2.159 visninger
|
Oprettet:
Hårfarvning og gravid {{forumTopicSubject}}
Hej
Og har i farvet hår under graviditet?
Og hvad er jeres holdning til det?
Jeg har ikke selv gjort det, men er lidt ked af mit hår er begyndt at se kedeligt ud. Samtidig er jeg bare så bange for der vil ske barnet noget, for det ville jeg ikke kunne tilgive mig selv.
aug 2011
Følger: 11 Følgere: 11 Babyer: 1 Emner: 72 Svar: 799
Jeg må indrømme at jeg har gjort det, er født lyshåret - så kunne virkelig ikke holde ud at se på udgroningen.. Men havde også svært ved at beslutte om jeg skulle gøre det eller ej.
jul 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 22 Svar: 207
Det er vel også lige så skadeligt med striber som helfarvning?
Er det ikke pga det man indånder under farvningen eller?
Har selv tænkt på at forkæle mit hår lidt ekstra med hårkure, så det bare ser lidt mere friskt ud.
jul 2010
Er også træls at gå at være ked af at se sig selv i spejlet, men samtidig vil man jo heller ikke skade sit ufødte barn.
jan 2011
Følger: 16 Følgere: 15 Emner: 284 Svar: 1.306
Men det er jo op til en selv
jul 2010
Spændende at hører hvad andre har gjort og hvorfor.
aug 2011
Følger: 26 Følgere: 27 Babyer: 1 Emner: 118 Svar: 1.088
Ved at frisøre har sådan noget, men ved i om man kan købe sådan noget i butikkerne og selv farve det?
apr 2010
Følger: 3 Følgere: 3 Babyer: 1 Emner: 128 Svar: 597
Men jeg var knald rødhåret da jeg blev gravid, og jeg ønskede ikke at ligne en Natasha Nikita fra D.U.M - altså helt lyserød/lyst hår, og jeg ville ikke farve mit hår 1 gang hver 6. uge, så jeg farvede det mørkt Det var så helt i starten.
Da jeg så skulle til min mors bryllup valgte jeg altså også at få det farvet da jeg havde en udgroning, og jeg ville altså se ordentlig ud nu hvor det var min mors bryllup og noget vi skal se tilbage på altid.
Derudover er der også mange meninger omkring alt det med striber osv.
Det er også noget med at de kemikalier sidder altså også i dig hvis du har fået farvet hår inden graviditet osv.
feb 2010
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 14 Svar: 1.477
feb 2010
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 14 Svar: 1.477
apr 2008
Følger: 27 Følgere: 31 Babyer: 1 Emner: 144 Svar: 2.878
Der findes økologisk hårfarve , som er meget mildere og ikke indeholder de samme skadelige kemikalier .
aug 2011
apr 2008
aug 2011
Så kan man nemlig ikke se udgroningerne og jeg skal ikke farve det mere end den ene gang.
Ville gerne bare finde noget der er lidt mindre skadeligt end normal hårfarve.
dec 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 44 Svar: 831
jeg er personligt af den holdining, at alt med måde, jeg vil nok til den tid få farvet mit hår. men selvføgelig ikk en gang i måneden..
apr 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 144 Svar: 1.405
alle de frisøre jeg har snakket med siger man ikke bør gøre det da det er skadeligt så nej tak...
apr 2008
okt 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Babyer: 1 Emner: 20 Svar: 62
jeg må lige sige af jeg er frisør....
( har taget kuser i gravid og farvning)
i hen holdt til forskning så er der ikke bevist noget om af favning er skadeligt for baby, samt vil jeg sige af man skal mærke efter hvad ens mave fornemmelse siger.
skriber er mindre "skadeligt" end hel favning da striberne ikke kommer i hovedbunden og farven er altså ikke så ginial af den kan kravle ned i hovedbunden smil
hvis man skal være på den helt sikre side af vis man ikke vil skade barnet med kemiske stoffer fra farve, så skal man for af være hele ærligt stoppe sin favning 1 år før gravidigteten, da de" skadelige" stoffer sidder i den krop og er først ude 1 år efter... så dette med af man stopper når man er gravid for af det ikke skader er ikke helt rigtigt....
skriver ikke dette for af være en hellig frisør og vil tjene penge.. men jeg valdte af stoppe som frisør for godt et halvt år siden da jeg brændene ønskede af få en lille og ville ikke udsætte mig eller den lille for alle de dampe hverdag.
( men nu er der også forskel på af stå i den hverdag end af sidde i dem 1 time hver 6. uge)
håber af mit lille indlæg har været okay og af man har kunne få lidt svar på sit spøgsmål...
ellers er man velkommen til af skrive...
go aften
feb 2011
Følger: 1 Emner: 41 Svar: 292
apr 2010
Tror mange til bør man tage med et gran salt. Tit og ofte fraråder de altså ting uden de kan bevise "hvorfor", eller man nu skal sige.
De fraråder feks også solarie, men det skader jo ikke baby.
apr 2008
okt 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 37 Svar: 3.625
Hvis man skal undgå alt det de retningslinjer siger, så kan man jo dælme ikke gøre noget som helst.
apr 2010
Jeg bruger stadig make up som før, hårspray og bruger parfume. Og ja, har farvet hår to gange.
Til gengæld holder jeg mig fuldstændig fra røg og alkohol, da det er bevist skadeligt for baby.
