2.457 visninger
|
Oprettet:
ACS - mor til Vito - 12. juli 2011 !
Tilmeldt:
5. nov 2010 Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
Tilmeldt:
5. nov 2010 Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
Budget barnedåb? {{forumTopicSubject}}
Jeg har siddet og søgt lidt, men synes mest jeg finder bordplaner og gaveønsker, så nu bliver det en tråd om det..
Hvor meget har jeres barnedåb/navngivningsfest ca. kostet? Hvor mange var I? Hvor stort/småt var det? Hvad har I beregnet med pr. gæst?..
Jeg har noget tid at løbe på endnu, da der er flere mdr. til termin, men der er også en del penge der skal skrabes sammen..
Så jeg ville rigtig gerne høre hvad I har gjort mht. antal gæster, spisning, budget osv..
apr 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 121 Svar: 550
dec 2010
Følger: 22 Følgere: 21 Emner: 331 Svar: 3.176
så vi skal have sparet en hel del sammen
jun 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 90 Svar: 2.061
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
Faderens familie er kæmpestor, så vi kan snildt blive 50-60 stk, og det er bare SÅ mange..
Jeg tænker noget i retning af barnedåb, efterfulgt af reception i et forsamlingslokale, med noget buffet og en kage.. Altså ikke en kæmpe fest, men folk skal fodres lidt af..
Men der er godt nok stor forskel på jeres kuvert-pris..
Berit,
så har I også lavet al maden selv ik?..
jeg overvejer stærkt at høre min svoger ad, om han kan hjælpe med at sammensætte en nem menu, som kan laves i forvejen og evt. blot skal pyntes og lunes af en ung pige eller sådan, på selve dagen..
dec 2010
Følger: 22 Følgere: 21 Emner: 331 Svar: 3.176
men ja det er jo os hvor mange der kommer og hvad man vil give af mad
men nogle gange er det ikk engang billigere at lave maden selv..
men altså ja vi regner stærkt med at 10.000kr skal vi da af med selvom billigere ville være lykke *G*
mar 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Emner: 72 Svar: 1.953
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
ja, det kan jeg se..
Er også derfor jeg overvejer at lave en menu med min svoger (som er kok) og så lave det hele i forvejen, og evt. få en til at stå i køkkenet og varme op og rydde op..
Tror dog ikke det kan gøre sååå billigt, jeg er rimelig sippet og kræsen ang. mad, og tror heller ikke det skal være så meget madder, men mere lune retter eller sådan.. Måske et par salater og noget i den dur..
Umiddelbart tænker jeg at det ikke er helt skævt at regne med 50-60 pr. person for selve maden.. Og så dertil leje af lokaler, drikkevarer osv..
apr 2008
Følger: 22 Følgere: 20 Emner: 186 Svar: 2.352
vi var så vidt jeg husker 24 mennesker
havde lavet smørebrød selv og bestilt kage udefra...
lokalet var vi så heldige og kunne få lov at låne gratis i kirken, da vi kender præsten godt
dec 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Babyer: 2 Emner: 176 Svar: 3.150
Der blev drukket 2 flasker hvidvin og 2 flasker rødvin (vi betalte dog for 4 af hver da det var hvad der var blevet åbnet), så var der fadøl der blev drukket 4 og 10 sodavand. Folk kunne bare gå i baren og hente hvad de ville have, så var lidt overrasket over der ikke blev drukket mere.
For alt dette skulle vi af med 4000. Den ene slags kød var dog dårlig, så vi fik et afslag på 500 kr, så alt i alt 3500. Kæresten havde et jakkesæt fra et bryllup vi havde været til og kjole havde hans familie til Oliver. Så det var kun mig der skulle ud og have lidt tøj.
maj 2008
Følger: 18 Følgere: 17 Babyer: 2 Emner: 6 Svar: 185
jeg regner med at det bliver omkring 5.000 alt i alt det er med tøj til begge unger mig selv, mad drikke kager , osv.
mar 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Babyer: 1 Emner: 72 Svar: 3.459
Mad: 89,50 pr kuvert mener jeg (fra kokken og jomfuen) - Det betalte min kærestes farfar
Desset: Sønderjysk rugbrødslagkage som min mor lavede
ud over det småkager og bradepandekage (Sidst nævnte havde kærestens farmor lavet)
Øl, vin og sodavand gav svigerfar..
