1.177 visninger
|
Oprettet:
Hvornår er det bedst at få nr 2? {{forumTopicSubject}}
Her tænker jeg aldersmæssigt ? Jeg har en pige på 10 mdr nu, og tænker der skal være 2-3 år imellem.. Hvad er jeres erfaring og var nummer 2 nemmere eller hårdere?
mar 2010
Følger: 34 Følgere: 33 Babyer: 2 Emner: 286 Svar: 5.164
Jeg er godt nok alene med det, men det ikke så hårdt som jeg havde regnet med.. til tider selvfølgelig men det ikke så slemt igen (:
maj 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 2 Emner: 47 Svar: 164
jul 2010
Følger: 16 Følgere: 15 Emner: 144 Svar: 1.749
apr 2008
Følger: 24 Følgere: 24 Emner: 237 Svar: 2.970
Vores er nu 20 mdr og vi går ikke i gang med projekt lillebror eller lillesøster (eller twins) før de er fyldt 2,5 år....
Så må vi se hvornår det lykkes os
apr 2008
apr 2008
Tror der er fordele og ulemper ved det hele.......tror man skal føle efter indeni - hvad man synes er bedst for alle. - hele familien.
Jeg vil gerne nyde mine trolde - bare dem - længere tid.... Jeg synes ikke de er store nok til at skulle dele os (mor og far) og være de store.....
De stadig små og det skal de bare være.....
Men jaaa.....
Der er 6 år op til min bror og 8 år op til min søster - vi har altid haft et godt forhold på utrolig mange plan.....
apr 2008
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 49 Svar: 2.408
Der er 3 år mellem min bror og jeg, og vi har altid været tæt knyttet.
Der er 6 år mellem min søster og jeg. Vi fik ikke et tæt bånd før jeg var ca 17 år. Men nu er det så også meget meget tæt.
apr 2010
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 40 Svar: 911
Jeg synes det har været rigtig hårdt at have to børn som er så små, men det har været min samvittighed til den store som har været et problem. Især når jeg har været alene med dem, så har det været svært og jeg har ønsket mig flere hænder. Men min den store har været så sød til at vente og være tålmodig så det løste sig helt af sig selv og det er bare så dejligt.
Nu er lillebror 6 uger og vi er ved at komme i en god rytme og tingene er allerede blevet meget nemmere. Jeg er helt sikker på at drengene får så meget glæde af hinanden om et års tid og jeg vil ikke ændre tidspunktet som vi fik vores nummer 2 barn på.
Vi havde snakket meget om hvordan det hele ville være når Viktor var kommet til verden og det var rigtig dejligt. Min kæreste har været god til at tage Gustav med i svømmehallen og på skovtur så han stadig har alenetid. Det synes jeg er meget vigtigt.
Jeg er glad for de (næsten) to år, som er mellem mine børn. De kommer til at være så glade for at have hinanden.:)
dec 2009
Følger: 27 Følgere: 26 Babyer: 2 Emner: 137 Svar: 899
Vi har 17 mdr. i mellem vores, knap 1,5 år Det er IKKE så hårdt som alle folk siger - Jo hvis man har dem alene en hel dag og de begger skriger samtidig, eller de begge er syge, så kan det være det ja, men så snart de smiler eller griner, er man jo smeltet igen
Vores den "store" pige er 21 mdr, og vores lille dreng 4 mdr, og han har SÅ MEGET fornøjelse af hende, hun sidder nede på gulvet og viser ham hans legetøj, hvad det er, hvad det kan sige Ja hun synger for ham, snakker med ham, kysser og krammer ham ! Her er der INGEN tvivl om at hun elsker ham, og han elsker hende !
