe det igen, så havde jeg nok slet ikke haft denne trang til børn endnu. Men da jeg blev gravid og tabte det, så blev der skabt en kæmpe tomhed og lysten til at få børn er kun steget dag for dag siden dengang. Og har levede med den kæmpe tomhed og lyst til børn nu i 3 år, og det er virkelig forfærdeligt at tænke at jeg skal gå rundt med begge i 5 år endnu eller mere.. Føler jeg har holdt ud længe nu, og at det ville være lettere at bære rundt på tomheden hvis jeg vidste at om 2 eller 3 år sker der noget. Så jeg ved det har en ende..

• #8   12. jan 2011 Rikke- dejligt med en solstråle historie smiley Håber min kæreste ender der engang.

• #9   12. jan 2011 Som jeg også har skrevet længere oppe er det ikke fordi jeg vil gå fra ham.. Synes bare det er rigtig svært at sidde med denne lyst alene og ved ikke hvor meget jeg kan "tillade" mig at presse på, for ønsker jo ikke han skal presses ud i noget.. og nej bg mindsker ikke lysten, men kan ikke lade vær med at logge på... hehe det er blevet en vane efterhånden.. Men ja må prøve at snakke med ham igen og være tålmodig og håbe på han en dag bliver klar..

• #10   13. jan 2011 Sofie- Det tror jeg du har helt ret i.. Og jeg ved jo allerede med mig selv at det er ham jeg ønsker der skal være far til mine børn, men øv hvor er jeg bare frustreret over at jeg stadig 3 år efter sa'en er den eneste der ønsker børn..:(

• #11   13. jan 2011 jamen dengang var vi jo kun 18 og 22 så der var han ikke særlig glad.. men da jeg sagde at jeg ikke kunne gennemfører en abort så blev han meget støttende.. Da jeg så tabte barnet, så blev han lettet, mens jeg sad alene med sorgen over tabet... Men dengang var jeg kun lige blevet færdig med hf og han havde ikke noget fast job.. De seneste 3 år er tingene faldet i hak, vi ejer en lækker lejlighed, har en fast god indkomst og jeg er under uddannelse.. Så for mig kunne det være fantastisk hvis han sagde vi kunne prøve om 2 år eller lign.. Men der som om han ikke kan forholde sig til tanken om et barn pt, hvilket jeg ikke tror han bliver parat til, før den dag han skal være far

• #12   13. jan 2011 Smuk'sak: Som skrevet længere oppe, lever hverken mig eller kærsten "det vilde ungdoms liv" og vi hverken drikker eller går i byen længere, men bruger meget tid med venner og familie.. Men jo self. tror jeg, at det også bunder i, at han er bange for at hele hans liv begrænses, men jeg er ikke tilhænger af troen på at livet slutter når man får børn, i min verden starter det vigtige liv når man får børn.. Er godt bevidst om, at livet med et barn er meget anderledes og hårdt på mange måder da man må tilsidesætte alt hvad det hedder "mig tid", men er mere end overbevist at du får så meget mere igen.. Og som skrevet tidligere så kan jeg godt vente nogle år med at få barn, men synes det er svært at han ikke kan forholde sig til noget håndgribligt... Og som sagt så er han 25 og fylder 26 om ikke så længe, og venter vi 2 år så er jeg 24 og han 28... det synes jeg på ingen måde er for ungt..

• #13   13. jan 2011 Sofie- Tænker bare at den sa er sket for næsten 3½ år siden, så havde en formodning om at han var blevet mere parat fordi han har modnet sig så meget og blevet meget voksen på en masse andre områder

• #14   13. jan 2011 Sofie- Ja kan godt være du har ret, men øv hvor synes jeg det er svært at være den eneste der brænder så meget for det smiley Men har jo holdt ud i 3 år, så må jo bare holde ud lidt længere og håbe på det bedste

• #15   13. jan 2011 Jep. Eller det vil sige min vennekreds er.. Alene i min gamle Hf klasse hvor der er mange af pigerne jeg stadig ses med, har 5 fået børn eller venter sig.. og så har min bedste veninde lige fået, samt min bror.. Så er jo røv misundelig på alle andres guldklumper.. Det gør det jo ikke ligefrem lettere.. smiley

• #16   13. jan 2011 Ja.. Altså min kæreste har ikke en stor vennekreds, men de tætteste har ikke børn endnu.. Dog har han mange bekendte der har.. og vi bruger meget tid med min bror og hans kæreste som har børn så det er ikke fordi han ikke kender til livet.. og han nyder også sin rolle som onkel meget, og vores 2 årige niece er helt vild med ham og råber onkel kom og leg og der leger han rigtig godt med og synes jo hun er sød.. Men han kan nok ikke rigtig overskue at skulle have "hele pakken". En niece kan man jo aflevere igen, modsat sit eget barn.

