{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.188 visninger | Oprettet:

No name
No name
Tilmeldt:
25. feb 2010
Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058

Kæresten søster :( Lang {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg trænger nok til lidt luft og svar på, om det er mig der er for nærtagende?

Sagen er den, at min kæreste har en storesøster på over 30, som kommer med spydige kommentar til mig og tilside sætter vores datter frem for søsteren på 27's baby..

Nå, men det hele startede jo med, at jeg blev gravid da mig og Mads kun havde været sammen ca.2 mdr. ved et uheld. Men vi blev enige om, at vi ville gøre alt der stod i vores magt til at få det til at fungere.
På dette tidpunkt boede vi i hver vores ungdoms-bolig, så havde begge god mulighed for at spare op til alt baby udstyr og indskud til ny bolig.
Kort efter blev Mads fyret og samtidig var det ved at være tid at fortælle vores familier om min graviditet.
Mads begge søskende kvitterede med at flippe helt ud..
Mads ville ende som evig bitsandklient, aldrig få et liv, og de ville ALDRIG have noget med hverken mig eller vores baby at gøre..
(de (specielt hende på 30, har aldrig brudt sig om Mads tidligere kærester, efter deres mor døde af kræft, muligvis fordi det er en anden kvinde/pige der tager noget opmærksomhed?)

Nå, men det var forventet, vi havde trods alt ikke været længe sammen.
Da jeg var ca. halvvejs kom nyheden fra søster på 27, hun var nu også gravid og åbenbart gået på fertilitet-klinik i 2 år uden nogen viste det. (nu var hendes reaktion/missundelse forståeligt) og hun kunne nu begynde at snakke med mig.

Hende på 30 havde på INTET tidpunkt spurgt til hvordan jeg havde det, eller hvordan baby havde det under min graviditet, som har været ret problematisk.
Men da hun så kom til verdenen, så jeg en side af hende jeg ikke havde set før, hun ville gerne holde vores datter og virkede stolt, dog stadig intet ord til mig, eller hvordan jeg havde det.
Men jeg håbede på det nu kunne gå stille den rette vej.

Men men men.. Så kom søster på 27's baby-dreng.....
stadig er der ingen ord mellem mig og søster på 30, trods jeg prøver og prøver på at få det til at fungere, men nu efter drengen er kommet, anser hun slet ikke vores datter?
Hun holder hende ikke, snakker ikke til hende og bryder ind så snart snakken omhandler hende, med hvad drengen kan og drejer alt over på ham istedet.. smiley
Hvilket gør mig så ked af det smiley

Her er der nogle eksempler på hvad der har sket..

X på 30 var på besøg hos os efter vi var kommet fra hospitalet..
Fjernsynet køre med kongen af Quins, og Mads kommentere at de minder om os.. (ment som joke)
Staks kommer hendes kommenter : ja, hende stemme er lige så træls som din.. Og kikker over på mig..

Fødselsdag hos X på 30's kæreste.. (kort efter X på 27 havde født)
X på 30 siger midt i maden : Ja, nu har jeg købt en masse Disney dvd'er, det skal man jo have nu når man er blevet moster..
Som om at der er lige meget når man "bare" er faster til et barn man alligevel ikke ønsker levende???

Fødselsdag med Mads familie, Mads bedstemor spørger mig til hvordan det går med Linea, og da jeg skal til at svare... Bryder hun ind og siger : Ja X på 27, og X dreng har været til babysvømning... X fortæl bedste mor om det..
-Jeg nåede ikke at fortælle hvordan det gik med Linea..

