hvornår er det nok?? {{forumTopicSubject}}
min søn er efter flytning liie startet i ny børne have og har idag præcis været der i en uge han er glad for stedet hvilket vi sys er dejligt...
problemet er at både igår og igen idag er han blevet bidt i hovedet dernede... jeg tænker at en gang fair nok børn er børn og det sker 2 dag i træk tænker jeg ok det virker liie tilfældigt nok bryder jeg mig ikk om....
jeg overvejer lidt at hvis han igen imorgen bliver hentet og er blevet bidt igen vil jeg gerne snakke med lederen i børnehaven... idag snakke jeg med hans primære pædagog som ikk mener de kan gøre mere end de gør... det sys jeg bare ikk helt kan være rigtigt.... han har allerede nu i hovedet to røde bidemærker....
overreagerer jeg eller er det ok jeg tænker som jeg gør
jan 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 2 Emner: 26 Svar: 211
jan 2013
jan 2013
okt 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 73 Svar: 2.001
Og det her skal ikke misforstås.
Men børn der bider er lynhurtige. Er selv pædagog. Og selvom man gør alt hvad man kan. Kan man desværre ikke undgå det helt.
Børn der bider er oftest børn uden særlig godt sprog. Det er barnets måde at fortælle at det enten vil i kontakt, eller er utilfreds med noget din søn evt gør.
Det retfærdiggør self ingenting.
Men pædagogerne kan jo ikke bure det andet barn inde
Det barn skal jo netop lære at begå sig. Og det lærer de jo kun ved at være en del af de andre børn.
okt 2010
Du kan tværtimod blive opfattet som et brokkehoved. (Hvilket er hamrende uprofessionelt, hvis de opfatter dig som det, men har bare oplevet det sådan flere steder) og det kan gå ud over din søn, hvis de synes du er irriterende.
(Uprofessionelt JA!! Men desværre virkeligheden nogle steder )
Synes hellere du skal kommunikerer med primærpædagogen. Eller en anden pædagog fra stuen. Da det er dem der er der når bideriet foregår.
Uanset hvad. Håber self ikke din søn skal bides mere.
jan 2013
det gør at jeg bliver endnu mere gal i skralden for når de åbenbart ved at dette er et problem i deres børnehave burde de jo gøre noget.. evt få en ekstra hjælpepædagog ind det det barn der gør dette så barnet kan få noget hjælp til og lære at udtrykke sig med ord...
okt 2010
Men systemet er desværre ikke så ligetil
okt 2010
Men børn er jo 'desværre' hurtige.
jan 2013
okt 2010
Og jeg kan heller ikke bestemme om du skal snakke med lederen
Men du spørger om vores mening. Og jeg kom bare med min mening/erfaring.
okt 2010
feb 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 32 Svar: 435
Jeg har fuld forståelse for ts' bekymringer og frustrationer over det, men jeg er ret overbevist om, at når primær pædagog siger de gør alt hvad de kan, så er det fuldstændig rigtigt.
Dog vil jeg sige at det ikke kan skade at tale med lederen. Min oplevelse har i hvert fald været, at jo flere af de andre forældre der forlangte at der skulle gøres noget, jo hurtigere gik det med at få sat ekstra ressourcer på ham. Nu om dage kan man nemlig ikke få en støttepædagog til det enkelte barn (i hvert fald ikke i min kommune) men i og med at jeg, personalet og andre forældre forlangte at der skulle gøres noget hurtigt, så kunne lederen få bestyrelsen overtalt til, at bruge nogle ekstra penge på en såkaldt ressource pædagog i min søns gruppe. Og det gør en kæmpe forskel.
Men det er bare svært i disse spare tider, for børnehaverne at finde økonomien til den ekstra indsats, for så skal der spares på noget andet. Det er dybt urimeligt, men sådan er virkeligheden desværre.
okt 2010
Hun har jo allerede gjort noget.. Hun har snakket med dem 2 gange. Og pædagogen forsikrer hende om at de er obs på det..
jan 2013
jan 2013
Gudskelov havde min søn bare en kanon dag idag... han er IKKE blevet bidt idag og det er jeg bare så lykkelig for... dog har jeg stadig tænkt mig og holde fast i at der skal sker noget hvis han bliver bidt igen inden for den næste uges tid fra idag af... pt er jeg bare lykkelig for hans dag har været rigtig god
tak for al jeres støtte input og kreative råd....
mor til marcus leander... må altså lidt indrømme jeg ikk føler for dine indlæg... respekterer dine meninger og holdninger men ud over det sys jeg de er en smule hårde og virker lidt nedladene... (kan også godt bare være mig fordi jeg er træt efter en næsten søvnløs nat *SS*)
jan 2013
men igen tak for alle input
hvornår er det nok??