{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.558 visninger | Oprettet:

Hvor tit syge ? {{forumTopicSubject}}

Ja tænkte på hvor tit/meget jeres børn er syge ? Ved selvfølgelig godt det svinger meget men sådan ca ?
Sagen er nemlig at kommunen har modtaget en anonym indberetning på vores datter.. Og nu har jeg så snakket med kommunen om hvad anklagen gik på og det var en mail hvor der blot står "barnet fremstår beskidt, er bekymret for helbred, tit syg"..
Vi er ret sikre på hvem og hvorfor og der er intet i det, hun er ikke mere beskidt end andre børn (for de skal jo have lov at være børn og de bliver da beskidte ind imellem) og jeg mener bestemt ikke hun er meget syg, tror vi har været til lægen med 4 ting på 20 måneder og kun 2 gange har hun fået behandling, de andre har bare været alm forkølelse/hoste som ikke krævede behandling..
Hun har været lidt snottet et par gange og lidt feber en enkelt dag et par gange.. Men ellers intet.. Synes jo ikke det er meget..
Men jo rart lige at se i forhold til andre ?
Kommunen virkede dog ikke til at tage det særligt seriøst, men de skal jo tjekke op..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor tit syge ?
  • #1   11. mar 2013 Clara har været til lægen én gang på grund af en grim hoste. Har aldrig haft brug for vagtlægen.
    Er blevet kaldet hjem to-tre gange fordi hun havde feber.
    Udover det har hun haft tre-dages-feber og ellers kun forkølelse.

    Hun er 17 måneder nu.


  • #3   11. mar 2013 Min søn har været syg meget. Han er 4 år
    Han er mest syg i vinter og efterårs perioden. Men han har også ab og det tog over 1 år og 6 måneder og finde ud af, at han har ab.
    Nu er han ikke så tit syg. Men når han så er syg. Er han hårdt ramt og er ikke sig selv. Da han var mindre og var syg, kunne man ikke mærke det på ham heller ikke selvom han have 40 i feder.
    Min datter har ikke været meget syg. Men hun er også meget syg. Når hun så er syg
    Hun har haft falskstrube hoste mange gange. Hun er 2 år


  • #4   11. mar 2013 Emma er tit syg med snot og hoste pga smitte og astma .

    Hun har haft et par dage med opkast og tynd mave .

    Feber ved tand frembrud

    Tja syntes tit Emma er syg men hn for osse alt vis bare en nyser så hapser hun det hele


  • #5   11. mar 2013 Vito har som lille haft rigtig høj feber og reaktion på vaccine. Der var jeg i kontakt med vagtlægen.
    han var også forkølet hvor jeg var i kontakt med både SP og læge.
    Senere har han haft MØB af flere gange, og også flere gange haft en grim hoste hvor jeg har været hos lægen og få tilset ham.
    I forbindelse med tænder og generel sygdom har han som tumling haft ret høj feber, og jeg har der været i kontakt med vagtlægen for at snakke panodil.
    Vuggestuen har ringet ham hjem et par gange med feber, og et par gange med tynd mave, men ellers arbejder min mor ofte hjemme, så jeg er selv ret god til at holde ham hjemme, hvis han virker lidt skidt.
    Så har jeg et par gange været i kontakt med vagtlægen ang. skader, samt forsikring, og tandlæge.
    Han har været på skadestue to gange, en gang med en tandskade, og en gang med en albue der var gået af led..



  • #7   11. mar 2013 Ja det svinger tydeligvis en del, men umiddelbart lyder det jo bestemt ikke som om vores datter ligger i den høje ende og da slet ikke noget bekymrende.. Har aldrig brugt vagtlægen eller skadestuen

  • #8   11. mar 2013 Lykke-- er der nogen der har sagt at det er negativt at kontakte vagtlægen?

  • #9   11. mar 2013 Signe,
    altså, Vito er nok i den ret høje ende. Især da han ofte kommer til skade (tænker på albuen der blev hevet af led osv, og at han ALTID er smurt ind i blå mærker og skrammer), men ingen har nogensinde været bekymret for hans trivsel..


  • #10   11. mar 2013 Lykke-- Så må den vist på egen kappe. smiley For mit eget vedkommende er jeg nok bare meget lidt pylret, så jeg ser altid lige tingene an en dag eller to.

    Der er intet galt i at ringe, såfremt man har grund til det.


  • #12   11. mar 2013 ACS: Kender også en del børn der er mindst dobbelt så tit syge og har været på børneafdelingen flere gange og jeg har da aldrig tænkt at der var grund til bekymring..

    Lykke: : Hvis det var mit sidste indlæg så var det ikke ment som kritik af dem der har haft brug for vagtlægen, skadestuen og lignende, blot en konstatering af at min datter ikke har haft behovet..


  • #14   11. mar 2013 Line: Ja øv da at man skal blive ved smiley min læge tjekker heldigvis ørene som det første ved forkølelse og lignende.. Har selv prøvet at rende til lægen 3 gange pga knopper der bredte sig og lægen slog det hen med at sådan så børn ud.. Blev til sidst henvist til hudlæge og det var fnat som kom fra vires hund smiley

  • #15   11. mar 2013 Smilla er 9 mdr. og har været syg med forkølelse, opkast, tynd mave og en smule feber en enkelt gang i små 3 dage.

  • #16   12. mar 2013 Jeg har tit haft ringede til vagtllægen tit bare for rådføre mig selv og få ro i kroppen vis jeg har været nervøs..

    Jeg vil heller have Emma tjekket 10 gange ind slet ikk så ja jeg nok meget pyller hvad det angår


  • #17   12. mar 2013 min datter på 2,5 år har været syg 8 dage 5 af dem var i sammenhæng mens de to andre var feber ellers intet
    den lille på 6 måneder har aldrig været syg


  • #18   12. mar 2013 Jeg kan også ofte finde på at ringe til vagtlægen, selvom jeg ikke forventer at han skal tilses. Bare lige for at tjekke af. Det tager jo højst 2-3 minutter og det er jo det de er der for.
    Jeg er ikke hysterisk og forlanger ikke at han blvier tilset, men hvis jeg er i tvivl vil jeg gerne lige bekræftes i at jeg gør det rette, og at han ikke behøver noget yderligere.

    Jeg har aldrig fået indtryk af at det var et problem, i forhold til de vagtlæger jeg har talt med.


Kommentér på:
Hvor tit syge ?

Annonce