{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.457 visninger | Oprettet:

Budget barnedåb? {{forumTopicSubject}}

Jeg har siddet og søgt lidt, men synes mest jeg finder bordplaner og gaveønsker, så nu bliver det en tråd om det..

Hvor meget har jeres barnedåb/navngivningsfest ca. kostet? Hvor mange var I? Hvor stort/småt var det? Hvad har I beregnet med pr. gæst?..

Jeg har noget tid at løbe på endnu, da der er flere mdr. til termin, men der er også en del penge der skal skrabes sammen..

Så jeg ville rigtig gerne høre hvad I har gjort mht. antal gæster, spisning, budget osv..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Budget barnedåb?
  • #1   12. mar 2011 Vu var 30, spiste mad ude og fik kaffe og kage hjemme.. Vi brugte ca 8000 kr.

• #3   12. mar 2011 Vi regner med at blive omkring 40-50mennesker - bestiller mad ude fra - holder det i et selskabslokal - kage bestiller jeg os ude fra. vi har regnet med at skal bruge omkring 10-12.000kr

så vi skal have sparet en hel del sammen smiley

• #4   12. mar 2011 vi var et ar og 20, og havde bestilt mad udefra, men holdte der hjemme, og vi brugte vel alt i alt 6-8000

• #6   12. mar 2011 Hold da op! Der var noget af en forskel på jeres fester! smiley wow!..

Faderens familie er kæmpestor, så vi kan snildt blive 50-60 stk, og det er bare SÅ mange..

Jeg tænker noget i retning af barnedåb, efterfulgt af reception i et forsamlingslokale, med noget buffet og en kage.. Altså ikke en kæmpe fest, men folk skal fodres lidt af..

Men der er godt nok stor forskel på jeres kuvert-pris..

Berit,
    så har I også lavet al maden selv ik?..
    jeg overvejer stærkt at høre min svoger ad, om han kan hjælpe med at sammensætte en nem menu, som kan laves i forvejen og evt. blot skal pyntes og lunes af en ung pige eller sådan, på selve dagen..

• #8   12. mar 2011 Ja vi håber os det kan gøres en del billigere - jeg vil selv lave bordkort - pynt og indbydelser smiley
    men ja det er jo os hvor mange der kommer og hvad man vil give af mad smiley
    men nogle gange er det ikk engang billigere at lave maden selv..

men altså ja vi regner stærkt med at 10.000kr skal vi da af med selvom billigere ville være lykke *G*

• #10   12. mar 2011 vi var 25 mennesker hvor af 4 var børn brugte ca 3500kr alt i alt. lavede bordkort pynt og indbydelser selv

• #11   12. mar 2011 Berit,
    ja, det kan jeg se..

Er også derfor jeg overvejer at lave en menu med min svoger (som er kok) og så lave det hele i forvejen, og evt. få en til at stå i køkkenet og varme op og rydde op..

Tror dog ikke det kan gøre sååå billigt, jeg er rimelig sippet og kræsen ang. mad, og tror heller ikke det skal være så meget madder, men mere lune retter eller sådan.. Måske et par salater og noget i den dur..

Umiddelbart tænker jeg at det ikke er helt skævt at regne med 50-60 pr. person for selve maden.. Og så dertil leje af lokaler, drikkevarer osv..

• #12   12. mar 2011 vi brugte omkring 2500 kr
    vi var så vidt jeg husker 24 mennesker
    havde lavet smørebrød selv og bestilt kage udefra...
    lokalet var vi så heldige og kunne få lov at låne gratis i kirken, da vi kender præsten godt smiley

• #14   12. mar 2011 Vi lejede et lokale hos vores lokale bageri, hvor de også laver mad til fester. Vi var hvis omkring 15, bare den nærmest familie. Når vi valgte at få maden derfra var lokale, borpynt og oprydning gratis. Vi fik en buffe med crossant med hønse- og rejesalat, 2 slags kød med nogle kartofler, salat og ostebord. Der udover havde min kærestes mormor lavet tarteletter og min mormor laglage.
    Der blev drukket 2 flasker hvidvin og 2 flasker rødvin (vi betalte dog for 4 af hver da det var hvad der var blevet åbnet), så var der fadøl der blev drukket 4 og 10 sodavand. Folk kunne bare gå i baren og hente hvad de ville have, så var lidt overrasket over der ikke blev drukket mere.

