{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.084 visninger | Oprettet:

hjælp hvad kan vi gøre??!! (økonomi) {{forumTopicSubject}}

vi står i den situation, at min kæreste ska betale en gæld tilbage inden 90 dage. vores økonomi kører i forvejen dårligt.
nu blir vi nødt til at sælge bilen (som i øvrigt ik kan køre, der skal ny motor i, flere problemer)
jeg er i skolepraktik og får under mindstelønnen i løn.. nu jeg er på barsel får jeg så kun udbetalt ca 4400 kr i måneden.. det kan bare ikke løbe rundt og er i minus hver måned.
hans bank vil hjælpe os med indskud til en anden lejlighed da denne er er mega dyr.

men kan jeg slet ikke gøre noget eller få noget hjælp økonomisk?? min egen bank vil ikke hjælpe mig.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp hvad kan vi gøre??!! (økonomi)
  • #1   9. okt 2008 der er ikke så mange steder at hente hjælp hvis man er sammen med sin partner og banken ikke vil hjælpe..
    har i hørt om hans bank vil hjælpe jer..?
    men 4400 er godt nok heller ikke meget at få..
    det kan ikke være rigtigt at du ikke får mere..
    i er ikke gift vel?
    det kan bedst betale sig for dig at hoppe fra praktikken nu hvor du er på barsel.. så du kan komme på kontanthjælp.. og få nogle flere penge..


  • #2   9. okt 2008 Louise - Puha, jeg føler med jer.. Jeg ved lige nøjagtig hvordan det er.. Syntes det lyder lidt som vores måneder.. smiley Men, det kommer an på hva I gerne vil have hjælp til?

  • #3   9. okt 2008 nej vi er ikke gift.

    jeg har selv tænk på at stoppe praktikken, men jeg skal på mit sidste skoleforløb til januar mangler lidt praktik og er så færdiguddannet til august. jeg vil jo gerne gøre min uddannelse færdig nu. stopper jeg praktikken nu kommer jeg ikke ind igen medmindre jeg får læreplads (usansynligt er igang som dyrepasser)

    skolepraktikken gir så lidt i løn som mulig for at få os ud, bare ik nemt når der ingen læreplads er smiley
    så de har jo regnet rigtigt at jeg ikke skal have mere. det er bare ikke til at få til at køre rundt med så få penge, så snart de kommer ind er de jo væk igen pga regninger.


  • #4   9. okt 2008 Ja, kan egentlig godt se du står lidt i t dilemme så, når du egentlig snart er færdig med din udd så.. Det ville jo også være træls hvis du skal stopp det helt, når du er så langt.. Men som jeg spurgte før, er det noget specielt du gerne vil have hjælp til, eller bare sådan generalt?

  • #5   9. okt 2008 det er jo bare sådan generelt tror jeg, så vi kan få hans konto op at køre igen..
    havde han ikke den gæld der skal betales nu, ville vi liiiige ku få det til at løbe rundt og vi ku ha beholdt bilen. (og få den lavet)

    jeg det er jo ca ½ år jeg mangler og det er jo ikkemeget så ville være ked hvis jeg ik ku gøre det færdig, så det er bare så træls vi står i den situation nu!


  • #6   9. okt 2008 hvis vi bare ku få 14.000 for bilen, så ville alt jo ku løses igen.. smiley

  • #7   9. okt 2008 Ja, men ville ønske den kunne have ventet lidt med og komme.. smiley
    Jamen kan kommunen ikke hjælpe bare lidt? Altså tænkte lidt mht boligsikring og sådan? Ved godt de ikke er meget, men 500 her og der, hjælper jo også..


  • #8   9. okt 2008 boligsikring er vi ved at sku ha lavet nu her, min kæreste har fået af vide vi kun ku få 500, men det er også rart nok, bare at få lidt

  • #9   9. okt 2008 Jamn hva er det for en bil I har?

  • #10   9. okt 2008 en nissan primera fra 92 mener jeg. den skal ha skiftet motor, men vi har en motor liggende til det vi skal bare ha snakket med ham der har den om den virker ordenligt, så vi ik er uheldige med den også..

