{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.689 visninger | Oprettet:

Amning.. av av {{forumTopicSubject}}

Hej tøser..

Jeg har armet min søn siden han kom til verden for 5 dage siden, men nu gør det simpelthen så ondt og bløder okay meget når han tager fat, har prøvet med ammebrikker i dag, men dette hjalp slet ikke.. så har været nød til at købe mælkeastatning til ham..

men tøser hvad kan jeg gøre for at komme til at amme igen?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Amning.. av av
  • #1   31. jan 2011 hmm ved mig bed jeg det i mig, på sygehuset sagde de til mig at der var intet andet at gøre hvis jeg ville amme, de bliver hårdføre med tiden.. smiley

• #2   31. jan 2011 mener man kan få noget creme som baby ikke tager skade af at sutte i sig plus der er vitaminer i min det er snart 10 år siden jeg fik det så ved ikke om det findes mere., , men ellers er det nok og bide det lidt i sig ved det gør forfærdeligt ondt men det bliver bedre.

• #3   31. jan 2011 tror mig du skal bare blive ved, jeg græd somme tider så ondt gjorde det, men det var det hele værd at forsætte, lige pluselig så kører det og jeg ammede fuldt til Oliver var 6 mdr og et par gange om dagen til han var 9 mdr så gad han ikke mere...

• #4   31. jan 2011 Som de andre siger det er bare at bide det i sig hvis man vil amme.. Det gør mega nas men det eneste man kan gøre er at bide det i sig, man kan også få noget bedøvende crem det fik jeg i hvertfald da jeg som dig havde store sår på begge mine vorter men det er 2 år siden.

• #5   31. jan 2011 jeg fik noget creme på sygehusset som hjalp utroligt meget, men er du sikker på at det ikke er brystbetændelse??

• #6   31. jan 2011 smerten ville jeg kunne bide i mig.. men når det bløder så meget som det gør, så er det vel ikke smart at forsætte eller hvad? for vil amme ham.. men jeg ville ikke selv have mælk med blod i smiley

• #7   31. jan 2011 jeg ville tale med en læge imorgen om det smiley

• #8   31. jan 2011 da det var værst ved mig der tror jeg der var mere blod end mælk (det lignede det i hvert fald, men sundpl. sagde at hun tog ikke skade af blodet men at han måske ikke ville drikke så længe fordi det ikke smagte godt, men så skulle jeg bare amme kortere tid og flere gange, ved godt det ikke lige er det man har lyst til, men tror mig hvis du bliver ved så bliver det bedre, man kan få en crem på apoteket, hvis den står på køl så lindre det lidt når du smørre det på. Held og lykke og hold ud, om et par mdr ville du være så stolt at det sig at du forsatte =)

• #9   31. jan 2011 Jeg så tilfældigvis på apoteket idag, at man kan få brystvorte creme.. smiley Bare lige til info.. smiley

• #10   31. jan 2011 altså når man har brystbetændelse så siger de jo at barnet bare skal sutte alt det ud men ring til din SP i morgen og få hende til at hjælpe dig.

• #11   31. jan 2011 Jeg har det creme de snakker om i små prøve pakker ..
    Skriv hvis du er intraserret i det smiley

• #12   31. jan 2011

Det kræver nærmest blod, sved og tåre at amme, men det er det hele værd, bare hæng i, det bliver bedre ..
    Ja det super godt at smørre dine brystvorter med din mælk og lade det lufttørre..
    Dog kan din baby også ligge forkert når du ammer, det kan også gøre tingene værre ..

• #13   31. jan 2011 sabrina> ved ikke hvem min SP er..

efter det er begyndt at bløde vil han slet ikke tage ved.. er bare bange for at mælken stopper med at løbe til..

• #14   31. jan 2011 Du skal bare være obs for om der er svamp på vej i brysterne. Så kan det ikke bare ammes væk!!
    Jeg har ved begge mine børn måttet opgive amning total pga svamp ret hurtigt. Kæmpet så hårdt og inderligt en helt uretfærdig kamp. Men ikke noget at gøre.

