{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.102 visninger | Oprettet:

Slut med sut !? {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der har nogle gode råd til hvordan vi griber dette an?

Min søn er 2,8 år og er MEGET glad for sin sut, men der er begyndt at volde lidt problemer, bla. med at han får blister i og uden for munden... så vi synes det er på tide at det slutter nu! synes også alders mæssigt og at han mentalt er klar til det !
Vi har i den senere tid vendt ham til KUN at have sutten når han skal sove... (det er gået rigtig fint!, men han vil bare ikke sove uden!)

Men hvordan tager vi næste skridt?
Håber at høre en masse gode råd!
På forhånd tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Slut med sut !?
  • #1   28. aug 2011 Nicoline bruger også sut når hun skal sove og hvis hun bliver MEGET ked af det.
    I dagplejen havde dagplejemor sagt til hende at sutten var gået i stykker og så var det sådan. Der var intet men den virkede altså bare ikke lige herhjemme.


  • #2   28. aug 2011 Jeg har også haft glemt at give oscar sut med i dp, det accepterede han fint men den går bare heller ikke her hjemme...
    er lidt i vildrede mht hvordan vi håndtere det her bedst muligt !


  • #3   28. aug 2011 Har i ikke en suttetræ der hvor i bor? tag ham med der ned så kan i også fortælle ham at han jo hang suttet på træet der nede, det gjorder min mor med os smiley

  • #5   28. aug 2011 vores store problem ligger bare i at han er begyndt at have gener af at bruge sut, vi har haft ham til lægen og hun mener det er sutten der er problemet! Derfor ville jeg gerne have nogle gode råd til hvordan man kunne gøre det! smiley
    Vi har desværre ikke et suttetræ eller ligende i nærheden ;(


  • #6   28. aug 2011 hvad med at lave jeres egne suttetræ et sted i skoven smiley

  • #7   28. aug 2011 Har I så prøbet at købe et andet mærke i sutter ???
    Man anbefaler faktisk også at det er føst omkrig 3-4 års aldren at sutten ryger.


  • #8   28. aug 2011 Hvad sker der hvis i er konsekvente og siger at det er slut med sutten og han skal sove uden?

  • #9   28. aug 2011 kan huske min mor begyndte at sige kun sut når vi skulle sove - eller hvis vi var meget kede af det... så da vi havde fundet ud af det så gik vi faktisk selv hen og lægge sutten på plads når vi stod op. det er bare at gøre det sjovt enten give en nusseklud som han kan få når han skal sove osv istedet bare husk den kun skal bruges sådan ikk hele tiden så han bliver handicappet ved brug af nusseklud..

  • #10   28. aug 2011 her gav vi hjemis bilen sutterne så fik hun en pose is for dem og siden har hun ikke spurgt efter sin sut

  • #11   28. aug 2011 Vi har prøvet forskellige mærker og både natur gummi, og latex osv.. men han vil KUN have dem der er af latex og dem kan han ikke tåle..

    Vi har prøvet at være konsekvente og bare tage dem væk og sige at han er en stor dreng nu og at det er slut med sut... men han flipper HELT ud... virkelig ulykkelig... 4 timers nonstop gråd igår aftes og så måtte jeg kapitulere og give en sut, som han dårligt kunne have i munden, fordi det gør ondt... men han faldt da til ro.
    Tror han har brug for noget håndgribeligt, altså måske et suttetræ hvor man kan aflevere sutterene og man så kan tale om det bagefter... Så måske skulle vi bare lave vores eget suttetræ? Det er måske ikke en dum ide! smiley


  • #13   28. aug 2011 Hvad med at sende et brev til sutte-feen... (lidt lgiesom man ligger tanden og så kommer tandfeen ) lav et brev med ham og forkalr ham at hvis man sender sutten til sutte-feen så sender hun ham en gave (ved godt det måske er lidt bestikkelse, men send et brev, og lad ham evt tegne lidt på den, put den i en kuvert og skriv evt jeres egen adr. på, eller et nær medlem af fam. som er med inde i sagen, og lad ham selv putte den i postkassen, og så gå ud og køb en fin bamse eller noget andet der kan bruges, så når han savner sutten, kan han jo blvie mindet om at han jo istedet har den der bil etc, som han jo så evt også kan have med i sengen det første stykke tid... Bare et forslag.. smiley

  • #14   28. aug 2011 Nu er der jo ikke såå længe igen til jul, og i min familie har vi altid givet sutten til julemanden smiley Så hans små nissebabyer kunne få gavn af dem, og det har altid virket. smiley Så måske i kan trække den et par måneder?

  • #15   28. aug 2011 Vi har også givet sutterne til julemanden da vi var små og det virkede, men hensyn til at han ikke kan tåle sutterne mere hvad så med at prøve at smøre munden med noget mod blæner som f.eks. aftamed gel eller spray, som ligger sådan en hinde over blænerne også gør det ikke så ondt da det er et slags plaster til inde i munden..

Kommentér på:
Slut med sut !?

Annonce