{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.740 visninger | Oprettet:

Amning - overproduktion? {{forumTopicSubject}}

Åh ja, jeg bliver mere og mere rådvild :s

Amningen startede rigtig godt ud, og min søn har suttet rigtigt fra start af.
Da der løb mælk til ændrese hans rytme sig så, så han kun ville ligge 10-15 minutter pr amning. Det bekymrede mig lidt, men han voksede fint alligevel, så SP så ingen problemer i det. Jeg ammer selvfølgelig kun på et bryst pr gang, når han spiser så kort tid.

Efter et par uger begyndte han dog at få rigtig ondt i maven efter amning, at gylpe MEGET. Det var sådan at efter måltidet løb der konstant mælk ud den første halve time, og derefter begyndte han bare at gylpe. Og gylpe meget.
Han begyndte også at blive ked og urolig under amning, og jeg oplevede flere gange at han blev så ked af det, at jeg simpelthen måtte stoppe amningen og pakke brystet væk, for at trøste ham. Og det allerede efter 10 minutter.

Læste så om overproduktion, og rigtig mange af tegnene passede. De foreslår blokamning som løsning, og det gjorde jeg jo allerede, så jeg satte frekvensen op så jeg ammer to gange i træk på hvert bryst. Samtidig har jeg øget intervallet, så han spiser hver 3. time frem for hver 2. time.
Den første uges tid var der en tydelig forbedring. Han fik ikke så ondt efter maden, gylpede meget mindre, mælken løb ikke ud af munden efter maden, og generelt virkede det rigtig positivt.

Men nu frygter jeg lidt at jeg bare laver endnu mere mælk, frem for at lave mindre?
Jeg er begyndt at rende igennem rigtig ofte (hviket er nyt for mig) og når han spiser af det ene bryst, mærker jeg tydeligt refleksen på det andet, og hvordan mælken løber.
Min søs er begyndt at gylpe en del igen, og har flere gange selv afbrudt amning for at gylpe udover mit bryst.
Han bliver ked af det igen efter maden, og nogle gange tager det op til en time at trøste ham.
Og i går og i dag har jeg 3 gange måtte stoppe amning for at trøste en meget meget trist dreng.

han kløjes i mælken, får det galt i halsen, og nogle gange når han bliver lagt til spytter han ud med det samme det løber, jeg tror det kommer for hurtigt til ham..

men hvad gør jeg så?? Blokamningen har kun hjulpet kort tid??
Ammenet har lukket ned for deres forum, så jeg aner ikke hvor jeg kan søge råd?

Jeg vil virkelig gerne amme ham, men det er bare SÅ ubærligt at han begynder at tudbrøle af at ligge hos mig :S :S

sidder her nogle med løsningen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Amning - overproduktion?
  • #1   26. aug 2011 Malk ud og giv ham flaske evt.?

  • #2   26. aug 2011 Hvad med at malke ud og lægge det i fryseren, og derefter amme ham? Så løber det måske ikke så hurtigt til ham at han kløjes, og mælk i fryseren er ikke en dårlig ting efter min mening.
    Jeg kan godt se at hvis du både skal malke ud og amme, så sætter det jo ikke ligefrem din mælkeproduktion ned, men det er måske en løsning lige nu indtil din SP har en bedre idé. Eller måske ammerådgivingen?


  • #3   26. aug 2011 mælk ud første og amme ham bagefter du kan jo enten sælge det mælk du har for meget eller fryse det kan holde sig max 3 mdr i fryseren

  • #4   26. aug 2011 ja, for jeg har godt overvejet at pumpe ud, men er jo bange for at øge produktionen yderligere og evt. få mælkeknuder igen også..

    og hvis jeg pumper ud hvor meget bør han så få i et måltid? hvor mange ml? han kan jo heller ikke styre det, eftersom han spiser for meget og får ondt i maven..

    jeg synes det er så svært at finde materiale om det på nettet..


