8. dec 2009 Følger: 27 Følgere: 26 Babyer: 2 Emner: 137 Svar: 899
Så giv mig dog fred !!!! {{forumTopicSubject}}
Hej BG
Soooooom mange af jer nok ved, har jeg en sygdom som hedder Morbus Chron, i en meget svær grad, så min graviditet var intet mindre end forfærdelig og jeg var lykkelig da der blev aftalt igangsættelse og jeg kunne se en ende på det hele !! Jeg var meget nervøs pga. de høje doser medicin jeg fik under gravidteten, og især pga. det smertestillende, men jeg fødte en dejlig sund og rask dreng for 5 uger siden, og han er bare perfekt !
Jeg skulle så til kontrol på medicinsk afdeling den 20 februar, altså 3 uger efter jeg havde født, fordi jeg skulle starte i en ny behandling, Imurel, som desværre har MANGE bivirkninger, som f.eks. at den er kræftfremkaldende, man taber håret, anoreksi, kvalme osv, Jeg startede så på den, og har heldigvis ingen bivirkninger fået, men er gået ned i dosis på mit andet medicin, og er begyndt at få smerter igen og andre tegn på a sygdommen blusser op igen,
I dag ringede overlægen så fra Aalborg, efter at have kigget på mine prøver ! Og rigtig nok, sygdommen er ved at blusse op, mine betændelses tal er allerede markant forhøjet igen, og da der går 3 måneder før den nye medicin virker (da det er en forebyggende behandling), skal jeg starte i en anden behandling samtidig som hedder Remicade.. Det er en behandling direkte i årene, som jeg kun kan få i Aalborg, og som desværre også har mange bivirkninger, men håber da at jeg er heldig at slippe..
Jeg er bare SÅ træt af at skulle ligge i Aalborg og have medicin, med min lille dreng, for han bliver jo nødt til at skulle med, da han ammes, og jeg syntes bare det er meget at skulle forholde sig til 2 slags nye medicin, og især når de er så skrappe Remicaden går ind og nedbryder ens immunforsvar som gør at man bliver syg af ALT ! Og derudover kan jeg risikere det første tid at min lever bliver meget syg !
Jeg stoler naturligvis på lægerne, og håber på det bedste, og at der selvfølgelig er flere fordele end ulemper ved medicinen.. Men jeg ville bare sådan ønske at jeg kunne have fået FRED det næste år, så jeg kunne koncentrere mig om at være mor !! Jeg ammer, og har det virkelig dårligt med det, selvom lægerne siger det er helt okay, fordi han får meget lidt af min medicin, men jeg har det stadig dårligt med det..
Ja, jeg ville bare gerne være rask, men sådan er det desværre ikke !!
Tak fordi i gad læse med, jeg havde lige brug for lidt luft, efter den mavepuster i dag ! Og det hjalp, ..
God aften til jer, Knus Marie,
jan 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 35 Svar: 626
aug 2009
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 79 Svar: 969
Ønsker dig og din famile alt held og lykke frem over ..
feb 2011
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 95 Svar: 1.972
Det lyder godt nok som noget hæftigt noget du får.. Håber det hele går og du snart får lidt fred..:)
Kæmpe kram herfra!
jul 2011
Følger: 14 Følgere: 13 Emner: 43 Svar: 697
dec 2009
Følger: 27 Følgere: 26 Babyer: 2 Emner: 137 Svar: 899
Tak piger Ja, jeg ville bare sådan ønske at jeg kunne få lidt fred, ja en pause så jeg kunne nyde min barsel og ikke mindst mine børn Jeg skal ikke have flere, jeg MÅ IKKE få flere børn, så alt det jeg oplever nu, kommer jeg ikke tl at opleve igen, og tiden med så små børn går i forvejen alt for hurtigt, så når man skal bruge SÅ MEGET tid og energi på medicin og sygdom, syntes jeg bare at det er surt !!
Jeg er ikke som sådan bange, for jeg skal sku nok klare den, jeg er vant til at kæmpe, men ville bare ønske at det ikke var nødvendigt !!
Men min mand er heldigvis fantastisk, han støtter mig super godt , og tager selvfølgelig med på sygehuset hver gang, så jeg ikke skal ligge der alene med Oskar,
feb 2012
Følger: 1 Svar: 1
maj 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 68
Jeg er selv opstartet på Imurel i december '11 og er ikke vild med alle de bivirkninger. Jeg har desværre lidt, men min tarm er heldigvis ikke lige så slem, som jeg kan fornemme din er.
Håber Remicaden kan give dig lidt ro til at Imurel er ordentligt inde i kroppen og at det så kan hjælpe dig fremover
apr 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 121 Svar: 550
dec 2009
Følger: 27 Følgere: 26 Babyer: 2 Emner: 137 Svar: 899
maj 2008
Følger: 61 Følgere: 60 Emner: 378 Svar: 3.227
Håber medicinen snart hjælper på dig så du kan nyde tiden som mor..
okt 2010
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 158 Svar: 694
Så giv mig dog fred !!!!