{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
526 visninger | Oprettet:

Sut - for og imod {{forumTopicSubject}}

Vi venter nr 2 og har gået og tænkt lidt. Oliver ville ikke bruge sut selvom vi prøvede alverdens forskellige og det har jeg egentlig haft det fint nok med, men af og til havde det da været rart at kunne bruge en sut som trøst. Til gengæld er vi jo sluppet for at skulle op flere gange om natten for at give sutten når baby tabte den som jeg ved mange af mine veninder har være og vi har ikke skulle bøvle med at få ham vendt fra den.

Min mor siger så til mig at hun syntes vi skal prøve om ikke lillebror vil tage sutten, hvor jeg egentlig ikke havde tænkt mig at prøve at give ham dem, da vi jo har kunne undvære den ved Oliver.

Så nu kunne jeg godt tænke mig at høre fordele og ulemper ved både det at bruge sut og også fra jer som har børn der ikke har brugt sut.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sut - for og imod
  • #1   5. jun 2011 gabriella har et stort sutte behov,så her er vi rigtig glade for sutten , men hun bruger den dog ikke óm natten endnu... måske det kommer.
    vi har købt en lille pigon sut og det er den eneste slags hun vil have andre sutter duer ikke .. smiley syntes den er god når hun bliver ked af det eller bare vil hygge lidt smiley

• #2   5. jun 2011 Altså vores den ene hun tager gerne sutten med det sammen - den anden skal lige overtales lidt. men når den bliver tabt så er det fordi de sover og skal ikk have den igen smiley Vi er glade for at de vil tage den fordi som sagt god til at trøste med smiley

Men vi bruger den sådan set meget meget få gange i døgnet - men de kan tage den hvis nu smiley

• #3   5. jun 2011 Nena havde også et stort sutte behov som lille ny, nu får hun den når hun er træt, ked a det og ikke kan trøstes (hvilket ik er tit) Og når hun skal sove.. Dog taber hun den i løbet a natten og sover videre uden (:

• #4   5. jun 2011 Hverken min bror eller jeg har nogensinde brugt sut, og heller ikke min kæreste... ingen af os ville tage den.
    Så jeg er forberedt på, at lillepigen her heller ikke vil tage den.
    Dog har jeg købt et par stykker, fordi jeg ved at nogen børn har behovet, og hvis det er tilfældet, skal hun have muligheden.
    Men vil aldrig prøve at vænne hende til den som nogen gør.
    Tilbudet skal bare være der.

• #7   5. jun 2011 Tak for alle jeres svar. Oliver var flaskebarn men havde ikke rigtig det suttebehøv i snakker om.

Han havde dog en bamse med en hat der var sådan en ting i enden på hatten og den suttede han lidt på engang imellem men det var måske en uges tid, så var den ikke sjov længere.

Men tror da måske lillebror skal have tilbudet og så må vi jo bare se om han vil have den eller ej...

• #9   5. jun 2011 Liam har heller aldrig brugt sut, hans krop blev fuldstændig spændt som en flitsbue, når jeg prøvede at give ham den, så det droppede jeg bare lige så stille igen smiley
    Har heldigvis ikke haft problemer med, at han vil sutte på tommelfinger el.l.
    Jeg gjorde jo så det, at jeg vænnede ham til, at sove med en stofble sådan nærmest lagt halvvejs hen over hovedet, og den var også god at bruge som trøst.
    Der har da været nogle enkelte episoder, hvor jeg har tænkt "gud hvor ku det være skønt, hvis han brugte sut" hvis han har været meget ked af det osv. men jeg må nok sige, at jeg nu er rigtig glad for, at jeg ikke står med hele problematikken med, at få sutten fra ham.
    På den anden side, så vil jeg ikke på forhånd træffe det valg, at barn nr to (hvis det nogensinde kommer) ikke skal bruge sut, lige netop fordi de som små kan have et stort suttebehov, og det derfor vil være en kæmpe hjælp både for mig og for barnet. Så må kampen om afvænningen jo bekymre mig når den tid kommer

• #10   5. jun 2011 Har som sådan ikke tænkt at barnet kunne have et stort suttebehøv og derfor kunne have brug for sut, da Oliver jo aldrig har haft det. Har bare tænkt det var nemmere hvis ikke der var "brug" for den så lade være at tilbyde den...

Så er glad for at høre om jeres oplevelser smiley

• #11   5. jun 2011 Marcus har heller ikke villet have en sut, vi prøvede og prøvede, fordi "alle børn har da sut" he he men vi endte med at droppe det, og det har vi ikke fortrudt, ja en dæmper har da indimellem været rart, men ikke som sådan nødvendigt, han havde heller ikke det der store suttebehov..

så vi har ikke planer om at give babypigen sut, medmindre det bliver nødvendigt..

Kommentér på:
Sut - for og imod

Annonce