{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
609 visninger | Oprettet:

Det der med at sove!!!! {{forumTopicSubject}}

Arh har virkelig brug for nogle råd, har en søn på knap 14 måneder der pt. bare nægter at sove om aftenen og natten, vi kan bruge 2 timer om aftenen på at få ham til at sove og omkring midnat vågner han for at spise og der kan jeg ikke bare ligge ham længere... Han falder kun til ro hvis han kommer i vores seng.

Vi gør præcis på sammen måde hver aften, og det var har vi gjort i 6 måneder godt og vel. I starten spiste han fra mig af og sov så, så begyndte det at tage 15 min. at putte ham og ligeså stille er vi nu kommet på 2 timer på en dårlig aften..

Han står op mellem kl. 07.00 og 08.00 sover så til formiddag kl 10 til 11.30 ca. og kommer så ud at sove igen kl 14.30 -15.00 indtil kl 16. også kommer han i seng ca. 19.15.. Han vågner ca. hver 2-3 time for at spise natten igennem og det har han altid gjort.

Nogle råd til hvad man kan gøre, han er fuldstændig ude af den når vi ligge ham ned for at sove igen.

Nogle aftner sover han 10 min også starter det, andre aftner er det lige fra starten..

Når jeg putter ham om dagen i barnevognen er der aldrig noget

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det der med at sove!!!!
  • #1   29. dec 2011 måske det er ved og være tid til og prøve og droppe den sidste middagslur.... de første par dage vil dette være hårdt for ham men der er en god mulighed fordet vil hjælpe på de andet her og evt også gøre han sover længere om natten uden og føle trang til mad... da vores søn nåede den alder begynde vi og droppe alle natflaskerne så han kun fik når han sku i seng... og han kom også kun ud og sove til middag en enkelt gang og vi har ALDRIG haft natteproblemer med ham smiler...

• #2   29. dec 2011 okay det kan være det er det jeg skal prøve..

Må desværre ikke droppe måltiderne om natten da han slet ikke tager nok på, så lægerne mener han har brug for det om natten..

Og tak for svar smiley

• #3   29. dec 2011 oki ja så må i selvfølgelig fortsætte med mad om natten men ja giv det andet et forsøg så vil jeg krydse fingre for jer.... og som sagt husk nu at det vil være hård for ham og blive holdt vågen så længe det første stykke tid men vil virkelig tro det vi være det værd for jer

• #5   29. dec 2011 ja det vil det, for holder han sig vågen mere end 3 timer er det virkelig flot af ham.,, Men vi prøver det gerne og ser om det hjælper smiley Tak for råd, håber det virker

• #6   29. dec 2011 Hvad er det han får om natten....flaske eller babs?

Jeg blev rådet til af en sundhedsplejerske at give flaske mens han sov, så han ikke forbandt det med at skulle have mad med at man også skal vågne......prøv evt. at snakke med din sundhedsplejerske....

Går han i dagpleje eller vuggestue????

• #7   29. dec 2011 Han får bryst, han nægter at tage imod andet.. Har prøvet give ham vand og natten, men det hjælper intet og en flaske har han aldrig ville tage..

Min sp mener at han skal have lov at spise om natten da han ikke er så stor..

Han bliver passet hjemme indtil april næste år da han er født i uge 29 og har en masse ting som han bøvler med..

• #8   29. dec 2011 Puha, ja så er det ikke nemt.....tænker da bare at der da ikke kan være meget næring i din mælk længere og det må være derfor han ikke sover så længe af gangen.....kan man ikke prøve med noget grød/vælling af en slags.

Bruger han sut?
    Vores ville heller ikke tage flaske eller sut.....før jeg stoppede med at amme.

• #9   29. dec 2011 nej det er det bestemt ikke.. Han får aftensmad kl 18 også spiser han fra mig af inden han bliver puttet kl 19. Han vil ikke have andet end brystet, han nægter at tage vælling..

Og ja ja han bruger fin sut, og har altid gjort det. Da vi var indlagt prøve de at lære ham at tage en sutteflask fordi de mente der var noget i vejen med min mælk men han nægtede det bare..

• #10   29. dec 2011 jeg er ret så sikker på det vil hjælpe og fjerne den sidste lur..... det bliver virkelig hrdt i starten for han skl jo liie vænne sig il og sku være vågen noget længere.... jeg følte mig enormt smadret da vi startede det med vores søn men da han begyndte og vænne sig til det var det bare en enormt lettelse og han sov som sagt bedre om natten og havde nemmere ved og falde i søvn om aftenen....

• #11   29. dec 2011 okay vi prøver det ihvertfald så må vi se om det hjælper smiley

• #12   29. dec 2011 krydser mine fingre for jer og håber da og høre en update på hvorn det går om nogen tid...

