1.902 visninger
|
Oprettet:
amning i offentligheden??? {{forumTopicSubject}}
hej bg....
jeg skriver fordi jeg i et andet forum har kigget med i en debat om det er okay at amme offentlig... og må ærligt indrømme at jeg kan virkelig ikke følge halvdelen af de mennesker i den debat...
personligt mener jeg selv at det er noget af det mest naturlige i verden at amme sit barn... kan virkelig ikke forstå folk bliver forarget over det...
men hvad er jeres holdning til det???
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
de fleste folk skriver da at det er helt i orden med amning, men at man bør være diskret, og ikke bare lade jaderne hænge ud til frit skue?
Går ud fra det er tråden på HG du henviser til?..
apr 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 19 Svar: 211
apr 2010
nov 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 18 Svar: 402
Så over i krogen/ud i bilen/eller noget helt 3.
Jeg er skam helt klar over at når bebs bliver sulten, ja så er det nu. Men derfor kan man godt fortrække bare lidt
Sippet ?? Tja men det er nu min holdning....
/FruStolpe
apr 2010
apr 2010
apr 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 42 Svar: 902
Haha jeg var også i mødregruppe med en der ikke tog blusen op bagefter, det er altså for mærkeligt.
apr 2010
apr 2010
apr 2010
nov 2010
det er jo en der skriver sådan..
De fleste skriver at så længe man er lidt diskret, og ikke bare lader brysterne hænge fremme til frit skue, så er det fint..
Det er i øvrigt også min holdning.
Offentlig amning er fint, men alt med måde, og man bør være lidt diskret.
Der er vel ikke nogle af os der gider se på bare kønsdele når vi er ude??
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 147 Svar: 4.699
jeg har set mange ammende kvinder men aldrig en eneste der ikke gjorde det diskret...... det kan ikke hidse mig op - vi får bare bryster i hovedet ( af seksul karakter ) i børnehøjde på tankstationer - i tv -reklamer , på stranden, ja snart alle steder, og at man bruger sine babser til det der er det mest naturlige , nemlig at amme sit lille barn er mere Ok med mig
apr 2010
mar 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Babyer: 1 Emner: 72 Svar: 3.459
Ja jeg er en af dem der (i de 2 måneder jeg ammede) enten gik hjem, eller sad med en klud over både mit hovede og barnets hovede mens jeg sad så langt ind i en krog som overhovedet muligt..
mar 2010
Følger: 34 Følgere: 33 Babyer: 2 Emner: 286 Svar: 5.164
Men personligt synes jeg det okay, så længe man lige ligger en stofble hen over eller på anden vis dækker det lidt til !
Jeg kan også godt blive lidt forarget over dem der bare slipper alt fri og lader baby ligge der så alle kan se.. Det jo ikke ligefrem alle der synes det lækkert når de sidder og spiser feks.
Men synes godt man kan tage lidt 'hensyn' og ligger noget over så det ikke kan ses som sådan
nov 2009
/FruStolpe
nov 2009
/FruStolpe
apr 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Babyer: 2 Emner: 175 Svar: 2.104
Amning i offentligheden er helt fint for mig, men diskression og respekt for andre er almindelig pli i mine øjne..
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 147 Svar: 4.699
nov 2010
da jeg arbejdede på en cafe, havde jeg en kunde som vitterligt flashede sig.
Hun satte sit barn på bordet. Så pakkede hun det ene bryst ud og lagde det på bordet. Og så ventede hun.. der gik i hvert fald 5 minutter inden hun var klar til at lade det barn spise, og i den mellemliggende periode, der lå det der forholdsvis store bryst altså bare på bordet.
Og for at gøre det værre, sad hun ved et af de borde yderst, hvor der kun er stole på den ene side, så forbipasserende fik frit lejde til at se alt..
jeg var lidt lamslået, og vidste ikke helt hvordan jeg skulle reagere, men havde en anden kunde påpeget det, havde jeg bedt den pågældende kvinde dække sig til eller forlade stedet.. Men jeg var i chok. Og så var jeg virkelig væmmet..
Og sådan noget forstår jeg i den grad at man gerne vil være fri for!..
Men ellers har du nok ret i at de fleste kvinder ammer diskret, og ofte bemærker man det jo slet ikke! Og det er den type amning som jeg synes der i den grad skal være plads til..
apr 2010
aug 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 33 Svar: 213
Lykke og William . : Er helt enig.
Hvis mit barn er sulten, ja så sætter jeg mig ned og ammer, gider ikke tænke på hvad andre tænker om det, mit barn er sulten, og det er på det tidspunkt hverken patter eller jader, det er mad til mit barn.
Hvis folk ikke kan tage det, ja så må de sq kigge den anden vej, det er jo ikke fordi man ligefrem invitere folk hen for at kigge på. Har bestemt ikke tænkt mig at sidde på et toilet, eller drøne tilbage i bilen.