Anden episode til samme fødselsdag..
Jeg spørger X på 27, hvordan det går med baby. (vi kan jo godt snakke sammen)
Men inden hun svare.. Bryder X på 30 ind : Ja, han er både større, bedre og lære hurtigere... Og kikker på mig, som om at det eneste jeg fiskede efter var at vide vores datter er bedre??? smiley

Ja.. hver gang jeg så nævner for Mads at jeg fornemmer at hun ikke kan li mig, fejer han det hen med.. Det kan hun godt..
Men ja, det er bare så tydeligt, at hun ønsker mig langt bordte..
Hvilket jeg kan leve med, bare det ikke går ud over vores datter, som det er begyndt at gøre de sidste 4 mdr.
Selv det kan/eller vil Mads ikke se.

Ingen i familien siger nogensinde noget til hende, modsiger hende ol.
Men jeg gruer for hver gang vi skal noget i hans familie når jeg ved hun er der og har ikke lyst til at komme afsted. Og det gør mig virkelig ked af det at det også går ud over Linea nu.

Pyyyha.. Undskyld det lange indlæg.. Jeg er bare så trist og ked af at Linea skal opvokse med den fornemmelse af at hun er ligegyldig for sin faster smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kæresten søster :( Lang
  • No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
    #1   11. apr 2011 Skal lige siges.. Mads fandt nyt arbejde, vi bor i hus og vores økonomi er rigtig god smiley
    Kom til at se det kunne se ud som om det stadig var lidt usikkert..


  • #2   11. apr 2011 Jeg tror du bliver nødt til at åbne munden og sige hende imod, eller afbryde hendes afbrydelse, elelrs stopper hun jo aldrig..

  • No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
    #3   11. apr 2011 Men det ændre jo ikke hendes måde at behandle vores datter på..
    Og syntes det er svært at sku gå ind og sige hende imod, når ikke engang Mads vil stå bag mig og sige det samme.. Han ser jo ikke problemet.


  • #4   11. apr 2011 Jeg tror ikke hun ændre måden, desværre, men det kan ikke passe hun skal have lv til at diktere hvem der skal snakke om hvem i familien

  • No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
    #5   11. apr 2011 Nej.. Men ingen siger hende imod.. Alt køre efter hvad hun siger og syntes..
    Selv da vi skulle ud og bowle med deres far som havde inviteret os alle skulle hun bestemme vi FØRST skulle starte med spisning kl 19 og bagefter bowle fordi det bare passede hende bedst, fordi jeg havde sagt vi gerne ville om det kunne være tidligt, da Linea skal i seng kl 19, og vi helst ikke ville skulle trække den for langt over den tid.


  • No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
    #6   11. apr 2011 Tror desværre udmærket godt hun ved hun gør det.. Det virker så bevist ondskabsfuldt..
    Og ja, det er da "nemt" nok at åbne munden og give hende igen, men jeg er jo stadig nød til at holde mig tilbage.. Det er trods alt Mads søster..
    Selv om jeg jo mest har lyst til at flå hende hår af og banke hendes hovede ned i bordet!!! smiley


  • #7   11. apr 2011 tror bare du skal lade hende være. spørg mads hvordan han har det med hun behandler dig og jeres barn sådan

  • #8   11. apr 2011 hva med at du tager hjem og snakker med hende, stille og rolig, og prøver at finde ud af hva det er.. man får intet klaret hvis man ikke reagere positivt.!

  • No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
    #9   11. apr 2011 Camilla :
    Tænker bare... Hvad hvis resten af familien så ser mig som en strigle? Og vil jo ikke havde der opstår problemer mellem hende og Mdas, hvilket jeg ved der vil komme så.. For sådan er hun.. Han vil få at vide at han skal vælge mellem hende og mig så..


  • No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
    #10   11. apr 2011 Mor til snart 4 *19* J
    Tak (: Og ja.. Som jeg skriver til Camilla, så er det bare heller ik nemt.. Nu, ignorere jeg hende også bare.. Men kender selv følelsen af hvordan det er at blive holde ude (da jeg blev ekstremt mobbet som lille) og den følelse skal min datter ikke have, og slet ik fra sin faster smiley


  • No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
    #11   11. apr 2011 Gaia's Mor -
    Det er prøvet, men han ser det slet ikke.. :Z


  • No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
    #12   11. apr 2011 * SiS *
    Det ville aldrig ske hehe.. xD Jeg døjer hende slet ikke efter hendes måde at te sig på.. Jeg søger heller ikke et venskab til hende, bare almen respekt og at hun ikke tilsidesætter vores datter.


