{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår er det bedst at få nr 2?
  • #1   7. jun 2012 Der er 14 måneder mellem mine (:

    Jeg er godt nok alene med det, men det ikke så hårdt som jeg havde regnet med.. til tider selvfølgelig men det ikke så slemt igen (:


  • #2   7. jun 2012 Tror ikke der er nogen der kan svare hvornår det er bedste tror mere det handler om hvornår man føler sig parat til at få en lille laban mere smiley

  • #3   7. jun 2012 Vi har en datter fra 19 feb 2011 og venter os endnu en prinsesse den 3 december 2012 der vil være små 2 år imellem dem det tror jeg er fint smiley hih

  • #4   7. jun 2012 Jeg har altid tænkt at jeg gerne vil have 3-4 år imellem mine børn - manden er heldigvis enig med mig smiley

    Vores er nu 20 mdr og vi går ikke i gang med projekt lillebror eller lillesøster (eller twins) før de er fyldt 2,5 år....

    Så må vi se hvornår det lykkes os smiley





  • #5   7. jun 2012 Men ja det er jo meget forskelligt hvordan man ser på det - og hvornår man føler sig klar og mener de små er klar til opgaven som storbror/søster...

  • #8   7. jun 2012 Synes nu ikke man kan sammenligne meget tætte søskende (aldersmæssigt) og så tvillinger - altså deres bånd.... Men ja....

    Tror der er fordele og ulemper ved det hele.......tror man skal føle efter indeni - hvad man synes er bedst for alle. - hele familien.

    Jeg vil gerne nyde mine trolde - bare dem - længere tid.... Jeg synes ikke de er store nok til at skulle dele os (mor og far) og være de store.....

    De stadig små og det skal de bare være..... smiley

    Men jaaa.....

    Der er 6 år op til min bror og 8 år op til min søster - vi har altid haft et godt forhold på utrolig mange plan.....


  • #9   7. jun 2012 Men det er da så fedt med søskendekærlighed......

  • #10   7. jun 2012 Skulle vi gå igang igen, bliver det ikke før Oliver er 2,5 år.
    Der er 3 år mellem min bror og jeg, og vi har altid været tæt knyttet.
    Der er 6 år mellem min søster og jeg. Vi fik ikke et tæt bånd før jeg var ca 17 år. Men nu er det så også meget meget tæt.


  • #11   7. jun 2012 Der er 22 måneder mellem mine børn og min store dreng er meget meget glad for sin lillebror.
    Jeg synes det har været rigtig hårdt at have to børn som er så små, men det har været min samvittighed til den store som har været et problem. Især når jeg har været alene med dem, så har det været svært og jeg har ønsket mig flere hænder. Men min den store har været så sød til at vente og være tålmodig så det løste sig helt af sig selv og det er bare så dejligt.
    Nu er lillebror 6 uger og vi er ved at komme i en god rytme og tingene er allerede blevet meget nemmere. Jeg er helt sikker på at drengene får så meget glæde af hinanden om et års tid og jeg vil ikke ændre tidspunktet som vi fik vores nummer 2 barn på.

    Vi havde snakket meget om hvordan det hele ville være når Viktor var kommet til verden og det var rigtig dejligt. Min kæreste har været god til at tage Gustav med i svømmehallen og på skovtur så han stadig har alenetid. Det synes jeg er meget vigtigt.

    Jeg er glad for de (næsten) to år, som er mellem mine børn. De kommer til at være så glade for at have hinanden.:)


  • #13   7. jun 2012
    Vi har 17 mdr. i mellem vores, knap 1,5 år smiley Det er IKKE så hårdt som alle folk siger - Jo hvis man har dem alene en hel dag og de begger skriger samtidig, eller de begge er syge, så kan det være det ja, men så snart de smiler eller griner, er man jo smeltet igen smiley

    Vores den "store" pige er 21 mdr, og vores lille dreng 4 mdr, og han har SÅ MEGET fornøjelse af hende, hun sidder nede på gulvet og viser ham hans legetøj, hvad det er, hvad det kan sige smiley Ja hun synger for ham, snakker med ham, kysser og krammer ham ! Her er der INGEN tvivl om at hun elsker ham, og han elsker hende !

    Jeg tror helt sikkert at der er fordele og ulemper ved det hele, og jeg må være ærlig at sige at den situation man væger, oftest er den der er bedst for lige netop ens egen familie !! smiley Jeg kunne ikke forestille mig at have børn med kortere mellemrum, da man så havde to der skulle bæres, og hjælpes meget, men jeg kunne heller ikke forestille mig at have 4 år i mellem, fordi den store så var virkelig stor og der var meget forskel udviklingsmæssigt smiley

    Jeg elsker den alder der er i mellem vores smiley Agnes syntes stadig at mange af de ting vi laver med oskar er sjove, og hun kan lege med hans legetøj, men samtidig, er hun utrolig selvstændig, snakker næsten flydende, og "hjælper" til, hun har faste sovevaner, spisevaner osv, og er utrolig nem og kan sagtens aktivere sig selv smiley ! Hun er en rigtig sød og kærlig storesøster, og super sød når de bliver lagt i seng (de deler værelse), for så synger hun godnat sang for ham smiley

    Ja, det er et svært spørgsmål, mærk efter og vurder hvad i kunne tænke jer:)


