{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
809 visninger | Oprettet:

Dumme kommentarer fra folk {{forumTopicSubject}}

Vil lige høre jer andre ad om i har oplevet kommentarer i jeres gravidtet -eller ikke gravidtet hvor folk godt måtte have holdt det for dem selv eller tænkt sig om en ekstra gang, eller de bare sagde noget der pissede jer lidt af?

og en mere:

er der nogen der har oplevet så snart de fortalte hvilket køn det blev en pludselig negativ eller dum kommentar fra folk? som om det burde have blevet det modsatte køn eller igen en bemærkning, i forsøg på at være kæk, morsom eller diskriminernede der pissede jer af?

oplevede 3 bemærkninger 3 dage i træk, det har været tilfældigt de kom i træk fra 3 forskellige men ved ikke om det bare er mig der er snerpet og har taget det for nært eller om det det var fordi der lige kom flere ting på en gang eller det VAR mundgylle. Vil lige høre et par af jeres først


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dumme kommentarer fra folk
  • #1   12. okt 2008 Da jeg ringede til lægen og fik sekretæren i røret og hun sagde; Ja, hvad skal der så ske? Er det ønsket??

    Nej det er det ikke.. Hvad tror du selv? Hvis jeg ikk ville have det, så havde jeg nok ikk lagt pillerne på hylden... =) Der blev jeg godt nok sur, for hvad rager det egentligt hende, og hvad får hende til at sige sådan noget lort??


  • #2   12. okt 2008 vi ville have børn tideligt , så jeg smed mine p-piller som knapt 20 årige og efter 2 år var jeg stadigvæk ikke blevet gravid... vi tog til OUH og der skulle vi ind til en læge og snakke lidt om behandling og hun kiggede bare på mig og sagde " er du ikke for ung til at få børn og er det her tænkt igennem..." jeg var måløs....sådan en dum kæ.... jeg havde fast arbejde og eget hus... men hun var bare ikke klogere..... jeg fik så min dreng som 26 årige....

  • #3   12. okt 2008
    Jeg har fået

    "er du for langt henne til at få en abort?" og "shit, hvis det var mig ville jeg skynde mig at få en abort"

    syns det er en mærkelig reaktion når jeg nu var gift og alting...


  • #4   12. okt 2008 mor til asbjørn: ej sikke da en syg måde at tænke på, du har vel forhåbentlig skodet den veninde efter at hun skrev sådan!!! det kan man da ikke!!!!

  • #5   12. okt 2008 Næh jeg får ikke nogen dumme kommentarer. Altså jeg bliver da ofte kaldt tykke, og humpe (pga min forstuvede fod). Og hval....min kæreste siger at jeg hvaler, når jeg forsøger at vende mig i sengen.
    De sidste dage har han så været så sød intet at sige, da det har været VILDT smertefuldt at vende sig grundet min cyste...


  • #6   12. okt 2008 det eneste folk sådan har haft sagt til mig er egentligt at de syntes jeg så meget lille ud i forhold til hvor langt jeg er henne.... men det er blevet sagt på en del forskellige måder....

    en sagde at han troede jeg kun var en mdr henne.... og det var jeg altså 23 uger henne...
    og andre har bare sagt at jeg ikke så gravid ud.... men man har længe kunnet se en lille topmave på mig.... og har altid haft nærmest vaskebræt....


  • #7   12. okt 2008 Efter 6 år fandt jeg min gamle bedste ven på nettet (vi gik i folkeskole klasse sammen) og vi skrev lige på msn hvordan det gik og sådan og jeg fortalte om min gravidtet og jeg fortalte så også om to andre piger fra vores gamel klasse der også var gravide, eller den ene havde faktisk lige født så det fortalte jeg. Efter vi havde skrevet i et kvarters tid skrev han pludselig at han egentlig syntes det var mega plat at jeg var gravid. Det var det mest platte han havde hørt længe at vi piger fra klassen fik børn nu. Om jeg virkelig gad slæbe rundt på sådan en lille skrige unge nu når man kunne feste i stedet? og om vi aldrig havde hørt om abort. Han havde mistet respekten for mig/os nu Jeg fortalte at hende den ene jo var blevet gravid med spiral men var lykkelig og glædede sig sammen med hendes forlovede. Det syntes han var lamt. Så skrev han 3 linier mere men blev sur og gad ikke og læse det og lukkede ned for msn vinduet.

    Dagen efter skulle jeg til MD scanning og mig oom min kæreste glædede os. Jeg troede at det blev en dreng fordi der i min kærestes familie kun er blevet født drenge i over 95 år så tænkte at han sikkert gav det videre. Det var en stor overraskelse da jordmoderen sagde at det da vist så ud som en lille pige. Inden hun sagde det og mens hun ledte efter et godt billede mellem benene vidste jeg godt at man sikkert om lidt så et par testikler men da hun filmede derned tænkte jeg "det ligner da kønslæber det der, så gad vide om det er rigtigt" og hun sagde så også at det det var en pige højst sansynligt. Kæresten fik også store øjne og ringede fluks til hans far og fortalte glad hvad de mente det var. Faderen blev lige så glad (han ønskede sig en pige i forvejen)

    min kærestes bedste ven har sagt han troede det blev en dreng så vi skulle meddele kønnet når vi var færdige, det lovede vi. Vi fik det først gjort da vi kom hjem og jeg tændte computeren og fangede ham på msn og skrev at hun sagde det så ud til at være en lille pige. Så skrev han bare tilbage "nej det er en dreng". Sagde så at jordmoderen jo så et par skamlæber og jeg selv kunne se det og så fik jeg svar igen -"Jamen hun har set forkert". Derefter skrev jeg så at jeg jo også troede det var en dreng men det var pga skrønerne når jeg ike havde kvalme og kun spids mave. men han sagde så igen at det altså var en dreng, det sagde hans 7 sans altså.

