{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.150 visninger | Oprettet:

Gravid - hårfarvning {{forumTopicSubject}}

Hej Piger...

Hvad gjorde i med hensyn til hårfarvning da i var gravide... Er der nogen løsning...? Jeg har i mange år været farvet mørk brun, men min oprindelige hårfarve er lys.... Ikke en særlig pæn udgroning:-)

Så er der nogen løsninger der kan gå for det ikke skader den lille?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gravid - hårfarvning
  • No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
    #2   1. jun 2011 Lod det gro.... smiley Super smart kan jeg sige dig! Havde farvet mit hår mørkt (mit eget er lyst), blev gravid.. Og ja.. Var/er af den holdning at man gør hvad man kan for ik at skade bebse.. Det er trod alt kun 9 mdr ikke? smiley
    Så jeg vare bare smart kan jeg fortælle haha.
    Men ja, ville ik ha noget på min samvittighed

• #4   1. jun 2011 Okay, kunne aldrig finde på det hvis det skader, syntes bare der er meget delte meninger om det,..

Kan man eventuelt farve striber, man kan jo gøre så det ikke kommer helt ned i hovedbunden?

• #5   1. jun 2011 Nogle frisører bruger økofarve.
    Du kan bruge henna.
    Du kan bruge almindelig farve.
    Eller du kan vælge at lade være..

Min frisør bruger ammoniak-fri farve. Jeg valgte at tage det som en ny start, og lod det meste af mit hår klippe af, og fik farvet resten i min naturlige hårfarve. I dag er jeg så blevet klippet igen, og har nu ikke noget farvet hår tilbage.

Der er ingen der forbyder dig at farve hår i øvrigt - men det frarådes. Vælger du at gøre det, bør du dog ikke skrive det på dette forum..

• #7   1. jun 2011 Okay tak for svar... Ville bare høre hvad folk her gjorde:-)

Har jo lige været ved at skifte alt med parabener ud... Og så slog det mig bare om noget hårfarve var godt nok... Lige som det vel er okay at bruge shampoo uden parabener i, så kunne det jo være nogen kendte til noget hårfarve der var okay for den lille i maven:-)

• #8   1. jun 2011 Jeanette,
    du kan evt. finde en frisør der farver med ammoniak-fri hårfarve, og så få dit hår farvet så det bedre kan følge med udvoksningern, altså, så de ikke bliver så tydelige.

Det er det her mærke min frisør bruger: (link fjernet)

Hvis det har interesse, kan du jo kontakte dem, og høre ad om der ligger en frisør i nærheden af dig..

• #10   1. jun 2011 jeg har nu os fået farvet mit hår en enkelt gang men først efter uge 20. og det var for at få en farve der mindede om min egen så man ik kan se udgroningerne

• #13   1. jun 2011 Jeg ville lade være... alle hårfarver har en eller anden slags kemi, og ingen kan garantere at de ikke skader.
    Men det er så bare min holdning....

• #14   1. jun 2011 Kunne heller ikke drømme om at farve hår mens jeg er gravid og ammer, det er sprængfyldt med kemikalier osse odover ammoniak..

• #15   1. jun 2011 Jeg er synder! Jeg har farvet hår, har kdog kun gjort det en gang.

Men ærligt, og nu kommer der en kæmpe bombe og sikkert et møgfald til mig af flere herinde, men jeg synes mange gravid er hysteriske med hvad man må og ikke må.

Hvis man skal lave en liste over ALLE de ting der frarådes i løbet af en graviditet, så skal man dælme holde sig fra meget.

• #17   1. jun 2011 Jeg har farvet hår 3 gange mens jeg var gravid med Nena (: Men de 2 første gange var inden jeg vidste jeg var gravid.. (Måske er det kun 1 gang) Og 3-(2) gang var det nødvendigt for kunne ikke klare hvordan mit hår så ud (: Men den her gang passer det med jeg hen mod slutningen bare skal have farvet med en økofarve (:

• #18   1. jun 2011 Pernille - det er jo dit valg og dit barn...
    Dem der vil skælde dig ud har jo taget deres valg for deres barn. Jeg har gjort hvad jeg kunne for at undgå alt det man siger man ikke må... jeg skal ikke have ret mange børn, så det er ikke et stort offer for mig i den tid jeg skal være gravid.
    For mig er det et spørgsmål om, hvad min egen samvittighed siger... det er ikke sikkert jeg får et sundt og raskt barn, men som jeg har gjort i min graviditet, er der ikke ret meget, hvor jeg bagefter kan sige... det var nok også min egen skyld, hvis der er noget galt med den lille... og det er for mig en vigtig detalje.

