{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.373 visninger | Oprettet:

Efter spontan abort {{forumTopicSubject}}

Efter vi mistede vores lille blypper, har tankerne jo kørt noget rundt. der har været rigtig mange spørgsmål og i dag sku jeg endelig til tjek op hos lægen.

Min læge fortæller mig at chancerne for at det sker igen er ligeså store eller små som hvis det aldrig var sket. Man taler først om at man er i øget risiko hvis man har tabt 3 gange og derover. Så der faldt en stor sten fra hjertet der.

Så spurgte jeg selvfølgelig også om hvornår vi måtte begynde igen og hun fortalte at det måtte vi sådan set med det samme, men hun anbefalede at vi lige ventede en måned eller to og det var også hvad vi selv regnede med.

Hun fortalte at en ny graviditet godt kan være rigtig hård psykisk fordi at man selvfølgelig ikke kan erstatte et barn med et andet, og den vinkel havde jeg slet ikke tænkt på.

Selvom vi skal vente en-to måneder, så glæder jeg mig sindssygt meget til vi skal prøve igen! Og jeg er blevet lovet en ekstra skanning i uge otte nu når vi har mistet, så jeg ikke stresser min krop mere end højst nødvendigt.

Måske andre kan bruge mine oplysninger og så ville jeg bare lige opdatere en smule smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Efter spontan abort
  • #1   27. sep 2011 det er jo ikke sjovt at miste, men måske har der været noget galt ved barnet...

    min veninde tabte også et barn imellem sine to døtre, endda få timer inden nf-scanningen.
    men der var ingen problemer i næste graviditet smiley

    jeg håber for jer at det vil gå godt når i prøver igen - både med barnet, men også rent psykisk smiley


  • #2   27. sep 2011 ACS: Det har der jo højst sandsynligt og sku det ske, er jeg glad for at det skete så tidligt og at beslutningen var taget for mig.

    Vi krydser fingre for at næste bebs er frisk og frejdig smiley

    Mange tak smiley


  • #3   27. sep 2011 Jeg fik for snart 4 uger siden en abort. Stadig svært at forholde mig til fordi jeg var 14+5 da en scanning viste at babyen var død, og dagen efter fødte min krop af sig selv den lille dreng.
    Selve oplevelsen på hospitalet tog jeg i stiv arm - synes ikke rigtig at hovedet var med den dag.

    Vi fik også at vide, at man anbefalede at vente 1 måned, men at det skyldtes at de så kunne udregne en forventet terminsdato, men ellers var der ingen grund til at vente.

    Vi er igang igen. Jeg bliver simplethen så skuffet hvis menes kommer igen, og har ivørigt ingen idé om hvornår det evt skulle være.
    Babyen kan ikke erstattes, men de drømme jeg/vi havde har vi stadig.

    Håber at I nemt kommer til en god ny graviditet uden problemer


  • #4   27. sep 2011 Sarah: Ja det er kan jeg allerede mærke nu, frygten for at miste er virkelig, virkelig altoverskyggende. Men jeg prøver bare at trøste mig med at det heldigvis(7-9-13) "kun" er sket en enkelt gang for mig og ja, drømmen om et barn mere er der bare stadig og det tror jeg altid den vil være.

    Var det før eller efter Mikkel du har haft mistet? Puha, 3 gange, det er altså bare for meget!

    Bonnie: Jeg er glad for at jeg ikke var længere henne i forløbet end jeg nu en gang var. (var 12+1 da de fandt ud af baby var død) Jeg har også allermest lyst til at gå i gang nu og helst igår, men for min egen skyld så bliver jeg nød til lige at være helt klar oppe i hovedet. Jeg har slet ikke givet slip på min lille blypper endnu og det bliver jeg nød til inden jeg kan gå 100% ind i et nyt forsøg. Men er rigtig glad for at jeg er blevet tilbudt den ekstra skanning der, den gør det lidt mindre uudholdeligt.
    Hvorfor var du til skanning i uge 14? Kunne du mærke der var noget galt?


