1.316 visninger
|
Oprettet:
Folk der ik spænder deres børn fast :s {{forumTopicSubject}}
Hvad sker der dog for folk?
Jeg har flere og flere gange set folk der sidder med deres HELT nye babyer på skødet?
Pakket ind i et tæppe på bagsædet
Og i en bæresæle på FORSÆDET??
Er der inden der tænker over hvad der sker hvis airbagen går af? Og i et tæppe går det da helt galt hvis der skulle være en der køre ind i den :S
Hvor er ansvarligheden henne?
Fatter det SLET ikke!!
jan 2010
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 54
okt 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 37 Svar: 3.625
TS-- Jeg kunne ikke drømme om at køre uden mit barn er spændt fast, så at sidde med det i et tæppe lyder da helt hen i vejret.
okt 2011
Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 1 Emner: 15 Svar: 1.162
Du ved aldrig hvordan andre billister kører og skaden kan være stor selvom du ikke selv køre ret stærkt.. men det kan andre altså gøre..
syntes det er dybt uansvarligt.. kan man nogensinde tilgive sig selv, hvis der skete noget, fordi man ikke lige syntes at man skulle spænde barnet fast?
dec 2010
Følger: 22 Følgere: 21 Emner: 331 Svar: 3.176
feb 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 32 Svar: 435
For det første er det dybt ulovligt!
For det andet ville man da aldrig tilgive sig selv, hvis der skete noget, uanset om man "bare" skal køre 500 m. Ja jeg ville i hvert fald ikke kunne tilgive mig selv.
Er barnet ked af, at sidde i autostol... ja så er det bare et eller andet ærgerligt, så må man sgu høre på at barnet græder..... eller overveje om det virkelig er nødvendigt at have barnet med.
Jeg har selv kørt med et barn, som har været utilfreds med at køre, og helt ærlig, så vil jeg hellere høre på at han græder eller brokker sig, fordi han ikke gider være spændt fast, end jeg vil høre på, at han græder fordi han er blevet kastet rundt i bilen, fordi der er sket et uheld.
Jeg kan virkelig ikke se nogen gode grunde til, at sidde med sit barn på skødet i en bil, er det fordi man "kun" lige skal hen til en anden butik lidt længere henne af vejen, jamen så brug jeres ben og gå, hvis det er så besværligt at spænde barnet fast.
dec 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 80 Svar: 2.416
dec 2008
okt 2011
okt 2011
Prøv så bare at forestille dig en kollision hvor barnet først bliver rykket i, også bliver det mast af en airbag.. Barnet er utrolig skrøbeligt..
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 1 Emner: 8 Svar: 69
Cody er ALTID spændt fast, og han bliver også rigtig gal når han skal spændes fast, men sådan er det nu.
Vi har også prøvet én gang hvor vi også have misforstået hinanden, og Cody ikke var spændt fast. Vi havde dog "kun" 1 km hjem, men siden den dag har vi altid dobbelttjekket begge to, inden bilen bliver startet!!
jul 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 88 Svar: 1.198
okt 2011
sep 2011
Følger: 1 Babyer: 1 Emner: 29 Svar: 55
dec 2010
Følger: 22 Følgere: 21 Emner: 331 Svar: 3.176
Men fastspændt skal barnet være alligevel..
Vi køre med den ene forsædet - den anden bagsædet. vi slår airbag fra hver gang vi har tøserne med i bilen - så den kun virker hos den der køre bilen
jul 2011
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 100
Jeg er selv kørt galt på en villa vej med omkring 40 km/t - havde ikke kørt mere end maks 500 meter, da en narhat vælger at overse sin ubetingede vigepligt, og køre ud foran mig.. Har inden jeg rammer hans bil selvfølgelig fået farten sænket, så rammer altså ik med 40 km/t... Alligevel stod jeg med en totalskadet bil, og som kronisk smertepatient i en alder af 19 år...
Jeg kan sagtens forstå at man vælger sine kampe med omhu, at man ka tænke det jo nok ska gå på en så kort strækning osv.. Men ville bare fortælle dig hvor galt det desværre alligevel ka gå
sep 2011
Følger: 1 Babyer: 1 Emner: 29 Svar: 55
Jeg har været DYBT hysterisk de 2 gange min mor har foreslået at trille os de 2 minutter hjem i bilen uden autostol.
Og er ved at DØ af raseri når jeg ser babyer uden sele.
Nu har jeg også mistet en datter(ikke i trafikken) Så kan brække mig over folk der ikke tager alle de forholdsregler de kan for at beholde deres børn.
Og jo er 100% pylremor
dec 2008
Vi vælger vel alle sammen forskelligt, og har forskellige meninger om alting.
Dina - Ikke alle kan rive en halv time ud af deres morgen for at gå ned med deres barn i DP'en, vi kan hvertfald ikke nå at skulle gå derned. Og så er det meget nemmere at smide hende af på vejen når vi alligevel kører lige forbi. Tilgengæld går vi stortset altid ned og henter hende om eftermiddagen, medmindre vi selvfølgelig skal noget. Eller har fået så sent fri, at vi alligevel kører forbi når hun skal med hjem.
At vi ikke spænder barnet fast det styk der er ned til DP'en er hverken pga. egoisme eller fordi vi ligefrem er dårlige forældre, det er som jeg skrev tidligere en dårlig vane. Nogle vil mene at det er dybt uansvarligt, andre vil mene at det er okay.
Vi gør det ikke for vores egen skyld, for vores datter er ligeglad med om hun skal spændes fast. Det er som skrevet tidligere, bare en rigtig dårlig vane og en meget stille vej vi kører på.
okt 2008
dec 2008
Pernille - Jeg forsøger ikke at undskylde min handling væk, jeg konstaterer bare at vi mennesker handler og reagerer forskelligt.
okt 2008
dec 2008
Folk der ik spænder deres børn fast :s