• #19   1. jun 2011 Rikke-- Gudskelov er vi jo forskelllige. smiley Jeg er på ingen måde hysterisk med hvad jeg må og ikke må. Det kan godt være jeg er gravid, men jeg vil ikke omlægge hele mit liv og min livsstil for det.

Jeg bruger også parfume og undgår ikke parabener. smiley

• #20   1. jun 2011 Pernille - igen... det er dit valg... du fik ikke lov til det, hvis du bar på mit barn smiley he he...
    Men det er da bestemt heller ikke sikkert du overhovedet vil kunne mærke forskel.... som jeg siger, det er bare min samvittighed der ikke ville kunne bære det, hvis jeg fik et sygt barn, og jeg kunne sige... jeg har heller ikke passet på mig selv.

• #22   1. jun 2011 Tania - det er jeg naturligvis helt enig med dig i... smiley for så ville jeg synes jeg selv er ret småtosset...

• #23   1. jun 2011 Tania-- Jeg siger også kun at nogle gravide er hysteriske fordi de går for højt op i hvad de må og ikke må. At man ikke farver hår, og holder sig fra alkohol er ikke hysterisk, men det kan det blive.

• #25   1. jun 2011 Dina-- Helt enig i at alkohol og rygning er no-go, det er beviseligt skadeligt for barnet/fosteret.
    Men med alle de ting, hvor ingen rigtig kan bevise at det er skadeligt, men hvor man blot tror at det muligvis kan være det i længden. Det er der filmen knækker for mig. smiley

• #27   1. jun 2011 Til dem som vælger at farve hår : Det er jeres valg, og følgerne kommer jo alligevel også først om 20-30 år, når jeres børn gerne vil være forældre, men HOVSA har alt for mange giftstoffer i kroppen, og i værste tilfælde er sterile... Fint nok man kan være ligeglad med det, men jeg skal ihvertfald ikke risikere noget!

• #28   1. jun 2011 Jeg var en af de hysteriske i min første graviditet, glemte fuldstændigt mig selv. Alt var uden parfyme og parabener, gik helt panik. Denne gang går jeg med make-up dagligt, bruger parfume, og farver også hår. Jeg har truffet det valg, at jeg ikke vil lægge mit eget liv til side. Hvis ikke jeg har det godt med mig selv, går det også ud over baby.

Så i denne graviditet er jeg en af synderne.

• #30   1. jun 2011 Dina - Håber ikke du tog min besked som om den var henvendt til dig, for den var ikke til nogen bestemt person. ;o) Hvis man virkelig skal gå op i hvad der "kan skade/skader" baby så er parfumer og make up også forkert. ;o) Jeg gik meget op i det med min datter, denne gang har jeg bare valgt anderledes også med hendsyn til hår farvning.

Jeg trækker tiden lidt længere ud med farvningerne, men vil ikke undvære dem denne gang.

• #31   1. jun 2011 Min svigerinde er frisør og har økofarver og det anbefaler hun hvis man"skal" farve hår mens man er gravid... Men op til dig... Nogen ryger andre drikker og tager stoffer mm...

• #33   1. jun 2011 Tania: Så lad os starte en klub, For os hysteriske, som tænker mere på vores børn og deres fremtid, frem for at se godt ud smiley smiley

• #35   1. jun 2011 Tania og Aleksandra - I kan godt regne mig med i hysteri-klubben så smiley

• #36   1. jun 2011 Mia F - det er jo et helt videnskabeligt projekt du har gang i så.... om nogle år kan du måske... måske ikke... se forskel på dine to børn, som har fået så forskellige graviditeter.

