{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.331 visninger | Oprettet:

Hjælp hvad kan jeg gøre??? {{forumTopicSubject}}

Sagen er den vi købte en shetter sidste år sep, som sku være 5år vallak ride og køre
vi fik den hjem meget meget dårlig, dyrlægen sagde den ikk er over 2år mavesår, dårlig tænder samt sku ha 2 vacciner og orm havd den, 5000kr i dyrlæge øv
nu er den sten så faldet ned og den er ikk vallak øv
er der noget og gøre ?
hende tøsen der havde annoncen sms bare griner vi skal intet betale eller tage den retur og sms du købte pony og sådan er det er bare hidsig.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp hvad kan jeg gøre???
  • #1   4. apr 2011 ej hvor træls, der er bar flere og flere der lyver om alder.. Men hvis i ikke kan bruge den så kan i vist godt aflevere den tilbage. det kan man et godt stykke tid efter, kan ikke lige huske reglerne..

    Min søster har 2 hingste hun vil af med hvis det;)


  • #2   4. apr 2011 er


  • #3   4. apr 2011 den bliver vallak lørdag, har ringet til sælger og sagt om de vil betale 1000kr til den skal være vallak det ville han tænke over, men han tager da bare ikk telefonen når jeg ringer.

  • #4   4. apr 2011 Nu er jeg selv heste menneske har købt & solgt meget.
    Så vil lige starte med af høre, har i lavet en købs kontrakt på købet? hvis ikke kan du egentlig ikke gøre noget, der er 14dages retur ret på det når der ikke er lavet papir.
    Er der der imod papir er der faktisk op til 2års retur ret! Hvis hesten viser sig ikke af være det sælger har udgivet den for af være har du din fulde ret til af aflevere tilbage.
    Vil i derimod beholde hesten, & så kappe kuglerne nu fx som du skriver, så er det faktisk på din egen regning.
    Men nu spørg jeg nok dumt men hvorfor har i ikke fået det bette kræ handelsundersøgt?
    Du kan jo høre gamle ejer om de vil betale halv skade, vil de ikke er der desværre intet & komme efter smiley hvis i ikke har papir på købet.


  • #5   4. apr 2011 Vi købte ham på hestegalleri han kom fra jylland med en heste transport der stod palle ellehammer på han sku ha pengene, vi har kun annoncen, men vores dyrlæge sagde dagen efter vi fik ham han ku ikk love den overlevede.

  • #6   4. apr 2011 Undskyld men er det ikke også dumt af købe en hest der ikke er set? du skulle have krævet af få den set af en dyrelæge så kunne de sende papirene til dig smiley

    Tror desværre ikke der er noget af komme efter smiley det pisse surt! har selv stået i dit sted & har lært så meget af det.

    Må jeg være så fræk & spørge hvad du har givet for den??



  • #7   4. apr 2011 har i købt den af palle ellehammer? så kan jeg godt forstå i er blevet snydt, han kan ikke være ærlig og du skal desværre ikke regne med at f pengene til at få ham til vallak,
    palle ellehammer er virkelig en fusker, desværre,

    men kan godt forstå du er rigtig øv over det der,


  • #8   4. apr 2011 nej ringede da da jeg modtog den, havde jo ingen kræfter til og gå på fold med de andre heste, vi gav 3000kr og er de hingst der de jo nærmest gratis nu til dags, ja men nu har vi trav heste og har aldrig undersøgt pony ssådan jo de for ormkur og ordnes tænder og sådan men ikk bøjet igennem og stolede på dem.tror hun sælger for ham Palle.


  • #9   4. apr 2011 Ja rignede til dyernes beskyttelse og de sagde også flere heste og pony tit lå døde på marken ved ham, hende vil jeg prøve ringe til høre lige vores dyrlæge hvad jeg evt kan gøre.

  • #10   4. apr 2011 kan du sende link til hende på hestegalleri i privat besked?

  • #11   4. apr 2011 mor til 4 du kan intet gøre over hovedet det er bare øv for jer sådan er det desværre at handle med en ik reg hestehandler.han er i sin gode ret til at nægte at gi dig penge tilbage eller betale for evt fejl. men du har jo fået en hest og nu har du ansvaret for den husk os lige og få lavet pas på den:-) du kan jo vælge at beholde den eller sælge den igen for at få den hest i ønksede. du kan evt vælge at køre ret sag mod ham men da manden er blevet erklæret personlig konkurs kan du ingen penge for kun for rettens ord for at i har ret ved ik om du sys du kan bruge det til noget

  • #12   4. apr 2011 har ikk købt den ved heste handler hvad jeg ved en pige som er på hestegallerig der hvis rider efter hvad en skrev til mig ved palle og sælger for ham, har annoncen hvor der står 5års vallak .

