{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
960 visninger | Oprettet:

nervøs,ked af mm {{forumTopicSubject}}

det er sådan at jeg 6 gange tidliger har mistet dog meget tidligt i graviditeten og nu har jeg en lille i maven igen som har holdt lange og som vokser som den skal men jeg er stadg nervøs bange og ked af lige så snart det er jeg ik mærker den lille som jeg plejer. jeg drømmer meget mærkelige drømme og ik særlige rare ting har forsøgt at snakke med lægen bare for at få det snakket igennem og få at vide at det er ok jeg er nervøs som jeg nu engang af men det eneste min læge siger til mig er se og blive voksen du skal være mor om 4½ mdr ja det skal jeg men har aldrig rigtig fået snakket om det der tidligere er sket dog er det min egen skyld men vil meget grene ha lagt det lidt længere væk dog skal det ik glemmes da de os har en plads i mit hjerte og altid vil ha det. det kan jo ik passe jeg er den enste med sådan et forløb og de må da os ha brug for at få snakket om det men hvor skal jeg dog søge hjælpen henne


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  nervøs,ked af mm
  • #1   16. maj 2011 Hvad med din JM?..

    I starten var jeg hos JM med 2-3 ugers mellemrum. Simpelthen for lige at snakke og se alt var i orden..

    Jeg har angst og er stoppet på medicinen grundet min graviditet, og har haft tab af børn meget tæt på i min omgangskreds, så har derfor også været meget bekymret..

    Jeg ville foreslå at du snakkede med din JM om at få et tættere forløb, så du oftere kommer til kontrol, og får mulighed for at sætte ord på de tanker der rører sig hos dig..


  • #3   16. maj 2011 min jordmor er en sød dame men nævnte det til mit første besøg da min mand og jeg har snakket meget om det men er stadig nervøs og vi sagde det til hvor til hun sagde kan vi ik snakke om det næste gang for jeg er forsinket i forvejen øhh jo det kan vi godt jamen så sys vi om 6 uger øv men det var jo ik vores skyld hun var sent på den vi stod til at ha en time men fik kun 20 minutter. hun sagde kjeg skulle bruge min mand og fortælle ham hvad jeg tænker føler osv det gør jeg os og har gjordt det hele tiden men nej det er sq alt ik det samme som at snakke med en der bør kunne sætte sig ind i hvad man oplever, det kan han da os til et vist punkt slet ik det føler bare jeg render panden mod muren

  • #5   16. maj 2011 Først engang, så er jeg rigtig ked af at høre, at du har mistet så mange gange. Det må være rigtig hårdt. Jeg selv har mistet een gang, og det var utrolig slemt, synes jeg.

    Jeg er selv bange og nervøs hele tiden, også fordi min søster først mistede sin søn i 23 og året efter sine tvillingepiger, hvor af den ene levede i 20 min. Jeg havde brug for, at tale med min læge, og det kunne jeg da også sagtens sagde han, men så havde han bare ikke tid, til at undersøge mig, og finde hjertelyd på baby m.m. Og det ville jeg selvfølgelig helst.

    Jeg har ikke rigtig fået talt om det siden, og det vil altid sidde i mig. Men jeg ved, at jeg hverken kan gøre fra eller til. Jeg håber det bedste.

    Har du nogle rigtig gode veninder du evt, kunne tale med?


  • #6   17. maj 2011 Anne,
    det var da ærgerligt at høre, at din JM tager sådan let på det?

    Hvor hører du til? I det JM-center jeg hører til, har de nogle specielle der er tilknyttet gravide med psykiske lidelser eller andre ting.. Og der går jeg, det er rigtig godt, for så er der mulighed for at snakke om de ting der bekymrer..

    Er det ikke muligt at du kan få en anden JM? Evt. en der er tilknyttet unge mødre? De har også ofte langt flere kontroller, og der er mere fokus på at "mandsopdække" og snakke sammen når der er behov for det..


Kommentér på:
nervøs,ked af mm

Annonce