{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.357 visninger | Oprettet:

Taske til sygehuset. {{forumTopicSubject}}

Jeg er ved at få pakket de sidste ting jeg skal have med mig på sygehuset. Jeg skal være på barselsgangen i 3-4 dage, så jeg skal have en del med.

Indtil videre har jeg i babys taske pakket

3 x strømper + 1 x stikkede strømper
7 x body
3 x bukser + 1 x strømpebukser
2 x huer
3 x stofbleer
1 x sparkedragt

Er det for meget at tage med til 3-4 dage?

Skal man selv medbringe bleer på barselsgangen i Aalborg?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Taske til sygehuset.
  • #3   11. jan 2013 Jeg havde pakket det samme smiley
    Fødte i Aalborg her i december og der var bleer smiley
    Det eneste jeg doh manglede der oppe var en stofble da min knejt gylpede en del smiley


  • #4   11. jan 2013 Jeg skal også føde i Alborg. Og jeg mener jeg har læst fra en pjece derude fra at barnet ikke forlader fødegangen i tøj fra sygehuset, men de skal bruge deres eget og det samme gælder moderen?? smiley

  • #5   11. jan 2013 Jeg ved ikke hvilke regler der gælder på Aalborg, men på hillerød skal man have sin egen babydyne med! smiley

  • #6   12. jan 2013 Wow ingen baby dyne heller. Man skal da godt nok lige forhøre sig smiley

  • * Louise *
    * Louise * Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 41 Svar: 292
    #7   12. jan 2013 Det er bedst at baby ligger nøgen tæt ind til sin mors nøgne krop. Sys det virker af meget. Vi havde kun to sæt tøj. Et hun sku hjem i - og en body

  • #8   12. jan 2013 Det skal lige siges at jeg skal være på sygehuset i 3-4 dage smiley

  • #9   12. jan 2013 Vi var på sygehuset i næsten 4 dage, og vi havde meget, meget mere med end det. Jeg brugte stortset kun heldragter med fødder i starten, fordi det bare var nemmere, og han var fint pakket ind. smiley
    Men det var rart at have meget med af alt, bodyer, sokker, heldragter osv. Egentlig også fordi, at der var meget af det vi havde med, der viste sig at være for stort. Så det var godt vi havde meget at vælge i mellem. smiley
    Hvordan ved du allerede nu, at i skal være der "så længe"? smiley
    Bare for at få helt styr på alt og sådan?


  • #10   15. jan 2013 Mor til Dexter: Det er fordi jeg kun er 16 år gammel. Så for at få den bedste start, har de tilbudt mig at blive på barselsgangen i et par dage. Det er selvfølgelig noget jeg selv vælger, men jeg vil gerne selv have en god start, så jeg tager i mod tilbuddet smiley

  • #11   15. jan 2013 Rigtig god idé! smiley

  • #12   16. jan 2013 Bleer, bind, vaskeklude, tøj til sig selv og barnet skal medbringes. 
    Du kan evt. medbringe en ammepude.

    Tøj til mor og barn (mor og barn skal forlade fødegangen i eget tøj)
    Toiletartikler  
    Bleer, vaskeklude og håndklæder
    Hygiejnebind


    Jeg fandt disse udtalelser inde på deres hjemmeside, under fødsel i Aalborg. håber du kan bruge det til noget.


  • #13   16. jan 2013 Jeg ved dog ikke og man ikke helst vil have egen dyne med til den bette??? smiley

  • #14   16. jan 2013 Matilde: Tak skal du have smiley Jeg har været hos jordemoderen i dag, og hun fortalte hvad jeg skulle have med smiley

  • #15   16. jan 2013 Maria: Hvem skal man overbevise om hvad?

    De fleste så unge bliver tilbudt at blive lidt længere, kun for deres egen skyld og så de er helt trygge ved at tage hjem med et spædbarn.

    Vi måtte blive lige så længe på Slagelse sygehus som vi havde brug for. Og min mand var også indlagt med os, så kan kunne sove sammen med os alle dage.
    - det er ikke alle der må det. smiley

    Jeg var rigtig glad for at vi kunne være der i 3-4 dage, men det var kun for vores egen skyld vi gjorde det. For at sikre os at det vi gjorde ikke var helt dumt.

    Ellers, hvad mener du så? smiley Jeg er bare nysgerrig.


