{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.775 visninger | Oprettet:

lære baby at sove - hvornår? {{forumTopicSubject}}

ja, jeg er klar over at helt små børn ikke har rutiner, men jeg gad så godt at min søn kunne lære at sove om dagen - snart..

han sover fint om natten, og har endda sovet i sin vugge hver nat i denne uge!

men om dagen er han bare vågenbaby! siden kl 9 i morges har han taget 5-6 små lure på 5-10 inutter højest.
når han ligger på mit bryst, kan han ligge og blunde, men så snart jeg ligger ham fra mig, vågner han og bliver hurtigt pylret og tvær. og efter kl 19 om aftenen er han fuldstøndig overtræt, og jeg kan knap lægge ham fra mig for at gå på toilettet..

jeg har prøvet at trække for i soveværelset og så putte ham i vuggen som om natten, men det har bare ikke samme effekt og han nægter at sove...

der må være andre med vågenbabyer? hvordan har i håndteret det, og hvor længe har det taget inden babyen har lært at sove om dagen?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lære baby at sove - hvornår?
  • #2   29. jul 2011 han sover ikke i barnevognen.. er jeg heldig sover han de første 10 minutter, men ellers ligger han bare og kigger..

på nær den manglende søvn er han jo en flink baby, men jeg kan knap nok nå i køkkenet og hente mad, med de korte lure han tager.. 5 minutter er jo ingenting..

hvornår blev hun bedre til at sove?

• #3   29. jul 2011 min søn var ligesådan, tja vi prøvede søvnterapi men nej hun sagde at sådan var det bare- sådan er han - intet har spillet ind der..

så her vissede og vissede vi, han lå i vores arme/på brystet, indtil han var visset i søvn /vugget / nullet, så vissede vi videre og ttil barnevognen og lå ham forsigtigt.... vissede vognen sang og listede væk *Gg* for fanden et cirkus... nå men det bliver bedre med tiden smiley øvelse gør mester

• #4   29. jul 2011 louise,
    jeg har et tyndt svøb jeg pakker ham i, og så rokker jeg ham på armen - dynen er for varm.. om natten virker det, men det er som om han er for stædig på denne tid..

jeg kan jo se at han er træt - han gaber, har røde øjne og vil gerne putte på mig.. men jeg ville jo så gerne kunne ligge ham lidt fra mig..

• #7   29. jul 2011 hvis jeg rokker ham i søvn på armen så han tydeligt drømmer og altså sover rigtigt, vågner han stadig i det øjeblik jeg ligger ham fra mig..

sp kommer mandag, vil høre om hun har et råd, men kunne jo være i også lå inde med nogle guldkorn smiley

• #8   29. jul 2011 louise,
    nej, det gør han ikke desværre.. efter lidt tid klynker han, og derefter bliver han bundulykkelig :S

• #10   29. jul 2011 alså så vidt jeg kan se så han jo ganske ny.. han må gerene sove på arm endu..

men ja når han er omkring 2 3 md vil jeg sige du kan forvente så små du kan begynde a forvenr lidt men vejen frem er den samme rutine i samme række følge hverdag ..

men gå på vores børn hjemme side der er 10 goe råd til søvn uden gråd..
    han er stadig for lille til sådan rigtig a man kan gå til og fra ordeligt..

• #11   29. jul 2011 Liane,
    men jeg synes bare det er utroligt hvis han ikke kan sove bare 20-30 minutter for sig selv?.. Altså, det er jo en lang dag for mig, hvis jeg kun kan spise når han sover om natten :S

jeg er godt klar over at det er for tidligt til rutiner, men ja, er godt nok svært at have ham på brystet hele dagen..

Har du et link til den side?

Louise,
    umiddelbart lykkedes det mig ikke..
    Om aftenen når jeg putter ham, bliver han ammet, får ren ble og nattøj på, og så rokker jeg ham lidt. Derefter ligger jeg ham i vuggen, som jeg så rokker lidt frem og tilbage, og lader en bamse spille lidt musik. Så får han sin sut og en stofble over hovedet (han skal helst dækkes helt til). Det falder han i søvn af og sover gerne 4-6 timer i rap..
    Men når jeg forsøger at gøre det her om eftermiddagen, er der bare ingen succes..

