{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
747 visninger | Oprettet:

Debat- emner.. {{forumTopicSubject}}

Jeg sidder og tænker for mig selv, ast jeg egentlig synes der er enormt dårlig stemning herinde ind imellem- og hvor er det altså ærgeligt!
Mine tanker går på emner- jeg læser at folk er trætte af at læse "er jeg gravid" emner, og at en lige frem synes de ikke må oprettes..
Så lad os tage en debat, hvorfor skal det være mere tilladt at oprette nogle emner frem for andre? kan man ikke bare lade være med at svare hvis emnet ikke tiltaler en, eller man bliver så frustreret? og hvad er det der gør at man simpelthen føler sig nødsaget til at komme med ondskabsfulde eller nedladende kommentarer? skal vi ikke alle sammen have lov at være her?
Emnet er oprettet som deba hvis nogen lystert- og ikke for at pege fingre af nogen- for det synes jeg egentlig ikke vi kommer nogen steder med:)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.
  • Løs vandhand skal fastgøres 499 kr.
  • Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Skridsikker måtte 800 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Debat- emner..
  • #1   23. feb 2011 Nej. vi ved det ikke, men det menneske der sidder og spørger, ved jo altså ikke bedre- for så ville der ikke blive spurgt:) jeg tænker bare, specielt med den tråd i går, jeg synes folk bliver latterligt gjort, og hvis det var mig( selvom jeg ikke selv ville spørge om det samme) var jeg bare blevet så ked af det.. så hvad gir folk ret til at træde på andre? der er mange emner der omhandler råd, om det er i forhold til om man muligvis er gravid eller om man skal sælge sit baby tøj- det er vel det samme, burde alt ikke være velkomment? dem man bliver provokeret af kan man jo bare springe over:)

• #2   23. feb 2011 Camilla..det var da en voldsom udmelding..... Hvad gør dig til et så perfekt menneske at du har ret til at dømme andre som du langt fra kender...!!!

Jeg forstår ikke at man ikke bare holder sig væk fra oplæg som man ikke er interesseret i.... så svært er det altså heller ikke....

• #3   23. feb 2011 Rigtigt- man må gerne tænke selv- og når jeg ser de emner, tænker jeg egentlig bare at selvom overskriften lyder: er jeg gravid, sidder der ikke nogen bag skærmen og forventer at vi kan svare på det, men måske give et praj om, at det måske er en mulighed..
    se det som en mulighed for at hjælpe og støtte andre, hvis man skal svare- det er da en dejlig fornemmelse:)

• #4   23. feb 2011 tror altid der på en eller anden måde vil blive skabt en negativ stemning når man debattere smiley det er skide ærgerligt, men hvis to mennesker af forskellige meninger kommer til at ramme hinanden på et blødt sted, så bliver tonen automatisk hårdere smiley

• #5   23. feb 2011 Maja- det er rigtigt, men hvorfor skal man være nedladende?

• #6   23. feb 2011 Anno- og din mening skal der også være plads til;)
    Jeg kan godt forstå dig, og andre som har spørgsmål de ikke "tør" stille, jeg var selv blevet hamrende ked af det, hvis jeg blev latterliggjort.. de tråde jeg synes er for meget hopper jeg over, og så griner jeg lidt af det med min kæreste i stedet..

• #7   23. feb 2011 Det er simplethen for langt ude, at visse mennesker har så høje tanker om dem selv..... Lad nu bare alle være her......der er da plads til alle......

Hvis disse oplæg er så r.. hammerende belastende at det overhovedet ikke er muligt er komme igennem dagen uden at skulle nedgøre ts jamen hvem siger det så mest om? Bliv nu bare væk fra de emner og så lad de personer som har overskud og medmenneskelighed til at kunne overskue disse oplæg give ts svar.....

Hold da op det kan tydeligvis være svært at styre ens hormoner når der ikke skal mere til at "tisse på ens sukkermad" ja undskyld mig men jeg er dybt forundret.....

• #8   23. feb 2011 Camilla- faktum er at ikke alle ved det, hvorfor har de ikke lov at spørge?
    nej, INGEN kan fortælle om nogen er gravid, men måske de kan hjælpe spørgenen på vej?
    og i forhold til emner om at folk er trætte af det- hvorfor er det nødvendigt, og hvorfor skal de køres over i direkte mobning? og hvad gir dig ret til at bestemme hva der er dumme spørgsmål?
    så vidt jeg ved er der ikke noget der hedder dumme spørgsmål, kun dumme svar;)

• #9   23. feb 2011 Camilla- mor til- du behøver ikke skrive at det ikke skal misforstås- det er lagt op som en debat- så derfor er din mening også mere end velkommen:)
    Camilla- jeg vil ikke kalde det en sætning man bruger til børn, men til mennesker med mindre empatisk forståelse..

