{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.316 visninger | Oprettet:

Folk der ik spænder deres børn fast :s {{forumTopicSubject}}

Hvad sker der dog for folk?
Jeg har flere og flere gange set folk der sidder med deres HELT nye babyer på skødet?
Pakket ind i et tæppe på bagsædet
Og i en bæresæle på FORSÆDET??
Er der inden der tænker over hvad der sker hvis airbagen går af? Og i et tæppe går det da helt galt hvis der skulle være en der køre ind i den :S

Hvor er ansvarligheden henne?
Fatter det SLET ikke!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Korrekt montering af vaskemaskine 750 kr.
  • Grundig rens og fugning af chaussésten 700 kr.
  • Afmontering og montering af nyt armatur inkl hanen på den nye 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Folk der ik spænder deres børn fast :s
  • #2   14. nov 2011 nogle mennesker tænker sig bare ik altid om! Så en familie i en lille bil, 2 "store" børn på bagsædet, mor bag rettet og far på forsædet med lille baby som godt nok var i autostol, men stod løst i hans skød... syntes heller ik det var ansvarligt!!

• #4   14. nov 2011 Camilla-- Om det så bare er 500m er det i mine øjne stadig uansvarligt. Man kan godt køre galt på 500m.

TS-- Jeg kunne ikke drømme om at køre uden mit barn er spændt fast, så at sidde med det i et tæppe lyder da helt hen i vejret.

• #5   14. nov 2011 Camilla - man kan godt køre grueligt galt selvom man selv kun køre 20 kmt.. desuden.. har du nogensinde set en bil køre galt med 50 kmt?

Du ved aldrig hvordan andre billister kører og skaden kan være stor selvom du ikke selv køre ret stærkt.. men det kan andre altså gøre..

syntes det er dybt uansvarligt.. kan man nogensinde tilgive sig selv, hvis der skete noget, fordi man ikke lige syntes at man skulle spænde barnet fast?

• #6   14. nov 2011 Det er uansvarligt ligemeget om det 2 meter eller 2km... Der kan sku ske noget ved at man bare bakker ud af indkørelsen eller parkeringspladsen !!! Vi spænder altid vores fast - vi har glemt det en gang hvor vi misforstod hinanden og tænkte den ene gør det nok osv. og nej hvor havde vi dårlig samvittighed. Nu hedder det herhjemme - den som sætter barnet ind i bilen spænder autostolen fast og så har vi sat en seddel ved føresædet - tjek autostolene !!

• #7   14. nov 2011 Jeg har absolut heller INTET tilovers for de forældre, som ikke har deres børn forsvarligt spændt fast i bilen. Sorry to sy it!

For det første er det dybt ulovligt!

For det andet ville man da aldrig tilgive sig selv, hvis der skete noget, uanset om man "bare" skal køre 500 m. Ja jeg ville i hvert fald ikke kunne tilgive mig selv.

Er barnet ked af, at sidde i autostol... ja så er det bare et eller andet ærgerligt, så må man sgu høre på at barnet græder..... eller overveje om det virkelig er nødvendigt at have barnet med.
    Jeg har selv kørt med et barn, som har været utilfreds med at køre, og helt ærlig, så vil jeg hellere høre på at han græder eller brokker sig, fordi han ikke gider være spændt fast, end jeg vil høre på, at han græder fordi han er blevet kastet rundt i bilen, fordi der er sket et uheld.

Jeg kan virkelig ikke se nogen gode grunde til, at sidde med sit barn på skødet i en bil, er det fordi man "kun" lige skal hen til en anden butik lidt længere henne af vejen, jamen så brug jeres ben og gå, hvis det er så besværligt at spænde barnet fast.

• #8   14. nov 2011 Jeg er en af de uansvarlige, vi er meget dårlige til at spænde vores datter fast når vi skal til og fra DP. Det er rent og skær en rigtig dårlig vane. Nu er det ikke langt vi kører, og det er små villaveje, men ingen tvivl om at det er dumt og uansvarligt.

• #9   14. nov 2011 Linda - Tror også chancen for at køre galt derinde er meget lille.. smiley

• #10   14. nov 2011 Marlene - der er forskel på at sidde med sit barn på forsædet i en bil med airbag og at spænde sit barn FAST i en stol på forsædet i en bil UDEN airbag

• #11   14. nov 2011 En airbag kommer med en utrolig stor kraft (ved ikke om du nogensinde har prøvet det)

Prøv så bare at forestille dig en kollision hvor barnet først bliver rykket i, også bliver det mast af en airbag.. Barnet er utrolig skrøbeligt..

