{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
985 visninger | Oprettet:

Baby og rejse??? {{forumTopicSubject}}

Ja, nu planlægger jeg lige lidt frem i tiden.

Hver efterår, plejer min kæreste, min far, svoger og en hel masse andre, at tage til Alperne i Frankrig og cykle. Om foråret (Maj), plejer vi at tage på en familie-cykeltur til Tyskland eller lign. Men den dropper vi i år, da jeg på det tidspunkt er RIMELIG højgravid, og ikke gider køre følgebil i 5-6 timer dagligt for dem.
Derfor snakkede vi om, allesammen, at tage med til Alperne, hvor tøserne kan hygge sig, og drengene kan cykle. MEN, der har jeg jo nok en baby på ca. 4 mdr.

Hvordan ville i transportere en baby til Frankrig i den alder? Og ville i overhovedet tage afsted? Planen er nemlig at køre i bil derned, og vi er indstillet på MANGE, MANGE stop undervejs, samt overnatning i Tyskland, men stadig, tænker jeg om det er forsvarligt at sidde så meget i en autostol? Jeg skal først til min første jordemoder samtale her i slutningen af denne mdr, og vil selvfølgelig snakke med hende om det der, men tænkte, at jeg også lige ville høre jeres mening?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Baby og rejse???
  • #2   2. nov 2011 Ja det snakker vi også om, at han bare tager afsted som normalt. Tager ikke afsted for enhver pris. Men kan det lade sig gøre, ville det da være fedt at komme lidt væk til den tid.

  • #3   2. nov 2011 JEg ville ikke kører derned - bare tanken om hvor lang tid det kommer til at tage hvis man skal holde paurse hver 1 -1½ time smiley Nej så ville jeg heller flyve også kan de jo hente dig i lufthavnen..

  • #5   2. nov 2011 Nu skal jeg ikke være aktiv på den ferie på nogen måde, og heller ikke min mor. Vi vil leje et sommerhus, hvor mine forældre og mig og kæresten vil bo, og vi skal bare hygge.

  • #7   2. nov 2011 Jeg synes stadig det er en for lang tur i bil at kører med en lille baby.. De må jo heller ikke sidde særlig længe i autostolen af gangen.. Jeg ville ikke gøre det, ville ikke kunne overskue at en køretur på 12 timer kom til at tage 16-18 timer pga af alle de pauser ;( Men det er jo op til en selv om man har modet til at gøre det..

  • #8   2. nov 2011 Vi har i Babysam lejet en easylift, som er en ny type lift til bilen så barnet ikke skal sidde i autostol, sikkerheden er den samme som i en stol og ikke som den med liftnet. Med den ville jeg ikke have noget problem med at køre langt

  • #9   2. nov 2011 Smart. Tak. Har du ikke et link til den? Og er den lovlig at køre med? Ja, det er en ret lang tur at køre, men er villig til at bruge de ekstra timer i bilen, sålænge det er forsvarligt overfor baby. Baby kommer i første række, og kan vi ikke få det til at lade sig gøre, så tager jeg i hvertfald ikke afsted.
    Ellers er en lille flyvetur jo måske også en mulighed.


  • #11   2. nov 2011 hvad med auto toget ??? vi tog autotoget til italien da anton var 3,5 mrd det fungerede superfint - jeg ved det ihvertfald går tæt til den franske grænse omkring lorrach men hvordan det ligger i forhold til hvor i skal hen ved jeg ikke.

  • #12   2. nov 2011 http://www.babysam.dk/udlejning

    Det koster faktisk ikke ret meget at leje sådan en lift.. Jeg ville ikke have noget problem med at tage afsted. Så længe i holder de nødvendige pauser.


  • #13   2. nov 2011 Bare google easylift der står der noget om den og yes den er lovlig. Den er ikke anderledes at ligge i for barnet i end en almindelig lift så jeg kan ikke de hvad problemet så er i at køre så langt, ville dog aldrig gøre det med et lille barn i autostol.

  • #14   2. nov 2011 Det vil jeg helt sikkert undersøge, man kan jo leje sådan en lift, bare til turen.

Kommentér på:
Baby og rejse???

Annonce