{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
990 visninger | Oprettet:

Lillepigen .
Lillepigen .
Tilmeldt:
29. mar 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6

Gå vogn {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Jeg ville lige høre om i kan fortælle mig lidt om gå vogne og hoppegynger ide jeg har hørt at dem de sidder i er skadelig for barnets udvikling og man kun skal købe dem de kan gå med evt håber i kan hjælpe mvh charlotte


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gå vogn
  • #1   10. aug 2011 Alle børn i min falilie har alle siddet i gåvogn og hoppegynge, og der er bestemt ikke nogen af dem der har taget skade.

    Det er nu mere nok et spørgsmål om at de ikke må sidde for længe i nogen af delene af gangen.


  • #2   10. aug 2011 jeg kunne aldrig drømme om at putte mit barn i nogen af delene...
    gå stolen er et alletiders hjælpemiddel til handicappede børn, men alminedligt udviklede børn skal nok lære at gå når de er klar til det...


    men der med ikke sagt at der er rigtig mange der har været meget glade for begge dele... og hvis du vælger at bruge det, ha husk barnet må ikke vare der i for længe ad gangen, mener det er Max 20 min...


  • #3   10. aug 2011 Min pige har brugt en gå stol, meget begrænset, hun begyndte at gå da hun var 14 måneder, og har ikke "taget" skade" af det.
    En af mine veninder har en dreng som altid ville stå op lige siden han var ret lille, de købte så en gåvogn som han har brugt meget og gået rigtig meget i. Han er 17 måneder og går ikke endnu, jeg er 100 % sikker på det er pga gåvognen, han tror at han kan gå fordi han er vant til at der er noget der sørger for han ikke vælter, det er der jo så ikke mere, så han kan slet ikke holde balancen selv.


  • #4   10. aug 2011 Det er max 15 min efter hvad sp siger.

  • #5   10. aug 2011 Lige en rettelse, det er en gåstol de har brugt ti lham.

    Vi har haft gåvognen fra brio og den fra play2learn. Dem har vi været glade for..

    Jeg skal helt sikkert ikke ha en gåstol til mit næste barn, det er slet ikke nødvendigt.


  • #6   10. aug 2011 Der er jo altid børn som er senere til at gå end andre.
    Min nevø kom i gåvogn, og 14 dage efter gik han selv, 11 mdr gammel.

    Man skal bare bruge de to ting med omtanke, og ikke bruge dem for nemhedens skyld.


  • #7   10. aug 2011 Den sundhedsplejeske jeg havde til mine de store sagde at det kunne skade bene på børnene og at det også kunne skade stenene på drengene og det kun var noget man skulle bruge hvis ens barn havde et hadicap som gjorde at barnet ville have godt af at side i sådan en stol.

  • #8   10. aug 2011 Hoppe gynger kan vist ikke købes mere da de også ødelægger bene og stene på drengene. Mener 100% at de er taget af market.
    Det er med hoppegynger og gåvogne som med strå forkorter det skal prøves for at se det skader.


  • #9   10. aug 2011 Utroligt at alle mine nevøer og niecer er blevet normale...

  • #10   10. aug 2011 jeg vil også sige alt med måde smiley dog bryder jeg mig ikke om hoppegynger, så sådan en ville jeg aldrig købe. men brugte gåvogn til min datter, som hun så sad i mens jeg lavede mad eller mens jeg gjorde rent, så var hun underholdt og havde styr på hende imens smiley

  • #12   11. aug 2011 Det er min sundhedsplejeske der fortalt mig at Drengebørn var specielt meget udsat fordi at det kunne skade deres forplatninigs organ. Plus at både i gå stol og hoppe gynge kunne benene udvikle sig forkert.
    Troede faktisk at hoppegynger var taget af market for mange år siden. Vidste godt at gå vogne/ gå stole ikke var væk fra markede.
    Jeg går ud fra at sundhedsplejesken vidste hvad hun talte om.


    Tania: Er helt enig ;o)


  • #13   11. aug 2011 Jeg skal ikke fortælle folk hvad de skal med deres børn.
    Vil kun blot advare folk som jeg blev det i sin tid. ;o)


  • #14   11. aug 2011 Hejsa alle mange tak for jeres råd jeg jeg har stadig ikke helt besluttet mig for om jeg vil købe en gå vogn hoppegynge eller gåstol som der er en der så fint påpejer det hedder.
    Det lader til det er en smags sag hvad man vil bruge hvis det ikke er bevist det skader mvh charlotte ;O)


Kommentér på:
Gå vogn

Annonce