{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.222 visninger | Oprettet:

Børn og mad... {{forumTopicSubject}}

Inspireret fra en anden tråd! ...

Jeg kom sådan til at tænke på hvordan nogle forældre går SUPER meget op i det med at deres børn ikke skal ha' slik eller usunde sager! ...

- Men hvor mange af jer tænker f.eks over det med salt indehold i mad? Rugbrød, pålæg man giver dem på osv?! ..

- Og er i kun "imod" slik eller usunde sager generalt?! F.eks bliver der aldrig serveret lasange osv derhjemme?!!

Altså herhjemme har vi et rimelig afslappet forhold til søde sager, hvilket også gør at Oliver har et afslappet forhold til søde sager! ..
Vi spiser okay sundt, meeen vi kan også godt li' lasange, hjemmelavet pizza osv, og det kan Oliver BESTEMT også!! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Børn og mad...
  • #1   12. jun 2011 - Og det er ikke ment som et negativt indlæg eller noget.. Det er bare fordi jeg er super nysgerrig!! smiley Thi..

  • #2   12. jun 2011 Mor til - Ja det synes jeg nemlig også måske at det er...
    Fordi sådan en ting som salt hører jeg aldrig folk gå op i, og det er jo ikke kun den salt man selv putter i maden, der er jo salt i i forvejen! .. Men det er ligesom om det er ikke så slemt selvom det egentlig også kan ha' store konsekvenser for både børn såvel som voksne!! smiley ..


  • #6   12. jun 2011 Hvorfor er lasagne og hjemmelavet pizza slemt? det kan jo sagtens laves med fuldkorn og masser af grøntsager og fedtfattig ost

  • #8   12. jun 2011 den der ikke får slik.. hvad med is her i varmen??

    mine får det hele. ikke hverdag men når det falder ind..


  • #11   12. jun 2011 Vi har ikke slik, sodavand, saftevand, is, kage osv i huset til hverdag, men hvis vi har det eller er ude jamen så skal Simone selvfølgelig også have det. Hun får hvad vi spiser er vores generelle holdning!

    Tilgændgæld får hun aldrig sukker i havregrød/øllebrød og køber vi youghurt så er det altid natural og så bliver det sødet med frisk frugt eller lidt honning. Har lidt den holdning at så længe hun gerne vil spise det sådan, så er der ingen grund til at give hende det sukker! Hun fik heller aldrig frugtmos i hendes grød som lille. Hun spiste det med glæde uden og så var der jo ingen grund til at give hende det (hun fik selvfølgelig frugt ved siden af!)

    Vores mad er som regel altid sund og varieret. Simone får hvad vi spiser og der bliver aldrig lavet noget andet, hvis ikke hun kan lide hvad vi får (jo selvfølgelig tager vi en portion fra før der f.eks, kommer chili i). Det betyder at vi har en datter som med glæde spiser en grøn salat smiley Det er altså bare lækkert!

    Men vi synder som end også! Idag smutter vi altså på mcd og hun får et happymeal, det bliver total hygge og synes også det er vigtigt at børn lærer at opføre sig pænt på restauranter og mcd er ligesom et meget godt tilvænningssted!


  • #13   12. jun 2011 vi tager et kig på lilledrengen, og nææææ han er på ingen måder tyk, kvabset eller noget.. så derfor tager vi det afslappet med sukker og maden...
    han får da lidt slik i ny og næ, men slet ikke hver dag og der kan også sagtens gå et par uger mellem, dog har der været en tendens til at han har fået is her i forår og sommer nogle dage, men det er fordi vi kan jo ikke selv sidde og spise det og så sige han ikke må... maden, tja vi spiser rimeligt sundt hjemme, får altid grønt til maden som spises med stort velbehag, og ofte fisk og kylling, generelt lever vi rimeligt sundt, så det er bare vores livsstil og tænker derfor ikke specielt over hvad han spiser og hvor tit da jeg ved han normalt får en sund og varieret kost. dog får han ikke lov at spise slik/chips/kage istedet for et måltid.


  • #14   12. jun 2011 Nikoline bliver et år om en uge smiley
    Vi var enig om fra starten, at hun ikke skulle ha slik, kage, is m.m. det første år, da vi ikke så nogen grund til at hun skulle have det ekstra sukker smiley

    Vi syntes selv vi har holdt den rimelig godt (hun har smagt min sodavands is en varm sommerdag og så har hun selv nuppet en m&m's den anden dag smiley

    Når vi spiser usundt, er det når Nikoline ikke er hjemme eller sover, så hun bliver ikke fristet til at smage...

    Ang. salt, så bruger vi ikk ret meget salt til at tilberede vores mad, men derimod, når vi har taget vores portioner op på tallerkenen smiley


  • #16   12. jun 2011 Slet ingen hysteriske anfald her hvad angår mad - slik - sodavand - chips osv...

    For han vil ikke have det alligevel... Uanset hvor vi ende er, så herhjemme ligger alt slik - chips fremme under sofabordet, ville han have det - kan han bare selv tage det.. Men det gør han ikke.

    Sundt? nope...
    Vi har fået at vide at alt det frugt og grønt man propper i dem, slet ikke gavner dem. Det er mest tom fyldstof, der tager plads for mere nærende mad. bare de for deres vitamin pille, er de dækket ind.

    Men igen. Frederic er ikke som andre og har stadig behov for masser af fed mad - smør, sødmælk osv. Vi fik at vide at jo mere pasta og kødsovs (med bacon - pølser) vi kan få i ham, des bedre.

    Her køber vi 'kun' bager brød (rugbrød og boller) hvis vi ikke selv bager det, da han ikke kan tåle de tilsætnings stoffer der findes i både kohberg og schulstad.

    Vores dp laver al mad selv, inkl knækbrød, tærter, supper mm.


  • #21   12. jun 2011 Jeg vil nok være hysterisk når det kommer dertil!
    Jeg er selv overvægtig, og er en af dem der ingenting skal have før jeg tager på, jeg ved hvordan jeg har haft det som overvægtig både i barndommen og som voksen, og det kunne jeg ikke drømme om at byde mig eget navn, aldrig!!!

    Jeg ville ikke blive så hysterisk at de slet ikke måtte så usundt, men herhjemme skulle det holdes på et lavt niveau, og det skulle det også hos dem vi besøger ofte ( min far ville fodre dem med slik smiley ) .... men jeg ville bestemt ikke forbyde dem det til begivenheder, hverken herhjemme eller andre steder, og der vil også stadig være "slik-aftner" men begrænset, så heller lære dem at man kan hygge med frugt, nødder osv. smiley


  • #22   15. jan 2013 Vi går ikke så meget op i det, han har fx allerede fået kiks og han er kun 6 mdr, men han skal da ikke have cola og slik hver dag når han bliver ældre, kun i weekenderne.

Kommentér på:
Børn og mad...

Annonce