For alt dette skulle vi af med 4000. Den ene slags kød var dog dårlig, så vi fik et afslag på 500 kr, så alt i alt 3500. Kæresten havde et jakkesæt fra et bryllup vi havde været til og kjole havde hans familie til Oliver. Så det var kun mig der skulle ud og have lidt tøj.

• #15   13. mar 2011 vi bliver ca 20 plus minus hvor at 15 af dem er voksne og resten børn 200 pr kuvert og jeg holder det på nede på vivaldi var har i centret brunch..

jeg regner med at det bliver omkring 5.000 alt i alt det er med tøj til begge unger mig selv, mad drikke kager , osv.

• #16   13. mar 2011 Leje af lokaler: 0 kr
    Mad: 89,50 pr kuvert mener jeg (fra kokken og jomfuen) - Det betalte min kærestes farfar
    Desset: Sønderjysk rugbrødslagkage som min mor lavede

ud over det småkager og bradepandekage (Sidst nævnte havde kærestens farmor lavet)

Øl, vin og sodavand gav svigerfar..

Ingen bordplan og ingen ønskeseddel.. Vi var vidst 40-50 personer

• #17   13. mar 2011 Hej

Vi var omkring 85 + børn og prisen på dagen var 8500 kr. - 9500 kr. incl lokale der kostede os 2500,- at leje.

• #19   13. mar 2011 Vi var 47 og brugt ialt ca 4000. incl drikkevare.

Vi lavede selv maden, kagen fik vi gratis.
    Vi havde lavet bufet og der var rigeligt af alt:)
    Så hvis man gider at gøre noget selv, så er der rigtig mange penge at spare.

/Carina

• Berit a
    Berit a Tilmeldt:
    apr 2008

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 225
    #20   13. mar 2011 vi holder barnedåb idag og har ca brugt 5500,-
    mad 2744,-
    bordet 600,-
    blomster, flag, due mm. 300,-

frisør 500,-
    tøj 1000,- til Lea, Henrik og jeg

vi har fået lokalerne af mine forældre ellers havde det været 1600,- extra.
    ¨vi holder det i vores lokale søsportscenter. lækre lokaler med masser af plads så børnene kan lege.
    vi bliver 26. mad fra KOkken og jorfruen.

Til Leas barnedåb for 5 år siden var det nogenlunde samme buget og der havde vi lavet mad selv.

• #21   13. mar 2011 Vi var 26 personer og det blev 10.000 kr. ca. vi fik 3 retters og kaffe.
    Vi holdt det i vores forsamlingshus.

Prisen er uden tøj

• #22   13. mar 2011 vi var omkring 25 personer, husker det ikke helt, men sammenlagt med alt, lokale, duge, mad, bånd til dåbskjole, nyt tøj til os alle 3, pynt osv løb det faktisk op i 9-10.000, noget mere end vi havde regnet med, næste gang holder vi det hjemme, stille og roligt i stuen og får nok mad udefra, da jeg ikke gider stå og lave det hele selv, så knap så formelt bliver det, og tror også det passer os bedre.

synes ikke en barnedåb skal gøres til noget vildt stort, desuden har vi også lige et bryllup nu her, så der bliver ikke økonomi til stor barnedåb sidst på året eller først på næste år.

• #23   13. mar 2011 vi bliver ca 50 og giver 2500 kr og det er mad udefra

• #24   13. mar 2011 Vi var omkring 60, vi havde lejet et forsamlingshus, bestilte lidt mad udefra og lavede også lidt selv.
    Vil tro alt i alt med mad, meget forskelligt, drikkevarer, desserter osv kom vi af med 8-10.000 Men manglede bestemt heller ingenting, havde virkelig meget i overskud og vi spiste pålægskagemænd et par dage efter smiley

• #25   13. mar 2011 vi bliver ca 24 mennesker vi holder det hjemme dog med mad udefra og så har vi betalt os fra personale til at ta opvasken mm vi skal ha 3 retters menu som består af kyllingsalat på ananas buffe med 3 salgs kartofler 3 salgs kød og 2 sovs og salat bar og lagkage med jordbær mousse og billed på det kommer til at koster os 2400 for maden og 500 forpersonale så ialt 2900 kr

