{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.406 visninger | Oprettet:

rengøring af flasker i opvasker + vand fra hanen {{forumTopicSubject}}

Vi har købt nogle flasker fra tommee tippee, og jeg kiggede så lige indlægssedlen og der står at flasken og suttehovedet kan rengøres i opvaskemaskinen også blot skoldes før brug...
Giver I jeres flasker og suttehoveder og narresutter for den sags skyld, en tur i opvaskeren i stedet for at sterillisere dem på gl. daws maner?

OG, så læste jeg lige at spædbørn under 4 mdr. ikke måtte få vand direkte fra hanen, men skal have kogt afkølet vand på mellem 5-10grader.. Det vidste jeg så ikke.. Giver I kun jeres (spæd)børn kogt vand?
Jeg har da tit set mine veninder tage vand direkte fra hanen når de fx har skullet lave MME og bare givet det en tur i microen.. For hvis det andet er rigtigt, så skla man jo nærmest have kogt vand i flasker i køleren konstant, ellers bliver det da en langsommelig affære at lave MME til den lille, hvis man altså ikke kan amme...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.
  • Løs vandhand skal fastgøres 499 kr.
  • Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Skridsikker måtte 800 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  rengøring af flasker i opvasker + vand fra hanen
  • #1   26. okt 2011 Har ALDRIG haft hverken flasker eller suttehovederne i opvaskemaskinen. derimod koger jeg dem på gammeldags maner.
    I opvasketabs er der et middel, som kan give en god gang mavepine. Derfor komme de aldrig derind.

Ang mme, så må de ikke få vand direkte fra hanen før de er 4 mdr. Så ja der stod altid flasker klar i køleskabet har. Nu er det jo nemt, nu tages det bare fra hanen. Var altså besværligt førhen at slæbe det kogte kolde vand med alle steder hen...

• #2   26. okt 2011 jep kogt vand til baby under 4 mdr ;o) jeg vasker mine flasker i hånden og skolder dem, men jo de kan sagtens gå i opvaskeren bare de skoldes bagefter det har jeg gjort da marcus brugte dem..

• #3   26. okt 2011 Ja jeg propper mine flasker i opvaskenaskinen og koger dem efterfølgende.
    Du må først bruge vand fra hanen når de er 4 mdr. Jeg koger vand om aftnen og sætter på køl.

• #4   26. okt 2011 flakserne kommer i opvakser og derefter kogt, men ikke suttehoveder, de blir vasket og skruppet med groft salt på gammel daws maner smiley det er det trælse ved mme hehe mht til vandet så skal barnet være 4 mdr før du må tage vand direkte fra hanen pga bakterier i vandet og bebses mavse.

jeg koger vand fylder i flasker stiller på køl og når de skal bruges kommer de i micro så pulver og så vupti er der mad smiley

• #5   26. okt 2011 Inden de blev fire mdr - var det altid koldt kog vand.....

Vi købte hurtigt en skolder til microovnen - fantastisk opfindelse.... kunne personligt ikke finde på at smide dem en tur i opvaskeren....

Sutterne får en tur i en skål med kogende vand....

• #6   26. okt 2011 Fra 0 til 4 måneder skal de have kogt vand.
    Vi har altid kogt vores flasker på den gammeldags måde, og husk at sutterne skal gnides i groft salt smiley

• #7   26. okt 2011 På tur har jeg bare de små brikker med mme i med

• #8   26. okt 2011 en skolder til microovnen, det må jeg lige kigge på, det lyder da vældig smart..
    Men nu er min plan at amme, og ikke give flaske..
    Og kan forstå at når de er omkring de der 4 mdr. så behøves man ikke længere være så pernitten med skolderiet osv. længere... er det ikke korrekt?

• #9   26. okt 2011 Joo du skal hele tiden værepernitten med at skolde.
    Flaskerne og sutterne bliver jo sure hvis du ikke renser og skolder efter hver brug...

• #10   26. okt 2011 Åh gud, tror aldrig jeg lærer det smiley synes at hver gang jeg tror jeg er ved at have styr på tingene, så kommer der bare noget nyt smiley

• #11   26. okt 2011 LJ ro på du skal nok lære det hele...... Hvis man har den rette indstillinger og det lyder det bestemt til at du har.....