Jeg har også noget af det creme i et par prøve pakker. Mener det var med i en af de gratis pakker man fik et eller andet sted fra...
    Sender dem gerne til dig hvis du ønsker det.

• #15   31. jan 2011 mælken skal nok fortsætte med at løbe til i lang tid endnu, det skal du ikke bekymre dig om.
    Jeg blødte 2. dag på sygehuset og måtte allerede stoppe der. Fik behandling i en uge og skulle derefter starte op igen med at amme. De sagde på sygehuset at jeg bare skulle klæde mig og baby af og putte os sammen under dynen, baby er den bedste til at få mælken til at løbe.
    Ganske rigtigt, sådan gjorde det, mælk løb og løb selvom det faktisk slet ikke var løbet til inden jeg måtte stoppe.

• #16   31. jan 2011 Hvis du er bange for at mælken stopper fordi han ikke sutter pga du bløder, så må du malke ud, enten med hånden eller helst med en hånd pumpe eller anden pumpe.. Det gjorde jeg sidst og gør jeg os nu...

Og ja det kræver blod, sved og tårre som Anna siger. Pu ha det er smertefuldt. Har denne gang haft brystbetændelse som krævede pencelin, fik os brystbetændelse i sidste graviditet men klarede den uden medicin, ammede i 1 ½ år hvor de 2 første måneder var ET SMERTE HELVEDE, resten af tiden gjorde ondt meget af tiden..

Jeg blødte os, fik blå vorter nogle gange og der kunne hives lidt død hud af. Jamen det var forfærdeligt smiley Men holdt ud. Har os mange smerter nu her ved at amme, men holder os ud nu.

Ja som der bliver sagt fra nogle af de andre. smør lidt af din mælk på vorterne og lad dem lufttørre. Håber det snart bliver bedre for dig, lider med dig, Ja det gør jeg faktisk ! Avvv...

Men det er nu det hele værd at amme i sidste ende! smiley

• #17   31. jan 2011 Jeg kankun sige, drop erstatningen, og hæng i... som Anna siger, det kræver blod sved og tåre at amme...
    Jeg har både haft sår, revner og har stadigvæk MEGET blå bryst vorte.... Nicki er 3½ måned....

• #18   31. jan 2011 Jeg er os ny i faget og det gjorde os pisse nas hos mig i starten da han ikke tog ordentlg fat så mine bryst vorter var suttet flade... Jeg fik os sår og de mente så os at jeg havde svamp på sygehuset... Men det hjalp mig at smøre med lanolin crem som stammer fra det beskyttende lag fra fårs uld... Det ka man få i helse butikker... Og så bruge suttebrikken og bide smerterne i sig...

• #19   31. jan 2011 så jeg skal bare lade have drikke løs selvom der er alt det blod med? hvis jeg da kan få ham til at tage ved igen..

• #20   31. jan 2011 Er der blod fra begge? Og er det kun når du ammer ? Hvad med at malke ud, kommer der så blod med ?

• #21   31. jan 2011 det med blod skal du ikke tage dig af, hvis han ikke vil tage ved så prøv at presse lidt mælk ud så han kan få "færden" af det igen, eller prøv med ammebrik i starten,til det værste er ovre det er bare vigtigt at du kommer af med brikken igen..

• #22   31. jan 2011 hvis du vil amme skal du fortsætte uanset blod, det tager han ikke skade af, og du skal endelig ikke give erstatning.

du kan evt smøre med ren shea smør, for at få det til at hele hurtigere (det skader forøvrigt heller ikke bebs at få det i munden)
    du kan også lige ligge en kold klud på brystet, inden du ligger ham til, det dulmer smerten og får brystvorten til at stritte så han nemmere for rigtig fat

ellers spørg på www.ammenet.dk

• #23   31. jan 2011 Har ikke lige haft tid til at læse det der er skrevet tidligere...

