{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.176 visninger | Oprettet:

økonomi-hjælp {{forumTopicSubject}}

hej

vi sidder desværre lidt dumt i økonmien for tiden og sørger råd der til

jeg er opsagt fra mit arbejde til den 15 april og min mand til idag problemet er så at vi alle dage har troet at han var i akasse hvilket han ik er da der sket en fejl i tidernes morgen når men jeg skal stemple men får kun 10000 hvilket vi ik kan leve for på nogen måde. problemet er jo at vi venter os og vi er gift og dermed har forsøger pligt overfor hinanden men kan man slet ik få noget fra kommunen indtil han finder et arbejde igen??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  økonomi-hjælp
  • #1   7. mar 2011 Ved ikke om/eller hvor meget han kan få fra kommunen.

    Jeg ville råde jer til at ligge et (ærligt) budget og se hvor meget i har tilovers om mdn. Og selvfølgelig ringe til kommunen og forklare situationen..


  • #2   7. mar 2011 prøv at gå ind på borger.dk og læs alt der står der.. så får i alle svar. det kan godt være svært at forklare smiley

  • #3   7. mar 2011 Jeg syntes i skal kontakte jeres sagsbehandler på komunen, når du får så lidt, kan det være at han kan få kontanthjælp (Hvis i ikke har børn i forvejen vil han så fra du er 12+ få 10.000 og noget før skat, når barnet er født vil det stige til 13.000 og noget før skat, hvis i har børn i forvejen vil han kunne få den sidste sats med det samme)

    Til barnet kan der til den tid søges økonomisk friplads, så i ikke skal betale nær så meget..

    Rent børneværelses mæssigt, så plejer familie og venner være gode til at låne og give ting og tøj smiley

    Da jeg skulle føde var jeg på kontanthjælp og kæresten på SU, vi har ikke købt ret meget selv, og de ting vi har fået har set ud som ny smiley


  • #4   7. mar 2011 jamen vi har jo kun mine stempel penge til husleje vand varme benzin bilforsikringer heste hun katte og den lille vi har udgifter for 16500 om mrd og kan derfor ik leve for 10000 kr 3 mennesker to heste hus vand varme og to biler hvilket er nød vendig da der er ti km til den nærmeste bus og 33 km til den nærmeste tog

  • #5   7. mar 2011 Du kunne jo sælge nogle af dyrene smiley

    Jeg har selv lige måtte sælge mine heste fordi jeg ikke havde råd til dem..


  • #8   7. mar 2011 hvad er vigtigst for dig? af i kan leve eller hestene - måtte selv afskaffe min hypper jeg havde haft i mange år for det er bare en udgift faktisk.. og tro mig du ¨får ikkee tid til dem når du har født

  • #9   7. mar 2011 de 200 kr jeg bruger på hestene er nok ik det der væltere bugtet:-) 22000 før skat det vil sige 17000 ud betalt ?? men det kan han vel ik få når jeg får 10000 kr for at stemple? men vi må jo sælge alt hvad vi ejer både to nye biler de kom i febuar 4x4 biler hestene huset selv om vi bor til 2500 kr om mdr plus vand og varme selvfølgelig. kunne ik finde noget på borger.dk om det

  • #10   7. mar 2011 tid til hestene det gør jeg det er noget man prioter;-)

  • #11   7. mar 2011 Nej men 200kr er 2 pakker bleer smiley

    Mener der er en grænse for meget man må eje - og i har jo mange biler osv.


  • #12   7. mar 2011 Har i hestene derhjemme, eller?

  • #13   7. mar 2011 Eller 4 pakke bleer afhængig af hvor man køber dem!
    Har osse selv haft hest og børn, og ja, der er bare ikke overskud til det ..


  • #14   7. mar 2011 anne - du bruger kun 200 på opstaldning, smed, dyrlæge og udstyr?

  • #15   7. mar 2011 hestene er her hjemme hø halm har vi selv smeden er lige om hjørnet og han får halm og hø så ordener han lige hestene med sko osv og dyrlægen ja der er de forsikret så er der de 215 kr deres fuldfoder koster det er til 42 dage så. det der med tiden kommer an på hvem man er vi haft en plejedatter hun var 4 mdr da hun kom her og havde fint tid til hestene så det får jeg os men vores egen:-) ang bilerne kan de så forlænge at man sælger dem når man ik har lånt til dem?? vi skylder stort set intet til banken så??

  • #16   7. mar 2011 udstyr har jeg rigligt af dyrlæge de er forsikret smed gratis osv men selvfølgelig vil alt blive solgt hvis det er nødvendig dog håber jeg ik det sker

  • #17   7. mar 2011 hø og halm er jo ikke gratis at lave smiley Det koster jo også for kornet, diesel til traktorene..

