{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
847 visninger | Oprettet:

Søvn igen.... {{forumTopicSubject}}

Anna er 12 mdr og vil ikke selv faldei søvn om aftnen. hun får en nat flaske omkring kl 19.30 også sidder jeg med hende til hun falder i søvn hvorefter jeg kan lægge hendei hendes seng- så sover hun hele natten.

men jeg kan ikke lægge hendei seng inden hun er faldet i søvn, så rejser hun sig op og græder helt vildt indtil jeg kommer og tager hende op igen....
hvordan lærer jeg hende selv at faldei søvn? jeg er ikke meget for at lade et grædende barn ligge.....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Søvn igen....
  • #1   26. apr 2011 prøv at give hende en bog med i seng.. det gjorde vi med caroline da vi havde det problem og pludselig sov hun og der var ingen skrig og skrål

• #2   26. apr 2011 bøger gider hun ikke, de ryger bare på gulvet. hun vil slet ikke lægge sig ned og falde til ro, rejser sig bare med det samme jeg har puttet hende smiley

• #3   26. apr 2011 lad hende lægge, kommer hun ud til dig tager du hende op og lægger i seng igen og siger godnat ik mere og det gentager du indtil hun bliver der det kan godt være du skal efter det 20 gange men det virker. ik noget med at snakke om alt muligt bare ta hende op ind i seng dyne på og så godnat og luk døren til

• #4   26. apr 2011 Du kan heller ikke få hende til at falde i søvn i sengen, hvis du sidder derinde, evt. holder hende i hånden? Det ville da være et skridt på vejen....

Vi sad inde ved siden af sengen til hun faldt i søvn til hun var 18-19 mdr. Så gad jeg altså ikke det mere, da det begyndte at trække mere og mere i langdrag og jeg syntes ligesom det var smart at tage kampen inden hun fandt ud af at komme ud af tremmesengen (for var det nået så vidt havde det nok været endnu sværre!)

Vi gjorde det sådan her! Hun blev puttet i sengen, vi aede hende på kinden, sagde godnat og mor/far går ind i stuen, jeg kommer ind og ser til dig om lidt, læg du dig til at sove!

De første par dage gik vi ind med det samme hun gav sig til at skrige og nogle gange før hun begyndte, så hun vidste at vi altså ikke var væk! Efter et par dage lod vi hende ligge og brokke sig lidt, men det blev altså ikke til nogle store skrigeture og der gik ikke mange dage før vi kun var inde en enkelt gang før hun lagde sig til at sove selv! Hver gang vi var inde hos hende gentog vi den samme smørre "godnat, mor/far går ind i stuen, jeg kommer ind og ser til dig om lidt, læg du dig til at sove!"

Det hele gik i hvert fald meget nemmere end vi havde frygtet og vi tænkte bagefter - hvorfor har vi ikke gjort det noget før?! Men det er selvfølgelig ikke sikkert det ville have gået så nemt tidligere.... det vides ikke! smiley

• #5   26. apr 2011 anna 14+ der er ikke så stor sandsynlighed for hun kommer ind til mig for hun kan ikke gå og kan ikke selv komme ud af tremmesengen.

Jeg kan sagtens putte dynen på hende og sige godnat, men så snart jeg vender mig om står hun op og græder.... jeg har nu brugt lidt over en time på at få hende til at sove og hun er lige faldet i søvn. Kan ikke lide at hun skal græde sig i søvn.....

men nogen dage falder hun i søvn med det samme hun har fået nat flaske, så det er svært at gøre det samme hver dag...

mone: jeg kan ikke sidde derinde, så sætter hun sig bare op i sengen og tror vi skal lege....

• #6   26. apr 2011 Det gjorde Simone også i en periode. Jeg vendte hovedet væk og ignorerede det og fortsatte hun så gik jeg ud og lod hende skrige lidt efter et par gange sådan frem og tilbage lagde hun sig pænt ned! Jeg havde den holdning at jeg godt gad at sidde derind og holde hende i hånden, så længe hun lå stille!

Tror ikke projektet kan lade sig at gøre uden lidt skrig...

• #7   26. apr 2011 så lad hende skige lidt og gå ind læg hende ned og gå igen og blev ved indtil hun bliver læggende

• #8   26. apr 2011 jeg ville sætte mig og holde hånd eller bare være til stede i rummet indtil hun sov, jeg ville ALDRIG lade mit barn græde

Kommentér på:
Søvn igen....

Annonce