{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
887 visninger | Oprettet:

børnehave??? {{forumTopicSubject}}

hvordan vurderer de at ens barn er klar til børnehave??? vi har lige fået at vide at marcus skal starte i børnehave 1/2-2012, hvilket jeg et eller andet sted er rigtigt ked af, det betyder nemlig at vores datter ikke kan få hans plads, og det er 2,5 mdr tidligere end forventet...

hvordan vurderer de at han er klar til BH allerede der???

hvad forventes der så af ham, som vi evt skal arbejde på???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  børnehave???
  • #1   26. okt 2011 Du kan prøve at holde på at du først vil ha ham i BH når han fylder 3 år, men ikke sikkert at du så kan få den plads du gerne vil ha til ham:-) Mine er først kommer afsted som 3 årige...
    Du tager dem gerne fra de er 2,9 år, det er billigere for kommunen..


  • #2   26. okt 2011 hmm troede egentligt at de skulle vurdere om barnet er klar til BH som jo er noget helt andet end dagpleje, jeg ville sådan ønske han kunne fortsætte tiden ud, men neeeeej der er en som har ønsket vores dagplejer specielt, og ja det betyder så at marcus puffes ud så tidligt som de kan...

    men hvad så når han skal i BH, hvad gør de med middagslur, må han ikke længere få den??? og han er jo vant til barnevognen men den må vel ikke komme med mere så... og han har stadig ble på og tror ikke på han er blevet blefri før, er det også okay eller hvordan??


  • #3   26. okt 2011 Du-de

  • #4   26. okt 2011 De kan ikke tvinge dig til at melde ham ud før at han er tre år, men de kan true dig med at du ikke få den ønskede BH plads, hvis det er en kommunel bh..

  • #5   26. okt 2011 han skal ikke være blefri
    han burde bestemt kunne fortsætte med middagslur men måske indenfor - i antons bh har de enkelte krybber men det er ikke alle børnehaver der har det.

    sådan er det ihvertfald i den kommune jeg arbejder i - det er helt normalt at de ikke er blefrie når de kommer og mange sover til middag - måske helt op til 1 år efter de er startet i Bh ( efter deres behov)


  • #6   26. okt 2011 okay, jeg fik bare at vide at vi ikke har noget valg, og både os og dem der skal have hans plads er blevet informeret..

    det er vel okay at han skal starte, tror måske bare det er fordi jeg synes han er så lille endnu, og i min verden slet ikke stor nok til børnehave, men det må han jo være ;o( så håber jeg bare Melissa kan få en af de andres pladser, der er heldigvis 2 mere der stopper i foråret hos hende...


  • #8   26. okt 2011 I vores kommune er der ikke nogen direkte vurdering som afgør om barnet er klar til børnehave. Her går der efter alder og om der er ledig pladser i netop den ønskede børnehave. I dit tilfælde er der måske en åben plads, som han så har fået tilbudt. Du kan sagtens takke nej, men risikere at han så bliver tilbudt en plads i en anden børnehave.

  • #9   26. okt 2011 Den enkelte børnehave bestemmer selv om børnene ikke tilbydes middagslur. Jeg har i hvert fald hørt om flere børnehave, hvor middagsluren ikke er en mulighed, men en time på sofaen i stedet for hvis barnet er meget træt. Hvis Sofie ikke havde mulighed for at sove til middag da hun rykkede op i børnehaven, havde jeg simpelthen valgt en anden..
    At han ikke er blefri kan de simpelthen ikke kræve.


  • #10   26. okt 2011 Altså jeg har ikke hørt, man vuderer børnene til at starte i børnehave, men her i vores kommune, skal børnene i børnehave en måned før de fylder 3år. nu er de begyndt at snakke om de skal starte 2mdr før de fylder 3år altså hvis fx min dreng fylder 3år den 10 april så vil de vist have de allerede skal starte feb. det er 2½mdr før han fylder 3år. men kan se det passer med jeres 2½mdr. også det er kun for at spare og fordi jeres kommune har de regler.

  • #11   26. okt 2011 men så må jeres datter evt starte 2½mdr før?

  • #12   26. okt 2011 men rolig nu tror du ikke du kan stoppe med barnevognen før? 2½mdr fra eller til, det betyder vel ikke så meget, du kan evt spørge om han ikke må begynde at s0ve inde for i dagplejen, det gør min dreng og han fylder altså først 3 til april, man behøver ikke male fanden på væggen, måske har han godt af at komme videre, det ved jeg fx fra min knægt af. Men middagslurer plejer de da at tage højde for de fleste børnehaver, men tro mig det er slet ikk sikkert knægten vil sove, og det er jo også omkring den tid de begynder at komme af med luren, bleen kræver de ikke, det skal nok komme af sig selv.

  • #13   26. okt 2011 jeg tager det skam roligt, det kom bare lidt bag på mig at det er allerede nu, nej hun skal ikke starte før maj hvor hun er 8 mdr, så det ville være for tidligt og hans plads er også givet væk allerede ;o ) det skal nok gå... min lille dreng er bare ved at blive stor ;o(

  • #14   26. okt 2011 victor fik tilbudt plads i samme månede han fyldte 3, men det var ikke den jeg ønskede, og havde heldigvis mulighed for at holde ham hjemme i de 4 mdr der skulle gå før der var plads i den vi gerne ville have da jeg gik på barsel med freja.

    der var mulighed for han kunne sove til middag, men ikke i barnevogn (men brugte han heller ikke for var for lang:) men nåede også at droppe middagslur lige inden han startede.

    han var ikke blefri da han startede (blev han en månede efter, men ikke pga pres fra børnehaven)

    men nej ikke sjovt når de blir så store go synes for alvor tiden går stærkt når de starter børnehave, men det skal nok gå smiley


  • #16   27. okt 2011 Nicoline har lige fået børnehaveplads pr. 1/1. Vi blev også tilbudt at hun kunne starte 1/12 men det ville ødelægge Nicklas' chance for at få den plads Vi gerne vil have til ham så det afslog vi og det var ikke noget problem.
    Grunden til at de i Favrskov kommune bliver tilbudt at starte tidligere er at de har mangel på dagplejepladser.

    Vi har dog ikke fået vores ønske om en bestemt børnehave opfyldt men hun står stadig skrevet op til den. Så må vi se når der engang er plads om hun skal flyttes eller om hun/vi er blevet glade for den første børnehave.


  • zandra n
    zandra n Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 134
    #17   27. okt 2011 her i kommunen er det blevet bestemt at alle børn skal i bh en måned før den måned de fylder 3, så pludselig kom det meget tæt på for vores datters vedkommende...


Kommentér på:
børnehave???

Annonce