{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.047 visninger | Oprettet:

Savner min nattesøvn {{forumTopicSubject}}

Min første datter var en ønskepige, hun var super nem hele sin baby periode, hun sov igennem fra hun var ca 5 måneder og har stort set altid bare sovet godt.
Nu har jeg så fået Sofia, som nu er lidt over 10 måneder, hun var begyndt at sove igennem, men det gik galt for 3 uger siden, hun vågner ca 23.30 og igen kl 5. Hun bliver puttet kl 19 ca, der kan hun ikke hænge sammen mere.
Har snakket med Shp, hun mener hun skal have mere fast mad i løbet af dagen, men det er prøvet hele ugen, helt uden ændring.
Hun får 200 ml vælling før sengetid, i aftes fik hun så en smule havregrød inden flasken hvor hun kun tog 100 ml.

Nogen der har forslag?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Savner min nattesøvn
  • #1   31. okt 2011 Hun vågner kl 22.30 og så kl 05.00 kun de 2 gange ???? Det synes jeg nu ikke er slemt herhjemme har vi en dreng på snart 3 år og han kan sagtens vågne 8 gange på en nat !!!!!!!! Og så har vi perioder hvor han kun vågner de 2 gange og så har han sovet godt :0) .....

  • #2   31. okt 2011 Jeg vil nu også sige 2 gange på en nat når hun ikke er mere end 10 måneder ville jeg ikke klage over.. Det kan vel også være trygheden hun savner. Spiser hun når hun vågner ?

    Min dreng er snart 1 år,og jeg er oppe min. hver anden time..


  • #3   31. okt 2011 Ville heller ikke klage :0)

  • #4   31. okt 2011 Nej du skal istedet for være taknemligfor at det KUN er 2 gange.

  • #6   31. okt 2011 1 gang om natten og op kl 5? og hun er 10mdr? jeg syntes heller ikke du skal klage smiley her stod min søn også glædeligt op kl 05 da han var lille-med mere roderi end 1 gang om natten

  • #12   31. okt 2011 Hold da op jeres børn vågner meget, håber lillebror bliver lige så nem som Anabell så. Hun sov igennem fra hun var 6 mdr og indtil der vågnede hun to gange, spiste og sov videre.

  • #19   31. okt 2011 Tania, der kan jo sagtens være en grund - TS kender den bare ikke
    Han kan jo sagtens vågne fordi han har drømt, har brug for tryghed, fordi han ikke kan komme videre i næste søvnfase, fordi han ikke er så træt mere ...

    Jeg synes det lyder fint det du gør, TS, og mon ikke han begynder at sove igennem igen snart?


  • #22   31. okt 2011 Vi er vant til en der bare har sovet igennem altid, med få undtagelser altså.

    Hun bruger ikke sut, så kan ikke nøjes med at give hende den, hun får 90 ml mælkeerstatning at falde i søvn på ved midnatstid når hun vågner, nogen gange en tør ble da hun nogen gange er ret våd der, er derfor vi prøver med lidt havregrød så der ikke skal så store mængder vælling til.

    Jeg har desværre bare meget brug for søvn for at jeg kan hænge sammen, og hvordan bliver det så ikke når jeg får arbejde...


  • #24   31. okt 2011 Hun virker ikke til at have noget med ørerne eller noget. Hun sover ellers fint nok, og lægger sig for det meste med det samme.

    Kan de ikke godt være utilfredse i løbet af dagen også? for det er hun slet ikke


  • #29   31. okt 2011 Barnet behøver altså ikke at fejle noget bare fordi det ikke sover igennem!!! Min dreng fejler ikke noget men derfor vågner han stadig min. hver anden time natten igennem ...

  • #30   31. okt 2011 Nogen børn har svært ved at komme vider i deres søvnmønster eller også tit handler det om trykhed ! Og man kan jo ikke gøre andet end at hjælpe dem og så håbe på at det går over med alderen ! Malthe har aldrig sovet særlig godt og vi har prøvet ALT ...... !



  • #32   31. okt 2011 Jeg synes nu ikke det må være sjovt med et barn som ikke sover igennem.

    Siden min datter var 5 uger har hun sovet igennem og er idag knap 15 mdr. og sover fra 19 til 6.30 hver dag, og hun vågner aldrig, kun hvis hun er syg og det er sjælent.

    Hvis man har et arbejde er det svært at få det hele til at hænge sammen hvis man skal op flere gange hver nat.

    Hvad kl. får Sofia aftensmad? måske det er for tidligt.
    Samt hvad gør du når hun vågner om natten, får hun noget at drikke osv.?


  • #33   1. nov 2011 Carola S-- De nætter som jo så har været mange på det sidste gør at resten af min dag er helt ødelagt, jeg er træt og uoplagt og kan næsten ikke tænke.

    Normalt spiser vi kl 17, det vil min mand gerne, da han er vant til det fra da han var barn, hun kommer i seng kl 19 ca. Jeg tror også det er for tidlig, men er ikke nemt når manden bare mener jeg vil bestemme og bruger det som undskyldning.
    Nu spiste vi lidt sent i går, 18.15 tror jeg den blev, og i nat har hun skisme sovet igennem. smiley

    Har en lille ide om at det måske også er tænder der har drillet lidt, hun fik den ved siden af fortanden i overmunden lørdag. Så håber der er ro på i et stykke tid.


  • #34   1. nov 2011 Ja det kan sagtens være tænderne, da min datter fik de sidste par tænder vågnet hun 10 gange hver nat, men det stoppet heldigvis igen da tænderne var fremme.

    Ellers se om du ikke kan overtale din mand til at spise lidt senere aftensmad, ellers giv hende lidt mad ca. ½ time før hun skal i seng måske.


Kommentér på:
Savner min nattesøvn

Annonce