{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.680 visninger | Oprettet:

hvornår er det nok?? {{forumTopicSubject}}

min søn er efter flytning liie startet i ny børne have og har idag præcis været der i en uge han er glad for stedet hvilket vi sys er dejligt...
problemet er at både igår og igen idag er han blevet bidt i hovedet dernede... jeg tænker at en gang fair nok børn er børn og det sker 2 dag i træk tænker jeg ok det virker liie tilfældigt nok bryder jeg mig ikk om....

jeg overvejer lidt at hvis han igen imorgen bliver hentet og er blevet bidt igen vil jeg gerne snakke med lederen i børnehaven... idag snakke jeg med hans primære pædagog som ikk mener de kan gøre mere end de gør... det sys jeg bare ikk helt kan være rigtigt.... han har allerede nu i hovedet to røde bidemærker....

overreagerer jeg eller er det ok jeg tænker som jeg gør


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvornår er det nok??
  • #2   9. apr 2013 Tania sådan har jeg det også sys godt nok det er vildt og rigtigt meget synd for min søn som kun liie er startet jo....

  • #4   9. apr 2013 nej præcis

  • #5   9. apr 2013 tak Maria.... det er godt og vide at jeg ikk bare er hysterisk

  • #6   9. apr 2013 Synes ikke du er hysterisk.
    Og det her skal ikke misforstås.
    Men børn der bider er lynhurtige. Er selv pædagog. Og selvom man gør alt hvad man kan. Kan man desværre ikke undgå det helt.

    Børn der bider er oftest børn uden særlig godt sprog. Det er barnets måde at fortælle at det enten vil i kontakt, eller er utilfreds med noget din søn evt gør.
    Det retfærdiggør self ingenting.
    Men pædagogerne kan jo ikke bure det andet barn inde smiley
    Det barn skal jo netop lære at begå sig. Og det lærer de jo kun ved at være en del af de andre børn.



  • #7   9. apr 2013 Det jeg bare vil frem til er, at det ikke løser problemet at gå til lederen.
    Du kan tværtimod blive opfattet som et brokkehoved. (Hvilket er hamrende uprofessionelt, hvis de opfatter dig som det, men har bare oplevet det sådan flere steder) og det kan gå ud over din søn, hvis de synes du er irriterende.
    (Uprofessionelt JA!! Men desværre virkeligheden nogle steder smiley )

    Synes hellere du skal kommunikerer med primærpædagogen. Eller en anden pædagog fra stuen. Da det er dem der er der når bideriet foregår.

    Uanset hvad. Håber self ikke din søn skal bides mere.


  • #8   9. apr 2013 Christina har jo netop idag to gange endda snakket med hans primære pædagog hun fortæller mig at min søn på ingen måder har provokeret det andet barn til og bide ham han har faktisk bare siddet ganske roligt for sig selv begge gange og leget...

    det gør at jeg bliver endnu mere gal i skralden for når de åbenbart ved at dette er et problem i deres børnehave burde de jo gøre noget.. evt få en ekstra hjælpepædagog ind det det barn der gør dette så barnet kan få noget hjælp til og lære at udtrykke sig med ord...


  • #9   9. apr 2013 Giver dig ret i at en støttepædagog kunne være en ide.
    Men systemet er desværre ikke så ligetil smiley


  • #11   9. apr 2013 Men hvis de ser hvordan/hvornår det sker. Betyder det jo at de har opsyn med "bideren".
    Men børn er jo 'desværre' hurtige.


  • #12   9. apr 2013 christina nej det ved jeg godt det ikke er men jeg nægter og finde mig i at min søn skal bides så han er rød over alt i ansigtet... bliver han bidt igen i morgen vil jeg have en snak.... og hvis der intet bliver gjort vil jeg for det første ikk være tryg ved og aflevere ham der igen men samtidig vil jeg også gå og være nervøs og bange for hvornår min søn bliver bange for og skulle afsted igen

  • #13   9. apr 2013 Kan godt følge din tankegang.

    Og jeg kan heller ikke bestemme om du skal snakke med lederen smiley
    Men du spørger om vores mening. Og jeg kom bare med min mening/erfaring.


  • #14   9. apr 2013 smiley

  • #16   9. apr 2013 Min søn har bidt og kradset rigtig meget desværre! Der har hele tiden været fokus på det i børnehaven, men selv om han nærmest er blevet mandsopdækket kunne han stadig komme afsted med det.
    Jeg har fuld forståelse for ts' bekymringer og frustrationer over det, men jeg er ret overbevist om, at når primær pædagog siger de gør alt hvad de kan, så er det fuldstændig rigtigt.
    Dog vil jeg sige at det ikke kan skade at tale med lederen. Min oplevelse har i hvert fald været, at jo flere af de andre forældre der forlangte at der skulle gøres noget, jo hurtigere gik det med at få sat ekstra ressourcer på ham. Nu om dage kan man nemlig ikke få en støttepædagog til det enkelte barn (i hvert fald ikke i min kommune) men i og med at jeg, personalet og andre forældre forlangte at der skulle gøres noget hurtigt, så kunne lederen få bestyrelsen overtalt til, at bruge nogle ekstra penge på en såkaldt ressource pædagog i min søns gruppe. Og det gør en kæmpe forskel.
    Men det er bare svært i disse spare tider, for børnehaverne at finde økonomien til den ekstra indsats, for så skal der spares på noget andet. Det er dybt urimeligt, men sådan er virkeligheden desværre.


  • #17   9. apr 2013 siger ikke at hun ikke skal gøre noget..
    Hun har jo allerede gjort noget.. Hun har snakket med dem 2 gange. Og pædagogen forsikrer hende om at de er obs på det..


  • #18   9. apr 2013 mor til marcus leander... jeg ville da heller aldrig forlange at barnet der bider ikke må være der... men jeg sys bestemt ikk det kan være rigtig at min søn som kun har været der en enkelt uge nu to døgn i træk er blevet bidt... hvis ikk der bliver gjort et eller andet kan jeg jo ende med og have en dreng der ikk tør kommer i børnehave fordi han er overbevist om at han bare bliver bidt så.... detsys jeg da ikk er særlig fedt...

  • #22   10. apr 2013 update... da vi afleverede i morges udtrykte jeg igen over hans primær pædagog hvorn ejg havde det og hvilke tanker jeg gik rundt med... dette gjorde jeg fordi ejg sov elendigt i nat ku ikk få tingene ud af hovedet så sagde det til dem og sagde også at skete det igen idag måtte vi have et møde så vi ku finde den løsning der ville fungere bedst...

    Gudskelov havde min søn bare en kanon dag idag... han er IKKE blevet bidt idag og det er jeg bare så lykkelig for... dog har jeg stadig tænkt mig og holde fast i at der skal sker noget hvis han bliver bidt igen inden for den næste uges tid fra idag af... pt er jeg bare lykkelig for hans dag har været rigtig god

    tak for al jeres støtte input og kreative råd....

    mor til marcus leander... må altså lidt indrømme jeg ikk føler for dine indlæg... respekterer dine meninger og holdninger men ud over det sys jeg de er en smule hårde og virker lidt nedladene... (kan også godt bare være mig fordi jeg er træt efter en næsten søvnløs nat *SS*)


  • #23   11. apr 2013 er nok også ret nærtagende som sagt pga af underskud i søvn har pt også en datter på 15 mdr der stadig sys hun ska vågne hver nat for og få vand... flere gange endda.... smiler...

    men igen tak for alle input


Kommentér på:
hvornår er det nok??

Annonce