{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hårfarvning og gravid
  • #2   17. okt 2011 Hej..
    Jeg må indrømme at jeg har gjort det, er født lyshåret - så kunne virkelig ikke holde ud at se på udgroningen.. Men havde også svært ved at beslutte om jeg skulle gøre det eller ej.


  • #3   17. okt 2011 Okay smiley
    Det er vel også lige så skadeligt med striber som helfarvning?
    Er det ikke pga det man indånder under farvningen eller? smiley
    Har selv tænkt på at forkæle mit hår lidt ekstra med hårkure, så det bare ser lidt mere friskt ud.


  • #4   17. okt 2011 Kan godt forstå det er svært hvad man skal vælge.
    Er også træls at gå at være ked af at se sig selv i spejlet, men samtidig vil man jo heller ikke skade sit ufødte barn.


  • #7   17. okt 2011 Min holdning er også at det gør man ikke, og det frarådes også at gøre det...

    Men det er jo op til en selv


  • #8   17. okt 2011 Ja altså jeg har helt klart ogå tænkt mig at holde ud, og lægge min forfængelighed lidt på hylden i den tid angående håret.

    Spændende at hører hvad andre har gjort og hvorfor.


  • #10   17. okt 2011 Findes der ikke forskellige farver som man ka bruge under graviditet?
    Ved at frisøre har sådan noget, men ved i om man kan købe sådan noget i butikkerne og selv farve det?


  • #11   17. okt 2011 Jeg har fået mit hår farvet 2 gange, og jeg har altså ikke dårlig samvittighed.
    Men jeg var knald rødhåret da jeg blev gravid, og jeg ønskede ikke at ligne en Natasha Nikita fra D.U.M - altså helt lyserød/lyst hår, og jeg ville ikke farve mit hår 1 gang hver 6. uge, så jeg farvede det mørkt smiley Det var så helt i starten.
    Da jeg så skulle til min mors bryllup valgte jeg altså også at få det farvet da jeg havde en udgroning, og jeg ville altså se ordentlig ud nu hvor det var min mors bryllup og noget vi skal se tilbage på altid.

    Derudover er der også mange meninger omkring alt det med striber osv.
    Det er også noget med at de kemikalier sidder altså også i dig hvis du har fået farvet hår inden graviditet osv.


  • #13   17. okt 2011 En gravid frisør arbejder stadig selvom hun også farver hår! Jeg har selv fået det gjord både i salon og hjemme min søster er frisør 8og både grundfarve og striber

  • #14   17. okt 2011 Ellers er det henna farve det har jeg også god erfaring med

  • #15   17. okt 2011 Jeg fik farvet hår 2 gange under min graviditet , lige i starten og inden vores bryllup .

    Der findes økologisk hårfarve , som er meget mildere og ikke indeholder de samme skadelige kemikalier .


  • #16   17. okt 2011 Fru Nøhr - hvilke farve er det, kan du huske hvad det hedder? smiley

  • #17   17. okt 2011 Det var ved min frisør , hun er total helsefreak ! smiley

  • #19   17. okt 2011 Jeg har striber i mit nu, så vil gerne have farvet det mørkenbrunt.
    Så kan man nemlig ikke se udgroningerne og jeg skal ikke farve det mere end den ene gang.
    Ville gerne bare finde noget der er lidt mindre skadeligt end normal hårfarve.


  • #20   17. okt 2011 Dennis knudsen har udtalt at selvom man er gravid kan man godt få farvet hår, men med en "speciel" farve, hvilket jeg tror de fleste updateret frisører kender til.. plsu at det ikk er dampene der er det store problem, men når man får farvet hår helt, så ligger det på hovedbunden og det så kan trække ind i systemet..

    jeg er personligt af den holdining, at alt med måde, jeg vil nok til den tid få farvet mit hår. men selvføgelig ikk en gang i måneden..


  • #21   17. okt 2011 jeg ville aldrig drømme om at farve hår mens jeg er gravid eller ammer... da jeg ikke ønsker at ricikere at skade mit barn...

    alle de frisøre jeg har snakket med siger man ikke bør gøre det da det er skadeligt så nej tak...


  • #22   17. okt 2011 Malle: min frisør er gravid men hverken farver eller permenenter nogen... det får hun sin mand som også er frisør eller deres ansat til.. og så klipper hun kun...

