{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.189 visninger | Oprettet:

At få nr 3 - mange tanker {{forumTopicSubject}}

Ja nu har vi besluttet os for at vi vil have nr , har en dreng på 3½ og en pige på 13mdr. og vi vil gerne have en mere inden længe, men samtidig er jeg nu hvor vi har taget denne beslutning kommet i tvivl...
Har så mange tanker der kører rundt i hovedet.

- er 3 en for meget
- vil de andre føle sig tilsidesat når der kommer en lille ny
- hvad med pladsen - bor i hus, uden mulighed for tilbygning
- hvad med pladsen i bilen, de er alle så små at de skal bruge autostole
- hvad hvis jeg mister mit arb, arbejder i bank hvor der sker fyringer hele tiden

jeg ved ik hvad jeg vil med dette, for ved godt at det er vores egen beslutning.
Men lytter gerne til andre erfaringer eller råd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At få nr 3 - mange tanker
  • #1   30. jan 2012 jeg er selv af en søskendeflok på 3.
    der er lige under 3 år imellem os alle sammen..
    Vi havde hver et værelse, og bilen kunne vi godt være i.
    Jeg har aldrig følt mig tilsidesat. tværtimod. jeg elskede mine søskende, især den mindste, for der var jeg så stor at jeg kunne være med.
    Jeg er den ældste af os tre.
    Det er hvad du gør det til smiley


  • #2   30. jan 2012 jeg er osse ud af en søskendenflok på 3 dog er jeg den minste men jeg følte mig heller ikk tilside sat på nogen måden selvom jeg var nr 3 og tror heller ikke mine søskende gjorde vi har et godt fællesskab dog havde mine forældre ikke råd til ny bil vi havde en gammel moris maskot som vi ikke kunne være i men vi var jo nød til det og var både i sverige og norge i den ..men syntes ikke du skal have de tanker for vis man tænker sådan om alting så blir man gak ikke at det ikk er godt for den bette har jo ikke valgt og komm til verden men jeg tror vis i gerne vil have nr3 blir i lykkelige u anset hvad om bilen er for lille eller ej , dette er negativt ment .. håber i finder en læsnign

  • #3   30. jan 2012 Jeg er os af søskendefolk på tre.
    Jeg var nr to og jeg følte mig virkelig tilsidesat !!
    Følte ikke at der var plads til mig. Og sådan er det stadig !!
    Jeg har ingen kontakt til mine forældre snakket kun med min ældre søster, og min lillebror er kontakten meget begrænset til !!

    Jeg ønsker mig selv tre børn, men er kommet frem til at jeg vælger nogle år ( min yngste er tre) også vil jeg have to i stedet for kun nr tre smiley


  • *Maj* .
    *Maj* . Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 90
    #4   30. jan 2012 Jeg har 2 børn fra et tidligere forhold, det samme har min mand, og nu venter vi så vores fælles barn. Dvs. vi kommer til at have 3 børn i hverdagene, og 5 børn hver anden weekend. Bor i en 4 værelses stuelejlighed, og elsker den! Børnene deler deres værelser og legetøj uden problemer, de har fælles soveværelse, og et fælles legeværelse, og det går som en leg. Bilen er en lille golf, og vi kommer tit omkring, for heldigvis er der opfundet noget så smart som både bus og tog. Manden er gået igang med en uddannelse, og får elevløn, jeg går sygemeldt med dårlige nyrer, heldigvis er udsigterne positive til at jeg er klar til arbejdsmarkedet igen efter barsel, og uhh hvor jeg glæder mig allerede:o) overvejer at læse videre, men nu må vi se hvad mulighederne er arbejdsmæssigt til den tid;o) Summasumarum er at vi har en lille indtægt, men tingene hænger fint sammen, og mangler ikke noget i hverdagen eller til ungerne. Har ingen bekymringer over at få én mere, hverken økonomisk, pladsmæssigt eller følelsesmæssigt, det er hvad man gør det til, og det bliver forhåbentlig heller ikke det sidste barn vi får sammen. Selvfølgelig er drømmen et større sted, med mere plads og rum, samt en større bil;o) Men vi har hvad vi har, er tilfredse og har ingen problemer med at få det hele til at hænge sammen.

  • #5   30. jan 2012 Altså herhjemme hedder det - nr 3 som 2. gang og det skal vi da helt klart. dog skal vi lige have tøserne blefri og de skal være lidt ældre.. fordi vil gerne have de kan gå osv inden jeg bliver gravid igen.

