1.218 visninger
|
Oprettet:
Hjælp til autostole. {{forumTopicSubject}}
Hej her inde.
Ville lige høre om nogen bruger/har brugt disse stole og hvad i kan anbefale..
Jeg har sidet og kigget lidt på forskellige autostole, faldt over en fra recaro den heder fra 9-36 kg, så man skulle kunne gå fra de små skrå autostole 0-9kg, men er noget usikker det er godt nok de forskellige indsatse i, men er det lige så sikkert at sæt den lille i sån en som i dem der hedder 9-15 kg??
Har os set den i brugsens katalog en fra fisher prise til under det halve af en recaro.. Nogen der har dem eller ar erfaringer med disse stole???
jun 2008
Følger: 65 Følgere: 64 Babyer: 1 Emner: 206 Svar: 3.445
9 - 18 kg er først når barnet selv kan sidde og passer somregel ved 9 mdrs alderen ..
Med hensyn til mærker og priser, er det efter min mening vigtigst at man sætter sig ind i hvilke stole der har gode resultater i test og ikke bare efter mærke og pris
Held og lykke med det
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 289
Sandi
Hold dig LANGT væk fra dagligvarerbutikkerne, og Alt-Mulig Butikker. Her er du 100% overladt til din egen fantasi hvad autostole angår.
Køb ikke online medmindre du har fået en stol demonsteret først. - specielt hvis stolen skal monteres med bilens sikkerhedssele.
Nyfødte skal ifølge loven placeres bagudvendt i bilen til minimum 9 kg, sådan som loven altså ser ud lige nu. Ideelt bør de sidde i en bagudvendt autostol til de er mindst 4 år. Det kan være din baby ramler ind i en kommende lov på området der foreskriver at babier skal sidde bagudvendt til mindst 15 måneder. 9 kg er misvisende og mange skifter så snart de vejer 9 kg. det gør mange i 6 måneders alderen. 6 måneder er alt for tidligt til en fremadvendt stol af hensyn til barnets nakke, rygrad - ja hele deres anatomi. de kan ikke tåle den belastning de kan blive udsat for i en fremadvendt stol.
Jeg sælger ikke autostole skal lige siges. jeg underviser i montering og anvendelse af primært bagudvendte stole. der har været et par fremadvendte omkring.
det er alfa omega at stolene er rigtigt spændt fast samt rigtigt anvendt.
En stol som du kan finde på mit Site passer til nyfødte og er endda et bedre valg end de gængse babystole vil jeg sige. den har flere features.
den hedder Akta Graco Duologic 2 også kaldet KISS. det kan være nogle Babysambutikker har den. Ellers kan den købes hos bla. Carseat.se. securatot.co.uk. zwergperten.de
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 49 Svar: 59
Hvor kan man købe dem henne og se dem? Hvad ligger de i af pris leje ?
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 49 Svar: 59
Vil jo nødig bruge penge på en af de andre, hvis de blir ulovlige at køre med.
jan 2012
Jeg ved ikke præcist hvornår den træder i kraft. Efter planen skulle det blive i løbet af 2013.
Dulogic/KISS
kan købes hos
Zwergperten.de (kræver at du har været omkring mig inden)
carseat.se
securatot.co.uk
Prøv evt at kigge i nogle babysambutikker. eller få den lokale til at søge på den, for at fidne ud af om en anden i kæden har stolen på lager. Så kan det være, de kan få den sendt til deres afdeling, så du kan få den. jeg ved ikke om sidstnævnte kan lade sig gøre. men det kan være et forsøg værd
prisen er ca 3200 kr, men så slipper du for at skulle købe en ny når barnet bliver for stor til babystolen. denne her er en babystol og en barnestol i én.
Den fylder ca 81 cm fra bagsædets hovedstøtte til forsædets hovedstøtte.
Den har isofix men kan sagtens monteres med bilens 3 og 2-punktssele uden at tabe på sikkerheden.
her en video:
http://www.youtube.com/watch?v=KrmKpEN1148
Monteringen med sikkerhedsselen (3-punkts) ses her. Og det er så mig (sagde hunden)
http://www.youtube.com/watch?v=KnDunWtfRlc
jan 2012
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2090574/One-seven-parents-children-risk-placing-forward-facing-car-seats-early.html
http://www.anec.eu/attachments/ANEC-PR-2011-PRL-026.pdf
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 20 Svar: 145
Der er stadig ikke helt enighed om, hvordan den nye lov skal tolkes.
Jeg har stadig en foresprøgelse inde ved Justitsministeriet, da ud meldingerne ikke er ens. Det er efterhånden 2 mdr. siden og de behandler stadig sagen og er ved at finde ud af, hvad de skal svare.
Problemet er at loven tolkes på 2 måder:
1. Nogle mener, at den skal læses sådan, at det bliver et lovkrav, at alle børn skal sidde bagudvendt til de er 15 mdr. og de nuværende babystole således bliver ulovlige at anvende.
2. Mens andre mener, at loven kun gælder ny produceret autostole, sådan, at det bliver ulovligt, at lave en model, der kun gælder indtil 12 mdr, som de fleste babystole i dag. Men at det så stadig vil være lovligt, at købe og anvende de gamle stole, da de er godkendt og produceret under de nuværende regler.
Jeg håber snart, at få svar på mit spørgsmål og når jeg har det, vil jeg skrive et blogindlæg om det.
Mvh
jan 2012
der arbejdes på et nyt regelsæt for autostole.
Der hersker ingen tvivl om hvad der er sikrest bagudvendt - fremadvendt.
der er stole på markedet som kan holde fra fødslen til 4 år, så man ikke skal ud få måneder efter og købe endnu en stol.
jan 2012
Loven om bagudvendt til mindst 15 måneder er en realitet. Den kommer til at gælde overalt i Europa. Den er ikke underskrevet endnu: Men det bliver den.
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 20 Svar: 145
Vi må lige vende, hvad du har talt med VTI om - for jeg har talt med de danske myndigheder og de mener stadig, at loven skal læses på den måde vi tidligere har talt om, hvor det er producenterne, som loven gælder overfor og ikke forældrene.
jan 2012
Hjælp til autostole.