{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.191 visninger | Oprettet:

Sove alene - 1 mdr. gammel {{forumTopicSubject}}

Jeg går og overvejer om Nicklas allerede nu skal over på hans eget værelse.
Jeg har lagt mærke til den sidste uges tid at han vågner hver anden time når han sover ved siden af mig om natten mens han om dagen kan sove i op til 4-4½ time alene.
Nicoline var 4 mdr. da hun kom på eget værelse og sov fra den dag igennem hvor hun før vågnede 2-3 gangen om natten. Sp mente det skyldes at hun kunne hører mig og derfor vågnede nemmere.
Derfor tænker jeg om det kan være det samme med Nicklas men syntes også bare at det er tidligt.
Jeg er ikke nervøs for at der skal ske ham noget for han vil have en babyalarm tæt på hovedet og jeg ved at jeg vil reagere meget hurtigt hvis han siger noget...

Hvad tænker i om det???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sove alene - 1 mdr. gammel
  • Helle J
    Helle J Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 40
    #1   22. apr 2011 Jeg tænker, det er alt for tidligt smiley Et spædbarn har brug for at være tæt på sin mor også om natten.

• #2   22. apr 2011 jeg synes det er ALT for tidligt smiley

• #3   22. apr 2011 Jeg synes at hvis du er tryg ved det, så prøv det. Du er jo lige i nærhedenog har trods alt prøvet det en gang før smiley

/FruStolpe

• #6   22. apr 2011 Skal også lige nævne at når han bliver lagt efter han har fået mad om natten ligger han tit og brokker sig lidt og falder først til ro når han enten holder mig i hånden eller jeg vugger ham lidt mens han om dagen kan falde i søvn alene selvom han er lidt vågen når han bliver lagt.

• #10   22. apr 2011 Anni---> Han spiser rigtig rigtig godt i løbet af hele dagen og sommetider meget meget lildt om natten. Det er kun 1 eller 2 af de 6 gangen vi kan være vågen i løbet af natten hvor han tager en del. Jeg vil selvfølgelig sikre mig at han får det mad han skal og da han (desværre) er flaskebarn er det nemt at regne ud.

• #11   22. apr 2011 Min lille prut har sovet for sig selv i vuggen i enden af vores seng siden han var 4 uger, han har samme syndrom som din dreng. smiley Eget værelse synes jeg du selv skal vurdere. smiley

• #12   22. apr 2011 Nu kan man jo gi ens børn nærhed, kærlighed og alt det andet på andre tidspunkter end lige når de sover... Vil bestemt prøve at se om det fungere.

• #17   22. apr 2011 Sarah har aldrig lagt ved siden af min i sengen (på nær når jeg ammede liggende om natten), hun har haft hendes vugge ved siden af sengen. Det har altid fungeret godt og vi har alle tre fået en bedre søvn. Hun var kun 4 uger, da hun ikke længere ville spise om natten, men kunne sove fint igennem. Da hun var lidt over 6 måneder, flyttede hun på eget værelse, da hun begyndte at vågne, når vi gik i seng.

Hvis du føler dig tryg ved, at hun er i værelset ved siden af og i alle derved får en bedre nattesøvn, så synes jeg du skal gøre det. Tryghed og kærlighed kan også gives om dagen og når baby kalder om natten, kommer man jo med det samme...

• #18   22. apr 2011 Anni---> Han vil få mad på samme værelse som han sover i og hvis jeg gør som med Nicoline vil sengen ikke være kold for han får så dynen omkring sig mens han får mad.

Louise---> Jeg tror også tit at det er moren der har brug for at have barnet tæt på sig. Det kan jeg mærke om dagen for der har han tidligere sovet en del på sofaen ved siden af mig men nu sover han enten i sin vugge eller i kravlegården og der sover han meget bedre.

• #19   22. apr 2011 Mette---> Han eller Nicoline har heller aldrig sovet hos mig i sengen for så får jeg slet ikke sovet

• #20   22. apr 2011 syntes også det er alt for tidligt

• #21   22. apr 2011 Ja altså Lui kom ikke ind på sit eget værelse før han blev 15 mdr så jeg synes jo også det er alt for tidligt :), men ja det sidste stykke tid var det også kun fordi JEG ikke kunne undvære ham og nu ligger han LIGE inde ved siden af he he - men det er jo svært at sige for vi står jo ikke i din situation og ved hvordan dit barn er og hvad han har brug for. Når du skriver at din pige kom på eget værelse da hun var 4 mdr kan jeg ikke se den store forskel i at gøre det nu. Når det har fungeret en gang for dig gør det nok igen.... Held og lykke

• #24   22. apr 2011 Tania---> Er det noget du selv har skrevet eller noget du har klippet fra et sted? Er bare nysgerrig...

• #25   22. apr 2011 Vil så også lige sige at når Lui sover- ja så sover han godt nok. Fra dag 1 af har vi kunnet støvsuge, se fjernsyn og snakke ganske normalt sammen i samme rum som han sov - det rørte ham ikke, tværtimod sover han faktisk bedst hvis der er lidt lyde så hvis det er lige omvendt med dine børn kan jeg godt se det ikke er nemt.
    Når jeg tænker så små børn tænker jeg jo også vuggedød - virkelig min største frygt da Lui var lille og nu hvor han snart er 2 år går jeg stadig ind og tjekker om han nu også trækker vejret hvis jeg vågner om natten. Ved godt det er lidt skørt hehe smiley - men nævner det fordi du skriver du har babyalarm lige ved siden af ham så du kan høre ham hvis der er noget - men du kan jo så ikke høre hvis han stopper med at trække vejret, ved det er en grim tanke men bla derfor jeg synes han er for lille.