Kan VARMT anbefale en skolder til microovnen smiley

• #12   26. okt 2011 Jeg kan da lige skrive hvordan jeg gør smiley
    Først skyller jeg dem i kold vand, samtidig koger jeg vand.
    Derefter vasker jeg dem i varm vand med sæbe.
    Så gnider jeg sutterne i groft salt.
    Ligger dem i en skål og hælder så det kogende vand over dem.
    Når alle flaskerne er kogte stiller jeg dem til tøre imens jeg igen koger vand.
    Når vandet er kogt hælder jeg den mængde vand i flaskerne jeg skal bruge, og stiller dem i køleskabet.
    Når jeg så skal lave en flasker putter jeg mme i, og varmer den i micro ovnen (staves)

Håber det hjælper dig lidt smiley

• #13   26. okt 2011 Vi brugte Avents sterilisator til mikro - både til flasker, sutter og hoveder.
    Sofie fik kun kogt vand indtil hun var 4 måneder..

• #15   26. okt 2011 Ved ikke hvor længe det anbefales - men vi gør det stadig og de er 13 mdr - de ligger ligesom bare i rytmen smiley

Vi vasker alle 6 flasker og tilbehør i opvaskemiddel og varmt vand selvfølgelig og så bliver de skoldet 6 min i microovnen - nemt!

Og vi har altid lavet MANGE flasker smiley

• #16   26. okt 2011 Vandet har du dog fået direkte fra hanen siden efter 4 mdr...

• #17   26. okt 2011 ja vores kommer i opvaskeren og så hælder jeg kogende vand i og lader dem få en rystetur - så skylles de af til sidst i alm varmt vand.

mine sutter og flaskesutter bliver kogt smiley

jeg koger altid vandet til mme og så hælder jeg det i flaskerne og så står de altid parat smiley så kommer jeg dem i microovnen og så pulver og så ryste og til sidst i munden smiley

• #18   26. okt 2011 her der ryger de i maskinen og har gjort det siden hun var 5 måneder, hvor vi fik en opvasker. Kan ikke se hvorfor det skulle skade og min datter har aldrig haft maveproblemer.

hvad angår at koge vandet, så har vi heller aldrig gjort det, fik afvide af min sp da jeg spurgte hende ved det møde vi havde før jeg fødte, at så lange man havde brøndvand så var der gode mineraler i, som de ikke tog skade af, så det var kun godt for dem.

• #20   26. okt 2011 hvorfor kommer I sutterne i salt???

her kommer flaskerneb nogle gange i maskinen og nogle gange vasker jeg i hånden.
    så skolder jeg dem i en skål hvor jeg hælder kogt vand over.

jeg koger vand hver aften og stiller i en kande i køleskabet, så er der til dagen efter smiley (men det slipper jeg snart for, når han bliver 4 mdr smiley )

• #21   26. okt 2011 Vi smider sutter i opvaskemaskinen, vores datter er så 2 år. Da hun fik flaske kom de i microovnen og blev steretiliseret, det samme gjorde flaske sutterne.

Hvad vi gør når det nye barn kommer, har vi ikke rigtigt snakket om. Men regner da med at vi vil bruge opvaskemaskinen.

• #23   26. okt 2011 jeg har vasket flaskerne i opvaskeren, og skoldet dem bagefter fordi jeg følte de blev mere rene af det. Det jeg gjorde faktisk helt ind til ½år ca. var jeg kogte vand og hælte det i flaskerne og når det havde en ok tem, ikke for varm (så slår du noget i stykker i maden) så hælte jeg det pulver i der skulle i og rystede flasker og på køl så havde jeg til 1 døgn.. var jeg ude i byen (handle eller noget) havde jeg en termo flaske lille (kun til kogt vand) med i taske med varmt kogt vand og en lille flaske med kogt afkølet vand så blandede jeg selv på den måde...

Kommentér på:
rengøring af flasker i opvasker + vand fra hanen

Annonce