  • #24   17. okt 2011 hej...
    jeg må lige sige af jeg er frisør....
    ( har taget kuser i gravid og farvning)

    i hen holdt til forskning så er der ikke bevist noget om af favning er skadeligt for baby, samt vil jeg sige af man skal mærke efter hvad ens mave fornemmelse siger.

    skriber er mindre "skadeligt" end hel favning da striberne ikke kommer i hovedbunden og farven er altså ikke så ginial af den kan kravle ned i hovedbunden smil smiley

    hvis man skal være på den helt sikre side af vis man ikke vil skade barnet med kemiske stoffer fra farve, så skal man for af være hele ærligt stoppe sin favning 1 år før gravidigteten, da de" skadelige" stoffer sidder i den krop og er først ude 1 år efter... så dette med af man stopper når man er gravid for af det ikke skader er ikke helt rigtigt....

    skriver ikke dette for af være en hellig frisør og vil tjene penge.. men jeg valdte af stoppe som frisør for godt et halvt år siden da jeg brændene ønskede af få en lille og ville ikke udsætte mig eller den lille for alle de dampe hverdag.
    ( men nu er der også forskel på af stå i den hverdag end af sidde i dem 1 time hver 6. uge)

    håber af mit lille indlæg har været okay og af man har kunne få lidt svar på sit spøgsmål...
    ellers er man velkommen til af skrive...

    go aften smiley


  • * Louise *
    * Louise * Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 41 Svar: 292
    #25   17. okt 2011 Min frisør siger det er ok med skyldefarvning...? Har endnu ikke haft behovet/turde farve mit hår - lever fint med det som det er. smiley

  • #26   17. okt 2011 Malle : det fraråder altså MANGE ting. Hvis man skal følge alle råd bør man flytte ud i en økologisk træ hytte meget meget langt fra nærmeste vej smiley
    Tror mange til bør man tage med et gran salt. Tit og ofte fraråder de altså ting uden de kan bevise "hvorfor", eller man nu skal sige.
    De fraråder feks også solarie, men det skader jo ikke baby.


  • #27   17. okt 2011 Mette: kan godt være solarie ikke skader baby men det gavner heller ikke baby... og ja det rigtig fraråder meget men de har deres grunde... for nogle kan ikke finde ud af at tænke sig om og ikke overdrive med de forskellige ting... derfor siger de disse ting... men er noget ikke er bevist skader er jo så heller bevist at det IKKE skader hvorfor så tage chancen? ja jeg tager mine forholdsregler...

  • #28   17. okt 2011 Jeg har farvet hår en enkelt gang i min graviditet. Da var jeg knap 16 uger henne. Har kun undladet at bruge penge på det resten af tiden fordi jeg egentlig godt kunne tænke mig at se min naturlige hårfarve på et tidspunkt, også var det jo oplagt at gøre det nu hvor jeg alligevel var gravid.

    Hvis man skal undgå alt det de retningslinjer siger, så kan man jo dælme ikke gøre noget som helst.


  • #30   17. okt 2011 Mille : det kan godt være, men hvis du følger alle de ting de fraråder, ja så kan man da sørme ikke leve?
    Jeg bruger stadig make up som før, hårspray og bruger parfume. Og ja, har farvet hår to gange.
    Til gengæld holder jeg mig fuldstændig fra røg og alkohol, da det er bevist skadeligt for baby.
    Man kan altså også være for overforsigtig - efter min mening.


  • #31   17. okt 2011 Mette: bruger ikke parfume til hver dag, bruger ikke make up, hårspray bruger jeg kun til særlige lejligheder, har ALDRIG røget, kan ikke tåle alkohol (får nældefeber) jeg kan fint leve uden alt dette... og er glad for jeg ikke bruger unødige ting på den måde...

    men ja vi tager selv vores valg og det jo op til den enkelte at vurdere tingene men kunne aldrig drømme om at udsætte min baby for noget udnødvendigt...


  • #32   17. okt 2011 Malle: er helt enig med det du skriver smiley

  • #33   17. okt 2011 Enig med Mille og Malle smiley

  • #34   17. okt 2011 For mig er det vigtigt at jeg stadig kan være feminim og føle mig lækker. Det ville ødelægge min livskvalitet i de 9 mdr hvis jeg skulle gå rundt og ligne en hængt kat. Og ja, det ville jeg gøre hvis jeg ikke gjorde noget ud af mig selv. For mig betyder det ydre rigtig meget, og jeg er meget forfængelig. Grunden er at jeg som lille blev mobbet ret meget, og var bestemt ikke køn som barn.
    Derfor er det vigtigt for mig at jeg stadig kan føle mig lækker.
    Og jo, man kan hvertfald ikke bo i en by hvis man skal følge alle råsene, for bare sådan en ting som bil os skader også.
    Og sådan er det jo med stortset alt! Nægter simpelthen at tro på der er nogle som følger alle råd og anbefalinger.