Man kan altså også være for overforsigtig - efter min mening.
apr 2008
men ja vi tager selv vores valg og det jo op til den enkelte at vurdere tingene men kunne aldrig drømme om at udsætte min baby for noget udnødvendigt...
apr 2008
jan 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 30 Svar: 198
apr 2010
Derfor er det vigtigt for mig at jeg stadig kan føle mig lækker.
Og jo, man kan hvertfald ikke bo i en by hvis man skal følge alle råsene, for bare sådan en ting som bil os skader også.
Og sådan er det jo med stortset alt! Nægter simpelthen at tro på der er nogle som følger alle råd og anbefalinger.
aug 2011
Jeg er stoppet med at ryge, drikker ikke alkohol, bruger ikke hårspray og parfume og har skiftet mange af mine makeup produkter.
apr 2010
Og jeg har hende nok heller ikke ligefrem siddende i bæresele når mit hår lige for et sprøjt hårspray så det bare sidder nogenlunde.
Og hvis du gerne vil vide det er det et sprøjt i nakken og et på det ene håndled.
Så lur mig at hendes sarte babyhud godt kan ånde igennem min parfume.
Min jordemoder siger hvertfald at det aller vigtigste er at man har det godt med sig selv, for så har baby det også godt, det samme siger min læge.
Det kan godt være i synes jeg bliver en dårlig mor og er egoistisk og at i åbenbart er meget bedre end mig, men jeg er ret sikker på mit barn får det mindst ligeså godt som jeres, bliver mindst ligeså elsket og er mindst ligeså lykkelig!
apr 2008
jeg selv fortæller bare at jeg sagtens kan leve uden de forskellige ting...
bla. føler jeg mig mere lækker uden make up end med make up... jeg også blevet mobbet som barn men ja det sku deres problem... det har jeg lært at leve med... men forstår godt hvis gerne vil gøre lidt ud af dig selv... for det kan jeg også godt lide at gøre men så bliver det med noget pænt tøj og lidt smykker... for det er sådan jeg føler mig lækker... er ikke super smuk men føler mig heller ikke grim... og for mig kan make up ikke rede mit udsene... en anden ting er at manden selv siger at han bedst kan lide mig uden make up end med make up...
men det selvfølgelig op til en selv hvordan man føler sig godt tilpas osv. og igen det er vores eget valg hvad vi bruger... men ville da helt klart råde gravide til at undgå for mange unødvendige ting... men i sidste ende tager vi selv valget...
men er sikker på du nok skal få en fantastisk lille prinsesse og at du nok skal blive en god mor som du ønsker at være...
apr 2008
Jeg synes det er en vurderingssag hvad man selv gør eller ikke gør .
Der er en million does/dont's og endnu flere meninger . Nogle ting bliver også overfortolket !
Eksempelvis tror folk man ikke må spise sushi ?! - HELLERE end gerne , da det dækker en go mængde af vores behov
apr 2008
apr 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Babyer: 2 Emner: 175 Svar: 2.104
Den næste jeg skal hae vil jeg gøre det samme med, bortset fra rygningen... Det stopper jeg med så snart vi går i gang med projekt baby igen.
apr 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Babyer: 2 Emner: 175 Svar: 2.104
aug 2011
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
man skal holde sig fra RÅ hare du må gerne spise tilberedt hare, bare undgå at flå dem, hvis ikke du har haft toxoplasmose
--------
Min frisør bruger KUN øko-hårfarve. Alligevel så jeg det som en ny start så i starten af min graviditet fik jeg klippet alt mit hår af, og farvet den smule der var tilbage, så den passede til min naturlige farve (har ellers farvet hår i mange mange år).
Dermed har jeg ikke haft behov for at farve hår under min graviditet
Men det er jo noget man vurderer selv.
jeg droppede hårfarve (på nær den ene gang), hårspray, parfume og al den slags ting.
Men jeg brugte stadig mascara, shampoo + balsam, og sippede til lidt champagne af og til, samt drak kaffe med min søster (som også var på barsel) flere gange om ugen..
jeg bruger stadig ikke parfume, af hensyn til sønnike, men så snart jeg har fået stoppet amningen helt skal jeg have farvet hår igen, samt tusses..
der er masser af retningslinier samt gode råd, men i sidste ende er det op til dig!
apr 2008
men at man godt må spise det. har bare altid fået afvide at jeg ikke måtte spise det under graviditeten :S elsker ellers dådyr mums
jun 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Babyer: 2 Emner: 144 Svar: 2.011
mar 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 100 Svar: 694
mar 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 100 Svar: 694
- hvorfor overhovedet rippe op i det.
Tror svaret her er::::: Brug jeres sunde fornuft!
Har du brug for medicin - så tag det.
Cigaretter - ikke nødvendige
Hårfarvning - ikke nødvendig.
Jeg fik farvet mit hår da jeg var gravid.
- jeg havde personligt ikke dårlig samvittighed over det - og jeg er lige så en fanfuckingtastisk mor Idag!
Gør hvad i vil - det er jeres børn, jeres ansvar - jeres samvittighed der skal leve med de valg i træffer.
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 203 Svar: 2.935
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 203 Svar: 2.935
lige præcis som man siger at børn der er udsat for dyr fra starten udvikler ikke lige så nemt allergi som dem der ikke er i nærheden af dyr.
Hårfarvning og gravid