• #12   23. feb 2011 Tanja- det synes jeg personligt er en rigtig fornuftig holdning..
    Anno- enig..
    Camilla, det ligner da en kvinde, hvad kunne du godt tænke dig at fortælle mig med det? smiley

• #13   23. feb 2011 Camilla-hvad er det der gør at du bliver så irriteret, og ikke bare lade den passerer?

• #14   23. feb 2011 Har ikke læst alle indlæg, kun skimtet igennem...
    Men, ikk for noget, men hvordan kan man sidde og sige kvinder er i dårlig kontakt med deres krop, eller retter, kender deres krop så lidt, der er sku da for helvede kvinder der går en hel graviditet igennem uden at opdage de er gravide... ja, det er vildt, men lige som du kan bilde din krop ind du er gravid, kan man vel for pokker os bilde den ind at man ikke er?!
    Tænker psyken er en spøjs fætter der kan gøre en masse ved ens krop, både i form af indbildske graviditeter og ikke graviditeter men man kan os bilde sig selv ind man er hammer syg, og til sidst blive det, fordi man er så overbevist om det...

Derfor forstår jeg godt der til tider er indlæg hvor folk er itvivl om der rent faktisk er graviditets symptomer, eller om det også kan være tegn på noget andet, så hvorfor tage en test, hvis man selv er så meget i tvivl, og der sidder noget der kan be- eller afkræfte ens mistanker....
    Tænker igen... udbleven mens,kvalme, trykken i maven, kan altså også være et tegn på stress.... Eller tager jeg helt fejl her?!

Også erjeg sådan set lidt træt af at læse nogen herinde skal bestemme hvilke emner der er iorden, og ikke er iorden... og hvem skal lige sidde som kongen/dronningen og bestemme det? sidst jeg tjekkede skulle der være plads til alle herinde, men som tingene er nu, er der da 2 slags emner der er udelukket for babygalleri, hvilke jeg synes virker lidt syrealistisk, da begge de typer emner omhandler graviditet, som jo er en del af det forummet er her for....

Armen altså... Babygalleri er satme ikk hvad det har været.....

• #16   23. feb 2011 Jeg smutter lige til tandlægen:)
    Camilla, det ku jo os ha været en trans, så vil hellere kalde det et interessant spørgsmål end et dumt:)
    Lene- det er jo ikke en kommentar alene der får det til at lyde som mobning, men samlingen af hele tråden, og ikke kun den tråd men generelt, synes jeg at folk kan være rigtig "gimpede" smiley

• #17   23. feb 2011 hvorfor ikke bare lade den passere, ???? hvad jeg synes er et latterligt spørgsmål er det måske ikke for andre, skal der ikke være plads til forskelligheder?
    er det ikke et åbent forum hvor alle kan spørge om hvad de vil.?

Hvis man nu også husker og skrive en sigende overskrift så gør det os det hele meget nemmere og gå uden om de emner man ikke gider, for ofte skriver folk, hjælp, hei, jubii osv.

• #18   23. feb 2011 Camilla - DYBT ENIG MED DIG !

• #20   23. feb 2011 jeg har læst de første par indlæg

og jeg syntes bestemt ikke at det er generende at man skriver : jeg har det sådan og sådan, har i prøvet det?

hvorfor er der noget galt i det ? det kunne jo være andre havde prøvet det smiley og om ikke andet ja så ta en test og vi andre venter spændt på om den er negativ eller positiv smiley ej det ser jeg intet problem i overhovedet !

babygalleri er godt nok forandret indenfor de sidste 2-2½ år , der fulgte man glædeligt hinanden hele vejen igennem c'',)

og gider man ikke følge andre ja så spring da de indlæg over !

• #21   23. feb 2011 Camilla, og hvad så hvis man har lægeskræk? Jeg feks er altså ikk typen der ved det mindste hopper til lægen og forstyrre ham... der skal sku virkeligt være god grund, med mindre det naturligvis er mine børn...

Det kan også være man frygter en graviditet, så derfor spørger man her, selv om man måske kender svaret, eller man frygter testen viser negativ, fordi det er så brændende et ønske at man bliver gravid...

Måske kan det lige så vel være en frustration som så meget andet.... synes at hvis ikk man ønsker at læse et bestemt type indlæg, såhop da for filan over, og skulle det ske du alligevel havnede i sådan en type indlæg, så findes der jo heldigvis en tilbage knapder kan føre dig ud igen?!

Tania - endnu en gang bøjer jeg mig i støvet, og erklære jeg er enig med dig!!!

• #22   23. feb 2011 kunne det tænkes at pigerne er bange og bare gerne vil ha lidt støtte og føler de får det her igennem og måske føler de ikke helt står alene med et problem som de måske ikke helt tør åbne sig for over for veninder og forældre?