  • #16   16. jan 2013 Mor til Dexter: Jeg tænkte det samme smiley Alle omkring har sagt til mig at de slet ikke tvivler på noget som helst. Var i dag til sidste tjek hos min jordemoder, og hun sagde til mig at hun var rigtig stolt af mig. Hun havde aldrig oplevet en med så ung en alder som mig, klare det hele så modent. Og at hun var sikker på at der stod et forkert cpr-nummer på hendes skærm hehe smiley

    Jeg skal heller ikke have noget ekstra opsyn eller anden form for hjælp, andet end at jeg er berettiget ekstra besøg fra sundhedsplejersken, som jeg selvfølgelig tager i mod. Jeg kunne sagtens bare tage på patienthotellet, men har selv valgt barselsgangen netop for at få den bedst mulige start. Jeg tager i mod alt den hjælp jeg kan få, det er bare skønt at man kan få hjælp smiley


  • #17   16. jan 2013 Hvor er det fedt det med din jordemoder! Det er altid rart at høre sådan noget, det er det sgu. Det kan jeg selv huske.
    Det er bare guld værd med en god jordemoder og det lyder til at du har sådan en. smiley

    Min mor havde f.eks. skræmt livet af mig og hende selv faktisk også.. (pga. hendes egen uvidenhed) Hun troede nemlig, at når man var ung gravid, ville kommunen ikke lave andet end at ånde en i nakken og tage barnet fra en. Haha, virkelig snævertsynet.
    Nåh - men jeg blev da mere og mere nervøs, og en dag blev jeg simpelthen nødt til at spørge min jordemoder direkte. smiley
    Så jeg forklarede hende alt mens min mor var ved siden af, og luftede også hendes bekymringer.
    Min jordemoder begyndte bare at grine højt, og sagde, at hvis kommunen overhovedet skulle finde det interessant, skulle det gå via hende (jm) til at starte med, og det var jo ikke nødvendigt.

    Jeg vidste faktisk ikke engang det med sundhedsplejersken, hvordan foregår det så? er det mest i starten?
    Vores kom da Dexter var 1 uge, og senere hver/hveranden måned i starten. Og vi skulle selv bede om at hun kom efter han var fyldt 8 måneder. Hun mente nemlig ikke det var nødvendigt.

    Jeg har slet slet ikke den opfattelse, at de holder mega meget øje med unge. Ikke hvis der ikke er grund til det.
    Og det bekræftede min jordemoder op til flere gange.
    Og sjovt med den kommentar, den fik jeg også et par gange. smiley haha.
    Også da jeg liiige havde født. Så kom der en jordemoder ind. "What! - er du kun lige fyldt 17?! - det troede jeg godt nok ikke da -jeg troede det var en fejl!"
    haha

    Hvad er patienthotellet? Og hvad er forskellen på det, og så barselsgangen? Jeg spørger sikkert mega dumt, men jeg har aldrig hørt om det før.

    Og jeg havde heller aldrig den følelse af, at nu skulle vi bare bevise overfor sygeplejerskerne at vi havde styr på det. Det var 100% for vores skyld at vi blev der så længe.
    Men må da indrømme, at efter 3 dage fik vi også nok, og kunne ikke vente med at komme hjem igen. smiley Men det var rart at have den mulighed, og jeg fortryder det overhovedet ikke et sekund. Det var bare så lækkert at alt var der, og vi bare skulle koncentrere os om den lille og det at være forældre.

    Jeg synes det er rigtig godt du tager imod det, og gerne VIL have den hjælp - så skal det hele sgu nok gå så godt, med den indstilling. Du ved hvad jeg mener. smiley

    Det blev langt og RODET!! håber du kan hitte ud af det alligevel, jeg er nemlig SÅ træt haha. smiley


  • #18   16. jan 2013 Maria: Okay. smiley
    Jeg var også ræd for kommunen (pga. min alder), men det skal man ikke være. De skal have en ordentlig grund for at fjerne et barn.
    Men selvfølgelig skal man ikke være dum og begynde at modarbejde kommunen, hvis de siger nogle ting. Det er jo dem der i sidste ende bestemmer.

    Da jeg var gravid var der i samme by en pige der blev gravid samtidigt med mig, og hun fik barnet fjernet. Men hun modarbejdede så også på groveste vis. Det er bare for dumt.



  • #19   16. jan 2013 Jeg har haft en helt fantastisk jordemoder! Hun er så sød og rar. Altid har jeg glædet mig til at skulle ind til hende igen smiley Det er jordemoderen som skal ringe ind på sygehuset og lave en aftale med dem om at man kommer på barselsgangen, da man ikke normalt kommer derop. Og grunden til hun ikke havde gjort det, var fordi hun ikke det mindste tvivlede på mine evner. Så hun troede bare at jeg tog på patienthotellet.


