rengøring af flasker i opvasker + vand fra hanen {{forumTopicSubject}}
Vi har købt nogle flasker fra tommee tippee, og jeg kiggede så lige indlægssedlen og der står at flasken og suttehovedet kan rengøres i opvaskemaskinen også blot skoldes før brug...
Giver I jeres flasker og suttehoveder og narresutter for den sags skyld, en tur i opvaskeren i stedet for at sterillisere dem på gl. daws maner?
OG, så læste jeg lige at spædbørn under 4 mdr. ikke måtte få vand direkte fra hanen, men skal have kogt afkølet vand på mellem 5-10grader.. Det vidste jeg så ikke.. Giver I kun jeres (spæd)børn kogt vand?
Jeg har da tit set mine veninder tage vand direkte fra hanen når de fx har skullet lave MME og bare givet det en tur i microen.. For hvis det andet er rigtigt, så skla man jo nærmest have kogt vand i flasker i køleren konstant, ellers bliver det da en langsommelig affære at lave MME til den lille, hvis man altså ikke kan amme...
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 49 Svar: 2.408
I opvasketabs er der et middel, som kan give en god gang mavepine. Derfor komme de aldrig derind.
Ang mme, så må de ikke få vand direkte fra hanen før de er 4 mdr. Så ja der stod altid flasker klar i køleskabet har. Nu er det jo nemt, nu tages det bare fra hanen. Var altså besværligt førhen at slæbe det kogte kolde vand med alle steder hen...
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 313 Svar: 2.817
apr 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 42 Svar: 902
Du må først bruge vand fra hanen når de er 4 mdr. Jeg koger vand om aftnen og sætter på køl.
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 69 Svar: 2.681
jeg koger vand fylder i flasker stiller på køl og når de skal bruges kommer de i micro så pulver og så vupti er der mad
apr 2008
Følger: 24 Følgere: 24 Emner: 237 Svar: 2.970
Vi købte hurtigt en skolder til microovnen - fantastisk opfindelse.... kunne personligt ikke finde på at smide dem en tur i opvaskeren....
Sutterne får en tur i en skål med kogende vand....
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 6 Babyer: 2 Emner: 41 Svar: 391
Vi har altid kogt vores flasker på den gammeldags måde, og husk at sutterne skal gnides i groft salt
apr 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 42 Svar: 902
maj 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 403 Svar: 2.282
Men nu er min plan at amme, og ikke give flaske..
Og kan forstå at når de er omkring de der 4 mdr. så behøves man ikke længere være så pernitten med skolderiet osv. længere... er det ikke korrekt?
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 49 Svar: 2.408
Flaskerne og sutterne bliver jo sure hvis du ikke renser og skolder efter hver brug...
maj 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 403 Svar: 2.282
apr 2008
Kan VARMT anbefale en skolder til microovnen
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 6 Babyer: 2 Emner: 41 Svar: 391
Først skyller jeg dem i kold vand, samtidig koger jeg vand.
Derefter vasker jeg dem i varm vand med sæbe.
Så gnider jeg sutterne i groft salt.
Ligger dem i en skål og hælder så det kogende vand over dem.
Når alle flaskerne er kogte stiller jeg dem til tøre imens jeg igen koger vand.
Når vandet er kogt hælder jeg den mængde vand i flaskerne jeg skal bruge, og stiller dem i køleskabet.
Når jeg så skal lave en flasker putter jeg mme i, og varmer den i micro ovnen (staves)
Håber det hjælper dig lidt
mar 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Emner: 29 Svar: 487
Sofie fik kun kogt vand indtil hun var 4 måneder..
apr 2008
Vi vasker alle 6 flasker og tilbehør i opvaskemiddel og varmt vand selvfølgelig og så bliver de skoldet 6 min i microovnen - nemt!
Og vi har altid lavet MANGE flasker
apr 2008
dec 2010
Følger: 22 Følgere: 21 Emner: 331 Svar: 3.176
mine sutter og flaskesutter bliver kogt
jeg koger altid vandet til mme og så hælder jeg det i flaskerne og så står de altid parat
okt 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Babyer: 2 Emner: 27 Svar: 390
hvad angår at koge vandet, så har vi heller aldrig gjort det, fik afvide af min sp da jeg spurgte hende ved det møde vi havde før jeg fødte, at så lange man havde brøndvand så var der gode mineraler i, som de ikke tog skade af, så det var kun godt for dem.
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
her kommer flaskerneb nogle gange i maskinen og nogle gange vasker jeg i hånden.
så skolder jeg dem i en skål hvor jeg hælder kogt vand over.
jeg koger vand hver aften og stiller i en kande i køleskabet, så er der til dagen efter
dec 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 80 Svar: 2.416
Hvad vi gør når det nye barn kommer, har vi ikke rigtigt snakket om. Men regner da med at vi vil bruge opvaskemaskinen.
mar 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Babyer: 2 Emner: 339 Svar: 5.489
rengøring af flasker i opvasker + vand fra hanen