{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.902 visninger | Oprettet:

amning i offentligheden??? {{forumTopicSubject}}

hej bg....

jeg skriver fordi jeg i et andet forum har kigget med i en debat om det er okay at amme offentlig... og må ærligt indrømme at jeg kan virkelig ikke følge halvdelen af de mennesker i den debat...

personligt mener jeg selv at det er noget af det mest naturlige i verden at amme sit barn... kan virkelig ikke forstå folk bliver forarget over det...

men hvad er jeres holdning til det??? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  amning i offentligheden???
  • #1   26. maj 2011 Mor til,
    de fleste folk skriver da at det er helt i orden med amning, men at man bør være diskret, og ikke bare lade jaderne hænge ud til frit skue?

Går ud fra det er tråden på HG du henviser til?..

• #2   26. maj 2011 ja det er den... men ja hvis man bare sætter sig på toilettet eller går hen i en krog og gemmer sig helt væk er det okay...

• #5   26. maj 2011 dina: enig... er selv alt for blufærdig... og vil li lægge lidt over det værste, men jeg vil på ingen måde gemme mig væk for at gøre det...

• #7   26. maj 2011 Ja jeg gider altså ikke sidde og spise frokost med et par "mad-kasser" lige i synet.

Så over i krogen/ud i bilen/eller noget helt 3.
    Jeg er skam helt klar over at når bebs bliver sulten, ja så er det nu. Men derfor kan man godt fortrække bare lidt smiley

Sippet ?? Tja men det er nu min holdning....

/FruStolpe

• #8   26. maj 2011 mette: haha.... igen så enig... de behøver jo ikke tage tøjet af for det... og desværre er der nogen som gør det.... smiley

• #9   26. maj 2011 fru stolpe: jeg kunne aldrig finde på at gå ud i min bil og sætte mig bare fordi jeg skulle amme mit barn... men li dække det værste er jeg helt med på... men altså så slemt er det godt nok ikke...

• #10   26. maj 2011 Jeg vil altså også mene at man godt kan tage hensyn til andre mennesker og være lidt diskret i det offentlige rum. Jeg valgte at gemme mig, men det var min blufærdighed, men ellers dækker man sig da lige lidt til. Syntes nu også at det er det der lægges op til på HG.
    Haha jeg var også i mødregruppe med en der ikke tog blusen op bagefter, det er altså for mærkeligt.

• #11   26. maj 2011 lykke: tror ikk jeg kunne have sagt det bedre selv... smiley

• #12   26. maj 2011 charlotte: vil nu mere mene at på hg går den ud på at gemme sig helt væk fra verden... og det il jeg på ingen måde mene er okay... folk der er så sarte må squ kigge den anden vej eller flytte sig lidt... smiley

• #13   26. maj 2011 mette: men nu er det jo os lidt en anden situration når det li frem er den man følges med som beslutter sig for at smide det hele... jeg tror nok os li jeg ville tabe tråden indimellem ... smiley

• #14   26. maj 2011 Med to,
    det er jo en der skriver sådan..

De fleste skriver at så længe man er lidt diskret, og ikke bare lader brysterne hænge fremme til frit skue, så er det fint..

Det er i øvrigt også min holdning.

Offentlig amning er fint, men alt med måde, og man bør være lidt diskret.
    Der er vel ikke nogle af os der gider se på bare kønsdele når vi er ude??

• #15   26. maj 2011 er det ikk lidt en skrøne - det der med at kvinder flasher brystet når de ammer ???

jeg har set mange ammende kvinder men aldrig en eneste der ikke gjorde det diskret...... det kan ikke hidse mig op - vi får bare bryster i hovedet ( af seksul karakter ) i børnehøjde på tankstationer - i tv -reklamer , på stranden, ja snart alle steder, og at man bruger sine babser til det der er det mest naturlige , nemlig at amme sit lille barn er mere Ok med mig

• #17   26. maj 2011 hvordan så med en svømmehal og fællesomklædning... det vil jeg mene er meget værrer end en som ammer sit barn....