Ingen bordplan og ingen ønskeseddel.. Vi var vidst 40-50 personer
apr 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 1 Emner: 87 Svar: 520
Vi var omkring 85 + børn og prisen på dagen var 8500 kr. - 9500 kr. incl lokale der kostede os 2500,- at leje.
nov 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 18 Svar: 402
Vi lavede selv maden, kagen fik vi gratis.
Vi havde lavet bufet og der var rigeligt af alt:)
Så hvis man gider at gøre noget selv, så er der rigtig mange penge at spare.
/Carina
apr 2008
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 225
mad 2744,-
bordet 600,-
blomster, flag, due mm. 300,-
frisør 500,-
tøj 1000,- til Lea, Henrik og jeg
vi har fået lokalerne af mine forældre ellers havde det været 1600,- extra.
¨vi holder det i vores lokale søsportscenter. lækre lokaler med masser af plads så børnene kan lege.
vi bliver 26. mad fra KOkken og jorfruen.
Til Leas barnedåb for 5 år siden var det nogenlunde samme buget og der havde vi lavet mad selv.
nov 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 69 Svar: 644
Vi holdt det i vores forsamlingshus.
Prisen er uden tøj
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 313 Svar: 2.817
synes ikke en barnedåb skal gøres til noget vildt stort, desuden har vi også lige et bryllup nu her, så der bliver ikke økonomi til stor barnedåb sidst på året eller først på næste år.
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 32 Babyer: 2 Emner: 108 Svar: 2.892
maj 2008
Følger: 17 Følgere: 16 Emner: 61 Svar: 753
Vil tro alt i alt med mad, meget forskelligt, drikkevarer, desserter osv kom vi af med 8-10.000 Men manglede bestemt heller ingenting, havde virkelig meget i overskud og vi spiste pålægskagemænd et par dage efter
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 147 Svar: 1.293
jul 2008
Følger: 42 Følgere: 41 Babyer: 2 Emner: 492 Svar: 7.897
jul 2008
Følger: 42 Følgere: 41 Babyer: 2 Emner: 492 Svar: 7.897
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
Var der noget I ville have gjort anderledes?.
F.eks nogle der holder det hjemme eller i forsamling, og helst ville have holdt det ude, eller omvendt?..
Noget I vil gøre anderledes en anden gang, eller noget der bare fungerede helt vildt godt?..
mar 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 3 Svar: 19
dec 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Babyer: 2 Emner: 176 Svar: 3.150
Jeg vil ikke gøre noget anderledes. Det var så fedt bare at komme, spise, hygge og så køre hjem igen. Man skulle ikke stresse over man skulle gøre klar, rydde op, sørge for mad og drikke og så gøre rent igen bagefter. Det hele blev gjort for en og det var dejligt.
jun 2010
Følger: 11 Følgere: 10 Babyer: 1 Emner: 47 Svar: 1.140
Der var rigtig meget mad til overs :). Og synes ikke det var et stort beløb for den fest vi holdte.
mar 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Babyer: 1 Emner: 72 Svar: 3.459
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 108 Svar: 1.315
Mad, drikke, div bordpynt/lyd/dug/servietter, plastisk tallerkner/krus, lokaler, tøj, gris... Og så har jeg garanteret glemt noget
feb 2011
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 95 Svar: 1.972
Vi fik hjemmelavet brunch hvor en af vores venner ikke var med i kirke og sørgede for at tingene var varmet da vi kom fra kirke... Men alt var lavet/forberedt fra om morgen!!!
Tror vi brugte en 3500-4000,-
Til klaras var vi kun 20 pers. og holdte det i egen have...
Vi havde bestilt crosstrainer fra seven/eleven og havde selv lavet en masse forskellige salater som folk så selv kunne komme i crosstrainerne!
Tror vi brugte 1500,-
jul 2008
Følger: 42 Følgere: 41 Babyer: 2 Emner: 492 Svar: 7.897
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 108 Svar: 1.315
apr 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Babyer: 1 Emner: 12 Svar: 162
apr 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Babyer: 1 Emner: 12 Svar: 162
Budget barnedåb?