    Men altså vi har pladsen til det og vi håber meget på at om 3 år kan købe huset vi lejer nu.. og så kan vi bygge ud som vi vil os.. men ellers er der mulighed indtil da at have værelser nok smiley

    Men altså man skal tænke sig om. børnene vil nok føle det lige i starten men det er bare at give tid til dem os ligesom da man fik nr 2 smiley


  • #6   30. jan 2012 jeg er den ældste ud af 5 børn - dog den ene så vi kun meget få gange da vi var små og nu ikk mere. Men ud af de 4 som boede hjemme følte jeg mig aldrig overset.. jeg elskede at de kom til udover at de lærte mit navn først og jeg fik skylden for alt smiley

    Men bilen så er det jo at man som mor må klemme sig ind i mellem de 2 på bagsædet og så en foran sammen med far smiley
    vi har en lille skoda og det er nok plads indtil videre selvom jeg sidder af lort til på bagsædet bag manden smiley


  • #7   30. jan 2012 jeg tror det vil falde dig naturligt når nr 3 kommer ... altså det hele kommer af sig selv, jeg havde noget ala dine tanker da vi planlagde og ventede nr 2.. uhha hvor det kunne skræmme mig alle de tanker, men som tiden gik og lillesøster kom ud , ja så er det hele bare så naturligt ..

    ^^med det vil jeg sige at sådanne tanker er meget normale, uanset om det er nr 2, 3, 4 , eller 5. barn smiley


  • *Maj* .
    *Maj* . Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 90
    #8   30. jan 2012 Mor til Vigga og Silja: He, he, ja det er ikke så behageligt deromme i bilen efter noget tid, gg. Men man kommer jo omkring;o))

  • #9   30. jan 2012 Det er nemli lige det. man må gøre det som er muligt hvis man ikk har råd til ny smiley dog vil jeg sige at man kan godt have 3 autostole på skodaens bagsædet smiley er prøvet dog sidder de TÆT smiley

  • *Maj* .
    *Maj* . Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 90
    #10   30. jan 2012 Yep, yep:o)) Havde en fiat Tippo med x'en, smart lille kone/bybil. Der kunne altså snildt være 3 unger, 2 i auto, og en på pude, 2 voksne og 2 klapvogne, samt diverse oppakning a' tasker osv. Meeen, næste opsparing er helt klart til en større bil, gerne 7 per. Det bliver da vildt luksus;o))) Men det funger nu, og der er da ikke noget skønnere end at komme hinanden ved, eller nowet.

  • #11   30. jan 2012 ud a en søskende flok på 3 tror jeg ofte det den midterste det går ud over.. (: Jeg var vild forkælet som barn, som teenager fyldte jeg MEGET.. en rigtig humør bombe.. Min mindste lillebror er dysfatiker og fylder derfor også en del jo.. Så min bror har faktisk været lidt usynlig dog tror jeg hvis man spørg ham siger han at han har haft en god barndom og sådan (:

  • Moaren
    Moaren Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 458
    #12   30. jan 2012 Jeg er af en søskendeflok på 6, hvor jeg er den anden ældste. Min ældste søster er 30 og min yngste søster er 15. Jeg elsker at have mennesker omkring mig og selvom der skulle gøres plads til mine 4 små søskende, har jeg aldrig set det som et problem. Jeg elsker dem og ved at de har det på samme måde- de fleste af dem i hvert fald smiley

    Jeg venter selv nr. 3 og allerede kun med to børn. Har jeg lagt vægt p at lave noget kun med en af børnene, bare indimellem smiley Det tror jeg er vigtigt...


  • #13   30. jan 2012 Er sikker på det nok skal gå. Vi er også igang med nr 3 (dvs min første) men vi har heller ikke mulighed for at bygge ud eller til i huset. Men det går nok alt sammen.
    Det har nu os bekymret mig lidt med plads ìg penge da jeg intet job har. Men har fået afvide af så mange at jeg ikke skulle bruge mere krudt på det. Bare der er masser af kærlighed - og det er der ;0)


  • #14   30. jan 2012 Mange tak for jeres svar.
    Jeh er ikke et sekundt i tvivl om om vi har råd og kærligheden til vores børn er også stor.
    Men som en af jer skriver handler det nok bare om at lave noget engang imellem bare med en af gangen,så han/hun har mor/far for sig selv - den vil jeg i hvert fald huske når tiden kommer.

    Vi må vist bare igang og de om det vil lykkes.


Kommentér på:
At få nr 3 - mange tanker

Annonce