    I skal bruge penge på det vand hestene drikker, på strømmen i stalden, hvis i har varme i stalden går der også penge til det..

    Vedligeholdelse af stald og fold koster jo også..


  • #18   7. mar 2011 min mand er fritidsland mand vi har 17 hektar som er med korn og græs og lige de udgifter går jo over en anden post vand til hesten er fra egen brund derfor betaler man ik for hestene går i løsdrift uden lys og varme. hegn ja der fælder man da bare et træ og laver til pæle hvis en knækket hegn ja der bruger vi det blå snor fra bigballerne hvis det går i stykker vi bruger alligevl aldrig strøm i hegnet så men som sagt bliver alt solgt hvis det virkelig bliver nødvendigt men kan bare ik forstå det skal være sådan bare fordi man har valgt at gifte sig jo det var dumt set i bagspejlet men vi elsker jo hinanden og nu står man bare så dumt i det

  • #19   7. mar 2011 Selv hvis i ikke havde været gift ville han jo heller ikke få meget mere.. Jeg ved ikke om han kan få kontanthjælp når han har et landbrug..

    Det poster i vel også en egenkapital i?


  • #22   7. mar 2011 Men der kan komme noget uventet mht hestene.
    Et barn på 4mdr er noget helt andet end et nyfødt barn! du sq jo ikke bruge tid på af amme, eller komme dig efter fødsel - Ja en syg verden som det bliver skrevet.
    Men nogen gange er man nødtil af se hvad der er bedst for en selv & ens børn istedet for af sige man ikke vil dit & dat - alt koster & et barn er bestemt ikke billigt smil.


  • #23   7. mar 2011 sarah jeg kan kun gi dig ret og så bliver jeg sq meget sur når jeg ser lukus fælden på tv 3 for nogen af dem har sq langt over 50000 om mdr og kan ik få det til at hænge sammen når vi begge har arbejde har vi 24000 efter skat hvilket vi fint kan leve for men ingen mennesker kan jeg leve for 10000 og så ville jeg så sørge boligstøtte for lidt er bedre end intet men vores hus er 4 kvm for stort de skal nok finde en mulighed for at de ik skal betale noget

  • #24   7. mar 2011 hestene vil jo ik gi en formue venner det er dårligt tidspunkt at sælge dem på og for det andet er det to ponyer om maks koster 15000 til sammen.

    alt til den lille er købt og har os forældre der gerne betaler sådanne ting


  • #25   7. mar 2011 anne - 15000 er også meget.. jeg fik 7.000 ialt for mine 2 ponyer, den ene havde stamtavle..

    Jeg solgte dem for hvad jeg salv havde givet for dem..



  • #26   7. mar 2011 jeg solgte min 4års blandings hoppe for nogen mdr tilbage & jeg fik en go slat penge for hende, det var nok det sværeste valg jeg havde taget i meget lang tid - men nogen gange skal man tænke på dig selv.
    15 tusinde kommer man langt fra - Husk på man kan ikke leve på sine forældre hele livet smiley



  • #28   7. mar 2011 jeg syntes sku heller ikke det er fair bare fordi man er gift så skal man straffes men en enlig mor kan få i hovede og røv det sku derfor der er så mange enlige mødre i dk..... men har mange flere penge som enlig med børn en som mand og kone med børn det er sku ikke fair.

  • #29   7. mar 2011 Nu er det vel ikke de heste der er sagens kerne...

    Vi står alle i forskellige situationer... Jeg ville kontakte min bank ang råd og vejledning, evt de kan sætte nogle lån i bero eller give jer lov til at få et lån af en eller anden art...
    Desuden få lavet et reelt budget af jeres økonomi også smutte på kommunen g få lov at tale med en der kan hjælpe med råd og vejledning.

    Mht a-kasse synes jeg da bestemt det er med at få meldt ind... om man kan når i allerede er arbejdsløse det må i så se til.
    Har du ikke holdt øje med at der er blevet trukket til a-kasse siden det lige kom som en overraskelse at i ikke er medlem?

    Men held og lykke med det hele... og hvis du kun er i uge 7 så er det dælme med at komme ud og søge noget arbejde inden mavsen bliver for stor!