  • #37   17. okt 2011 Jeg har også valgt at farve mit en enkelt gang.
    Jeg er stoppet med at ryge, drikker ikke alkohol, bruger ikke hårspray og parfume og har skiftet mange af mine makeup produkter.


  • #38   17. okt 2011 Dina : nu kan man jo altså godt bruge parfume uden at overhælde sig med det ikke smiley nu står jeg jo ikke ligefrem i kæmpe parfume os og bruger masser af sprøjt dagligt. Men ja, jeg bruger 2 sprøjt, og det er jeg ret overbevist om hun ikke dør af.
    Og jeg har hende nok heller ikke ligefrem siddende i bæresele når mit hår lige for et sprøjt hårspray så det bare sidder nogenlunde.
    Og hvis du gerne vil vide det er det et sprøjt i nakken og et på det ene håndled.
    Så lur mig at hendes sarte babyhud godt kan ånde igennem min parfume.

    Min jordemoder siger hvertfald at det aller vigtigste er at man har det godt med sig selv, for så har baby det også godt, det samme siger min læge.

    Det kan godt være i synes jeg bliver en dårlig mor og er egoistisk og at i åbenbart er meget bedre end mig, men jeg er ret sikker på mit barn får det mindst ligeså godt som jeres, bliver mindst ligeså elsket og er mindst ligeså lykkelig!


  • #40   17. okt 2011 Mette: rolig rolig der er ingen af os der siger at du bliver en dårlig mor og at din datter ikke bliver lige så elsket som vores osv osv.

    jeg selv fortæller bare at jeg sagtens kan leve uden de forskellige ting...
    bla. føler jeg mig mere lækker uden make up end med make up... jeg også blevet mobbet som barn men ja det sku deres problem... det har jeg lært at leve med... men forstår godt hvis gerne vil gøre lidt ud af dig selv... for det kan jeg også godt lide at gøre men så bliver det med noget pænt tøj og lidt smykker... for det er sådan jeg føler mig lækker... er ikke super smuk men føler mig heller ikke grim... og for mig kan make up ikke rede mit udsene... en anden ting er at manden selv siger at han bedst kan lide mig uden make up end med make up...

    men det selvfølgelig op til en selv hvordan man føler sig godt tilpas osv. og igen det er vores eget valg hvad vi bruger... men ville da helt klart råde gravide til at undgå for mange unødvendige ting... men i sidste ende tager vi selv valget...

    men er sikker på du nok skal få en fantastisk lille prinsesse og at du nok skal blive en god mor som du ønsker at være...


  • #41   17. okt 2011 Jeg brugte i for vejen ikke hårlak eller parfume - men jeg ville ikke kunne gå uden for en dør uden make-up !

    Jeg synes det er en vurderingssag hvad man selv gør eller ikke gør .

    Der er en million does/dont's og endnu flere meninger . Nogle ting bliver også overfortolket !

    Eksempelvis tror folk man ikke må spise sushi ?! - HELLERE end gerne , da det dækker en go mængde af vores behov smiley


  • #42   17. okt 2011 Fru: ja det man skal holde sig fra er vildt kød og hare smiley da de kan indeholde de der bakterier smiley og så ikke for meget indmad da der er meget a-vitamin i ellers har jeg ikke hørt så meget op mad der bliver frarådet..

  • #44   17. okt 2011 Ja jeg farvede hår under graviditeten og gør det stadig. Jeg brugte parfume, make-up og hårlak og så røg jeg også...

    Den næste jeg skal hae vil jeg gøre det samme med, bortset fra rygningen... Det stopper jeg med så snart vi går i gang med projekt baby igen.


  • #45   17. okt 2011 Min holdning er nok at man skal gøre hvad man selv synes er bedst... og så mener jeg også at ens genetiske forhold måske skal tages i betragtning. Kommer man fra en familie fyldt med allergier eller andre defekter, så er det nok en dårlig ide alt det der. Men er der ingen fortilfælde med disse ting, så tror jeg godt man kan gøre det, men alt med måde selvfølgelig...

