{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.394 visninger | Oprettet:

Blokamning!!? {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg er så havnet der hvor vi havde en super god start på amningen og hun tog rigtig godt på, en første uge tog hun 250gr. på men ugen efter tog hun kun 60gr. på (Silje er 20dage idag), så min jordmoder begyndte og tale om at jeg nok laver en overproduktion af 'skummemælken' så hun fylder sin mave med det og så er den fyldt når hun når til 'fløden', så derfor tager hun ikke nok på.. SP synes at jeg skulle begynde på noget kaldet blokamning og det har jeg så læst om her http://www.ammenet.dk/wiki/overproduktion og vil prøve om det ikke kan lykkes for mig, men synes det er hårdt, jeg har simpelthen ikke lavet andet end at amme idag siden kl. 9, der er max gået 30 min mellem hver amning og nu er jeg fuldstændig udkørt.. Er der nogle med erfarring heri?

Silje døjer også med ondt i maven og græder nærmest konstant når hun er vågen og hun kramper sig sammen, vi har prøvet med cirkler på maven, cykelbevægelser med benene og ekstra mange bøvsepauser under amningen, men hun er stadig utilfreds...
WHAT TO DO!!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blokamning!!?
  • #2   14. sep 2012 Havde du det også sådan som mig til at starte med at du ammede konstant?
    Og hvordan lagde du ud? hvor længe ammede du så på hvert bryst efter hinanden?


  • #3   14. sep 2012 Suplerede du med erstatning eller udpumpet mælk for at gøre rigtig mæt i starten?
    Og hvor længe var din mælk om at tilpasse sig?


  • #5   14. sep 2012 OK, tak... jeg er så nervøs for at jeg må stoppe, jeg vil bare SÅ gerne amme hende!!

  • #8   14. sep 2012 Jeg havde det også sådan, jeg malkede så godt nok ud de første 8 uger fordi Hjalte ikke selv kunne spise, men han fik min mælk i sonden. Jeg havde alt alt for meget mælk, ( havde ca. 50 liter mælk med hjem fra sygehuset) og Hjalte kunne slet ikke spise det, så de første uger her hjemme tog jeg lige og malkede en smule ud inden amningen, ikke med pumpe men ved at presse det ud. Så når han skulle spise var det fløden han fik smiley Efter e par uger tilpassede mælken sig og der var ingen problemer smiley Han bliver 2 til nov. og er netop nu ved at stoppe med at amme smiley

  • #10   14. sep 2012 ja men der har været så meget med ham, og han har virkelig haft brug for det så i samråd med læger og sp har i valgt at fortsætte indtil nu smiley

  • #12   14. sep 2012 ja det er rigtig, jeg sagde ellers under graviditeten at jeg ikke skulle amme hehe smiley

  • #14   14. sep 2012 Jeg tror bestemt på at det nok skal komme iorden med amningen, synes bare at det er syndt for hende at hun er sulten og ikke får nok af fløden..

  • #15   14. sep 2012 Kunne slet ikke se mig selv gøre det, jeg er meget generet ved sådan noget så det var virkelig en grænse der skulle overskrides.. Heldigvis fik sygehuset mig overtalt til at give det en chance.. smiley

  • #16   14. sep 2012 Natasja jeg kan kun sige kæmp videre, det er virkelig det værd smiley

  • #18   14. sep 2012 Jeg blokammede også for at skrue ned for produktionen. Det lykkedes dog ikke rigtigt, jeg blev ved at have mænger af mælk.

    Vito blev dog fint mæt og tog raskt på, selvom jeg havde alt for meget. Det hele var fed mælk.

    Er du sikker på at overproduktion er problemet her?? Jeg synes altså ikke det lyder sådan. Har du kigget lidt rundt på ammenet?
    Hvilke andre symptomer har hun?

    Hvis du har en overproduktion vil hun få store mængder mælk, som højst sandsynligt bliver gylpet op igen. hun vil få tynd og måske grønlig afføring, og have afføring rigtig ofte. Hun vil blive frustreret i forbindelse med amning, fordi hun får så meget sprøjtet ind i munden, og hun vil nok også få ondt i maven kort efter amning, og indtil hun har lettet trykket enten ved afføring eller vd at gylpe.

    Jeg ville prøve zoneterapi eller kiroprakter mht. maven.


  • #20   15. sep 2012 Hun har grøn slimet afførring konstant, og vil ha' mad hele tiden.. Mylicon dråber sagde de på apoteket at vi skulle snakke med SP om.. Og kiropraktor skal vi til på mandag smiley

  • #21   15. sep 2012 Snak med vagtlæge eller sp om at starte på mylicon. De hjalp også super her. Xander havde også ondt i maven og grøn afføring indtil vi begyndte på mylicon. Jeg måtte også malke lidt ud inden jeg lagde ham til. Havde så meget mælk at jeg var ved at drukne ham smiley

  • #24   15. sep 2012 Har lige for sjov skyld imorges malket et helt fuldt bryst ud, der var 80ml. det fik hun så på flaske og spiste det godt op, og det virkede som om at det var en passende mængde, så nu er jeg begyndt at tænke om det kan være fordi at det er for hårdt for hende at spise gennem ammebrik, så altså at mængden jeg har er go nok, men at hun når at blive for træt gennem ammebrikken og derfor ikke får spist godt nok..

Kommentér på:
Blokamning!!?

Annonce