• #18   26. maj 2011 Jeg bryder mig ikke om det, hverken at se andre amme, eller selv at amme offenligt..

Ja jeg er en af dem der (i de 2 måneder jeg ammede) enten gik hjem, eller sad med en klud over både mit hovede og barnets hovede mens jeg sad så langt ind i en krog som overhovedet muligt..

• #19   26. maj 2011 Nu har jeg ikke læs alle indlæg..
    Men personligt synes jeg det okay, så længe man lige ligger en stofble hen over eller på anden vis dækker det lidt til !

Jeg kan også godt blive lidt forarget over dem der bare slipper alt fri og lader baby ligge der så alle kan se.. Det jo ikke ligefrem alle der synes det lækkert når de sidder og spiser feks.

Men synes godt man kan tage lidt 'hensyn' og ligger noget over så det ikke kan ses som sådan

• #20   26. maj 2011 med to dejlige børn<3 : -Nu var det med at sætte sig ud i bilen, bare en enkelt mulighed af de mange der findes.

/FruStolpe

• #21   26. maj 2011 Tja jeg kommer personligt aldrig i hverken svømmehal eller ved anden fællesomklædning. Så der kan jeg jo af gode grunde ikke ha en holdning.

/FruStolpe

• #22   26. maj 2011 Enig med ACS: Jeg kan heller ikke se nogen som mener at det ikke er i orden, udover en mand der var derinde(underligt nok) men jeg ser en masse kvinder der gerne vil have lov til selv at vælge hvornår de får bryster i hovedet.

Amning i offentligheden er helt fint for mig, men diskression og respekt for andre er almindelig pli i mine øjne..

• #23   26. maj 2011 jeg ligger egentligt nok mere mærke til de bryster der er spændt op i en push-up Bh og derefter en nedringet bluse..... de burde sgu også dækkes til af en ble smiley og dem er der flere af i landskabet end ammende kvinder - desværre

• #24   26. maj 2011 Bonnie,
    da jeg arbejdede på en cafe, havde jeg en kunde som vitterligt flashede sig.

Hun satte sit barn på bordet. Så pakkede hun det ene bryst ud og lagde det på bordet. Og så ventede hun.. der gik i hvert fald 5 minutter inden hun var klar til at lade det barn spise, og i den mellemliggende periode, der lå det der forholdsvis store bryst altså bare på bordet.
    Og for at gøre det værre, sad hun ved et af de borde yderst, hvor der kun er stole på den ene side, så forbipasserende fik frit lejde til at se alt..

jeg var lidt lamslået, og vidste ikke helt hvordan jeg skulle reagere, men havde en anden kunde påpeget det, havde jeg bedt den pågældende kvinde dække sig til eller forlade stedet.. Men jeg var i chok. Og så var jeg virkelig væmmet..

Og sådan noget forstår jeg i den grad at man gerne vil være fri for!..

Men ellers har du nok ret i at de fleste kvinder ammer diskret, og ofte bemærker man det jo slet ikke! Og det er den type amning som jeg synes der i den grad skal være plads til..

• #25   26. maj 2011 nadiaa: enig... bryder mig heller ikk om at de li pakker alt ud inden baby overhovedet er taget op... men ellers kan jeg virkelig ikk se problemet.. læg evt en stofble over babyens mund og ens egen brystvorte (det som baby ikk har taget til sig) så er det jo på ingen måde værre end noget af det tøj man kan få hvor du nærmest os kan se det hele...

• #27   26. maj 2011
    Lykke og William smiley . : Er helt enig.

Hvis mit barn er sulten, ja så sætter jeg mig ned og ammer, gider ikke tænke på hvad andre tænker om det, mit barn er sulten, og det er på det tidspunkt hverken patter eller jader, det er mad til mit barn.
    Hvis folk ikke kan tage det, ja så må de sq kigge den anden vej, det er jo ikke fordi man ligefrem invitere folk hen for at kigge på. Har bestemt ikke tænkt mig at sidde på et toilet, eller drøne tilbage i bilen.

Blot min mening.

