{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.312 visninger | Oprettet:

Spiser ikke meget.. {{forumTopicSubject}}

Ja har det problem min datter på 6½ mdr ikke spiser specielt meget af gangen...

Hendes dag ser sådan ud:

Kl 7 Morgenflaske ca 180 ml MME

Kl 11 max ½ dl grød

Kl 15 ca 200 ml MME

Kl 19 mellem ½ og 1 dl gørd (altid noget tilbage)

Kl 21 natflaske..

Havde så tænkt at jeg ville begynde at gi hende gørd til morgen også men min sp har sagt jeg ikke skulle da Gabriella er meget lille... men har fået afvide af en veninde hvis jeg gør sådan

Morgen: grød og vand i kop

Mellemmåltid 100 ml MME

Middag Grød og vand i kop

Mellemmåltid: Frugt og ca 100 ml MME

Aften: Kartoffel og grøntsager eller grød og vand i kop

Natflaske..

Så ville hun nok spise mere..
Men så spørg jeg hvor meget skal en 6½-7 mdr barn have af MME ? smiley hun vil få omkring 400 ml ved at gøre det på denne måde er det for lidt ??
hvis ja er der så andre forlsag til hvad jeg ka gøre for hun spiser noget mere... smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spiser ikke meget..
  • #1   1. sep 2011 umiddelbart ville jeg nok mere lytte til din SP end til din veninde. Mon ikke hun trods alt ved lidt mere om det?

• !!
    !! Tilmeldt:
    apr 2010

Følger: 1 Emner: 105 Svar: 355
    #2   1. sep 2011 Min første tanke er også at jeg ville lytte til SP råd. Du skriver selv at din pige er lille.

Min anden tanker så at din pige er 6½ mdr så er det ikke ved at være på tide at præsentere noget nyt end mælk og grød? Udfordre hende lidt. Det var måske også et enme du kunne snakke med din SP om.

• #4   1. sep 2011 hun får så meget mælk fordi sp sagde hun skulle..

Det fordi min veninde havde det samme problem med hendes første dreng og der sagde sp nemlig hun skulle gøre som hun sagde til mig jeg skulle prøve for vil også mene hun jo skal til at ha andet end mælk... får bare først sp sidst på mdr og hun er aldrig til at ringe op og ringer aldrig tilbage smiley

• #5   1. sep 2011 hvor lille er din pige?

• #6   1. sep 2011 Hun ble vejet den 8/8 der vejede hun 5600 g og var 65,5 cm lang.. hun ble 6 mdr den 19 August.. smiley så hun er en lille pige men har hun altid været hun vejede 2440 g og var 47 cm da hun ble født smiley

• #7   1. sep 2011 Hvis hun ska ha mindts 500 ml mælkeprodukter så er det jo så for lidt med 400 ml kunne være jeg igen skulle prøve mme i kop

• #8   1. sep 2011 Vil mene at din pige er meget lille, så vil klar følge sp'ens råd smiley

Nogle ammer jo 100% til at børnene er over 6mdr. så tror ikke du skal være så nervos for, at hun ikke får så meget grød m.m. smiley

• #10   1. sep 2011 * K & T * Nikoline 19.06.10 * - Hun er nemlig meget lille, dog stadig har hun deller og dobbelthage smiley så hun er bare generalt lille smiley

Lene mor til marie d.11/6-10 - gør jeg også det er bare ikke specielt meget, hun er begyndt at sove dårligt om dagen ikke at det gør mig noget så kan vi hygge noget mere, men så om aftenen bliver hun totalt umulig og så har vi en kamp om at sove og få hende til at tage natflaske.. smiley hun får også Nan 2 nu da jeg skulle ud og købe mad sidst havde de ikke nan 1 nogle steder overhovedet, så skiftede vi til nan 2 smiley

Tania mor til dejlige Nynne&Tilde smiley - ja vil jo også mene hun tager mere på af grød og hun elsker det, også kartoffel og grøntsager men hun spiser bare ikke så meget når hun får så meget mme også.. og det spiser hun heller ik så meget af igen, alligevel... men tror jeg prøver at ringe til sp hele morgenen i morgen og ser om jeg ka få fat på hende smiley

