{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
967 visninger | Oprettet:

Sover bare SÅ dårligt hver nat {{forumTopicSubject}}

Hejsa piger

Håber der er nogen der kan hjælpe:

Jeg har to tvillingedrenge på 17 mdr. Den ene sover som en sten, men "lillebror" sover bare SÅ dårligt om natten og har gjort det i 1,5 mdr nu.
Han vågner ca 5 gange hver nat. Nogen gange er det bare lige op og give sutten, men andre gange kan vi bruge helt op til 1 time på at få ham til at falde i søvn igen. De kommer i seng ca kl. 19.30 og hele dette "show" begynder fra kl 24. Vi er snart så trætte af intet søvn at få.
Han skriger eller græder ikke, men vågner og er urolig. Det er heller ikke sådan at han rækker ud efter os og vil med ind i seng - nej han er bare urolig og får jo heller ikke en sammenhængende søvn når han vågner ca 5 gange og står ofte op kl 5:(

Nogen der har lidt gode råd til hvordan man får sådan en lille mand til at sove roligt!

Kh MB


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sover bare SÅ dårligt hver nat
  • #1   23. feb 2012 Har du prøvet at lade ham gå i seng når han vil i seng ??? selvom det kan være hårdt så hvorfor er det at barnet skal i seng kl. 19 smiley fordi jo tidligere de kommer jo tidligere står de nogle gange op.

    Men altså har du prøvet at lade lillebror være lidt længere oppe og så slutte aften af med grød smiley sådan gør vi herhemme med tvillingerne og de sover natten igennem..

    nogle gange kan det os være det er fordi de er ved at udvikle sig så deres kroppe "stresser"


  • #2   23. feb 2012 Malene - Jeg har ingen gode råd, da jeg ikke har haft samme problem med mine børn.. Men synes det lyder fornuftigt det du gør. Har du fået tjekket hans ører?
    Og mht. at lade dem være oppe til de selv vil i seng.. Det er virkelig en dårlig ide. Der er maaaaaaaaaange videnskabelige beviser på at børn har bedst at faste rutiner og rammer omkring deres søvn, så dét ville jeg SLET slet ik eksperimenterer med! smiley


  • #3   23. feb 2012 Ja man kan så sige måske trække den til kl 21 - herhjemme kommer de i seng kl. 22 da de ikk vil før og det er fast - så det er jo faste rytmer smiley

  • #4   23. feb 2012 så man kan godt lave faste rytmer selvom man smider dem i seng lidt senere - da børn ikk har behov for at komme i seng kl 19 smiley så nogle gange kan man trække den og så sover de igennem... sådan fik jeg af råd.

  • #5   23. feb 2012 Mor til .. - Det har de vel behov for, hvis forældrene feks. står op kl 6 om morgenen :o) 8 timers nattesøvn er ikke nok til et barn på 17 mdr!
    Bella er 25 mdr, kommer i seng kl 19. og bliver vækket 6.30 og så sover hun 2½ timer til middag.
    Emily er 6½ år og sover fra 20-06.30 ..

    Et barn på 17 mdr, skal sove 10-14 timer i døgnet. smiley


  • #6   23. feb 2012 hvis barnet ikk har behov for det... det er barnet man skal kigge på.....

  • #8   23. feb 2012 Mor til - Nej men alle børn har brug for en god nats søvn, fordi det kan påvirke alt muligt, fysisk, psykisk, socialt mm.

  • #9   23. feb 2012 Det lyder ligesom Silje, det er bare rigtig hårdt:( Her er det også fast rytme, hun bliver lagt mellem 19 og 20 og jeg kan ikke strække den længere for der er hun træt.

  • #10   23. feb 2012 Ja men man kan godt lave faste rytmer at de er kl. 21-22 istedet for kl.19 hvis i forstår mig.
    mine piger sover fra 22 - 8 ca og så 2 timer maks om dagen.


  • #11   23. feb 2012 Hejsa piger

    Jeg har fået tjekket ørene - der var intet. Han er glad til hverdag, så det virker ikke som om han har ondt nogen steder. Klager aldrig eller virker utilfreds.
    I forhold til sin bror er han meget opmærksom og en del mere følsom.
    Når vi ligger dem i seng om aftenen kl 19 er de trætte og falder hurtigt i søvn, så tror ikke det vil hjælpe at trække den. Det kan vi forældre næsten heller ikke holde til - vi har 1.5 timer for os selv om aftenen inden jeg går i seng - og dem har vi virkelig brug for.
    Åhh det er så svært - føler mig snart som en zombie!!


  • #13   23. feb 2012 Det du siger at han er meget opmærksom og følsom fortæller mig at det er derfor han sover uroligt om natten ! Vores den store dreng er dog født 1 mrd for tidlig og er også meget opmærksom og sluger alt til sig hvilket har gjort at han faktisk aldrig har sovet igennem en hel nat og han er 3 år i dag ! Det kan tælles på en hånd de nætter han har sovet igennem ....... Tror man skal have tålmodighed og så bare give dem en masse tryghed og så skulle det vel forsvinde en dag ;0)

  • #14   23. feb 2012 Jeg overvejer at tage ham ind og sove ved mig. Altså stille hans seng ind ved siden af min så han måske føler sig lidt mere tryg. Men synes også det er lidt synd at skille dem ad da de jo aldrig har sovet alene.....

  • #16   23. feb 2012 I weekenden kommer de ofte senere i seng. Men de har været vant til at alt køre rimelig skemalagt for at få dem synkrom. Men deres indre ur forlænges ikke. De står alligevel op kl samme tid!!

  • #17   23. feb 2012 Nogle gange virker den med at trække den skal jeg lige sige - herhjemme gør den..

    Men kan det være han er utryg ???? måske han skal have lidt mindre plads i sengen - tryghed med en bamse eller sådan noget.

    min den yngste er meget opmærksom og hun havde en periode hvor hun skulle over i min seng - jeg startede med at hun så bare blev nusset på kinden og fik en bamse og så hyggede vi der. nu sover hun ogennem smiley


  • #18   23. feb 2012 Det kan jo være at han har behov for at sove ved jer en periode. Og nu ved jeg ikke noget om tvillinger men de skal vel også lære at sove uden hinanden og det bliver vel ikke lettere af at de bliver ældre?

  • #19   23. feb 2012 sover de stadig samme i samme seng ?? måske det er det de ikk kan mere.

  • #20   24. feb 2012 Nej det har de ikke gjort siden de var 3 mdr. Og de vågner heller ikke af at den anden liger og mumler/snorker/græder - det har de vænnet sig til.
    Ps: Hvor er dine tvillingepiger skønne:)


Kommentér på:
Sover bare SÅ dårligt hver nat

Annonce