Og at andre ammer synes jeg er fint, jeg ligger ikke så meget mærke til det, hvis barnet er sulten, jamen hvorfor skal det så ikke have lov til at få mad, vi andre spiser da også hvis vi er sultne.

• #28   26. maj 2011 Lykke ..

Nu siger jeg heller ikke der ikke er andet der kan støde en ? Men hver mand må tage sit !! hvis du forstår? jeg skriver blot at fordi ikke alle synes det skide lækkert synes jeg det almen respekt lige at dække sig lidt til, jeg siger ikke man ikke MÅ amme der, for det synes jeg godt man må.. men jeg synes det mindste man kan gøre er at tage lidt hensyn !
    Jeg mister feks. min appetit ved at spise mens jeg kan se en handikappet (ja undskyld hvis jeg fornærmer nogen, har intet imod dem men det gør jeg s;) Men jeg ber dem da ikke om at gå, for det kan de jo ikke selv gøre for, og der er ikke det store man kan gøre.. Man kan heller ikke 'selv gøre for' baby er sulten men der KAN man jo lige ligge en stof ble over ^^

Med to dejlige..

LIGE PRÆCIS smiley
    glad for du forstod hvad jeg mente..

Bonnie.. Helt sikkert Nedringede trøjer er ikke en skid bedre.. (:

• #29   26. maj 2011 Lykke..

Jeg gør det ikke til noget klamt, for mig er det naturligt og for min skyld kan alle rende nøgne rundt ? Men sådan er det ikke alle der har det, og derfor ville jeg personligt tage lidt hensyn ! Men nej jeg synes ikke det klamt, Baby er berettiget sit mad, og selvfølgelig skal baby have det !

• #30   26. maj 2011 Lykke..
    JAmen så vi jo faktisk enige.. for det støder heller ikke mig, men personligt ville jeg tage den hensyn ^^ Men jeg hader også at lugte a sved så det sker aldrig haha smiley

• #32   26. maj 2011 Jeg ammer når Storm er sulten - kan amme de fleste steder og er ikke videre blufælrdig i den forbindelse.

Men jeg dækker naturligvis til for det er jo ikke alle der gider glo på mine efterhånden knap så spændstige dutter smiley

• #33   26. maj 2011 jeg er ret blufærdig mht. til kroppe, både min egen og andres, så jeg synes ikke det er særlig fedt at se en kvinde amme sit barn, hvis jeg kan se hele pivtøjet. Det er helt iorden med mig hvis hun ligger en stofble over, og det synes jeg desuden også er bedst for baby, når man er ude blandt mange mennesker, så er der ligesom fred og ro til baby smiley

• #37   27. maj 2011 jeg ser ingen problemer i at amme nogle som helst steder

• #38   27. maj 2011 Jeg har intet problem med at folk ammer offentligt... og har bestemt også selv tænkt mig at gøre det.
    Selvfølgelig er der forskel på, hvor diskret man gør det... men det offentlige rum er så fuld af halvnøgne mennesker i forvejen, så det kan næppe være bare det at man ser lidt bryst der forarger folk. Så kan man jo heller ikke se reklamer eller film...

• #40   28. maj 2011 Rikke - Jeg ved ikke hvor du bor, men heromkring er der ikke en masse halvnøgne mennesker.. Det er først når man går på stranden der er det.

• #41   28. maj 2011 tanja: hvor er du så henne i sommeren?? for ved vi bor i samme by og jeg kan tydeligt se dem på gaden.. smiley

• #44   28. maj 2011 med to dejlige børn<3 . - Sidste sommer boede jeg i Oldenborggade og var nede i byen dagligt.. De havde alle sammen min. shorts og t-shirt på.. Der var ingen der var halv nøgne

• #45   28. maj 2011 shorts og t-shirt er da os efterhånden så "små" at det er li så godt som ingenting... smiley

• #46   28. maj 2011 Det syntes jeg nu ikke.. Måske fordi jeg er vandt til en mor der stadig kan finde på at tage så korte shorts på at man skulle tro det var hotpants

• #47   29. maj 2011 Tanja - jeg taler ikke om her hvor jeg bor. Men prøv at tænde fjernsynet... se en reklame ved et busstoppested.
    Der er halvafklædte mennesker alle steder i det offentlige rum.
    I den sammenhæng synes jeg egentlig at en ammende mor er noget af det mest uskyldige, og kan ikke se, hvordan det skulle kunne genere nogen. Med mindre det er noget andet end lidt bryst folk bliver forargede over....