  • #14   7. jun 2012 Fam. Petersen: ja det er korrekt - det er jeg med på smiley
    Men tror stadig ikke det er 100 % det samme som at have en som er fuldstændig lige så gammel som en selv - en man altid har været sammen med - en som altid er det samme sted i livet..... smiley

    Men det er bare min mor som tvillingemor smiley

    Selvfølgelig vil man være tætte når man er født meget tæt på hinanden, men man er stadig to forskellige steder i livet - man kan forskellige ting - man oplever verdenen forskellig (i hvert fald som små)

    Hvad er tvillinge træk ? smiley

    Det er ikke bare for at diskutere - jeg har mit syn på det.... og du dit smiley



  • #15   7. jun 2012 Marie: hvor lyder det kært smiley

  • Moaren
    Moaren Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 458
    #16   7. jun 2012 Der 51 uger mellem mine drenge, de har et rigtig tæt bånd.. De forstår hinanden og er der for hinanden.. Det har/ er stadig hårdt ind i mellem, men jeg synes det er det hele værd.. De er ikke planlagt, og det er lillepigen i maven heller ikke.

    Jeg synes ikke man kan sige fordele/ ulemper, da det jo kommer an på hvordan børnene er.. Der er 12 år mellem mig og min ene søster, og vi har et super tæt bånd og har altid haft det.. Så jeg tror ikke det er alderen det kommer an på..


  • Moaren
    Moaren Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 458
    #17   7. jun 2012 Hov- ja nr. 2 var hårdere, han var og er stadig ofte syg. Han har fejlet nærmest alt. Mens min store kun har haft feber to gange i sit liv, var min lille syg ca. En gang om ugen med feber smiley Det tog hårdt på os alle sammen, nu går det bedre..

    Det første stykke tid med min lille, var utrolig nemme, selvom han var syg.. Han sov meget og var ekstremt let... Han kom dog hurtigt stærkt igen og krævede alt min energi og tid, med pasning og pleje..


  • #18   7. jun 2012 Moaren: ja det er sandt...... tror heller ikke altid det er alderen..... Man skal gøre det som passer barnet og familien...



    Men efter min mening er der fordele og ulemper ved det hele smiley


  • #19   7. jun 2012
    Mor til skønne tvillinger - Det er super kært, hun synger ofte "sur, sur, bi, surer, surer, bier"eller "sover du, sover du, bim bam bum" smiley hehe, men hun er også fuldstændig klar over at hun er en pige og Oskar en dreng, hvilket vil sige at når der skal skiftes ble eller de skal i bad siger hun "mig tissekone - Oskar tissemand" smiley Og når han skal skiftes siger hun "AD AD MOR - OSKARS TISSEMAND" haha, !


  • #20   7. jun 2012 Maria: Hun lyder da bare mega kær og dygtig....
    Er forøvrigt vild med deres navne og har altid syntes du/I gør det godt! (lige et lille sidespring)


  • #21   7. jun 2012

    vores datter er 3 år nu , vi går ikke igang med nummer 2 før hun er 4 år hvis vi altså skal have en mere , vi har det så godt med vores datter og hun er super nem


  • #22   7. jun 2012
    Mor til skønne tvillinger - Nååårrrh hvor er du bare sød !! Det var virkelig pænt sagt af dig, og det varmer godt nok smiley Jeg er meget stolt af mine børn, og det er altid dejligt at blive anerkendt og rost smiley Så tak, jeg er sikker på at dine børn også er rigtige søde, ja jeg har altid drømt om tvillinger, og kunne kun forestille mig at det må være fantastisk smiley


  • #23   7. jun 2012 Guldklumperne: Det er sådan jeg har det smiley

  • #24   7. jun 2012 Marie: Jamen det er de også smiley .... de er vidunderlige smiley ..... Det er noget særligt med tvillinger, det er svært at sætte ord på.....
    Takker og bukker....

    Jeg mener min kompliment til jer 100 % - har et rigtig godt indtryk af jer!


  • #26   7. jun 2012 Dina : smiley

  • #27   7. jun 2012
    Mor til skønne tvillinger - Du er bare sød, det er rigtig rart at hører ! Det er altid virkelig svært at vide hvilket indtryk andre har af en, når man blot "kender" hinanden fra et forum smiley Så det er kun rart at hører smiley


  • #29   7. jun 2012
    Dina - Tak, jeg kan da kun sige i lige måde smiley


  • #33   7. jun 2012 You make me smile....

    Du bekræftede bare det jeg tænker om pseudotvillinger vs tvillinger


  • #34   8. jun 2012 jeg har ikk tænkt mig og få flere børn

    men min søster har en dreng på snart 7 og en pige på snart 3 men da hun fik pigen var han 4 år og han var rigtig jalu på hende og ville ikk holde eller se hende der gik fktisk flere mdr før ind han ville prøve holde osv så jeg tror det bedst vis der ikk er for mange år i mellem dem sådan 1-2 år tror jeg ville være fint jeg det var mig


  • #35   8. jun 2012 Dinamutti: enig - sandt


  • #36   8. jun 2012 Det er nemmere at forklare et ældre barn, at der kommer en lille og hvad det vil betyde for den - at involvere det i alt med baby og gøre det spændende.....

    Der er nogle børn som udvikler jaulosi uanset i hvilken alder de bliver den store.....


Kommentér på:
Hvornår er det bedst at få nr 2?

Annonce