• #13   29. dec 2011 tak skal nok lige en update når det er smiley

• #14   29. dec 2011 aletiders ha en fortsat dejlig aften...

• #15   29. dec 2011 tak og i lige måde smiley

• #16   29. dec 2011 Hvis jeg var dig ville jeg lade ham sove formiddagslur fra 8-9 også middagslur fra 12 til 15 eller hvornår han nu vågner.. Synes at der er alt for lang tid fra 11.30 til han skal i seng hvis du tager hans middagslur helt.. Sådan gjorde jeg for at vende Viktor fra bryst om natten da jeg skulle op på arbejde og ikke kunne holde til at sidde og amme ham flere gange om natten.. Din mand går ind til ham med en flaske modermælk, vælling what ever, men det skal være din mand for ellers kan han lugte dine bryster også kommer det ikke til at virke.. Ja han vil blive ked af det men han må spise hvad der bliver serveret.. Er han sulten nok skal han nok spise!! Og giv det en uges tid... Tror ikke der er meget saft og kraft i den mælk mere og hvis han virkelig er sulten er det jo klart han vågner så tit hvis han ikke få den næring han skal fra dig + at det måske også er blevet en rigtig dårlig vane for ham at spise at tit af noget som måske ikke mætter så det mere bare er en hygge tår han får sig...

• #17   29. dec 2011 Mette.. Okay må lige prøve at se hvordan det ender med at komme til at passe.. Det bliver nok ikke nemt at han skal sove fra 8-9 da vi tit først står op kl 8 smiley

Ang. amningen så må jeg ikke stoppe med det endnu, så lige hvad natten ang. er jeg nød til at give mig.. Og han har altid spist hver 2 time døgnet igennem.. Nogle nætter kan han godt vente 3-4 timer med at spise.

• #18   29. dec 2011 Jeg tænker også, at hvis eller når han skal i dagpleje/vuggestue, så vil de sikker også gerne have ham til at sove -som andre også skriver- en morgenlur (hvis behovet er der) og så igen halv tolv-tolv.....så det passer sammen med alle de andre børn....det er måske en god ide at prøve at få ham ind i den rytme.....vores Kristian sover ikke længere morgenlur, efter han er begyndt i dagpleje....og så tager han 3 timer til middag....hos dagplejeren....herhjemme kun 1½ -2 timer....men her er han heller ikke så aktiv.

• #19   29. dec 2011 Kristian er nu 15 måneder *S*

• #20   29. dec 2011 okay ja men så må jeg se om jeg kan droppe morgenluren i stedet for de dage vi står op kl 8. smiley

Tak for alle jeres svar og råd smiley

• #21   30. dec 2011 Ja okay.. De dage i står sent op altså kl 8 vil jeg også prøve at lave en masse ting med ham så han bliver holdt igang indtil middag.. Det kan være lidt hårdt i starten med så kan man altid tage på legepladsen eller ud og handle så der sker noget for ham.. Men hvis han nu står op kl 6 en dag synes jeg da lige han skal have en time om formiddagen hvis han har behov for det.. De dage Viktor vågner kl lort har han ikke længere brug for formiddagslur fordi han har vænnet sig til kun at sive til middag..

Ja så er det jo ikke nemt, men måske man skulle spørge lægen om vælling ikke ville være bedre hvis din mælk ikke er så næringholdig mere? Men håber for jer og ham at han kommer til at sove mere igennem inden april.. Jeg har selv en dreng der ikke sover igennem endnu så det kan til tider været rigtig hårdt at skulle op på arbejde smiley

• #22   30. dec 2011 ja der må han hellere komme ud at sove de dage.. I dag vågnede han kl 7.15 og vi holdt ham vågen indtil kl 11, og han sove desværre kun til 12.30 og igen kl 14 var han total færdig han vågnede igen kl 15.15 og nu kæmper vi så indtil kl 19... Synes sku ikke det er nemt at finde ud af hvad r der passer ham bedst. I nat har han kun været vågen 4 2 ange, 2 gange hvor det bare var sutten, og 2 gange hvor han spiste

• #23   30. dec 2011 Tror bare lige han skal vænne sig til at middagsluren ikke er formiddagsluren selv det er hans første lur.. Det vil jo være nemmest at han bliver vænnet til at sove til middag fra kl 12 så han ikke skal have ændret sin rytme igen når han skal ud og passes...

• #24   30. dec 2011 ja nemlig.. Men det er svært prøvede det en anden dag hvor jeg tod ham med ud at handle, og til sidst sad han op og sov.. så synes ikke det er så nemt.

Kommentér på:
Det der med at sove!!!!

Annonce