TS er så enig med dig.
    Hvorfor skal man bare altid se så negativt på nogen ting, for pokker hvor må nogen da bare ha en røv tilværelse og ha det dårligt med sig selv siden man bare skal være en sort ser på ALT, helt erligt.

• #23   23. feb 2011 Sonne: meget enig.

• #24   23. feb 2011 Camilla - se, så er vi jo så vidt forskellige... Jeg ville aldrig gå til lægen med de symptomer.... Jeg ville vente og se tiden an... for ellers kan man fanme ende med at rende til lægen konstant og hele tiden.....

Gudskelov at vi har ret til hver vores mening... men nogen gange er det sku en dyd at tie stille...
    Forstår ikke den ene bekymring*/frustration, kald det hvad du vil, er iorden, men den anden er ikke...
    Og ja, hvem skal være overhovedet til at bestemme hvad folk må skrive om, og ikke skrive om?

• #25   23. feb 2011 Hahah smiley hvor hælde mere benzin på bålet - der kommer jo endnu mere dårlig stemning af endnu et indlæg altså.

Kan fornemme at nogen føler sig stødt. eller?
    Ej men come on, som lykke siger så er det altså også tilladt at tænke selv.
    "hmm jeg har udebleven mens, ømme bryster, kvalme - er jeg gravid" der er ingen der kan svare så sikkert som en test og en læges test. eller en scanning for den sags skyld.

Det kan godt være at jeg på nogle punkter er dum, men jeg kunne godt nok ikke finde på at spørge oraklet Lene om jeg er gravid. Hun er jo ikke en omvandrende test altså. ville squ være synd for hende hvis alle pigerne skulle tisse på hende smiley

Men lad os da bare blive enige om at MAN BARE SKAL TAGE EN TEST FOR AT FÅ SVAR! smiley

• #27   23. feb 2011 pernille så gentager jeg lige mig selv. :o)

kunne det tænkes at pigerne er bange og bare gerne vil ha lidt støtte og føler de får det her igennem og måske føler de ikke helt står alene med et problem som de måske ikke helt tør åbne sig for over for veninder og forældre?

alle spørger om noget dumt og måske ikke gennemtænkt til tider.

• #28   23. feb 2011 sabrina - selvf skal folk have støtte osv hvis de er bange. men jeg kan bedre sætte mig ind i det hvis der er blevet taget en test.

• #29   23. feb 2011 Camilla nu er der tydeligvis ingen som ikke giver dig plads her i forummet....eller jer andre som er enige med Camilla... Vi er bare nogen som ikke kan forstå jeres harme og frustration over andres spørgen.....

Hvorfor er I dommer over andre - hvad gør at I skal bestemme hvad folk må spørge om herinde????? Svar mig lige på det ..TAK.

• #30   23. feb 2011 Pernille - da du stod, og skulle tage en test, var du så ikke nervøs/bange? for det skal jeg edder fløjteneme ferne indrømme jeg var da jeg testede med Noah, som ikke er planlagt.... Der gik alle omrking mig og sagde jeg var gravid.. Jeg nægtede selv, fordi Jesper og jeg ikk havde kendt hinanden ret længe, og fordi jeg var bange for at de havde ret, hvilke de jo så havde....
    Så synes godt nok det er ringe kommentar at det er nemmere at sætte sig ind i hvis der er taget en test...... det kommer fisendeme an på situationen....

Sabrina - SÅ enig!!!!

• #31   23. feb 2011 Pernille: det kunne jo lige være det de manglede støtte til, de er måske bange for at tage testen og mangler lige at de ved at nogen står bag dem og er klar til at hjælpe når svaret på testen kommer, nogen gange så er alting ikke altid så lige til og fordi det er lige til for dig er det måske ikke for den anden ;o)

• #32   23. feb 2011 Jeg forstår virkelig ikke denne debat!
    Hvor svært er det at springe de emner over, man ikke har lyst at deltage i ??

• #33   23. feb 2011 Camilla det gør I da tydeligvis, når I bestemmer jer for at nogle spørgsmål er for dumme til at blive stillet herinde... Når I ikke bare kan ignorere dem og surfe udenom ...... men i stedet skal skrive nedgørende kommentar eller starte oplæg hvor I kan sidde og pisse en stemning op.... " ihhhhh hvor folk bare ude af stand til at tænke selv...bla bla ...så tag da en test.... bla bla...osv...."

• #34   23. feb 2011 Mette også min pointe - hvor svært kan det være!!!!