    Jamen jeg har haft besøg af min sundhedsplejerske i sidste uge. Rart lige at få sat ansigt på, og lære hende at kende, inden hun kommer første gang efter jeg har født. Hvor meget man er berettiget til ekstra besøg kommer lidt an på sin situation. Jeg kan få besøg af hende en gang om ugen. Og som hun sagde, så kunne det være godt nok, men hvis det hele gik som det skulle, så var der ikke nogle grund til at hun kom en gang om ugen. Men som hun os sagde, så skulle vi se på det, når jeg havde født. Hun kommer og besøger mig alt efter hvad jeg selv synes jeg har behov for smiley


    Barselsgangen er en afdeling på sygehuset, og patienthotellet har ikke som sådan noget med sygehuset at gøre, men ligger dog i nærheden af sygehuset. Forskellen er, at normalt så kommer man kun på barselsgangen, hvis der har været komplikationer under fødslen. Der er personale som på en almindelig afdeling, og også stuegang osv.Og derfor er der også lidt mere hjælp at få. På patienthotellet er du mere eller mindre bare dig selv. Du har et hotelværelse, hvor også din mand må sove. Der kommer en sygeplejerske eller jordemoder og kigger til dig én gang om dagen, og ellers så passer du egentligt bare dig selv. Du kan selvfølgelig altid kalde på dem og bede om hjælp smiley


    Som du selv skriver, så er det også for vores egen skyld at jeg har valgt at tage imod det tilbud. Det er for at få den bedst mulige start. Hvor jeg ikke skal tænkte på andet end at få amningen i gang og generelt bare det at være forældre smiley


  • #20   16. jan 2013 Arh - tak for forklaringen. smiley
    I Slagelse var der en fødegang, hvor man fødte og en barselsgang, til folk der havde født, så blev lidt forvirret. smiley
    Og der var barselsgangen for alle. Altså, 1. gangs såvel som flergang, unge såvel som "gamle".
    Men så blev jeg da det klogere.

    Hvis din jordemoder har sagt alt det til dig, så har du intet at frygte. Det tror jeg ikke på.
    Havde der været noget havde det allerede været givet videre, og det lyder sgu ikke ligefrem sådan. smiley hehe.

    Okay - jeg ville egentlig gerne også have mødt min sundhedsplejerske først, men det vidste jeg ikke engang de gjorde, før jeg fandt ud af det via mødregruppen.
    (efter fødsel - så er det jo lidt ligegyldigt.)
    Synes da det er dejligt at man får sat ansigt på inden bebs kommer, og ved hvad man kan forvente.

    Synes det lyder rigtig godt, at du selv kan bestemme hvor meget du har brug for at hun kommer smiley Kan jo være at det ikke er ret meget.
    Hvordan var hun? Var hun også sød? smiley


  • #21   16. jan 2013 I Aalborg skal du som 2. gangs fødende forlade sygehuset efter få timer, medmindre der har været komplikationer under fødslen, som gør at man derfor skal indlægges smiley

    Jeg har kun fået en masse ros fra min jordemoder. Og har læst mine journaler fra mine besøg inde på sygehuset, hvor lægen også kun har skrevet godt om mig. At der blandt andet ikke var grund til nogle form for yderligere observationer efter fødsel osv.

    Jeg er rigtig stolt af at få alt den ros. Det er virkelig dejligt at vide, at der ikke er nogle som tvivler på noget. Jeg tror også at det har noget at gøre med at jeg har et rigtig godt netværk bag mig. Det har flere fagfolk sagt, at det var rigtig rigtig vigtigt at have smiley

    Hun var også rigtig sød. Hun har aldrig haft nogle som var så unge som jeg er. Og derfor var hun også helt vildt positivt overrasket over hvor "moden" jeg var smiley Desværre så får jeg en ny sundhedsplejerske når jeg flytter i min egen lejlighed d. 1/3, fordi det er et andet distrikt og hun derfor ikke kan beholde mig.

    Det er lidt træls, af den grund at jeg så skal lære en ny at kende og fortælle hele min historie fra start af. Puuha... Det gider jeg næsten ikke. Men mon ikke at min nuværende sundhedsplejerske og hende den nye så snakker sammen.


  • #22   16. jan 2013 Jeg tror du har helt ret - baglandet betyder enormt meget. Det gør det.
    Det havde jeg jo også, og det blev også nævnt, at det var super godt.

    Ærgerligt du ikke får hende, når du flytter. Hun lyder ellers rigtig god. Jeg ved ikke om de snakker sammen, men det kan da være.
    Haha - kan godt forstå dig. Man når at fortælle de samme ting mindst 100 gange til forskellige, så det bliver lidt irriterende til sidst. smiley

    Du kan også bare være stolt. Det er rigtig rart med ros, og det er også vigtigt at få. Især i sådan en situation her, hvor man bliver nødt til at tro på sig selv, og på at de ting man gør er godt nok.


Kommentér på:
Taske til sygehuset.

Annonce