  • #13   4. apr 2011 det er jo lige meget det stakkels pige (nu ved jeg ik hvor gammel hun er) men hun kan jo ik stilles til ansvar hesten er jo ik hendes det er ik hende der fået pengene og så vil jeg da sige at i har været for længe om at opdage fejlende. men det eneste du kan gøre er os ok det må vi så lærer af. advarer du andre mod ham her eller på hg er det udhængning og det er ik ok. det er fint nok du føler dig snydt det havde jeg sq os gjort men jeg har selv været dum og blind og købt hest jeg troede var noget andet det har jeg lært af:-) hvordan går det forresten med den anden hest har i fundet et dækken og noget andet foder til den??

  • #14   4. apr 2011 pigen sender de grimmeste sms om vi har købt denne pony og hun er totalt lige glad og det er os der er for dumme,14år
    ja min mor købte 2 amigo dækner og noget kanon foder hun mener hun kan se bedrign og nu tjekker dyrlægen tænder lørdag.


  • #15   4. apr 2011 husk at tjekke for orm smiley og så må de dækner ik være mere end regn dækner da den så bruger for mange kræfter på at komme af med overskuds varmen:-) og så kan du gi den 2 dl mad olie i fodet det feder os en del:-) når tilabge til shetteren, kan måske godt forstå pige hun har måske ik været klar over det og nu ringer i og smsér og brokker jer klart hun bliver nervøs og så bliver bange og forsvare sig ik at det er en pæn måde at forsvare sig på men forståligt når man kun er 14 men hende vil aldrig kunne stille til ansvar da hun er under 18

  • #16   4. apr 2011 hun skriveer hun ved mere end heste end mig og hun er lige glad med hvad vi har købt har sms og de er mget grimme jeg startede med og ringe hun sagde bare jeg siger farvel og smed på !
    hun få mad med olie hun sku ha lidt varmere dækken på når det var meget kold, da hun jo er 21år .


  • #17   5. apr 2011 viktor 6 år. nej det gør de ik da pigen har lavet en annonce for en mand hun rider for og da pigen ik har fået pengene og de ik har lavet en kontrak hæfter sælger ik for noget som helst desværre sådan er det desværre når man vælger og købe hest uden at køre op og se dyret først. men mor til 4 næste gang du køber hest så skal dine alarm klokker altså ringe hvis hesten ingen pas har regler siger at heste der er født efter 2002 skal ha pas lavet senest den 31/12-2010 og er den født før 2002 skal den ha det senest 31/12-2011 der med skulle sælger ha haft lavet passet på den især til den pris:-)

  • #18   5. apr 2011 har du købs kontrakt ellers er der intet og gøre

  • #19   5. apr 2011 nej.

  • #20   5. apr 2011 jeg ved godt det ikke hjælper dig. men det er heldigvis sådan nogle handler som snart ikke vil kunne lade sig gøre, når nu alle heste skal chippes smiley

  • #21   5. apr 2011 maria det vil da nemt kunne lade sig gøre det er da der ingen problemer i smiley har du en hest uden papir og sam ligner en død hest jo så giver du da bare køber til den anden hest de papir som egenlig var den dødes hest papir så er det problem da løst og når det så er en hest til billige penge vil folk da ik tjekke sådan noget så er har vi stadig problemet. kunne aldrig finde på at handle på den måde men kender desværre en der gør som jeg plejer at advare folk mod og den er den måde de køre det på

  • #22   5. apr 2011 Ja det er rigtig træls prøver dog lige høre advokat af.

  • #23   5. apr 2011 sys du virkelig det kan betale sig en advokat koster hurtigt 10000 og hesten har kostet 3000 plus noget dyrlæge og som sagt kan man ik ribbe en mand der intet har spild af tid og penge i mine øjne

  • #24   5. apr 2011 har stadig det jeg har købt en 5års vallak og ekk en 2års hingst.

Kommentér på:
Hjælp hvad kan jeg gøre???

Annonce