  • #11   9. okt 2008 men det koster jo også at få den sat i smiley ja en ulykke kommer sjældent alene må vi sande, har dog også en masse reserve dele liggende som vi vil sælge også

  • Tori
    Tori Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 167 Svar: 1.732
    #12   9. okt 2008 uden at blande mig for meget, vil jeg lige høre om det ikke vil være muligt for din kæreste og få lavet en afdragsordring, som vil passe lidt bedre ind i jeres økonomi? De plejer at være til at snakke med, nogen gange sender de bare sådan nogle breve ud for at få folk til at betale pengene tilbage. Men hvis han kontakter dem, og fortæller om situation så er jeg sikker på at de er villige til en afdragsordring

  • #13   9. okt 2008 de kender skam godt vores situation og også derfor de er gået med til at hjælpe med et indskud. han har jo et lån i forvejen han afdrager på, og dette er penge der er trukket over.. han havde snakket med banken om det men alligevel vælger de at gøre dette, lige som vi er ved at få styr på det og sådan.

  • #14   9. okt 2008 Okay.. Ved ikke helt hvor meget man kan få for sådan en nu.. Men de har været godt oppe i pris.. Vi har gjort en del i og sælge biler, så tror faktisk I skal finde en der kan sætte motoren i rigtig billigt, og så skyde den af, med alle reservedelene! smiley

  • #15   9. okt 2008 vi har også prøvet det der med minus hver mdr. og det kom let til at gå ud over vores forhold...
    vi solgte bilen, flyttede i en mindre lejlighed og skar alle udnødvendige udgifter væk. det gjorde meget for os. håber i kommer ovenpå igen.


  • #16   9. okt 2008 pia : ja vi må også sælge bilen nu, skærer også udnødvendige ting ned (har vi gjort længe) og søger en lejlighed dog billigere end denne.

    til jer andre : tak for jeres svar


  • #17   9. okt 2008 Engangs ydelse på kommunen, forklar jeres situation og søg den ydelse =)

  • #18   9. okt 2008 jeg føler med jer og vi står også med håret i postkassen... vi løber også tør hver måned osv.. ja enlig er vi sq ret flade, vi har også en bil som skal have skiftet motor,, og sælges, men tror bare at vi skrotter den... jeg krydser fingre for jer... og så forstår jeg ikke hvorfor banken ikke er med på afdrag ? sådan som jeg forstår det er at din kæreste har trukket over på sit dankort? eller .. og nu er jeg ikke så lidt fræk? for hvor meget drejer det sig om ? jeg har selv været der, en måned jeg var godt på røven (inden jeg mødte henrik) og bagud med alle regninger ,, og jeg ville jo ikke sælge hesten, og opstaldningen var jeg også bagud med, så i slutningen af måneden ringede min bankdame og spurgte om jeg vidste hvor mange penge jeg havde i minus.. næ siger jeg , men jeg har næsten os betalt de fleste regninger.. udover et lån, noget hø, noget el og noget olie.. osv!! det hele hang i laser,, (var vikar og der var ikke nok timer) så jeg havde 11000 i minus og der udover havde jeg brugt min løn... jeg sagde at jeg var flad, og min søde bankdame sagde gå hen og hæv 1000/2000 kr og så klip det dankort over ! så må de penge holde til du får løn. oven i lånet kom de 12-13000,-... (med mors underskriift, jeg var 18 år og ja jeg er ikke meget klogere nu, dog er jeg/vi med i regningerne og det er svært på s.u. , henrik skal arbejde i ferien (for at se om lærepladsen vil have ham) og så kommer der 5000 mere ind om måneden.. så skriv endelig hvis du vil snakke ,, det er ikke det eneste økonomiske problem der har været / er ... men jeg trak over ... nu vil kommunen have 10000 så jeg sendte en klage afsted smiley

  • #19   9. okt 2008 14.000 skal de have. har også en afdragsordning, men det er på lånet ikke på selve budget kontoen, der er problemet. hans dankort er også klippet. det er kunmig der har et , og det styrer jeg fint uden det store overtræk..(dog trækker jeg ca 1000 over hver md ellers løber det ik rundt)
    men nu må vi se. har fundet nogle der vil hjælpe med at få motor i bilen og sådan så den ka bli solgt


  • #20   10. okt 2008 louise b, jamen hvis i ikke bliver ved med at slå i bordet om afdrag på det overtræk, ja så er i heller ikke for kloge.. undskyld, men stå da ved at i ikke har pengene og se ¨så hvad banken vil gøre.. i kan evt ligge overtrækket oven i lånet ? i har vel ikke tænkt jer at smide 14000,- og så være så meget på røven som du udtrykker ? det er jeres valg, men jeg ville sige at jeg ikke kunne betale og få lavet en afdrags ordning.

Kommentér på:
hjælp hvad kan vi gøre??!! (økonomi)

Annonce