{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
672 visninger | Oprettet:

taske til sygehuset {{forumTopicSubject}}

hej..

Jeg har tænkt på hvad jeg skal have med ind på sygehuset, når jeg skal føde, jeg ved heller ikke om det er forskelligt fra sygehus til sygehus, men skal føde på OUH. Så håber lidt på at få lidt hjælp, hvis nogle skulle vide det?
Og hvor lang tid i forvejen pakkede i en taske til at stå klar ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  taske til sygehuset
  • #1   18. jan 2012 min stod klar fra uge 24 smiley

    Jeg havde med mig :
    Tøj til bebserne så de ikk skulle have sygehuset på.
    5 bodyer - 5 natdragter - 5 dragter.
    2 fleecedragter - 2 huer til hjemturen.
    stofbleer havde jeg os med til hjemturen.
    sutter.
    bamser.

    tøj til mig :
    ammebh - indlæg
    sokker
    bukser
    bluser
    underbukser - bind smiley
    toiletsager.

    manden pakker tøj til ham selv smiley

    derud over havde vi godter med - sodavand osv.


  • #2   18. jan 2012 Jeg havde en falsk alarm i uge 38, hvor jeg pakkede tasken.
    Dog havde jeg haft en liste liggende klar, siden uge 30 ca.

    Tøj til baby (Vito skulle ikke bruge sygehusets)
    Et par stofbleer
    En sut
    Babydyne med eget betræk (brugte vi først på stuen - han blev modtaget i hospitalets)
    Nusseklud

    Til mig selv havde jeg:
    Toiletpapir (hvilket jeg aldrig brugte, for man skyller sig på hospitalet)
    Rene trusser (brugte først på hjemturen, hospitalets mormortrusser er meget bedre til de kæmpestore bind)
    Ammetoppe
    Ammebh'er
    Løse bukser
    Vådserviet til ansigtet
    Tandbørste + tandpasta
    Ammeindlæg
    Lansinoh
    Mobillader
    Lidt bøger
    Deodorant
    Kryds & Tværs
    Hårbørste


    Det er jævnt kedeligt at være indlagt, så medmindre du slipper ud ret hurtigt, vil jeg foreslå dig at medbringe læsestof, eller hente nogle gode spil på mobilen!


  • #3   18. jan 2012 havde i lift med ind med det samme eller hentede i den senere?

  • #4   18. jan 2012 Sabine,
    den skal du kun bruge, hvis du skal hjem i barnevognen?

    Min mor kom med autostolen, den dag vi skulle hjem smiley

    Faktisk hentede hun også bukser og trusser for mig, samt sko, for jeg var hjernedødt forvirret og ammehjernen var slået til!

    Nårh ja, husk en morgenkåbe!..
    som nybagt mor har man det med bare at rende rundt i de der kænpeunderhylere og skjorte (der er jo ret varmt på gangen) og på hospitalet ser de altså helst, at man tager lange bukser, eller en morgenkåbe på smiley


  • #5   18. jan 2012 Men min søster havde voksiposen med smiley Min niece er født i marts smiley

    Jeg fødte i juli, så det havde været alt for varmt. Vito sov i kortærmet body, med en stofble over sig..


  • #6   18. jan 2012 oki den ska jeg huske .. hvad med bleer?

  • #8   18. jan 2012 Sabine,
    de har alt smiley

    Bleer, vaskeklude, stofbleer, svøb, dyner, tæpper, tøj til dig, sengetøj.
    De har alle den slags ting, og har de ikke, får du det helt sikkert at vide af din jm.


  • #9   18. jan 2012 På Roskilde var der er puslerum, med 4 puslepladser. Der var der bleer i str. 1 & 2, samt vaskeklude, håndsæbe, og sprit.
    Der var også badekar, så man kunne bade de små.

    I det rum var også et skab med stofbleer, svøb og rene underbukser til moderen. Hvis man skal bruge ren skjorte eller rent sengetøj, skal man bede om det.

    skal du ikke på rundvisning på barselsafsnittet på et tidspunkt?


  • #10   18. jan 2012 oki.. ellers må jeg jo få mine forældre til at hente det til mig hiih.. men tak for jeres svar.. nu er det så bar at vente:D

  • #11   18. jan 2012 jeg fødte på ouh.. og vidste jeg skulle være indlagt efter, så havde bare lidt ekstra af alt.. smiley

    til baby:
    Tøj
    Dyne (synes han skulle bruge sin egen)
    Bamse (for hyggens skyld...)
    autostol og varmt tøj til hjemturen..

    havde ingen sutter, stofbleer eller andet i den dur med, da de har på hospitalet.. Men hvis i skal ligge på vuggen, ville jeg lige undersøge forholdene..
    Og de helt små gider ikke gave en sut, de vil bare have deres mor smiley

    Til mig:
    Tøj
    bind (er meget kræsen! og ville ikke bruge hospitalets..)
    toillet ting (også shampoo!)
    En cola (det var altså guld værd lige efter fødslen!!)
    Vandflaske (uundværlig under fødslen!)
    læbepomade, hospitalsluft er ret tør..
    sandwich eller andet mad.. (på ouh serverer de lidt franskbrød efter fødslen, det var altså ikke nok til mig!)

    jeg vil mene at hvis ikke du regner med at skulle være indlagt uden barn (som jeg var) så er læsestof overvurderet.. jeg var træt efter fødslen og ville bare gerne sove.. og så havde jeg ikke engang en baby at se efter, da de havde kørt ham på intensiv med det samme..)


  • #12   18. jan 2012 nogle børn vil gerne have sut.
    vito kunne ikke falde til ro den første nat, og han havde et ret stort suttebehov, så sygeplejersken gav ham en sut, og så sov han!..



  • #13   18. jan 2012 og de bind man bruger på hospitalet, er sådna nogle kæmpestore bleer, som jeg ikke tror man kan købe selv??
    De er meget rare, selvom de er voldsomme store.
    Jeg havde taget to på den første nat, men måtte alligevel bede om nyt dynebetræk, lagen, hovedpudebetræk, underhylere og skjorte, for jeg havde blødt igennem alt.


  • #14   18. jan 2012 tror hellere jeg lige selv må købe bind så kan jeg bruge dem eller bruge de andre så har jeg da nogle smiley

  • #16   18. jan 2012 skal jeg nok huske smiley

  • #17   18. jan 2012 Husk din vandrejournal smiley

Kommentér på:
taske til sygehuset

Annonce