{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.526 visninger | Oprettet:

hvornår er det kolik ?? {{forumTopicSubject}}

Har en skøn datter på 7 uger hver eneste aften gerne ved spisetid og stort set til hun falder i søvn mellem 21.00-24.00 græder hun eller skriger faktisk ret voldsomt og der er ikke noget at gøre hun er bare dybt ulykkelig men om dagen er hun den nemmeste hun er glad spiser og sover fint er det kolik eller hvad ku det være nogen der har prøvet noget lignene og fundet noget der kan trøste ? Vi har prøvet baby massage, bad, gå rundt i stuen ja ellers andre ideer til hvad vi ku prøve??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvornår er det kolik ??
  • #2   2. dec 2011 er hun mæt om aften ??? er hun måske ikk bare overtræt ???

    Men hvis det er kolik så er det noget lægen skal sige - ellers er det at bruge en smule penge på en zoneterapat eller kiropraktor..

    da mine tvillinger var omkring 5 uger - skreg den enen af dem hver aften i flere timer og faldt i søvn på brystet af mig til sidst af udmattelse.. men så gav jeg hende en flaske mme og hun faldt i søvn.. det der var ved hende var hun ikk blev mæt af min mælk og alle sagde os kolik...


  • #3   2. dec 2011 Det har også stået på i nogle uger nu. Og det er hver eneste aften lige meget om vi har været hjemme og hygget hele dagen eller været ude så kommer det hver aften og hun er begyndt at ka have nogle ture i løbet a dagen os men aftenen er værst. Og ingenting virker hverken sut stofble tur i barnevognen mad slet ingenting hun skriger til hun blir så træt hun ikk kan mere så falder hun i søvn og begynder igen selvom hun sover så kommer der lige nogle skrig indtil hun sovet tungt.

  • #6   2. dec 2011 Mille får flaske så hun er mæt og hun er ikke overtræt hun kan ligge og sove godt og tungt men vågner så gerne ved 18-19 tiden og så skriger hun bare til hun ikk kan/orker mere

  • #7   2. dec 2011 en kiropraktor kan hjælpe på kolik...
    men har i prøvet at tilbyde hende mad mens hun er sådan om aften ?? måske en flaske når hun vågner eller lige inden hun vågner - så se om det hjælper måske..

    sover hun for varmt måske ? hvis vi har sovet meget varmt og godt så vågner vi jo nogle gange op med hovedpine eller ondt i nakken..


  • #8   2. dec 2011 Som Dina skriver så starter det typisk fra 2-4 ugers alderen. En gylden regl er at græder de mere end 3 timer i træk, kaldes det kolik.
    Dog ser man i meget få tilfælde at det kan starte senere.
    Men vil somdina skriver måske overveje om hun kan være ovetstimuleret.

    Min søn startede hans kolik som varede 6 mdr da han var 12 dage gammel. Han begyndte at græde mellem 13 - 15 og det fortsatte til tidligst kl 22.00.
    Han slog med benene, baskede med armene og man kunne se en panik af smerte i øjnene på ham.

    Har i været ved kirupraktor med hende? Der kan sidde noget smerte i nakken, skuldrene eller lænden fra fødslen. En kirupraktor kan løsne op for det, og måske er det vejen frem. Det er i hvert fald ingen skade til at prøve det.


  • #10   2. dec 2011 Har prøvet at vække hende med en flaske inden det starter og hun spiser fint men når hun så har bøvset så starter hun med at skrige og ligger også og vrider sig rundt kan slet ikke få hende til at slappe a igen. Må prøve at ringe til sp hun sku komme på onsdag måske hun ku komme før.

  • Helle B
    Helle B Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 7 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 26 Svar: 637
    #11   2. dec 2011 Zone terapi kan også hjælpe.

  • #12   2. dec 2011 Vil også sige aften kolik, havde min pige os, kiopraktor hjalp her smiley

  • #13   2. dec 2011 Puuh, hvad med at prøve zoneterapi?

  • Sandra H
    Sandra H Tilmeldt:
    sep 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #14   2. dec 2011 Vi havde præcis samme problem med vores datter, da hun var den alder. Vi startede med at prøve kiropraktor, uden held. Derefter prøvede vi zoneterapi og det hjalp rigtig meget. Og + når hun fik zoneterapi, nød hun det rigtig meget, hvor imod kiropraktor er lidt mere "voldsomt"...

  • #15   2. dec 2011 Zoneterapi er bedst, det virker på mange forskellige ting.

  • #16   2. dec 2011 Det kan være nakken - prøv karius sakral terapi.

Kommentér på:
hvornår er det kolik ??

Annonce