  • #13   11. apr 2011 Har aldrig sagt i skal være venner, blot at man kan snakke om det, og på den måde skabe respect.!
    du har jo os set dig sur på hende, så det er jo en ond cirkel.!


  • No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
    #14   11. apr 2011 * SiS *
    Nej det er rigtigt smiley Men jeg syntes jeg prøver.. Jeg ignorere hendes dårlige opførelse, og prøve virkelig på at få en normal samtale i gang med hende!! Det gør jeg virkelig, men hun svare hurtigt, tørt og uinteresseret og straks har hun travlt med at snakke med andre.


  • No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
    #16   11. apr 2011 S & Lærke < 3
    Kan sagtens se det... Men der vil bare komme så mange problemer mellem hende og Mads..
    Og hvad jeg egentligt søger.. Ja, ved det ikke... Vil jo bare gerne havde det ik går ud over Linea.


  • #17   11. apr 2011 ville stadig tage hjem til hende, eller ringe til hende og snak med hende.
    fortæl hende hva du føler.
    fortæl hende at det naturligvis er okay at man ikke bryder sig om dig, men at det da ikke skal gå ud over linea. at folk også skal have lov at snakke med dig, og at du sagtens kan snakke og svare selv.!
    man skal sige fra sig hvis der er noget man er utilfreds over. det har jeg lært.


  • No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
    #18   11. apr 2011 * SiS *
    "det har jeg læst" ha ha smiley
    Ja, jeg ved det godt.. Men... Sys bare det er svært så længe Mads ik bakke op om det.. I værste fald ender det jo med at både ham og hende bliver sure på mig jo..


  • No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
    #19   11. apr 2011 Sus S
    Lige præcist.. Jeg har jo lysten til at give hende tørt på, hvilket jeg normalt gør, jeg er ikke bange for at sige min mening, men vil heller ikke skabe problemer med resten af familen for hverkan mig, Mads eller vores datter.
    Jeg ville aldrig lade ham tage alene afsted.. For så ville jeg ikke være sikker på om han ville forsvare hende hvis det blev rigtig grimt.. For det er der ingen af dem der gør nogen sinde..
    Og så kan jeg da først lige se hvordan hun må have det smiley
    Men ærligt.. Har flere gange tænkt på at sige Linea er syg, bare for at blive hjemme med hende.
    Ikke pga. mig, men pga. jeg er græde færdig på min datters vejne.


  • #20   11. apr 2011 HEYYY FRÆKKE smiley

    Altså jeg har en 'moster' der afbryder hele tiden ^^
    Og når hun gør det bliver jeg bare ved med at snakke, og hvis det ikke hjælper venter jeg til der er en pause og så siger jeg 'Ja for lige at svare på det du spurgte MIG om.. osv' Det hjælper næsten hvergang.. ^^

    & Altså det med Linea.. Kan du ikke snakke med og sige hvordan du føler det er, og at du egentlig er ligeglad med hun ikke kan lide dig, men at Linea ikke er skyld i hvad du nu end har gjort ? Og at det faktisk gør dig ked a det, at hun behandler hende på den måde, for du synes Linea har fortjent et godt forhold til sin faster og at det er det eneste du egentlig ønsker fra hende, og så måske om i kunne respektere hinanden som voksne mennesker ^^ Det ikke alle der forstår det godt nok, men hvis det ikke hjælper ville jeg bare ignorere det..