• #48   29. maj 2011 Linda - ved ikke om nogen synes der er noget intimt ved amning... eller det kan være noget andet... men personligt kan jeg ikke finde noget galt i det.

• #52   30. maj 2011 Linda - helt enig... kan bare ikke se, hvad det er folk kan have et problem med... så det var kun en overvejelse, ikke noget jeg har egentlig hørt fra nogen.

• #53   30. maj 2011 Linda - Så du mener heller ikke sex er intimt? Det er trods alt en nødvendighed for at formere sig

• #54   30. maj 2011 Tanja: Du sammenligner vel ikke amning og sex?

• Alexander P
    Alexander P Tilmeldt:
    jun 2013

Følger: 1 Svar: 3
    #55   17. jun 2013 de kan da gøre det så længe de ikke flapper rundt med deres kasser :S hør her kvinder ikke alle har nogle bryster som man har lyst til at se på :3

• #57   17. jun 2013 Så Alexander , hvis jeg nu har vildt flotte bryster - så må jeg gerne vise dem frem?

• #58   17. jun 2013 Jeg bliver bare så arrig indeni af den her debat der kører. Mennesker er fanme mærkelige til tider!

• #59   18. jun 2013 Enig med dig Lykke.

Det er også det at nogle folks indre, forskruede holdninger/meninger om amning i offentligheden generelt set er kommet rigtig frem i lyset nu. Og det er bare så skræmmende at se/høre på! At folk er blevet så mærkelig-sarte og dobbeltmoralske, - at væmmes, blive stødt, direkte krænket (wtf) og alt muligt andet ved synet af en mor der ammer. Hvad sker der lige.
    Det er som om alt kunstigt bliver forherliget og det naturlige, og de ting vi er skabt med/som bliver set ned på, eller gjort til noget ulækkert og underligt. Det synes jeg bare er så brænd ærgerligt! Jeg troede virkelig at folk var klogere end det.

Amning - et spædbarn får mad. Ej men helt ærligt. Hvad er det for noget at lave en LOV om at kunne forbyde. Der er så mange andre ting at fokusere på i livet og i samfundet. Så mange.. Og at gøre sådan en naturlig og for nogle sårbar ting til noget "dårligt" eller "klamt", er bare forkert og tjener intet godt med sig.

At sætte en kæmpe label på (en lov!), giver et signal om, at det er okay at diskriminere mennesker på den her måde.

At nogle bliver stødt, krænket, whatever - hvorfor kan de være de overbærende? For en mor der måske prøver at gøre det så godt hun kan og garanteret ikke selv er pisse begejstret for amme midt i det hele. Men af og til er det nødvendigt, for baby skal have mad. - men det er ingen grund til at skulle afskærmes fra samfundet, og "gå et andet sted hen." Det er bare forkert.

Ifølge mig. Dette er min holdning. Det gik sgu lidt amok det beklager jeg smiley

• Alexander P
    Alexander P Tilmeldt:
    jun 2013

#60   18. jun 2013 hold da kæft smiley det var fandme nemt at gøre er lidt små sure :3

• #61   18. jun 2013 Don't feed it..

• Alexander P
    Alexander P Tilmeldt:
    jun 2013

#62   18. jun 2013 man skal ikke tro at man har nogle fantastiske bryster som folk bare skal se når man ammer

• #63   19. jun 2013 http://m.youtube.com/#/watch?v=Z6dLCjcGYjA&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DZ6dLCjcGYjA
    Ved godt det ikke helt er om amning smiley og dog...

Kommentér på:
amning i offentligheden???

Annonce