• #12   29. jul 2011 prøver i hærdig men kan godt kopier men ved ikk hvad der sker for com de sidste par dage har den ikk vil indsætte

• #13   29. jul 2011 men ja kender det lasse var oz sådan og senere fik han kolik nu han 8 md og til tider er han stadig sådan og det var fra allrede ligeså snart han kom ud

prøver lige igen med det link

• #15   29. jul 2011 øv kan ikk ..

skriv vores børn i søge feltet og når du kommer ind på siden så under baby 0 til 3 klikker du på og så står da om søvn

• #16   29. jul 2011 Ellers prøver jeg at søge lidt derinde, og se om jeg kan finde noget..

Det var egentlig lige så meget for også at høre andre, hvor gamle deres børn blev inden de lærte at sove lidt om dagen..

for jeg har indtryk af at det er så "enkelt" at han bare skal lære det.. Men det er den der indlæringsdel der er svær da han er så lille..

• #17   29. jul 2011 Villads har præcis samme rytme.. smiley

• #18   29. jul 2011 Sugar,
    så er jeg i det mindste ikke den eneste! smiley

Jeg synes alle jeg kender har babyer der sover hele dagen, og da jeg søgte herinde var der flere tråde om folk der mente baby sov for meget. Det samme fandt jeg da jeg googlede..

Og jeg ved jo godt at det bliver bedre med tiden, men jeg håber "med tiden" ikke er 6 mdr. men nærmere 1..

Og det bliver jo også bedre når han kan lidt flere ting..
    Lige nu er det jo super svært at underholde ham hele tiden, når han er vågen. Jeg kan snakke med ham, søge øjenkontakt, synge/lege lidt, og vende ham på hovedet.. men ja, kan jo ikke gøre sååå mange ting, og det er begrænset hvor længe han gider ligge alene og kigge.. Og han får selvfølgelig lov at ligge så meget han gider, men jeg gad jo heller ikke selv ligge og glo ud i luften i en halv time..

• #19   29. jul 2011 som sagt lasse var 5 md før han lærte det ..og stadig er det en kamp a få ham til a sove..

det er de drenge børn de er nogen værre pyller gøjer mine venner kalder oz lasse en selskabs pappegøje ha ha

har 2 tøser og aldrig har der været problemer med dem med noget som helst..
    men lasse han har bådet givet mor sp og læger på sygehusene grå hår fordi de der simplebaby trick ikk virker på ham da han var så syg a rs virus tog sygeplejsken ham fordi han ikk ville sove og jeg havde faktis haft ham på armen i næsten 1 døgn da de kom med ham igen spurgt de hvordan får dui ham til a sove for intet virker hverken mad eller barnevogn.. ja laa mig sige det sådam da vi for 4 gang her først i juni var indlagt igen med ham fortalt den ene sygeplejske de stadig talt om på personale stuen ha ha..

• #20   29. jul 2011 Da nena var helt lille de første par måneder kunne hun nærmest også KUN sove hos mig.. men det gik væk med siden..

Startede med at ligge hende fra mig ved at ligge hende ved siden a mig, så hun kunne mærke mig.. Så lidt længere og længere indtil hun bare kunne se mig HVIS hun åbnede øjnene (: Og efter lidt tid var det ingen problem (:

• #21   29. jul 2011 Min søn var også svær at få til at sove da han var helt lille. Han faldt gerne i søvn hos mig eller min mand men vågnede med det samme han blev lagt i seng. Min sp sagde at så længe han var så lille skulle vi vente 20-30 min indtil han var i den dybe søvn. Det virkede her. Nu er han næsten 4 mdr og kan uden problemer puttes i barnevognen om dagen og hans seng om aftenen. Så det bliver bedre.

• #22   29. jul 2011 Liane,
    det lyder godt nok heller ikke sjovt :S

Kolik har også hele tiden været min frygt, og jeg håber virkelig ikke at det rammer os..

men ja, han er en værre lille pyllergøj, mit hængetræ!..

Der er jo forskel på børn, men min søsters datter som er snart 5 mdr. sov jo selvfølgelig hele tiden.. Det kan jeg altså godt misunde dem lidt smiley hehe..

Til gengæld havde min søster meget sværere ved at finde ind i rollen, så hun havde nok været meget mere desperat, hvis hendes barn havde været vågen hele tiden..