    5 dage senere skrev jeg med ham igen og spurgte om han ville se billedet af den lille, nu jeg havde scannet det ind. Jeg sendte det og han skrev tilbage "jamen han ser da fin ud"

    -Det der pisser mig lidt af er at det virker som om at det ikke må blive en pige, men at han kun vil have at det skal blive en dreng. Som om at han ellers ikke gider eller at det ikke er lige så sjovt hvis vi får en pige. Kan han så ikke holde det for sig selv og bare sige tillykke?

    dagen efter igen skulle jeg ind til byen og cyklede derind. På vejen mødte jeg en af min kærestes kammerater han ikke taler så meget med fordi han er sådan en player type og dem gider min kæreste ikke. Han går kun op i sit udseende og damer, og kan egentlig ikke andet så det er ikke fordi han er specielt klog, men flink nok. Han vinkede mig ind til siden og sagde "puha du er god nok ved at blive fed nu" jeg grinede og sagde at ja det blev man jo. Han spurgte om vi vidste kønnet nu og jeg fortalte stolt at vi lige havde fået at vide det nok var en pige, så det var dejligt endelig at få at vide hvad det blev. Han kiggede hånligt på mig pludselig og sagde "Hva kan han ikke lave drenge ham Morten? altså rigtige mænd får altså kun drenge" jeg sagde at det bestemte man jo ikke selv. Så sagde han meget bestemt "Jo man gør, jeg vil aldrig få nogle piger, når jeg får børn får jeg kun sønner, det er fordi han ikke er kommet helt op, for kommer man helt i bund bliver det jo en dreng" Jeg sagde at det var noget pladder og det intet havde med det at gøre og at han altså kom helt op hvis det var det han var interesseret i at vide. Så når man kom helt op blev det så åbent bart piger så han havde nok misforstået den. Han fnyste og sagde at det ikke passede hvad jeg sagde. Når man kom helt i bund blev det drenge, sådan var det så Morten var da en svækling, for ja rigtige mænd laver kun drenge.
    -spasser


  • #8   12. okt 2008 Hvad sker der for folk.. Kan man da ikk bare glæde sig over at man er gravid?? Synes det er synd for dig at du skal høre på sådan noget fis....

  • #9   12. okt 2008 Har fået nogle rigtige ubehagelige kommentarer men det er mest fordi at man er en ung mor, eller ser nok noget yngre ud end jeg er. Mange har også den menning at en ung mor ikke er god nok. det er i hvertfald den oplevelse jeg har af andre ind i mellem.

  • #10   12. okt 2008 En bekendt sagde til mig hvordan jeg dog kunne finde på at beholde barnet når jeg ikke engang kunne passe på mig selv. Har ikke snakket med hende siden.
    Også har jeg hørt fra mang om vi ikke kende til beskytelse. Tog det meget personligt i starten men er ligeglad med folk's mening nu. Er rigtig glad for vores lille familie og det et det vigtigste


  • #11   13. okt 2008 bliver helt paf når jeg hører at selveste lægerne har sagt sådan.

    til min mor sagde lægen at det var en skam at der ikke var flere yngre kvinder der fik børn i en tidligere alder for tendensen var at de var lidt ældre når de fik børn nu end de var tidligere, men at alle nu tænkte så meget i at de ville have hus først og karriere overstået og næsten hele livet først inden de fik børn og det syntes han var lidt problematisk for det hele er blevet båret i sådan en ego luksusretning i dag hvor man talte materialistiske ting til sig selv før sådanne ting. Kan egentlig godt se hans pointe, og han syntes det var ok at få børn når man var 19-22 år hvis man havde det godt og havde overskud. Så sluttede han af med at det hele jo nok skal gå, det gør det altid, og at vi ikke havde brug for Prada tasker og cabriolet for at opfostre et barn godt. At verden bare har fået et alt for materialistisk syn af overflod og frås som vi egentlig ikke havde brug for. Han er nu en skide sød læge og ser tingene fra en anden og mere jordnær vinkel.

    han sagde til mig en dag fordi jeg selv kom frustreret og stresset og fortalte i starten af graviditeten at jeg var usikker for jeg havde jo ikke nået at få uddannelse, men at jeg virkelig gerne ville have det. Han sagde at det ikke betød at jeg ikke ville få det. han vidste ikke selv hvad han ville være og startede først på HF da han var 25 år og nu lige var blevet færdig som læge, og syntes egentlig selv at han havde klaret det ret godt. Det synes jeg også han har, og hvor er det rart med en der ikke hovere og skal højne sig men selv kan fortælle ting som gør at man ikke føler det vil blive håbløst.


    men hold da op nogle af jer har fået nogle ordentlige smæk af kommentarer!


Kommentér på:
Dumme kommentarer fra folk

Annonce