{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.388 visninger | Oprettet:

få baby til at sove om aftenen {{forumTopicSubject}}

hvad gør i andre for at få baby til at sove om aftenen??? om dagen er det super nemt, hun lægges bare når hun er træt og bum så sover hun, om aftenen kan jeg sagtens komme til at bruge fra kl 19 og frem til 23-24 før hun falder ordentligt i søvn, her kan hun sagtens nå at tage 2-3 blundere og så vågne igen.. fra kl 19 vil hun så ikke andet end at ligge i mine arme med en dyne omkring sig og en sut i munden, jeg ved virkeligt snart ikke hvad jeg skal gøre, trænger så meget til en aften hvor min mand og jeg kan sidde og hygge lidt sammen uden børn, men som det er nu kan jeg kun prøve at få baby til at sove, og når hun så endeligt sover er jeg helt udkørt og klar til at gå i seng...

så gode ideer modtages med kyshånd


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  få baby til at sove om aftenen
  • #1   11. nov 2011 Min veninde havde samme problem. Hendes sp råede hende til at forsøge at køre hende SÅ træt, og så først putte lidt senere end normalt. Hun tvivlede på det virkede, men nu har hun gjort det siden i mandags, og han sover som en sten...

  • #2   11. nov 2011 jo men synes det er lidt svært hun er kun 10 uger, så hun sover jo lidt når det passer hende, der er ikke rigtigt rutiner endnu, men hun er bare træt fra klokken 19 ca hver aften men kan ikke sove, hun græder kun sjældent, men pylrer hvis hun ikke lige får lov at ligge i mine arme indtil hun sover rigtigt godt, jeg fatter bare ikke at det kan være så nemt om dagen, men så svært om aftenen, jeg har prøvet både at trække tiden så langt jeg kan, og også at lægge hende så snart trætheden melder sig det mindste, det eneste der sker er at hun tager en lur og så er hun klar igen.. idag feks vågnede hun fra sin lur kl 12 og siden da kun taget 4 lure på 10-40 min, og sover stadig ikke, hun er totalt overtræt og kan da også godt falde hen, men så snart jeg rører på mig så vågner hun igen...

  • #3   11. nov 2011 Vigga bliver lagt omkring kl. 20 - 21. Hun får sin sut - nusseklud og så svøber vi hende ind i dynen - og ned i tremmesengen. og vupti så sover hun smiley
    Silja er noget mere besværlig- hun vil gerne være oppe sammen med os andre. men omkring kl. 21 -22 tiden bliver hun svøbet ind i dynen - vugger lidt med hende og så smider jeg hende ind til hende's søster i tremmesengen smiley


  • #4   11. nov 2011 Bare et forslag:
    Hvad hvis Kim prøver at putte hende???
    Du dufter jo af mad og måske det bare er dejligt at ligge i mors trygge arme med en velkendt duft.

    Hvis nu han prøver at putte hende på samme måde som du gør om dagen?


  • #5   11. nov 2011 arh ok så er det måske ikke lige opskriften...hehe.
    Vi brugte selv at give ham et godt varmt bad, og derfra direkte i seng. Han var omkring 10-12 uger, havde kolik og kunne slet slet ikke finde nogen former for rutiner. Men efter et par bade, var han vendt rundt, og vi kunne i hvert fald få rutinen om natten til at køre...


  • #6   11. nov 2011 hvordan sover hun om dagen ???

    fordi min veninde havde samme problem - hun fik af vide fra SP at hun skulle senest op kl. 8 om morgen - så skal hun sove middag omkring kl. 11 - 12. så helst nogle timer der - og så mad - så sove igen lidt og så mad. sove igen kl. 22

    men det var da hun var lidt ældre - men måske kan man bruge den som 10 uger smiley


  • #7   11. nov 2011 da mine var omkring 6-7 uger viste vi at de ville sove senest kl. 24 til 08 dagen efter - og ja de lå hos os eller på sofaen og hyggede... det var sådan indtil for nogle mdr siden - så gik de i seng inden kl. 22



  • #8   11. nov 2011 bliver hun ordenlig mæt ??

  • #9   11. nov 2011 Vores står op mellem 8 og 9, nogen gange halv 10, hvis vi tager ham over i vores seng og putter. Så sover han igen va kl 11/12 stykker. Alt fra ½-1½-2 timer. og så igen ca kl 16 nogen gange springer han den over, sover fra ca 18 til 19-20 og så en flaske hvor efter han ca sover kl 21 nogen gange 21.30

  • #11   12. nov 2011 du kan evt prøve med lidt kamilete i en flaske det har tit en god virkning... jeg har haft samme problem med elias og hvis han bliver overtræt er det det eneste der har kunnet få ham til at slappe af (anbefalet af sp) ca 50ml og så ½ tsk sukker
    hun sagde det kunne virke til at lave en rytme også men jeg er ikke meget for at han skal få det som vane hver aften


  • #12   12. nov 2011 Thea er også mest vågen om aftenen, og vil først lukke sine øjne omkring kl. 23. hun græder ikke, men ligger bare og hygger sig. Tror jeg vil prøve at rykke hendes sovetider lidt, så hun kommer ud at sove ved 11 tiden, i stedet for kl. 12. Så må vi se om det hjælper på det. Hun er kun 9 uger, så jeg lader hende sove alt det hun kan! Hvilket godt kan være en 3-4 timer i løbet af eftermiddagen...

  • #13   12. nov 2011 Prøv at køre hende ind i en rytme istedetfor at hun sove lidt hist og pist.....vi kom nærmest ind i en rytme med det samme som efterhånden har ændret sig lidt......Maya er nu 2 og har sjældent haft problemer med at få hende til at sove hverken om dagen eller nat

  • #14   12. nov 2011 vi har ingen problemer overhovedet med at hun sover om dagen, jeg tror selv at det er fordi hun sover rigtigt meget om formiddagen og først eftermiddag, men igen hun er så lille så jeg synes også det er synd at vække hende hvis der ikke er en grund til det. efter at have snakket med manden om det, blev vi egentligt også enige om at det var det samme med marcus til han var 4 mdr, først der begyndte han at have mere eller mindre faste sovetider, som han selv kom ind i, så mon ikke det kommer, der er jo som sådan heller ikke noget problem i det, da hun jo ikke hyler og er hysterisk, hun hygger bare, griner og synes det er dejligt med tid sammen med os.. problemet ligger nok mest i at vi gerne vil have lidt tid om aftenen til at være sammen uden børnene, og til hverdag trænger jeg bare til lige at slappe lidt af for mig selv inden sengetid da det er mig der er på det meste af dagen. så ja måske et luksusproblem.. det bliver nok snart bedre..

    og jo jeg kunne godt få kim til at overtage om aftenen, men Missa pigen er meget mor pige og så kan vi godt få lidt skrigeri og det gider vi jo helst ikke, plus kim er væk en del aftener så jeg SKAL bare selv kunne putte hende..


  • #15   12. nov 2011 din løsning er doodoo bamsen vi havde det samme problem som dig og vi købte en doodoo bamse og nu er der intet problem prøv det evt

  • #16   13. nov 2011 Hmm, her er det omvendt. Selma er så nem at få til at sove aften og vanskelig om dagen.
    Men når hun kun er 10 uger, er måske lidt svært med rutiner. Tror nemlig at det er fordi man hver aften får nattøj på, og det er mørkt og sådan at Selma får tryghed af, at det er det samme, mens dagene godt kan være meget forskellige.


Kommentér på:
få baby til at sove om aftenen

Annonce