• #15   14. nov 2011 Dem som ikke spænder deres børn fast nu, lærer det nok den dag de kører galt eller nogen kører ind i dem. smiley

Cody er ALTID spændt fast, og han bliver også rigtig gal når han skal spændes fast, men sådan er det nu.
    Vi har også prøvet én gang hvor vi også have misforstået hinanden, og Cody ikke var spændt fast. Vi havde dog "kun" 1 km hjem, men siden den dag har vi altid dobbelttjekket begge to, inden bilen bliver startet!!

• #16   14. nov 2011 Om man kører 20 km eller 50 km i timen og om man kører en kort eller lang tur, er underordnet barnet SKAL ALTID være spændt fast...forstår ikke man tør

• #17   14. nov 2011 Jeg syntes bare det er ganske egoistisk gjort..

• #19   14. nov 2011 Oven i købet er begge de gange jeg har set forældre med deres børn på sig i bilen i STORE kryds i midten af Kolding. :s Idag havde jeg enormt meget lyst til at stige af cyklen åbne døren til bilen og skrige at hun fanme ikke havde fortjent det barn

• #20   14. nov 2011 kan godt forstå man køre hvis man køre barnet i DP og så arbejde bagefter smiley man skal spare tid smiley

Men fastspændt skal barnet være alligevel..

Vi køre med den ene forsædet - den anden bagsædet. vi slår airbag fra hver gang vi har tøserne med i bilen - så den kun virker hos den der køre bilen smiley så det er jo ikk uansvarligt.

• Michélle B
    Michélle B Tilmeldt:
    jul 2011

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 100
    #26   14. nov 2011 Camilla - er du klar over hvor galt det ka gå selv ved lav fart??

Jeg er selv kørt galt på en villa vej med omkring 40 km/t - havde ikke kørt mere end maks 500 meter, da en narhat vælger at overse sin ubetingede vigepligt, og køre ud foran mig.. Har inden jeg rammer hans bil selvfølgelig fået farten sænket, så rammer altså ik med 40 km/t... Alligevel stod jeg med en totalskadet bil, og som kronisk smertepatient i en alder af 19 år...

Jeg kan sagtens forstå at man vælger sine kampe med omhu, at man ka tænke det jo nok ska gå på en så kort strækning osv.. Men ville bare fortælle dig hvor galt det desværre alligevel ka gå smiley

• #31   14. nov 2011 Tror der er ret stor forskel på hvor folks grænse går. Jeg selv har ikke bil
    Jeg har været DYBT hysterisk de 2 gange min mor har foreslået at trille os de 2 minutter hjem i bilen uden autostol.

Og er ved at DØ af raseri når jeg ser babyer uden sele.
    Nu har jeg også mistet en datter(ikke i trafikken) Så kan brække mig over folk der ikke tager alle de forholdsregler de kan for at beholde deres børn.

Og jo er 100% pylremor smiley Men har jo så os en grund

• #32   16. nov 2011 Hold da op en diskussion der er blevet sat i gang, og med ord der måske ikke burde være i en debat. Jeg syntes ikke der er noget grund til at sidde og beskylde hinanden for at være dårlige forældre, uansvalige og egoistiske.

Vi vælger vel alle sammen forskelligt, og har forskellige meninger om alting.

Dina - Ikke alle kan rive en halv time ud af deres morgen for at gå ned med deres barn i DP'en, vi kan hvertfald ikke nå at skulle gå derned. Og så er det meget nemmere at smide hende af på vejen når vi alligevel kører lige forbi. Tilgengæld går vi stortset altid ned og henter hende om eftermiddagen, medmindre vi selvfølgelig skal noget. Eller har fået så sent fri, at vi alligevel kører forbi når hun skal med hjem.

At vi ikke spænder barnet fast det styk der er ned til DP'en er hverken pga. egoisme eller fordi vi ligefrem er dårlige forældre, det er som jeg skrev tidligere en dårlig vane. Nogle vil mene at det er dybt uansvarligt, andre vil mene at det er okay.

Vi gør det ikke for vores egen skyld, for vores datter er ligeglad med om hun skal spændes fast. Det er som skrevet tidligere, bare en rigtig dårlig vane og en meget stille vej vi kører på.

• #34   16. nov 2011 Mia-- I min verden er der aldrig en undskyldning for ikke at spænde barnet fast. Uanset om det så er på en stille villavej eller ej. Så måske sku i få brudt den dårlige vane??? *S*

• #35   16. nov 2011 Tania - Det kommer helt af sig selv når vi flytter her d. 1/12 smiley Ved godt at det ikke altid er ens egen skyld man kører galt.

Pernille - Jeg forsøger ikke at undskylde min handling væk, jeg konstaterer bare at vi mennesker handler og reagerer forskelligt.

• #36   16. nov 2011 Mia-- Det kan vi til gengæld godt blive enige om. smiley

• #37   16. nov 2011 Pernille - hehe... smiley

Kommentér på:
Folk der ik spænder deres børn fast :s

Annonce