  • #5   27. sep 2011 Jeg kan godt forstå man opgiver, jeg har mistet en gang og det håber jeg ikke sker for min værste fjende. Det tab burde ingen skulle igennem. Men der findes jo også succeshistorier, da jeg fortalte om min situation var der en herinde som havde mistet 6 gange og nu var hun i uge 29 og ventede deres første barn.

    Selvom 6 gange er utrolig hårdt at miste, tror jeg at de trods alt er glade for de er blevet ved.

    Jeg ved heller ikke selv om jeg kunne blive ved og ved.... Og det håber jeg aldrig jeg finder ud af!

    Jeg håber i affinder jer med hvad i vælger, om det er flere forsøg eller nyde det i har. Du fortjener alt det bedste efter så mange mislykkede forsøg!


  • #7   28. sep 2011 Jeg har været gravid 3 gange med tvillinger (ligger til familien siges det), jeg tabte begge i den første tvillingegraviditet, anden gang fik jeg min skønne datter, og tredje gang kom min søn.
    Min erfaring siger mig, at når jeg bløder under en graviditet, så er der noget galt.
    Så da jeg pletbløder denne gang går jeg selvfølgelig til lægen, og 3. gang lykkedes det mig endelig at blive sendt til en scanning som viste at den lille ikke havde noget hjerteslag mere. Ud over blødningen havde jeg ingen symptomer.


  • #8   28. sep 2011 Jeg har på 1 år været igennem 4 mislykkedes graviditeter hvor den sidste var tvillinger der endte med en akut operation hvor jeg fik fjernet begge æggeledere. Har også nået et par bio'er men de var ikke så sleme. Jeg har taget alle mine aborter ret godt, har været ked i en uge eller 2 ved hver men har kun været glad med det samme testen var positiv igen men den dag i dag sidder jeg med en kraftig depression som både behandles med medicin og behandlinger. Jeg fik altid pletblødning og ved nr 3 vidste jeg med sikkerhed at da jeg så blødningen så var det en abort.
    Jeg kan helt klart anbefale at tage et par måneders ro inden i prøver igen for hvis nu du bliver gravid hurtigt og det går galt igen så rammer det altså mere end dobbelt så hårdt. Jeg kan ikke selv komme igang med fertilitets forsøg så længe jeg har det så skidt som jeg har det og det er faktisk det sværreste for mit største ønske er stadigvæk at få en baby sammen med min mand.


  • #9   28. sep 2011 Jeg havde en "problemløs" graviditet med Frank, og blev så gravid igen. Var super glad, og kunne ikke forestille mig at noget ville gå galt. Jeg sidder så en aften (husker det ganske tydeligt), med min bærbar - er ca. 8 uger henne, og mærker niv og stikken i underlivet. Jeg smiler og tænker ved mig selv, at nu kan jeg da virkelig mærke jeg er gravid - og hvor er det skønt selvom det er en ubehag jeg mærker. Jeg huskede jo selv, at jeg havde de her ligament smerter med frank. Lidt senere går jeg ud på toiletet for at børste tænder og gøre mig klar til, at gå i seng. Går på toilettet og bum så bløder jeg ganske lidt. Jeg går helt i panik, og ringer næste morgen til min læge. Da jeg kommer der op siger han, at min krop allerede er ved at udstøde det, og jeg bliver sendt på sygehuset. Der bliver allerede talt om medicinsk abort, da de vælger at scanne mig. Og der er et fint lille foster med hjerteblink!!!! Wow en rutchetur. Super glad - men, men, men, allerede samme dag styrtbløder jeg med klumper og smerter. Dagen efter igen på sygehuset, og fosteret er død!!!

    Jeg synes det har været rigtig hårdt, jeg er gravid igen (uge 27), og er vanvittig glad. Men jeg er mere bekymret for alting i denne graviditet, og tænker stadig på, at hvis jeg ikke havde mistet, så havde jeg haft min baby nu.


Kommentér på:
Efter spontan abort

Annonce