  • #5   26. aug 2011 Kender det alt for godt, har haft sammen problem. Jeg malkede lidt ud inden jeg lagde ham til, bare så brystet ikke var så spændt og det hjalp. Derefter skulle han kun spise en halv potion ved hvert bryst, altså du skifter når han ca. har spist halvdelen. Sådan sætter du lige så stille produktionen ned, var det til at forstå ? smiley

  • #6   26. aug 2011 Men hvis han spiser ved begge bryster, skal mine bryster jo lave ny mælk hver 2-3 time. Hvorimod nu går der 5-6 timer imellem at de skal fyldes?

    Havde jo læst at det var derfor man skulle blokamme?

    Har også overvejet om "blokken" skal øges, men tror bare det bliver for voldsomt for mine bryster at amme 3 gange i træk på hvert bryst.. Så sprænger de da :S


  • #7   26. aug 2011 Hvis han gylper meget burde han ikke få ondt i maven, min søn gylpede helt vildt meget det stod virkelig ud i stråler... Det var træls men tilgængæld fik han aldrig ondt i maven. Hvis du malker en hel potion ud øger du produktionen.

  • #8   26. aug 2011 Ja men på sygehuset sagde de til mig det med at de kun spiser en halv potion ved hvert bryst hver gang og det hjalp.. det tager selvfølgelig lidt tid inden produktionen kommer ned.. ellers kan du massere dine bryster når du er i bad, det hjælper gså lidt så de ikke er så spændte smiley

  • #9   26. aug 2011 Mor til, de gange han ikke gylper, får han rigtig rigtig ondt. det er som regel om aftenen, at det bare presser på i maven.
    Ellers gylper han ud over mit bryst, eller over sig selv..

    Mine bryster er ikke særlig spændet, kun om morgenen hvis det ene så ikke er blevet brugt siden aftenen inden. Det er mere de konsekvenser det har på min søn der er problemet.

    Jeg vil jo ikke øge produktionen, så derfor skal jeg jo ikke malke ud?

    Mor til,
    ja, det andet bryst er også begyndt at løbe så snart han sutter på det ene. Jeg kan tydeligt mærke det.
    I går aftes da jeg tog nattøj på, begyndte det bare spontant at løbe ud fra begge bryster :S det har jeg godt nok aldrig oplevet før..



  • #10   26. aug 2011 nå okay troede det var hele tiden han gylper.

    Og hvis du bare lige tager toppe af det, så øger du ikke din produktion men det gør bare at det ikke løber så stærkt, så kan han bedre følge med:)
    Også det med at lade ham spise en halv potion ved hvert bryst hver gang, det hjalp også mig smiley

    Og det med nat trøjen kender jeg desværre alt til.. Har en dreng der spiser ca. 4 gange om natten og i nat ville han så kun spise 2 så løber jeg i problemer smiley Det kan være en mulighed at sove med bh på.


  • #11   26. aug 2011 Jeg tænker bare at hvis du nu malker ud i stedet for at amme, også giver ham flaske, så kan man jo få flaskesutter med forskelligt antal huller også er det måske nemmere for ham at styre hvor meget der kommer indenbords.....

  • #12   26. aug 2011 Jeg fik at vide en brik ville hjælpe med at det ikk løbe så hurtigt..

  • #13   27. aug 2011 Kiki,
    hmm, det kunne være det var en god ide..

    Mor til 3,
    nej, det vil jeg nemlig helst heller ikke.. Altså, hvis jeg gider flaske, kan jeg jo lige så godt droppe mellemleddet og så bare bruge mme..
    Men jeg vil rigtig gerne amme. Når han ikke bliver ked af det bagefter er det jo hyggeligt..

    Det gør bare virkelig ondt på mig at han skal trøstes bagefter, for er jo ikke meningen med amning :S


Kommentér på:
Amning - overproduktion?

Annonce