  • #46   17. okt 2011 Mille - haha, det anede jeg ikke! Min kæreste er jæger og går meget på jagt! Så jeg har både spist fasan, and, råvildt osv mens jeg har været gravid ..

  • #47   17. okt 2011 Mille,
    man skal holde sig fra RÅ hare smiley du må gerne spise tilberedt hare, bare undgå at flå dem, hvis ikke du har haft toxoplasmose smiley


    --------

    Min frisør bruger KUN øko-hårfarve. Alligevel så jeg det som en ny start så i starten af min graviditet fik jeg klippet alt mit hår af, og farvet den smule der var tilbage, så den passede til min naturlige farve (har ellers farvet hår i mange mange år).
    Dermed har jeg ikke haft behov for at farve hår under min graviditet smiley

    Men det er jo noget man vurderer selv.
    jeg droppede hårfarve (på nær den ene gang), hårspray, parfume og al den slags ting.
    Men jeg brugte stadig mascara, shampoo + balsam, og sippede til lidt champagne af og til, samt drak kaffe med min søster (som også var på barsel) flere gange om ugen..

    jeg bruger stadig ikke parfume, af hensyn til sønnike, men så snart jeg har fået stoppet amningen helt skal jeg have farvet hår igen, samt tusses..

    der er masser af retningslinier samt gode råd, men i sidste ende er det op til dig!


  • #48   18. okt 2011 ACS-mor til vito: åhhh det kan jeg da godt se når jeg googler det at man bare ikke må røre råt vildtkød da det kan inde holde den bakterie samt katteafføring...

    men at man godt må spise det. har bare altid fået afvide at jeg ikke måtte spise det under graviditeten :S elsker ellers dådyr mums smiley


  • #49   18. okt 2011 altså jeg er sådan lidt på den der både og... jeg mener helt klart der er en grund til at det frarådes men når det så er sagt sys jeg heller ikk at man bør blive totalt paranoid... ved min første graviditet var jeg kun 19 år og gik en del op i ikk og gå ud af døren uden make up og havde det også bedst lidt god duft under armene fik dengang farvet hår en enkelt gang i starten af graviditeten men da jeg gjorde det vidste jeg endnu intet om jeg var gravid.... denne gang fik jeg også en enkelt farvning helt tidligt i graviditeten i forbindelse med jeg skulle giftes og derfor gerne ville se så godt ud som muligt.... dog har jeg ikk tænkt mig og farve hår mere før jeg er færdig med graviditet og amning går sjældent med make up og bruger helst så lidt parfume som muligt både bebs skyld og for min 2 årige søns skyld.... har det ebdst når jeg ved jeg tager hensyn til hvad der sundt og godt for mine børn og så længe jeg ikk selv føler et mega behov for disse ting så hænger det jo fint sammen...

  • #51   21. aug 2013 Hvorfor Nanna?

  • #59   21. aug 2013 Omg Nanna?!
    - hvorfor overhovedet rippe op i det.

    Tror svaret her er::::: Brug jeres sunde fornuft!

    Har du brug for medicin - så tag det.
    Cigaretter - ikke nødvendige
    Hårfarvning - ikke nødvendig.


    Jeg fik farvet mit hår da jeg var gravid.
    - jeg havde personligt ikke dårlig samvittighed over det - og jeg er lige så en fanfuckingtastisk mor Idag!

    Gør hvad i vil - det er jeres børn, jeres ansvar - jeres samvittighed der skal leve med de valg i træffer.


  • #62   21. aug 2013 Jeg har farvet hår ved minimum to af mine børn, jeg har taget sol, brugt make up, creme og parfume, jeg kan ikke fordrage fisk og jeg har tømt katte bakken da vi havde kat. Har tre sunde og raske børn smiley

  • #64   21. aug 2013 Maja: men jeg giver heller ikke mine børn maske på ude for at de ikke bliver overhældt med bil os eller nægter dem adgang til legoland fordi andre vælger og ryge der inde (trods de har rygeforbud) der må der ikke ryges i vores hjem, jeg vælger ikke og leve i en bobbel og er den overbevisning at er man så sensibel at man udelukker alt kemikalie så bryder helved virkeligt først løs den dag hvor de bliver udsat for det for det gør de før ellers siden.

    lige præcis som man siger at børn der er udsat for dyr fra starten udvikler ikke lige så nemt allergi som dem der ikke er i nærheden af dyr.


Kommentér på:
Hårfarvning og gravid

Annonce