• #26   22. apr 2011 Camille---> Det med vuggedød er nok også det eneste jeg frygter men ved ikke rigtig hvad jeg skal tænke om det... Det er jo heldigvis så sjældent det sker men alligevel vil man jo ikke kunne tilgive sig selv hvis det frygtelige skulle ske mens han lå og sov alene på sit værelse

• #28   22. apr 2011 Okay. Tak for infoen

• #29   22. apr 2011 Min pige har sovet på eget siden hun var 2 uger.
    Hun vågnede af os og jeg blev holdt vågen af alle hendes lyde.
    Så det var bedst på den måde.

• #30   22. apr 2011 Jeg sover ikke sammen med Oliver om natten. Han fandt ret hurtigt ud af at han kunne snørre mig om natten, så når han skulle have mad, så lå han og filmede med mig, og så gik der ren hygge i den.

Så hans far har ham om natten, og det går perfekt for både dem og mig. Det skal lige siges at jeg har for højt blodtryk og får medicin, hvilket gør at jeg får mavepine om natten. Min læge har sagt at det er yderst vigtigt at jeg får min nattesøvn, og når jeg får mavepinen så har jeg rigeligt med at holde min egen skrue i vandet.

Jeg tror at hvis du er tryk ved at ligge den lille ind på værelset, så er det det du skal gøre. Tag evt en prøve periode på en uges tid, og se hvordan det går. Og ja du kan jo have bebyalarmen lige ved siden af dig.

• #31   22. apr 2011 Det er mig der har ham om natten da min mand arbejder rigtig meget og rigtig tit om natten så det er mig det skal lykkedes for og mig der skal vænne mig til tanken.

• #32   22. apr 2011 Ja det er dig den hænger på så. Men vil lige sige at det også var en stor pille at skulle sluge for mig. Havde det ikke godt med at jeg ikke var der, de første mange dage. Men jeg er heldigvis ikke længere væk end han nemt kan få fat på mig.

Men du må prøve dig frem, og hvis det er det du føler måske kan have en god virkning på ham, så er det da bare med at få det fáfprøvet.

• #33   22. apr 2011 Jeg ved ikke om det har noget at sige men Nicoline kom som sagt på eget værelse da hun var 4 mdr. og vi har ALDRIG haft problemer med at hun ikke ville sove derinde. Nu er hun 2½ og hun har ALDRIG sovet hos os. Vi har spurgt hende et par gange om hun ville sove hos os men hun siger nej og siger "min seng".
    Tror det har meget at sige at børn tidligt vænner sig til at sove alene og får nogle gode vaner med det men jeg er i tvivl om, om 1 mdr. er FOR tidligt.

Tror det ender med at jeg forsøger i næste uge og evt. tager en snak med sp. om det.

• #34   22. apr 2011 Nena sov ved mig, i min arm under MIN dyne til hun var ca 3½måned. så sov hun ca en måned i sin vugge ved siden a min seng. og da hun var ca 4½mrd kom hun ind på eget værelse og det klare hun rigtig fint.

men hun har også sovet igennem siden fødsel. ellers havde jeg ikke turde!
    Var så bange for ikke at 'høre' hende i starten.

• #36   23. apr 2011 jeg ville personligt heller ikke gøre det smiley mangus har sovet meget i soveværelset og i vores seng smiley han er FAST kommet på eget værelse som 20mdrs - han havde eget værelse inden, men pga lidt fugt som udlejer ikke ville gøre noget ved måtte vi lave 1 soveværelse - og det var hyggeligt smiley så er vi jo så flyttet og der er ingen problemer af den ene eller anden art med at sove selv og har aldrig været

• #37   23. apr 2011 tania..

Min Sp sagde jeg måtte ligge hende ind på værelse omkring 4-5mrd alderen.
    men detvar altså også fordi det til sidst var sådan jeg skulle sove med hende selvom hun var i vuggen så skulle jeg ligge ved siden a om dagen til hun faldt i søvn. det problem har jeg slet ikke haft tidligere !

Men jeg ville heller ikke have gjort det før, og når hun vågner om morgenen kommer hun ind i min seng og putter et par timer (:

• #39   24. apr 2011 Jeg skriver til min sp og så må vi se hvad hun siger og hvad hendes evt. begrundelse er for at han ikke skal på eget værelse...

• #42   15. maj 2011 nu ved jeg ikk hva din sp sagde og har ikk læst alle begrundelser men begge mine har sagt a self hae de bedst a være tæt på mor og far til de ældre MEN hvis alle får en bedre søvn a de ikk sover i samme rum så er det helt oki a de sover for sig selv .. nogen tænker så vugge død og der svarede de a vugge død er jo en stille død så vågner man så alligevel selv om de er i samme rum? og de sover jop alene i barnevognen der er man jo ikk ved siden a..
    så følg jeres hjerter og det der giver bedst søvn til jer alle:0)

• #43   15. maj 2011 Liane---> Jeg lavede en update lidt tid efter.
    http://www.babygalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=51245
    Det går super godt med ham på hans eget værelse.
    Han er kun vågen 1 gang i løbet af natten så det er bare dejligt

• #44   15. maj 2011 oki super..mime er oz kommet hurtig ind til dem selv:=)
    og tror nu oz det må være lidt mere traumatis for dem a ligge sammen med mor og far så sku ligge alene senre men ved det jo ikk he he men jeg ku da forstille mig det lige pludselig måtte føles som a lige pludselig a blive forladt:=)

Kommentér på:
Sove alene - 1 mdr. gammel

Annonce