Jeg tror helt sikkert at der er fordele og ulemper ved det hele, og jeg må være ærlig at sige at den situation man væger, oftest er den der er bedst for lige netop ens egen familie !! Jeg kunne ikke forestille mig at have børn med kortere mellemrum, da man så havde to der skulle bæres, og hjælpes meget, men jeg kunne heller ikke forestille mig at have 4 år i mellem, fordi den store så var virkelig stor og der var meget forskel udviklingsmæssigt
Jeg elsker den alder der er i mellem vores Agnes syntes stadig at mange af de ting vi laver med oskar er sjove, og hun kan lege med hans legetøj, men samtidig, er hun utrolig selvstændig, snakker næsten flydende, og "hjælper" til, hun har faste sovevaner, spisevaner osv, og er utrolig nem og kan sagtens aktivere sig selv ! Hun er en rigtig sød og kærlig storesøster, og super sød når de bliver lagt i seng (de deler værelse), for så synger hun godnat sang for ham
Ja, det er et svært spørgsmål, mærk efter og vurder hvad i kunne tænke jer:)
apr 2008
Men tror stadig ikke det er 100 % det samme som at have en som er fuldstændig lige så gammel som en selv - en man altid har været sammen med - en som altid er det samme sted i livet.....
Men det er bare min mor som tvillingemor
Selvfølgelig vil man være tætte når man er født meget tæt på hinanden, men man er stadig to forskellige steder i livet - man kan forskellige ting - man oplever verdenen forskellig (i hvert fald som små)
Hvad er tvillinge træk ?
Det er ikke bare for at diskutere - jeg har mit syn på det.... og du dit
apr 2008
dec 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 455
Jeg synes ikke man kan sige fordele/ ulemper, da det jo kommer an på hvordan børnene er.. Der er 12 år mellem mig og min ene søster, og vi har et super tæt bånd og har altid haft det.. Så jeg tror ikke det er alderen det kommer an på..
dec 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 455
Det første stykke tid med min lille, var utrolig nemme, selvom han var syg.. Han sov meget og var ekstremt let... Han kom dog hurtigt stærkt igen og krævede alt min energi og tid, med pasning og pleje..
apr 2008
Men efter min mening er der fordele og ulemper ved det hele
dec 2009
Mor til skønne tvillinger - Det er super kært, hun synger ofte "sur, sur, bi, surer, surer, bier"eller "sover du, sover du, bim bam bum" hehe, men hun er også fuldstændig klar over at hun er en pige og Oskar en dreng, hvilket vil sige at når der skal skiftes ble eller de skal i bad siger hun "mig tissekone - Oskar tissemand" Og når han skal skiftes siger hun "AD AD MOR - OSKARS TISSEMAND" haha, !
apr 2008
Er forøvrigt vild med deres navne og har altid syntes du/I gør det godt! (lige et lille sidespring)
jul 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 72 Svar: 859
vores datter er 3 år nu , vi går ikke igang med nummer 2 før hun er 4 år hvis vi altså skal have en mere , vi har det så godt med vores datter og hun er super nem
dec 2009
Mor til skønne tvillinger - Nååårrrh hvor er du bare sød !! Det var virkelig pænt sagt af dig, og det varmer godt nok Jeg er meget stolt af mine børn, og det er altid dejligt at blive anerkendt og rost Så tak, jeg er sikker på at dine børn også er rigtige søde, ja jeg har altid drømt om tvillinger, og kunne kun forestille mig at det må være fantastisk
apr 2008
apr 2008
Takker og bukker....
Jeg mener min kompliment til jer 100 % - har et rigtig godt indtryk af jer!
apr 2008
dec 2009
Mor til skønne tvillinger - Du er bare sød, det er rigtig rart at hører ! Det er altid virkelig svært at vide hvilket indtryk andre har af en, når man blot "kender" hinanden fra et forum Så det er kun rart at hører
dec 2009
Dina - Tak, jeg kan da kun sige i lige måde
apr 2008
Du bekræftede bare det jeg tænker om pseudotvillinger vs tvillinger
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 323 Svar: 2.341
men min søster har en dreng på snart 7 og en pige på snart 3 men da hun fik pigen var han 4 år og han var rigtig jalu på hende og ville ikk holde eller se hende der gik fktisk flere mdr før ind han ville prøve holde osv så jeg tror det bedst vis der ikk er for mange år i mellem dem sådan 1-2 år tror jeg ville være fint jeg det var mig
apr 2008
apr 2008
Der er nogle børn som udvikler jaulosi uanset i hvilken alder de bliver den store.....
Hvornår er det bedst at få nr 2?