• #11   1. sep 2011 Jeg ville vælge at supler hendes måltider op med mme. Når hun har fået grød så ville jeg tilbyde hende en flaske bagefter. Det gjorde jeg med mine tvillinger helt indtil de var 8 måneder og det fungerede rigtig godt.
    Men det lyder som en god ide lige at tage en snak med din sundhedsplejeske.
    Er din datter født for tidligt

• #13   1. sep 2011 Altså det som din veninde foreslår var ca sådan det så ud for Malthe da han var 6mdr, men han er så også en stor dreng (ikke tyk, har bare altid spist meget), og vil også sige du skal introducere hende lidt mere for noget med fylde i.. men ja det er ikke nemt hvis sp siger nej til det, men tror altså også hun er træt af alt det mme om dagen, de vil jo gerne ha lidt og tygge på smiley

Og jeg fik af vide af min sp at det er 400ml mme de skal ha i døgnet, ellers skal de ha jerndråber smiley Så planen din veninde har foreslået er okay i forhold til mængde smiley

• #14   1. sep 2011 Anja Mor til tvillinger - Det er også prøvet det vil hun slet ikke.. smiley havde jeg nemlig også tænkt men nej nej den ka jeg godt glemme hehe smiley nøøj hvor bliver hun sur smiley haha

Tania mor til dejlige Nynne&Tilde smiley - Ja nemlig, hun får meget forskelligt grød og kartoffler og grøntsager til aften normalt smiley det er sådan lidt vekslende hva vi li finder på smiley

Malthe's mor .- vil jo også mene den var ganske go da det var hvad hendes sp sagde hun skulle gøre jo smiley men ja det er jo svært SP'er er aldrig enige sys jeg hehe smiley

Men tror nu jeg prøver og ser om det virker smiley for må da indrømme ka godt forstå hvis hun er træt af MME det har hun jo fået i laaang tid smiley hihi hun er rigtig glad for noget at tygge på, hun får en agurke stang engang i mellem at sidde og guffe i og det er bare sagen smiley hun tygger helt vildt..

• #15   1. sep 2011 Okay, så synes jeg da "bare" du skal prøve det, ved godt at man skal lytte til sin sp, meeen synes det lyder lidt underligt at hun overhovedet ikke foreslår andre former for løsninger... Men hvis det virker, så var planen jo god og så kan du jo fortælle det til din sp smiley

• #16   1. sep 2011 Malthe's mor . - Ja jeg tror jeg prøver fra i morgen smiley virker det ikke har jeg lært noget af det virker det jamen så vil jeg dele erfaringerne med hende og sige at det virker smiley så må vi håbe prinsessen tager mere på hehe smiley har lige besluttet hun ska ha en kødbolle i aften for første gang smiley så det er jeg spændt på at prøve smiley

• #17   1. sep 2011 Det bliver spændende ja smiley Håber hun vil tage godt imod den nye madplan smiley

• #18   1. sep 2011 Håber jeg også smiley nu ser vi fra i morgen hvordan det går smiley :) skal nok lige komme med en ille update som dagene går smiley

• #19   5. sep 2011 Nu har vi kørt med den nye madplan i noget tid.. hun tager faktisk godt imod den smiley hun sover allerede bedere middagslur og spiser det mere smiley dog ik altid hun vil tage de 100 ml om eftermiddagen, meen med lidt overtalelse går det smiley er super glad for vores nye rutine smiley

• #20   5. sep 2011 Hvor er det dejligt at høre at det virker og går den rigtige vej smiley Ikke altid man skal høre på de sundhedsplejersker var hehe smiley Ej, men har du så snakket med din sp om det? smiley

• #21   5. sep 2011 Heh ja vi er begge rigtig glade for det smiley hun kan også bedere lide grød virker det til smiley

Nej har ikke fået snakket med hende, hun ville ringe til mig men der er ikke sket noget.. men hun kommer her den 13 kan jeg se i min kalender så tager vi den der smiley

• #22   6. sep 2011 Ja okay smiley Kan jeg godt forstå at hun kan, det er jo også godt med noget mere fast føde i den alder smiley

• #23   6. sep 2011 Ja det forstår jeg også godt hun hellere vil ha.. hun fik lige et lille stykke bolle i dag det var bare godt hehe udover at der var bolle ud over det hele smiley heh men hun sys da det var godt heh

Kommentér på:
Spiser ikke meget..

Annonce