{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.569 visninger | Oprettet:

hjælp far hente!! {{forumTopicSubject}}

hej piger og drenge hjælp mig lige..

min veniden som jeg tidliger har lavet et indlæg omkrin han hade overfaldt hende og prøvet og kvæle hende..

nu er sagen sådan af hun har fuld forældermyndighed!
og hun har fortalt i børnehaven af de ikke må udlevere til far.. børneehaven siger så at det skal de da han er biologisk far. men hun har jo fuld forældermyndighed kan det så være rigtigt??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp far hente!!
  • #1   9. maj 2011 hmm det kommer vel an på samværds aftalen ? altså om han skal hente i børnehaven?
    jeg kender ikke reglerne - overhovedet - men går ud fra at han skal holde sig til aftalen dvs at han ikke skal hente i tide og utide udenfor samværdet - uden at der er en forudgående aftale.

    har han hentet eller er hun bare bange for at han gør det?


  • #2   9. maj 2011 Altså, nu går Sebastian godt nok i DP men min DP'er siger hun ikke må udlevere Sebastian til andre end mig, med mindre jeg siger andet eller ikke til Bio. Faren.. Og jeg har alene forældremyndighed..

    Ved så ikke om de samme regler gælder ved Børnehave, men det ville jeg da tro de gør.


  • #3   9. maj 2011 du skal bare bevise for børnehaven at hun har fuld forældremyndighed. vis dem papiret hvor det står på... eller få sagsbehandleren i statsamtet til at skrive et brev til børnehaven

  • #4   9. maj 2011 Fuld forældremyndighed gør jo lige præcis af du kan sætte nogen grænser.
    Fx ønsker du ikke faren henter i Vuggestue Dagpleje eller Børnehave så må de IKKE udlevere barnet med mindre der intet er sagt til de pædagoger der er der.


  • #6   9. maj 2011 han ser ham ikke mor har sagt vil han se ham skal han søge amtet hvis han vil se han da han aldrig har set ham fast..

  • #8   9. maj 2011 nogen der kan finde det på skrift..

  • #9   9. maj 2011 da jeg arbejdede i børnehave, måtte vi kun udlevere børn til den der havde fuld forældremyndighed. Vi udleverede kun til andre hvis det var aftalt den pågældende dag.

    Vi havde et barn som ikke måtte udleveres til faren, da moren havde den fulde.


  • #10   9. maj 2011 s&lærke jeg havde misforstået spørgsmålet.. men kan bare ikke slette den

  • s s
    s s Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 134
    #11   9. maj 2011 De må ikke udlevere børnene, til nogen, hvis det ikke er aftalt på forhånd, så camilla hvis du har hentet din nevø uden de er blev underettet om at du skal hente ham, er det sku en dårlig børnehave.

  • #12   9. maj 2011 statsamtet kan give hende et brev hvor der står at pædagogerne ikke må dlevere til faderen. sådan et brev har min kæreste haft da hans eks på et tidspunkt ikke måtte hente deres datter

  • #14   9. maj 2011 Min dp'er måtte heller ikke udlevere min søn til hans bio far, før jeg havde givet mit samtykke, da jeg har den fulde forældremyndighed, så det er bare og sig hun skal slå i bordet.

  • Stille musen
    Stille musen Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 203
    #15   9. maj 2011 Nu er det altså sådan, at vi jo skal tænke på barnet, vi kan ikke nægte at barnet f.eks gå med faren, vi kan være super obs på at når faren kommer skal vi prøve at få barnet væk, men for vores egen sikkerhed, skal vi aflevere, ringe til politiet og moren.....

    Hvis barnet f.eks løber faren i møde, så er der jo ligesom et problem, hvis f.eks faren er voldlig!!!!!! så er vi pædagoger jo bare mennesker og et job er et job, man skal jo passe på sig selv.


  • #17   9. maj 2011 Nej det SKAL de ikke..

    Hvis der er aftle om at faderen ikke må hente, og man ikke bor bor sammen, så må han ikke.. Især ikke når han ikke har forældremyndighed..

    Mig og kæresten har fællesforældre myndighed, men jeg bror lige pt ikke sammen med dem.. i har en aftale med kommunen om at jeg sammen med en familiekonsulent henter hende her tirsdag..

    Der har så været 2 tirsdage, hvor familiekonsulenten ikke kunne, der skulle kommunen ringe til vuggestuen og sige jeg kom selv de datoer, ellers ville vuggestuen ikke udlevere hende..


  • #18   10. maj 2011 Institutionen må IKKE udlevere barnet til andre end dem der står på papiret som den med fuld forældremyndighed har skrevet under på medmindre andet er sagt ved afl til institutionen.
    Så hvis en person kommer, som ikke står på papiret, skal pædagogerne få barnet væk derfra og en anden skal gå hen og få personen genet ud.

    Hvis barnet så løber faren i møde, så må pædagogerne ikke tage barnet væk, men skal ringe til politiet i stedet, og kan derfor ikke forhindre faren i at tage barnet ud af institutionen..


  • #20   10. maj 2011 Der hvor Alex går i Børnehave, har vi et stamkort hvor vi har skrevet hvem der må hente ham .. De ser dog helst at vi fortæller dem om morgen hvem der henter, eller at vi ringer ..

  • #21   10. maj 2011 Camilla - Jo det kan de godt nægte smiley

    Katja bliver også hentet af hendes farfar engng imellem, men det har vi aftalt at han gerne må med vuggestuen..

    De må ikke udlevere hende til nogen de ikke har nogen aftale om (Hvilket vil sige min mor vil ikke kunne hente hende)


  • s s
    s s Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 134
    #22   10. maj 2011 Jeg ville da også blive stik tosset, hvis min søn blev udleveret til nogen, hvis det ikke er aftalt med sfoen. så ville jeg være ligeglad med om det er familie eller hvad det er.

  • Stille musen
    Stille musen Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 203
    #23   10. maj 2011 Tania: Mener faktisk det er at tænke på barnet, du synes måske det er bedre at barnet oplever en kæmpe scene??
    Og jeg har ikke skrevet at vi SKAL udlevere barnet, men at det kan jo være en nødvendinghed.....


  • #25   11. maj 2011 Tania - Nej det er ikke bedre smiley Men reglerne, desværre.. Pædagogerne kan altså ikke stå og komme op at slås med en måske voldelig mand, når de os har 20 andre børn som står og kigger og kræver opmærksomhed.

    Derfor skal de ringe til politiet i stedet, og så må de tage sig af sagen, og man må bare håbe inderligt at personen som har hentet ikke gør barnet noget.


  • Stille musen
    Stille musen Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 203
    #26   12. maj 2011 Nu stå det jo ikke noget i teksten om at faren er voldlig over for hans barn!!!!!!
    Og lige præcis til Malthe`s mor


Kommentér på:
hjælp far hente!!

Annonce