{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.673 visninger | Oprettet:

Hvor tit skal de have mad? {{forumTopicSubject}}

Ja, vores kære lille søn(1 uge idag) sover meget, hvilket er skøøønt og vi nyder det.

Men men men, da vi lige var over og hilse på min far og hans kone så hun kunne se ham, sagde hun(hun er børnelæge på odense) at de skal have mad hver 3 time og at de ikke må sove hele natten, for de har ikke nok sukker i lever(mener jeg hun sagde) til at kunne "holde" en hel nat, og skal jo så vækkes hver 3 time får at få mælk.

Men kan det virkelig passe?

Lige nu får han mad ca 6-8 gange om dagen. Han anmmes og får mma, da jeg ikke har nok mælk til ham endnu. Han får lov til at tømme og så bagefter får han mma.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor tit skal de have mad?
  • #1   30. jul 2011 Det har jeg også hørt de skal.. smiley I hvert fald den første måneds tid..

  • Helle J
    Helle J Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 40
    #2   30. jul 2011 Ja, sammen besked fik jeg. De skal vækkes hver 3-4 time for at få mad nok - og også for at stimulere din mælkeproduktion.

  • #3   30. jul 2011 min SP siger at de skal spise 6-8 gange i den alder. Helst tæt på 8.
    Og at de helt selv styrer hvor ofte og hvor meget.. Så når blot I giver ham mad, hver gang han viser sult, og han trives og vokser.

    Min søn spiser med 2-3 timers mellemrum de fleste dage. Om natten sover han så 5-6 timer, vågner og spiser og sover 3-4 timer igen. Jeg kunne aldrig finde på at vække ham, for han styrer det helt selv.

    han er 2½ uge.


  • #4   30. jul 2011 Okay, synes måske det lyder lidt vildt. Men det kan da godt bare være os. smiley

    hvordan har i så fået liv i jeres?
    Synes ikke rigtigt jeg kan få liv i ham når han ikke har sovet så længe..


  • #5   30. jul 2011 Vi skulle vække min søn hver 3 time om natten, men han var heller ikke stor.. vi skulle nusse ham under fødderne og skifte ble på ham smiley

  • #6   30. jul 2011 har aldrig vækket mine når de har sovet de har fået mad når de vågnede

  • #7   30. jul 2011 Vi fik afvide MAX hver 4 time skulle hun spise.. men fra hun var 3 uger gammel sov hun om natten hun men ellers har hun altid spist hver 4 time smiley om dagen vækkede jeg hende hvis hun ikke selv vågnede... men hun er meget lille og har hele tiden fået af vide jeg ska sørge for hun får nok, hvis det selv stod til hende kunne der sagtens gå 5-6 timer mellem maden...

  • #8   30. jul 2011 Pernille,
    er han et lille barn?
    hvis han er normal størrelse, og trives tror jeg altså ikke du behøver vække ham.. jeg kunne aldrig finde på at vække mit barn!..

    Er du meget i tvivl kan du ringe til SP på mandag og spørge ad, men jeg ville helt selv lade ham styre hvornår og hvor længe..


  • #9   30. jul 2011 Ja ca 3 til 4 time før de får hvad de har brug før de kan dehydre hvis de ikk får det og man opdage det sjælden før det er skert fordi man tror de er mætte fordi de så sover rigtigt meget
    Har fået det a vide med alle 3 smiley


  • #10   30. jul 2011 han er normal, da han blev født for en uge siden vejde han 4 kg.

    Vi har lige fået liv i ham, og han nægter at tage bryst eller mma. Så tviler på at han er sulten. smiley


  • #11   30. jul 2011 vi fik afvide at han skulle have mad hver 3 time. og han var ik lille

  • #13   30. jul 2011 Min sp sagde ikke noget til Nena sov hele natten ? Fik også i vide at i løbet a dagen måtte der gå max 6 timer, men 4 var bedre (: Og om Natten synes hun ikke jeg skulle vække hende, for det var godt at små børn havde deres egen rytme når bare hun spise nok i løbet af dagen (:

  • #14   30. jul 2011 self kan du ikk tvinge ham :=) men han skal tilbydes ihvertfald hver 4 og vil han ikk så har han ikk lige behov dert..

    men tror mig et dehydret barn som skal ha sonde er ikk sjovt lasse har fået lagt sonde 4 gang pga dehydreing.. ikk fordi han ikk er blevet vækket da han faktis aldrig har sovet før han blev 5 md.. he he men fordi han har været meget syg med kolik ,øre og lunger oog mæsslinger..

    så mit råd væk og tilbyd og vil han ikk så så prøv a skifte ham først så han vågner så vil han måske og hvis ikk så lig ham og hvis han så ikk selv vågner så prøv igen 3 4 timer efter..

    bare et råd det er dit barn så du ved bedst..


  • #15   30. jul 2011 Liam blev født 5 uger for tidligt, og han havde ikke en ordentlig sutterefleks, så han fik mælk i sonde de første 6 dage, og der kom sygeplejersken troligt hver 3. time med mælken, så han kunne få noget at spise. Liam sov jo så fra det om natten, fordi han ikke skulle arbejde for sagen.
    Da han havde fået ordentlig sutteevne, og tog nok mælk ved mig, fik vi at vide, at det ikke var nødvendigt, at vække ham hver 3. time. Han fik sidste måltid ved mid ca. kl. 23 og så sov han til omkring kl. 6 om morgenen.
    Så jeg tror virkelig kun det er nødvendigt, at give dem hver 3. når der er særlige forhold, som gør sig gældende


  • #16   30. jul 2011 Jeg syns da altid man har fået fortalt at man ikke må vække sit barn?

  • #19   30. jul 2011 Lene-- Så er jeg da ikke helt ved siden af. *g*

  • #22   30. jul 2011 Så længe din dreng er normal vægtig og ellers følger sin kurve, er tilfreds og glad i sine vågne timer. Ja så vil jeg absolut ikke vække ham, børn har brug for søvn.

    De skal efter min bedste overbevisning aldrig vækkes når de er sunde og raske smiley


  • #24   30. jul 2011 Mikkel var indlagt de første 2 mdr og vi fik at vide at det var meget vigtigt at vække dem senest hver 3 time og give mad. Både på børneafdelingen og barselsafdelingen af både sygeplejesker og børnelæger. Og det var ikke noget med hans mad vi var der for, de sagde at det skulle man altid med spædbørn...

  • #25   30. jul 2011 marlene det har jeg oz altid fået vide med alle 3..

  • #27   30. jul 2011 malene. så er jeg da ik den eneste der har fået det af vide

  • #28   30. jul 2011 små babyer skal have mad hver 3 time - dog holdte vi op med at vække efter 2 uger i samarbejde med SP.. men altså en børnelæge må jo vide hvad hun snakker om.. men altså nu får de når de er sultne og så længe de tager på i vægt og trives - så får de lov til at sove alt hvad de vil... de sover alt mellem 6 til 9 timer nu om natten og har gjort det siden de var 1mdr gammel...

    men snak med SP - da hun ser dit barn tit og ved hvordan skla være !!

    Og ja de første 2-3 uger sover de stort set hele tiden - men derefter så kommer man på arbejde *G*


Kommentér på:
Hvor tit skal de have mad?

Annonce