{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.318 visninger | Oprettet:

er jeg for sippet.. {{forumTopicSubject}}

Har lige været ude at se en vuggestue hvor min datter er blevet tilbudt plads.. og jeg har det selvfølgelig rigtig svært med at hun nu skal starte snart ( her de fleste mødre vist) smiley
Jeg synes egentlig at personale virkede rigtig søde, men hold da op noget gammel l... synes stuerne var meget grimme, kedelige og virkede helt beskidte fordi det hele er så gammelt. Fik dog at vide at legepladsen skal renoveres her til foråret, hvilket jo lyder super fint...
Synes i jeg er for sippet???
Er bare så meget i tvivl(


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  er jeg for sippet..
  • #1   29. mar 2011 Pædagogen fortalte at foruden min datter er der tilbudt plads til 2 andre babyer på nogenlunde samme alder på den stue.. Og ja så tænker jeg der er jo ikke super normering i forvejen og så hvis der skal starte 3 så små samme tid.. er der så overhoved tild til min pige.. ja spørgsmålene er mange...

  • #2   29. mar 2011 nej jeg synes ikke du er sippet, jeg ville være helt okay, med det sted sofie skal være..
    Sofie er startet i dp og det er et rigtig fint sted, men jeg havde valgt et andet sted hvis jeg ikke sys om det...


  • #3   29. mar 2011 jeg tror det er de færreste vuggestuer der er tip top..

    min pige går i dp nu, men skal starte i vuggestue på mandag. hvor jeg også syns det ligner lort.. men personalet virker rart, og børnene der går der så glade ud..

    sippet, neej.. er selv på samme måde.. jeg tror det er vores forventning som mødre der er for store..

    har selv arbejdet i institution 5 år.. og det kan sagtengs ligne lort, men det er jo pga pengemangel.. men så længe der er et sundt og gladt arbejdsmiljø for de voksne, så smitter det af på børnene.. :O)
    om stedet er wauw eller ej..

    min datter skal starte et sted hvor de går meget op i kreavtivitet.. hvilket jeg jo syns er fedt-- så de bruger mange af deres penge på materialer til det i stedet for en klat mailing til væggene på stuen ;O)



  • #4   29. mar 2011 Jeg vil måske også sige at du muligvis er lidt sippet, for hvis bare der er rent og børnene de er glade og personalet er søde, så ville jeg altså ikke for lange mere. og det at der starter 3 på samme alder synes jeg kun er positivt så der er nogen der er i samme alder og kan følges ad! .. Men det er bare min mening smiley

  • #7   29. mar 2011 Og se det som noget positivt at i en vuggestue er der flere voksne og hun lære dem alle at kende, så hvis der er sygdom vil der altid være nogen hun kender. hvor i mod en dagpleje kan hun blive sendt i reserve hen et sted hvor du synes er rigtig øv.

    Jeg vil mene at omgivelserne er vigtige ja, men bare de er rene og personalet gør deres for at børnene har det godt og hyggeligt så synes jeg virkelig ikke der er noget at sætte en finger på.


  • #9   29. mar 2011 dét med 3 børn på samme tid syntes jeg er rigtig fint - omkring samme alder - ville du ellers hun skulle have tæv af en på 3år? så heller en lille fight mellem 2 på samme alder *Gg*
    -og mig som er bekymret over at magnus skal skifte dp fordi dpmor blev uplanlagt gravid.- han ender et sted hvor han der er flest der er ældre-det nuværende sted er de alle på samme alder da det var nyopstart dvs 8 jævnaldrende børn - fantastisk!

    -mht til lokaler tror jeg de fleste vuggesuer har en del år på bagen



  • #10   29. mar 2011 der er ingen der siger det skal være nyt, men det må da godt være ren og ordenligt..

  • #11   29. mar 2011 syntes også du er lidt sippet jeg er enig i det annemette skriver

  • #12   29. mar 2011 Vi har ikke en fast gæstedagplejer! Derfor vidste jeg ikke det. Og ja vores er også i legestue hver uge og kender de fleste.. Men man kan ikke se hvordan det ser ud hjemme hos dem ? Det kan også være gammelt og slidt ? Og er det ikke det hele tråden går ud på?
    At vuggestuen var gammel og slidt, men personalet virkede rart? .. Så vægter jeg helt klart højest at personalet er sødt og rart fremfor en sprit ny institution hvor man ikke kan med pædagoerne! ... Bare det jeg ville frem til.


  • #13   29. mar 2011 en af grundene til jeg flytter min pige fra dp, er det med gæstepleje.

    de må maks ha gæstepleje 65 dage om året. og de har jo somregl to eller tre der høre til gæstepleje.. og i sommmer perioder kan man ikk vide hvilken de kommer til, pga de to uger tvunget lukket..

    men det er en smags sag.. :O)


  • #14   29. mar 2011 Bliver det vores tur.: kan det også sagtens, men hun skriver det ikke ser så rent ud.. Jeg skriver det fordi andre på denne side skriver at alt ikke kan være nyt, og det er jo helle ikke det hun skriver at det skal være..
    Når du engang for børn kan det være du sys det samme..


  • #15   29. mar 2011 Camilla...


    hun skriver at det ser beskidt ud fordi det er gammelt.. ikke a det er beskidt...

    til TS

    jeg kan kun synes det er positiv at der andre børn på hendes alder... samtidig med at der osse er nogle ældre... for de små små lærer meget hurtigere når de omgås ældre børn... min datter startede med dagpleje hvilket osse var helt super... men de andre børn der var kun lige nogle måneder ældre end hende... kunne faktisk godt ha ønsket at de var lidt ældre...

    den vuggestue hun går i nu er der det meste af dagen åbent ind til børnehaven... så børnehavebørn og vuggestuebørn er meget blandede, min datter leger faktisk rigtig meget med en pige fra børnehaven.... men osse rigtig meget med dem på hendes egen alder...

    og med hensyn til at det hele er gammelt... så længe det funger som det skal, så er detvel lidt ligegyldigt... herover tror jeg så ikkke rigtig at der findes vuggestuer der ser gamle og nedslidte ud.. har jeg i hvert fald hverken set eller hørt om...


  • #16   29. mar 2011 Selvfølgelig betyde det da også meget hvordan stedet fungerer og børnene trives og er glade helt sikkert, det er jo det vigtigste;) Og ja på sigt kan min datter jo få meget glæde også af børn på hendes egen alder...
    Tak for jeres tilbagemeldinger, synes det er sundt at se tingene fra andre vinkler;)


  • #17   29. mar 2011 Sarah

    du kan jo søge om friplads hvis du ikke har råd...


  • #18   29. mar 2011 Selvfølgelig vægter jeg da også højst om personalet virker rart og børnene har det godt der...:)

  • #20   29. mar 2011 Jeg havde også valgt DP,men kunne desværre ikke få plads... Så nu vil jeg være positivt og håbe på hun får det rigtig godt i VS:)

  • #21   29. mar 2011 Jeg synes bestemt ikke at du er for sippet.

    Jeg vil også have at der skal være rent og lyst, der hvor Gustav skal passes. Sådan har jeg det bare.

    Gustav er den eneste, som starter og det er jeg glad for, for så ved jeg at dagplejemor har god tid til ham.


  • #22   29. mar 2011
    Sarah

    ej hvor øv... men hvis du går hjemme... er det vel heller ikke noget stort problem... har selv fuld friplads..


Kommentér på:
er jeg for sippet..

Annonce