• #37   1. jun 2011 Synes ikke man er hysterisk bare fordi man passer på?
    Det jo en ''smags sag'' det der er rigtig for andre, kan være forkert for nogle. og omvendt ? Så synes bare det et spørgsmål om at følge sit eget ''hjerte'' Som sagt farvede jeg hår engang, og måske gør jeg det En gang i den her graviditet også men jeg tvivler.. Jeg ryger ikke, og er ikke meget sammen med folk der ryger (passiv rygning er ikke en skid bedre) jeg bruger meget lidt deo hver dag og Ingen parfume.. og meget lidt make up (typisk kun masskare staves?) Jeg drikker ikke, og tager selvfølgelig ikke stoffer ? Jeg tager ikke solarium, og jeg ligger ikke med maven direkte i sollys ? og de ting jeg ikke må spise spiser jeg ikke ?

Så som sagt tror jeg det om at finde ens egen grænse ?

• #39   1. jun 2011 det passer ikke at henna ikke skader.. bare fordi der ikke er ammoniak i eller det heder naturhårfarve kan der stadig være problematiske stoffer i.

• #40   1. jun 2011 "Miljøstyrelsen lancerede i 2006 en kampagne www.babykemi.dk. De skriver bl.a.:

"Permanent hårfarve mistænkes for at kunne give blære-kræft. Kemikalierne i hårfarven kan optages i kroppen og kan derved overføres til dit barn, hvis du er gravid eller ammer.

Også ’natur-hårfarver’ som for eksempel Hennafarve kan indeholde stoffer med skadelige virkninger. Der findes på nuværende tidspunkt ingen hårfarver, som ikke indeholder problematiske kemikalier."

Derfor er det altså bedst helt at holde sig fra hårfarve, mens du er gravid og ammer."

kilde: Netsundhedsplejerske.dk

• #41   1. jun 2011 Desuden synes jeg det er egoistisk hvis man ikke kan leve med at se ud som man mere eller mindre er skabt i 9 mdr for sit barn som måske skal leve med allergi eller andre følgevirkninger i 80 ÅR pga de 9 MDR..

ens barn kan ikke selv vælge.. så når man har valgt at få barn synes jeg også at man skal tale barnets sag i de 9 mdr i stedet for kun på sig selv.. så kan barnet selv vælge derefter..

• #42   1. jun 2011 Min JM Sagde til mig da jeg ventede Nena.. noget i stil med ..

'jeg kan ikke se det skulle skade at bruge lidt make up, og farve sit hår måske en gang.. når bare man tager alle de andre forholds regler og det er en gang og meget lidt make up.' (:

• #43   1. jun 2011 Jeannie: kys til dig smiley

• #45   2. jun 2011 Eva - lyder da lidt underligt... er man så fuldstændigt tømt for giftstoffer når man har født? Så virker det jo nærmest som en udrensningskur smiley
    Læg mærke til ironien i det sidste!!!!!!

• #46   2. jun 2011 Jøsses piger læs nu hvad jeg skriver. Jeg siger at hvis man laver en liste over ALT hvad der frarådes og følger dem til punkt og prikke så er man hysterisk. Fordi man undgår hårfarve, alkohol og rygning er man jo bare almindelig fornuftig.

• #50   2. jun 2011 det jo faktisk lidt logik når man får det i vide ikke ?
    kroppen er jo kendt for at optage en masse 'affaldsstoffer' så det siger egentlig lidt sig selv at det sidder i kroppen s;

skal lige siges jeg IKKE vidste det, så jeg er ikke så klog smiley
    Men når man høre det siger det lidt sig selv synes jeg (:

• #52   2. jun 2011 Tania..

Ja ! Men et eller andet sted ikke ?
    Så tænker jeg, at mange a dem der flippet ud og siger man er uansvarlig osv. fordi man måske bruger make up i sin graviditet eller deo.. ligesom ikke rigtig er MEGET bedre selv? kan ikke lige føre min nøjagtige tanke ned på skrift s; Men ja (:

• #54   2. jun 2011 tania.. jamen sådan har jeg det også. jeg farvede godt nok hår bevidst en gang med nena. og jo måske gør jeg det en gang den her gang kommer an på hvor slemt det bliver.. men synes ikke en gang er forfærdelig min frisør gør det 1 gang i måneden hvis ikke to med affarvning osv. DET synes jeg er i over kanten tilgengæld (:

Kommentér på:
Gravid - hårfarvning

Annonce