• #37   23. feb 2011 Tania: det var da det en rigtig god ide ;o)

• #40   23. feb 2011 Camilla>> ja og der er mange af dem, men det må jo betyde at nogen har brug for støtte og hjælp. Og om der er mange eller få er vel lige meget. Jeg har f.eks. heller ikke åbnet emnet "jer med 3 børn" da jeg ikke har 3 børn. Skal jeg brokke mig over, at der er nogen der opretter emner om noget jeg ikke interesser mig for?

Synes det er godt du springer dem over du ikke gider smiley Men synes dog ikke det giver lov til at brokke sig offentlig omkring hvad du synes er "dumme" emner...

• #41   23. feb 2011 camilla - om så der er en der tænker "FUCK FUCK" og opretter et indlæg hvor vi andre lige støtter igennem at købe en test og fåå testet - det mener jeg er meget reelt på denne side , ja ærlig talt smiley symptomer eller ej. og igen gider man ikke de indlæg og mener de er generende , ja så hopper man dem da bare over - alle skal da have lov at være i forum , om så det er med hæmorider eller mulig graviditet eller bare et spørgsmål om aftensmaden , ja det er da det der gør det hyggeligt , at følge og støtte hinanden eller bare hygge og planlægge økonomi og aftensmad smiley

men det er bare min menigng, så må i andre gerne hakke videre på hinanden *Gg* god dag til jer

• #42   23. feb 2011 God onsdag til jer alle smiley

• #44   23. feb 2011 Maiken: hvor er jeg bar enig og Mette rigtig god onsdag til dig også :o)

• #45   23. feb 2011 Det er helt cool med forskellige holdninger....det er da bare en del af livet. MEN det er ikke iorden at nedgøre og på anden vis svine andre....!!!! Længere er den bare ikk!

God ide Tania...Håber de tager dit initiativ til sig...

• #46   23. feb 2011 Sonne - nej det var jeg faktisk ikke. smiley Jeg troede jo på hvad lægerne havde sagt til mig smiley Jeg måtte jo tvinge mig selv til at købe den og også gøre det for min daværende kærestes skyld. jeg synes det var fuldstændig latterligt at "spilde" penge på sådan en test smiley

• #47   23. feb 2011 Camilla- mor til- du kan da på ingen måde udtale dig om hvad pointen med dette emne er- men det kan jeg, for JEG har oprettet det.. pointen var en debat- er det ikke det der er igang nu? jeg synes ikke der bliver hakket på nogen i tården.. vi er ikke enige, og det er da det der er fedt ved en debat;)

• #48   23. feb 2011 Juni-barnet: fordi folk rammer hinanden hvor det gør ondt også går folk i forsvar og angriber. det er normalt og sådan er mennesket smiley

• #50   23. feb 2011 Lene fordi der er grænser hvordan man kan opføre sig...! Man kan svare anstændigt ellers kan man kort og godt s..... !

Maja: ja sådan er mennesket oftest men heldigvis er der da nogle til som formår at opføre sig civiliseret selv om de bliver stødt eller uenige..

• #51   23. feb 2011 Mor til - er meget enig med dig i det du skriver!!

Pernille - okay, så du så en af de heldige, nu det jo ikk ligefrem er planlagt Jonathan skulle komme.... vil lige understrege at der intet galt er i det... men Noah er så absolut heller ikke planlagt på nogen måder, og derfor var jeg da nervøs, og blev da endnu mere nevøs og bange da jeg så opdagede at den rent faktisk var positiv.... så igen, så forstår jeg udemærket de piger der er i blandt....

• #54   23. feb 2011 Lene det er også at nedgøre at lave pis med det andre spørger om - det er bare så unødvendig og barnligt..

• #56   23. feb 2011 Synes godt nok det er utroligt man skal anklages for ikke at kende sin krop, og være uviden, fordi man spørger på bg... der kan være 10.000.000 forklaringer og grunde til folk spørger om det herinde...
    Desuden,så kan man være indbildsk gravid, men man kan altså også bilde sig selv ind man ikke er gravid... derfor synes jeg da bestemt ikke det er forkert at spørge herinde, om der eventuelt er nogen der har prøvet det samme, inden man bruger penge på at teste....

• #57   23. feb 2011 Jeg siger ikke du er barnlig - hvis du læser hvad jeg skriver .....så synes jeg det er barnligt at nedgøre andre og tage pis på det de skriver.....

• #58   23. feb 2011 ja helt sikkert. jeg var da også fuldstændig paf da den faktisk var positiv.
    Men jeg gik altså ikke herind og spurgte om jeg var gravid smiley hehe..

• #68   24. feb 2011 Hvis jeg er en høne fordi jeg forventer af mine medmennesker at man behandler hinanden anstændigt..... Så siger jeg glædeligt buuuuurk og ligger et lille æg!

Kommentér på:
Debat- emner..

Annonce