Jeg er jo ikke i tvivl om at det nok skal gå, men det ville virkelig lette min dag en hel del, hvis han bare gad sove af og til.. Så ville han heller ikke blive så skidesur omkring kl 19 om aftenen!..

Nu har han i øvrigt sovet i tremmesengen i omkring 20 minutter!! Wuhu!.. har også prøvet at få ham til at sove siden kl 17... Håber han tager sig en times tid i hvert fald, inden han skal spise..

• #23   29. jul 2011 yeps ligesom lasse og stadig vil han helst hænge på arm hvis han kan slippe afsted med det

• #24   29. jul 2011 Prøv med en bamse med hjertelyd. Det fik min venindes datter til at sove for hun havde samme problem smiley

• #25   29. jul 2011 Fie,
    aaaarh, må jeg prøve.. Har jo syntes de virker lidt fjollede, men virker det er det helt klar det værd!..
    Tror jeg må i Babysam i morgen..

• #26   29. jul 2011 Jeg svøber dem ind i deres dyner - det er ikk for varmt - de har det varmt men ikk overvarmt.

men mine var os vågne som du beskriver mens jeg ammede - da jeg gik til flasken så sov de meget meget mere.. og det gør de os nu.... ved ikk om det kan være han ikk bliver mæt da man siger mætte børn sover og umætte børn sover ikk.. sådan har jeg fået at vide fra min læge - sygeplejerske og SP... og det hjalp herhjemme.

selvom du synes det er varmt i svøb kan det være han ikk gør.. måske bare i en ble og så ind i dynen....

• #27   29. jul 2011 Kiki,
    han får vist rigeligt at spise..
    Fredag på hospitalet vejede han 3730. Mandag derhjemme vejede han 4100 smiley og jeg synes bestemt han virker til at være blevet væsentligt større siden da.. Men der kommer SP på mandag, så får vi se smiley

Han spiser en del i øjeblikket - jeg tror han er ved at øge produktionen.. men jeg synes bestemt han virker til at få det han skal..

Han er et meget varmt barn, og uanset hvad jeg gøre er lejligheden konsekvent varm, så jeg lader ham kun have dynen løst over sig.. Bliver han svøbet i den, bliver han fuldstændig badet i sved :S
    han ligger med et tyndt bomuldssvøb over sig, og så er jeg ved at prøve at finde et uldtæppe, så han kan sove med noget der er meget bedre tempereret..

Men han har været meget vågen lige siden han blev født. Han græd ikke da han kom ud, han lå bare lysvågen og kiggede..
    Han er jo født halv 3 om eftermiddagen, og lagde sig først rigtig til at sove kl 4 om natten.. Altså over 12 timer senere.. Og den stil har han bare kørt lige siden!..

• #28   29. jul 2011 Ja altså så kan det bare være han er et barn som ikk skal sove mere - men altså selvom mine tøser tog på fik de ikk nok fordi de fik først en soverytme da de kom på flasken.. så de blev mætte anderledes og sov bedre smiley kan du ikk finde en tynd dyne og svøbe ham ind i den - måske han bare har behov for den trykhed selvom han bliver i et tæppe så er dynen bare anderledes kan vi se herhjemme.. vores tøser er os varme børn og for helved vi har haft vores med at køle lejligheden ned eller hvad man kan sige !! smiley men det virker med at svøbe selvom de er varme bagefter smiley

ellers hør SP de må sku da komme med nogle råd omkring dette.. min sp siger et spædbarn maks må være vågne 2 timer ellers bliver det for meget for dem..

• #29   29. jul 2011 Min datter var ligeså dan, det var lidt hårdt for jeg nåede ikke så meget i løbet af dagen, men nu er hun næsten 3 måneder og nu kan jeg ligge hende og give hende sutten så sover lidt efter.

• #30   30. jul 2011 Ja det er endeligrigtigt Lasse tog oz flot pådet gør han stadig menfik oz først en rytme da jeg gik på flasken han startede oz på alm kost som oz da han blev 5 md og siden har man ku stille uret efter ham
    det var min læge som startede han på mad til 5md undersøgelsen

Kommentér på:
lære baby at sove - hvornår?

Annonce