Jeg smøre mine brystvorter med fucidin, derved undgår man infektion og sårene heler hurtigere. Jeg pumper ud når jeg syntes sårene bliver for slemme eller det gør alt for ondt. Så supplere jeg med mælkeerstatning, de perioder hvor der ikke er så meget sår på og det ikke gør for ondt ammer jeg den rum tid det ikke gør for ondt og malker derefter ud. Så hærder de stille og roligt. det har kørt ca 4 uger på denne måde, nu ammer jeg mere og mere. smiley

Det kan lade sig gøre. men det tager tid. Min datter er 5 uger og 1 dag.

• #24   31. jan 2011 hej hvilket mærke bryst brikker har du prøvet. der er stor forskel på dem

• #25   1. feb 2011 Sabrina ; men så skal hun jo vaske bryster hele tiden, for hendes baby må i hvert fald ikke på fucidin i munden ;s

• #26   1. feb 2011 venter nr 2 til april - Hvorfor skal hun af med ammebrikken hvis det fungere.... Jeg bruger ammebrik fordi han ikke kan få ordenlig fat på mit bryst og hvis det fungere for en er det da helt okay at forsætte med den... Det er da bedere at bruge ammebrikken end at opgive amning helt pga at de sutter forkert... Jeg kommer nok til at bruge den ind til jeg ikke kan amme mere... .

• #27   1. feb 2011 jeg brugte den også i starten, de første 3 uger, jo størrre barnet bliver jo nemmere får de ved at "suge" sig fast, og så kan de godt lærer det uden, den nedsætter mærkeproduktionen, der stod i den folder jeg fik med den ude fra sygehuset at den helst skulle afvendes inden 14 dage, tror også det er noget med den samler mange bakterier, så det er vidst bedst uden, men jeg regner da også med at skulle brude den til nr 2 hvis han heller ikke kan få fat, men det var altså også dejlig befriende at komme af med den igen, så den ikke hele tiden skulle rengøres og slæbes med over alt!

• #28   1. feb 2011 - Jo men hvis man ikke ka' få det til at fungere uden så er det da bedere at fortsætte med den... Jeg har stadig besvær med at få ham til at sutte rigtigt uden og har læst mig til at man måske ammer en måned mindre med brikken... Så jeg tager det ikke så tungt og min sp siger go for den så længe det andet ikke fungere....

• #29   1. feb 2011 Jeg fik anbefalet af Shp at smøre med fucidin og skulle bare tørre dem før hun lægges til. der skal smøres efter amning og så går der knap 4 timer før hun ammes igen, der er det trukket ind i huden.

• #30   1. feb 2011 - Nåh okay, min sp. gik meget op i af at den skulle af igen, men kan godt se hvis man ikke kan uden så er det klart bedre at forsætte med den, meget hellere end at skifte til erstatning! De bare bare totalt modstander af den jeg fik den fførst efter 2 døgn på sygehuset hvor oliver altså ikke havde fået noget som helst og havde tabt sig en del, men hold fast det var dejligt at få den, for ellers havde jeg da aldrig fået ham til at tage fat!

• #31   2. feb 2011 Arrr så sidder man og skriver en roman og så har man glemt at logge på.... Pis... Når men det korte af det lange er at det er bedst at amme, så må os med brikker prøve med tiden om vi kan ligge dem fra os.... smiley

- Jeg vil i hvertfald gerne amme, gider ikke alt det med at skolde flasker mm... smiley

• #32   2. feb 2011 Med min den første fik jeg også en suttebrik, der gik nogen dage før jeg fik tilbudt den, men da hun havde tabt sig mere end de 10 % ville de godt give mig en, vi kunne så lægge den fra os efter 2 måneder, havde glemt den en dag hvor vi var i byen, så prøvede jeg uden, og det gik fint. smiley

Der er meget delte meninger om det ene og det andet, hvis man gerne vil amme og det betyder meget, så skal man dælme bare få gang i dem. Bare vær opmærksom på der findes forskellige størrelser af brikkerne.
    Jeg fik en der var for lille, hvilket resulterede i ødelagte brystvorter. Havde ikke fået vejledning på apoteket hvor jeg havde købt den. Og anede ikke der var forskel.

Kommentér på:
Amning.. av av

Annonce