{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.799 visninger | Oprettet:

Jeg er bange for.... {{forumTopicSubject}}

Min ex skal tage mine små piger med til Vestjylland smiley
Det kræver vist lidt forklaring....
Min kæreste og jeg er lige gået fra hinanden. Han har en svær depression og kan ikke overskue noget som helst. Han har brugt omkring 15 timer i døgnet foran sin computer de sidste par år for at flygte for problemerne så har ikke ligefrem et tæt forhold til sine børn. Alligevel har han lige fortalt mig at han vil tage Anna (2år) med på weekend hos farfar og farmor som hun har set 4-5 gange om året... Kan han det? Vi har fælles forældremyndighedsspørgsmål, men han kan slet ikke håndtere børnene. De få gange han har skullet passe Anna, har han endt med at ringe og be mig om at komme tilbage. Når jeg har skullet noget, har jeg sendt børnene ud til mine forældre for at være sikker på de var trygge og blev passet...

Hvad kan jeg gøre for at forhindre ham i at "få lov" til at tage hende med.....
Hun ville være meget utryg ved at skulle sove et sted med " fremmede" mennesker, uden sin mor og lillesøster.... Jeg kan ikke bære at hun skal stå det midt om natten og græde og de ikke kan trøste hende.... Hendes far kunne ikke engang trøste hende herhjemme om natten, selvom det var hjemme.... Det endte altid med han måtte hente mig gså faldt hun til ro...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg er bange for....
  • #1   7. mar 2012 Ked af alle stave fejlene men min iPad vil ikke samarbejde og kommer hele tiden med forslag...

• #2   7. mar 2012 Såfremt at der ikke er fastsat samvær af statsforvaltningen, kan du i princippet nægte at udlevere hende til samvær med ham.
    Men derudover er der ikke rigtig noget du kan gøre.

• #3   7. mar 2012 Hvorfor tager du så ikke med? smiley

Men tænker at farmor og farfar kan tage lidt over, hvis faderen ikke kan? kan godt forstå at du er nervøs og utryg ved det, men forstår også godt at han gerne vil have hende med smiley

• #4   7. mar 2012 Årh søde. Kan godt følge dig og nu ved jeg jo ikke præcist hvor slemt det er med Michael, men synes du ikke han skal have chancen for at vise om han kan klare det?

Årh mit hjerte græder for dig sødeste

• #5   7. mar 2012 Michaels foældre har selv givet udtryk for de ikke kan/ vil passe sådan nogle små børn. Desuden hjælper det jo ikke de vil tage over når Anna ikke er tryg ved dem.

Michael har jo haft chancen rigtig mange gange herhjemme og hver gang børnene blir utrygge sender han dem jo bare over til mig....
    Jeg har sagt til ham at han må komme her alt det han vil og se dem, men jeg vil ikke have han tager dem med nogen steder....

• #6   7. mar 2012 Er det nogen fordel for mig at komme ham i forkøbet og henvende mig til statsamtet? Jeg er bare bange for de giver ham ret til at tage dem med..... :..(

• #7   7. mar 2012 Det skal virkeligt være slemt hvis de skal nægte ham det samvær!!

• #9   7. mar 2012 Selvfølgelig skal han have lov at være sammen med dem, men han har ikke på noget tilspunkt vist ansvar for dem, så synes bestemt ikke det er ok jeg skal sende min lille pige med til overatning.... Og de har ikke lige mulighed for at komme med hende hvis hun er helt ulykkelig for der er over 200 km...

• #11   7. mar 2012 Dvs. Hvis jeg bare " lader som ingenting" og håber at han ikke trækker det igennem amtet så kan jeg beholde mine piger. Men hvis han kommer og tager hende med, kan jeg jo ikke engang gøre noget når vi har fælles forældre myndighed....

• #13   7. mar 2012 Hvis du er så utryg så hold hende hjemme og evt. bestil tid i amtet så kan i få fastlagt hvad han må/kan og ikke må/kan fremover

• #14   7. mar 2012 Det tror jeg ikke, for jeg har 3 brødre der bor lige i nærheden og dm vil han helst ikke møde hvis han begynder på sådan noget så det tror jeg ikke...

Jeg har sagt til ham at jeg gerne vil køre over til dem hvis de vil se pigerne, og de må gerne komme her. Men yes ikke børnene skal overnatte der uden mig...

• #15   7. mar 2012 har du sagt til at det ikke er okay og fortalt ham at det er fordi han ikke kan håndtere børnene ? ellers ville jeg prøve det først

• #16   7. mar 2012 Ja prøvede at forklare ham i går at det var urimeligt for vores lille pige at hun skulle slæbes med og være ked af det. Jeg spurgte ham hvad han ville gøre når hun blev ked af det.... Men han fatter det åbenbart ikke...

• #17   7. mar 2012 får han noget mod sin depreration?.. for ellers kunne du jo lave det så´n at han kom hjem til jer for for at være sammen med pigerne.. så han ser dem

• #18   7. mar 2012 Han får noget mod sin depression og har besøg af sådan et psyk team 2 gange om ugen.

Kan kommer her og ser pigerne, jeg har sagt han må komme så tit han vil... Men han vil gerne have dem med vestpå smiley

• #19   7. mar 2012 åh det er ikke nemt os når han nu har det så dårligt.. hvis han så bare kunne passe dem

• #20   7. mar 2012 Jeg ville da sige han skulle have pigerne et par timer og vænne dem til ham, og så en overnatning osv. sådan bygge det ligeså stille op og gøre dem trygge ved ham inden han tager nogle steder (også sådan amtet råder omkring det)

så det heller ikke være end han altid kan ringe til dig hvis uheldet skulle være ude og han ikke kan håndtere dem (: Men ofte er det sådan at når Mor er der, og det hende de har et tæt forhold til så det mor de vil have i de forskellige situationer (: Det ser jeg også med mine piger.. Men ligeså snart jeg ikke er der er Nena from som et lam, og så kan min mor og dem pludselig godt bruges smiley

• #21   8. mar 2012 Jeg ville bare sige at hvis han ville se sine piger så måtte han gå i statsamtet.

Og så skal I begge være der til møde og vurderer de hvor meget samvær de mener han bør have. Hvis de f.eks mener at han gerne må se dem men ikke bør have dem på overnatning så bliver det sådan.

Du kan jo altid sige derinde at du selvfølgelig gerne vil have at der er samvær men at du evt. ikke er så tryg ved overnatning.
    At det måske kan komme engang senere når de er blevet mere trygge -og han måske har vist at han kan overholde at have dem alene den tid han har fået tildelt

• #22   8. mar 2012 jeg ville lade ham gøre det.... Det klan jo være at han lærer af at have hende lidt "for sig selv" og du ikke er der til at tage over, så han blir nød til at håndtere situationen og gøre hvad der skal gøres....han har jo "lært" at er der vræl eller andet så over til mor og så er der ro....
    Måske det er det her der skal til for at han lære at tage mere ansvar...

• #23   8. mar 2012 *mor*: det vil jeg da ikke udsætte min 2 årige datter for.... Hans familie ville ikke ane hvad de sku gøre hvis hun blir ved at græde også vil han da blive endnu mere frustreret.... Han får medicin for sin dep. Men er jo slet ikke rask.... En af grundende til han begyndte at få medicin var at han blev enormt hidsig over ingenting og især hvis Anna ikke lige hørte efter første gang.... Jeg kan ikke se hvordan det kan gå andet end galt for min lille prinsesse.... :...(

Kommentér på:
Jeg er bange for....

Annonce