  • #30   7. mar 2011 der er skam blevet betalt men da der er sket i fejl i indmeldelse er han blevet medlem af fagforeningen og ik a-kassen som var planen fejlen er sket for 7 år siden og har ingen mistænke haft overhovedet da de har fået penge hver mdr. jeg er skam i a-kasse. jeg kan og må ik arbejde og ved slet ik om jeg kommer til det er senge læggende indtil uge 12 så lang vej igen nu er det jo ik et prooblem at jeg ik skal ud at arbejde bare han havde været i a-kasse havde vi jo klaret os uden problemer men da de har lavet en fejl er han som sagt blevet medlem af fagforenigen istedet for a-kassen møg træls

  • #31   7. mar 2011 Kom igang siger jeg bare, på en sød og rar måde ;o)

    ej kan godt se det er en grim en i er endt i, men så vil jeg også sige, det er altså op til en selv at sørge for man er dækket ind med a-kasse, og så må i simpelthen se i øjnene at i er nødt til at lave tingene om, kan godt være i har udgifter på 16500, men så må i jo få det lavet så det er under de 10.000 i kan få, eller det som i nok ender ud på at have når i har snakket med kommunen, jeg tænker da at i kan få lidt.
    i må prioritere og være lidt hårde, nej det er ikke hestene det handler om, men 200 kr om måneden er jo alligevel også lidt af budgettet, og hva så når de skal have smed og dyrlæge??? det samme med hund og kat, og som katrine siger, du er ikke ret langt henne, skynd dig for søren da at få søgt noget arbejde, måske bare et sommerferie job, vikar job eller noget andet, ligesom din mand også må tage hvad der byder sig.
    i må skære ned alle de steder i kan, og helt ærligt kan man så ikke sige at i ikke har brug for 2 biler hvis i begge er arbejdsløse??? måske skal i finde et sted at bo hvor det er billigere og nemmere at komme nogen steder evt uden bil... 10.000 er ikke mange penge, så det er begrænset hvad man kan for dem, men det kan altså lade sig gøre, det skal det jo.


  • #32   7. mar 2011 hvis de har lavet en fejl og i har gået og betalt et beløb der både skulle dække a kasse plus fagforening burde det så ikke være deres problem og noget de burde rette op på?

    men jeg fik at vide at man ikke må eje bil og må heller ikke ha hus for at kan få sin kontant hjælp man skal bo i lejebolig som jeg forstod det, men hvis nu bilerne var købt på afbetaling og i gik og betalte af på dem så måtte i gerne ha billerne.


  • #34   7. mar 2011 nej det er ikke nemt, men man er da nødt til at forsøge og hun kan da ikke gå på kommunen og sige, jeg vil ikke sælge bil, hest osv og vil ikke søge job fordi det er svært!!! den holder da ikke man må yde for at nyde, og skal de have nogle penge er det vel ikke for meget forlangt at de gør lidt selv for at kunne klare det, eller hvad??? tror bestemt heller ikke de lever i luksus, men kunne feks lyde til de har viasat som jo ikke er billigt... de har 2 biler og arbejdsløse begge 2, har de mon brug for det så?? man kan jo ikke bare sige, "i skal ikke lave noget om, her har i lidt penge"

    det er da en super hård situation at komme i, og har da bestemt ondt af dem, det skal der ikke være tvivl om, men man kan jo ikke forvente at få penge serveret på et sølvfad..


  • #36   7. mar 2011 han skal ihvertfald skynde sig på kommunen, for man får først fra den dag man søger. ang bilerne må du gerne have dem - du skal dog angive vurdering af begge biler og så vurderer kommunen om i harbehov for begge biler, kun den ene eller om i kan undvære begge 2.

    siden du ikke skal arbejde foreløbig, ville de nok sige i skal af med mindst en af dem - et godt argument for at beholde den ene er jo at han skal bruge den hvis han nu får job langtr væk osv.

    vi har 2 biler (begge købt kontant, så vi skylder ikke i dem) og min mand bruger den ene til at kører på job (han får supplerende kh og arbejder tit i jylland osv, så den kan ikke undværes) den anden bil er vurderet til 5000kr så det kan ikke betale sig at sælge den.

    at sælge heste er jo nok en her og nu løsning og hjælper nok i det lange løb, så som linda siger, så må man jo spare hvor der spares kan, på tlf, internet tv osv smiley


  • #37   7. mar 2011 så kom han hjem fra kommunen vi får intet andet end mine stempel penge da huset er vurderet til 3,8 mil og bilerne til 1,4 mil og så hestene oven i mm så giver intet. banken var dog søde og ville gren hjælpe os vi har kun 54000 i gæld så de kunne godt hjælp os heldig vis

  • #39   7. mar 2011 jeg sys jo så at det kan være lige meget hvor meget hus biler så videre er værd når lortet er betalt kontakt og ingen glæd har udover de 54000 vi har fra da vi blevgift. jeg be jo ik om mere end at vi har 20000 til sammen for så kan vi nemt leve men må jo finde en løsning på det her

  • #41   7. mar 2011 Tania - Der er ingen der har sagt hun selv har valgt at blive fyret :S

    Det er med til at redde hendes økonomi på sigt, i og med hun ikke har de udgifter..

    Og jeg vil nu mene at de fleste danskere har luxus i deres hjem, som internet, rindende vand, tv og andre goder..


Kommentér på:
økonomi-hjælp

Annonce