    Evt forklare hende at det kan godt være det dig der er mor til Linea og at hun har set sig sur på dig, men at det Altså er Mads der er far til hende, og at det derfor virkelig helst ikke burde gå ud over Linea smiley


  • No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
    #21   11. apr 2011 Hej smukke smiley

    Jo, det er jo også hvad jeg har lyst til at sige jo... Men Ikke nemt så længe Mads ik bakker op om det smiley


  • #22   11. apr 2011 Ved Mads hvor ked a det du er over det ^^ ?

  • #23   11. apr 2011 Ved Mads hvor ked a det du er over det ^^ ?

  • #24   11. apr 2011 Ved Mads hvor ked a det du er over det ^^ ?

  • No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
    #25   11. apr 2011 Nadja..
    Både ja og nej.. Han kan jo virkelig ikke se det, ellers er det fordi han er "bange" for hendes reaktion. (hvilket jeg mest tror på) Hun kan jo også være en led sæk over for ham, som da hun svinede ham da han fortalte han sku være far, ved at sige han aldrig ville blive til noget og han ville ødelægge hans liv og hun aldrig ville have noget med mig eller barnet at gøre.. Hun gjorde jo vitterligt hvad hun kunne for at ødelægge alt mellem mig og Mads.
    Det var sku en svær tid, han var ked af det og i tvivl fordi hun fyldte hans hovede med lort, oveni vi trods alt ikke havde været sammen så længe.


  • No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
    #26   11. apr 2011 Sus S
    Tror den empati er der, men det er han "frygt" for hendes udbrud også.
    Læs evt mit svar ovenover til Nadja.


  • #27   11. apr 2011 jeg tror også mest på det sidste, altså mads virker for mig ikke som en der ikke kan se tingene som de er s;

    Men jeg tror hvis du vil have en ændring, bliver du nød til at kaste dig ud i det, med eller uden mads's opbakning søde smiley


  • No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
    #28   11. apr 2011 Jaaaa.. Du har nok ret.. Er bare lidt bange for udfaldet, hvis nu Mads bliver sur på mig og at han får problemer ud af det.

  • No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
    #29   11. apr 2011 Tænker måske lidt for meget på alle andre..

  • #30   11. apr 2011 så sig til mads, at det sådan du har det og at du gerne vil snakke med hende om det.. Men at du ikke vil han skal blive sur, men at du altså virkelig heller ikke synes det sjovt at skulle rende og være trist over det..

    Så han da advaret, og jeg tænker lidt..
    hvis i bare snakker det igennem stille og rolig, hvad er så det værste der kan ske ? at det ikke ændre sig ? -så har du i det mindste prøvet (:


  • #31   11. apr 2011 for det første vil jeg sige at jeg IKKE synes du er nærtagende. Synes simpelthen at hun er en møgsæk. ja undskyld mig!
    har en eks svigermor som desværre talte "ned" til mig. det gjorde også ondt og jeg havde heller ikke min kæreste i ryggen når jeg fortalte ham hvad jeg følte.
    et af hans grundlag da han slog op var at JEG ikke kunne med hans mor. det gjorde mig virkelig gal!

    og min søster har heller ikke været særlig sød ved mig, Jeg turde ikke sige hende imod for hun var jo trods alt min søster. Men en dag flød mit bæger over og jeg blev rasende over hvor dårligt hun behandlede mig osv.
    Hun endte så med at kalde mig dum og egoistisk.

    Ved at du er "konflikt" sky. men på et tidspunkt flyder bægeret altså over. og jeg vil håbe at det gør det snart! Og som en anden skriver så sig "det var altså mig som var blevet spurgt"

    Ved at du er bange for hvad der vil ske, men du må også tænke på jeres datter smiley



  • #32   11. apr 2011 Der var nok et familieforhold jeg ville lade løbe lige så langsomt ud i sandet og glemme at hun eksisterer...


  • #33   12. apr 2011 Jeg ville være ret ligeglad med hvems søster det var.. Jo mere man lader hende gøre det, jo mere bliver hun ved..

Kommentér på:
Kæresten søster :( Lang

Annonce