{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.218 visninger | Oprettet:

Tager nok på... HJÆLP {{forumTopicSubject}}

Har lige været til læge med min datter hun skulle ha sit 5 mdr stik (hun ble 5 mdr i går) hun ble vejet og vejer kun 5300 g hun er gået en skala ned og har fået afvide hun ikke tager nok på.. ved ikke helt hvad jeg skal gøre for at hun tager mere på.. hun er en meget aktiv lille pige, hun ligger sjældent stille når hun ligger ned, og hun vil gerne stå op og sætte sig ned og rejse sig op igen.. hun er generalt meget aktiv, hun får gørd 2 gange dagligt, Middag og aften, og så får hun mme for resten, hendes mad vaner er ca sådan her:
Morgen: 200 ml mme
Middag: 1 dl Grød
Eftermiddag: 180 ml mme
Aften 1 dl grød eller 1 kartoffel med mme og smør
Nat: 180 ml mme

Laver altid ca 200 ml men hun spiser aldrig op kun morgen hvor jeg så laver lidt mere... har prøvet at suplere med flaske efter grød men hun vil ik tage flasken efter gørd..

Nogle der har en ide til hvad jeg kan gøre ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tager nok på... HJÆLP
  • #1   20. jul 2011 Jeg fik afvide det ikke var godt nok.. hun er gået en skala ned og har hele tiden været lille...

    Så nu vil de ha hun ska kontrolvejes fordi hun er så lille...


  • #2   20. jul 2011 Laver du grøden på mme? Du kan evt lige mme i kop i stedet for mælk eller vand til måltiderne?

    Har selv en lille dreng som har haft svært ved at tage på og holde vægten, viktor er hele tiden en kurve under gennemsnittet og vi skal først gøre noget når han ligger halvanden kurve under gennemsnittet og det gjorde han fra januar til maj, men det er lidt nemmer at fylde nogle ellers forbudet madvare på en dreng på 1 år end et barn på 5 mdr..


  • #3   20. jul 2011 Hun vil ikke ha hjemmelavet grød så hun får det der købe noget... prøvede ellers med hjemmelavet men nej nej det var ikke godt nok smiley giver jeg hende noget at drikke samtidig som hun får grød vil hun ik spise kun drikke.. har jeg nemlig prøvet smiley

    Hun har hele tiden lagt under gennemsnittet også og er så gået en kurve længere ned nu smiley

    vil ringe til SP i morgen og bede om et besøg mere for at få en go snak med hende om hvad jeg kan gøre.. Lægen anbefalede vælling men ja ringer lige til SP i morgen


  • #4   20. jul 2011 Nåh da og jeg ved faktisk ikke om man må komme ekstra mme i købe grøden for har aldrig brugt det? Og hun vil ikke drikke af kop når hun så har spist færdig?

    Jeg ved ikk om jeg måske synes du skal skippe et af måltiderne også give en flaske i stedet.. Det kan du jo evt snak med sp om imorgen..

    Jeg havde haft masser af gode råd til at fede hende op, hvis hun måtte spise lidt mere forskelligt smiley


  • #5   20. jul 2011 Linda - Så prøver jeg helt klart vælling smiley

    Mette - Det ved jeg faktisk ikke.. kan jo bare lave det lidt tykkere og så putte noget mme i smiley

    Ja det ville jo også være lidt nemmere hvis hun spiste mere forskeligt og måtte få en masse andre ting...
    Har dog bestemt at jeg igen vil prøve med hjemmelavet grød, for mejsgrød gik faktisk ganske fint når det var hjemmealavet smiley


  • #7   20. jul 2011 Maja - Okay det kan jo også være det bare er min læge der er vant til meget store brøn ? Gabriella har aldrig været stor hun vejede kun 2440 g da hun ble født jo .. hun er bare en lille en og er da glad og tiflreds og hun har da lamselår og lidt deller, bare ikke elastikker osv smiley

    Linda - årrh ja det var da en ide.. hvorfor havde jeg ik tænkt på det smiley


  • #10   20. jul 2011 undskyld jeg lige hendvenner med til mette her i din tråd... har nemlig store problemer med at få min datter til at tage på... hun er 17mdr og vejer 7,1 kg er født 3 mdr for tidligt... så meget gerne gode råd til at hun kan tage noget mere på..du må gerne sende en privat besked hvis du har lyst
    mvh liane


  • #11   20. jul 2011 Camilla - altså har hele tiden fået afvide af min sp hun havde en fin vægt når hun jo hele tiden har været lille..

    Maja - Ja det jo det hun er jo ikke direkte gået i stå, og hun er fin og veltilpads spiser jo fint vil jeg mene...hun følger bare ikke den kurve hun gjorde da hun blev født hun er gået en ned... og det er det der bekymre min læge, hun har ikke tabt sig hun tager bare ikke så meget på mere...


  • #12   20. jul 2011 har jo ik hørt noget fra sp siden 6/6 men der sagde hun at Gabriella var fin... så det er jo lidt svært at sige

  • #13   21. jul 2011 Har lige snakket med SP.. Hun siger at der jo ikke er mere at gøre kan ikk få hende til at spise mere og at hun spiser fint... Hun siger jeg skal holde øje med hun ik spiser mindre, og så skriver hun til min SP og siger at jeg har haft ringet og at vi lige skal snakke lidt mad osv når hun kommer den 8/8 smiley

    Men ved da jeg ikke gør noget forkert nu og ikke kan gøre mere end jeg gør smiley


  • #14   21. jul 2011 Har lige snakket med en hun mener ikke der er nogen grund til de kommer ud før jeg har en aftale den 8/8 så skal vi snakke om det hele der, for hun mener jeg gør alt hvad jeg kan, hun får det hun skal have at spise så kan jeg ikke gøre mere sagde hun smiley altid noget at hun er enig med hvad jeg selv har ment jo smiley

Kommentér på:
Tager nok på... HJÆLP

Annonce