Blot min mening.
Og at andre ammer synes jeg er fint, jeg ligger ikke så meget mærke til det, hvis barnet er sulten, jamen hvorfor skal det så ikke have lov til at få mad, vi andre spiser da også hvis vi er sultne.
mar 2010
Nu siger jeg heller ikke der ikke er andet der kan støde en ? Men hver mand må tage sit !! hvis du forstår? jeg skriver blot at fordi ikke alle synes det skide lækkert synes jeg det almen respekt lige at dække sig lidt til, jeg siger ikke man ikke MÅ amme der, for det synes jeg godt man må.. men jeg synes det mindste man kan gøre er at tage lidt hensyn !
Jeg mister feks. min appetit ved at spise mens jeg kan se en handikappet (ja undskyld hvis jeg fornærmer nogen, har intet imod dem men det gør jeg s;) Men jeg ber dem da ikke om at gå, for det kan de jo ikke selv gøre for, og der er ikke det store man kan gøre.. Man kan heller ikke 'selv gøre for' baby er sulten men der KAN man jo lige ligge en stof ble over ^^
Med to dejlige..
LIGE PRÆCIS
glad for du forstod hvad jeg mente..
Bonnie.. Helt sikkert Nedringede trøjer er ikke en skid bedre.. (:
mar 2010
Jeg gør det ikke til noget klamt, for mig er det naturligt og for min skyld kan alle rende nøgne rundt ? Men sådan er det ikke alle der har det, og derfor ville jeg personligt tage lidt hensyn ! Men nej jeg synes ikke det klamt, Baby er berettiget sit mad, og selvfølgelig skal baby have det !
mar 2010
JAmen så vi jo faktisk enige.. for det støder heller ikke mig, men personligt ville jeg tage den hensyn ^^ Men jeg hader også at lugte a sved så det sker aldrig haha
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 108 Svar: 1.315
Men jeg dækker naturligvis til for det er jo ikke alle der gider glo på mine efterhånden knap så spændstige dutter
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 55 Svar: 373
jul 2008
Følger: 8 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 5 Svar: 2.554
jul 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 53 Svar: 1.257
Selvfølgelig er der forskel på, hvor diskret man gør det... men det offentlige rum er så fuld af halvnøgne mennesker i forvejen, så det kan næppe være bare det at man ser lidt bryst der forarger folk. Så kan man jo heller ikke se reklamer eller film...
mar 2008
apr 2010
mar 2008
apr 2010
mar 2008
jul 2008
Der er halvafklædte mennesker alle steder i det offentlige rum.
I den sammenhæng synes jeg egentlig at en ammende mor er noget af det mest uskyldige, og kan ikke se, hvordan det skulle kunne genere nogen. Med mindre det er noget andet end lidt bryst folk bliver forargede over....
jul 2008
jul 2008
mar 2008
aug 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 33 Svar: 213
jun 2013
Følger: 1 Svar: 3
apr 2008
Følger: 27 Følgere: 31 Babyer: 1 Emner: 144 Svar: 2.878
jan 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 7 Svar: 938
jan 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 7 Svar: 938
Det er også det at nogle folks indre, forskruede holdninger/meninger om amning i offentligheden generelt set er kommet rigtig frem i lyset nu. Og det er bare så skræmmende at se/høre på! At folk er blevet så mærkelig-sarte og dobbeltmoralske, - at væmmes, blive stødt, direkte krænket (wtf) og alt muligt andet ved synet af en mor der ammer. Hvad sker der lige.
Det er som om alt kunstigt bliver forherliget og det naturlige, og de ting vi er skabt med/som bliver set ned på, eller gjort til noget ulækkert og underligt. Det synes jeg bare er så brænd ærgerligt! Jeg troede virkelig at folk var klogere end det.
Amning - et spædbarn får mad. Ej men helt ærligt. Hvad er det for noget at lave en LOV om at kunne forbyde. Der er så mange andre ting at fokusere på i livet og i samfundet. Så mange.. Og at gøre sådan en naturlig og for nogle sårbar ting til noget "dårligt" eller "klamt", er bare forkert og tjener intet godt med sig.
At sætte en kæmpe label på (en lov!), giver et signal om, at det er okay at diskriminere mennesker på den her måde.
At nogle bliver stødt, krænket, whatever - hvorfor kan de være de overbærende? For en mor der måske prøver at gøre det så godt hun kan og garanteret ikke selv er pisse begejstret for amme midt i det hele. Men af og til er det nødvendigt, for baby skal have mad. - men det er ingen grund til at skulle afskærmes fra samfundet, og "gå et andet sted hen." Det er bare forkert.
Ifølge mig. Dette er min holdning. Det gik sgu lidt amok det beklager jeg
jun 2013
nov 2010
jun 2013
apr 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 57 Svar: 668
Ved godt det ikke helt er om amning og dog...
amning i offentligheden???