• #26   13. mar 2011 jeg mener vi var 20 - lige de nærmeste smiley - vi brugte , hold godt fast , nu jeg læser jeres andres beløb tænker jeg HVORDAN? hehe nå vi brugte 16000,- på forsamlingshus (1500 mener jeg) vi fik en slagter ud med sin gigantiske weber grill og han havde kalvefilet, nakkesteg eller sådan noget og slagter pølser med, han bagte det bedste brød og lavede et par lækre pastasalater slagteren skulle man så gå op til da han var kommet ind og han skar ud som man nu ønskede., der var islagkage (det var i juli måned) til dessert, kaffe osv . der var pyntet op og der var folk i køkkenet som så blev bestukket med chokolade fordi de intet ville have *Gg*

• #27   13. mar 2011 de 16,000,- var incl tøj til mig og kæresten - dåbskjole ordnede min mormor da det var den jeg var blevet døbt i

• #30   13. mar 2011 Der er godt nok stor forskel på folks budgetter smiley

Var der noget I ville have gjort anderledes?.

F.eks nogle der holder det hjemme eller i forsamling, og helst ville have holdt det ude, eller omvendt?..

Noget I vil gøre anderledes en anden gang, eller noget der bare fungerede helt vildt godt?..

• #31   13. mar 2011 vi var 55 med alt bruge vi 10.000 vi havde så lejet en stor hoppebord til de større børn da der var mange

• #32   13. mar 2011 Elisabeth? Hvorfor vil I ikke når der er alm gudstjeneste?

Jeg vil ikke gøre noget anderledes. Det var så fedt bare at komme, spise, hygge og så køre hjem igen. Man skulle ikke stresse over man skulle gøre klar, rydde op, sørge for mad og drikke og så gøre rent igen bagefter. Det hele blev gjort for en og det var dejligt.

• #33   13. mar 2011 Vi var 28, og holdte det i et selskabslokale. Vi fik mad derfra, en buffet med drikkelse til. Vi gav 172 pr. kuvert. Vi havde også tjerner på under hele festen. Vi købte så en to lags dåbskage for 800 så i alt blev festen omkring 5000. Det var uden tøj til Malthe, da han havde en dåbskjole i familien.

Der var rigtig meget mad til overs :). Og synes ikke det var et stort beløb for den fest vi holdte.

• #34   13. mar 2011 Vi var forresten ikke ude og købe nyt tøj.. Katjas dåbskjole er fra kærestens familie, så den skulle vi heller ikke ud og købe .)

• #35   13. mar 2011 Vi skal holde barnedåb d. 3/4 og Efter at have regnet lidt kommer vi op på at have brug/vil få brugt i hvert fald 11.000.

Mad, drikke, div bordpynt/lyd/dug/servietter, plastisk tallerkner/krus, lokaler, tøj, gris... Og så har jeg garanteret glemt noget smiley

• #36   13. mar 2011 Til Viktors var vi 35 ca. og vi havde lejet selvskabslokalet der hvar vi boede!
    Vi fik hjemmelavet brunch hvor en af vores venner ikke var med i kirke og sørgede for at tingene var varmet da vi kom fra kirke... Men alt var lavet/forberedt fra om morgen!!!
    Tror vi brugte en 3500-4000,-

Til klaras var vi kun 20 pers. og holdte det i egen have...
    Vi havde bestilt crosstrainer fra seven/eleven og havde selv lavet en masse forskellige salater som folk så selv kunne komme i crosstrainerne!
    Tror vi brugte 1500,-

• #37   13. mar 2011 Pia - hehe der er ingen grund til at spendere alle de penge på den slags - næste gang bliver det altså ikke så dyrt smiley ikke på vilkår - ej heller bryllup *Gg*

• #38   13. mar 2011 Vi bliver forresten 45 personer

• #40   13. mar 2011 nu arbejder min svigermor i børnehave som vi fik lov til at låne da der var en del børn med. så for min sviger mor halv ko hjem adgangen, som vi fik noget af, så vi betalte storset kun for drikkelse og salat, men ellers var det løbet op i omkring 5000. vi var ca. 56 mennesker (:

• #41   13. mar 2011 så kom min tante med kranse kage da hun er konditer (:

Kommentér på:
Budget barnedåb?

Annonce