• #17   13. jan 2011 du kan jo prøve og spørge ham hvorfor han ikke vil nu, om der er andre grunde til han ikke vil som han bar ikke siger...

Min kæreste sagde heldigvis da vi kom sammen for 4½ år siden at han ville ha det første barn inden han blev 25, og det skete næsten også.. sofie blev født nogen måneder efter..;O)

Håber ikke for dig du skal vente alt for længe, for han bliver også ældre.....

• #18   13. jan 2011 Nu har jeg ikke lige læst indlæggene. Men rolig nu du er 21 og du har masser af tid til at få børn i endnu.
    Hvis din kæreste ikke er længere med sin uddannelse kan jeg sagtens følge ham. Nyd jeres kærestetid, nyd at I er kun jer to, tag ud at opleve noget sammen.
    Hvis han er den rigtige for dig er han også værd at vente på :o)

• #19   13. jan 2011 Sikke mange der har svaret efterhånden:) men som mange af jer skriver så er det nok en god ide at snakke med ham igen igen uden der virker som om jeg presser en far rolle på ham.
    Charlotte: min kæreste har skam uddannelse. Det er mig der er igang med a læse til pædagog.

• #20   13. jan 2011 Okay, men så syntes jeg at du skulle gøre din uddannelse færdig og måske komme ud at få lidt erfaring :o)
    Det lyder til at dig og din kæreste har det rigtig godt sammen og han lyder som en god fyr, lad være med at lade det gå til spilde fordi at du har mere travlt med at få et barn end han har, specielt jeres alder taget i betragtning :o)

• #21   13. jan 2011 Charlotte: Forstår sagtens at du råder mig til at vente, og nyde min alene tid med min kæreste... Men hvis du har læst indlæggene længere oppe, er hele pointen med det her, at jeg efter min sa for 3 år siden længes ulidligt efter at få børn, og at jeg har brug for, fra min kærestes side at han kan give mig noget håndgribeligt så som om 2 år kan vi begynde at prøve eller lign.. For havde jeg ikke oplevet det at blive gravid for 3 år siden, og så miste det igen, så havde jeg jo nok slet ikke haft "så travlt". Så det er rigtig svært at læne sig tilbage "og nyde" livet, når man brændene ønsker sig et barn.. Samtidig med det har mange af vores venner børn, hvilket ikke ligefrem tæmmer lysten:(

• #22   13. jan 2011 Brina, kan jo være han er bange for og miste igen??

• #23   13. jan 2011 Det troede jeg måske også, men det er ikke det.. Dengang vi mistede blev han meget lettede.. Hvor jeg jo blev helt knust.. Men set i bakspejlet kan jeg da godt se at det måske var for det bedste da vi dengang hverken havde uddannelse, gode job eller ejede bolig.. Idaq er det jo lige omvendt... Jeg fik min HF, er nu godt igang med pædagog udd, samtidig med jeg har et godt bijob, min kæreste tjener rigtig godt og vi ejer en skøn lejlighed sammen.. Så i min verden er "tingene" på plads, da man jo sagtens kan holde et års orlov fra udd, og så starte igen når barsel er slut.. Men vil jo gerne have manden er ligeså meget med på det her som jeg er.. Det der er svært. Og tror virkelig ikke han bliver mere parat, før den dag han får afvide han skal være far. Og det er jo ret træls : /

• #24   13. jan 2011 Men skal da samtidig lige siges, at vi dyrker hinanden som kærester meget, og skal bla også på en ultimativ kæresteferie til Thailand her d. 21.. Så forholdet bliver meget plejet og passet på.

Kommentér på:
Hjælp.. Er alene om ønsket om børn

Annonce